Boxee Box - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 55 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 1099

Tråd: Boxee Box

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fayed
    Jeg var på Elkjøp på Forus i går og plukket med meg en Box. De hadde flere igjen der.
    Førsteinntrykket er faktisk positivt. Etter å ha gått fra en Popcorn Hour A-100 i stua gir denne et mye bedre inntrykk. Hovedgrunnen til å bytte var kona som mente PCH var for lite brukervennlig.
    Skal leke meg videre med den, men frykter faktisk at den går i returen likevel da en full XBMC-Atomboks nok vil være bedre for mine behov. Kommer jo tross alt fra gode gamle XBOX1-versjonen.
    Vært heldig du,ingen andre butikker som har den....så vidt jeg kan se på elkjop.no

Newcomer notland sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Utrolig

Heilt utrolig at Elkjøp har prioritert butikker før kunder som har forhåndsbestilt.
    Ser at de har på lager på Forus ennå.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av notland
    Heilt utrolig at Elkjøp har prioritert butikker før kunder som har forhåndsbestilt.
    Ser at de har på lager på Forus ennå.
    Det er ganske kjipt, ja. Problemet er at nettbutikken til Elkjøp er en butikk som alle de andre. Det er ikke sånn at nettbutikken representerer hovedlageret, eller at de har førsterett på nye varer.

I tilfeller som dette er det rimelig klart at de burde ha en skikkelig ordning på forhåndsbestillinger. Enten man bestiller i butikk eller nettbutikk, så burde hovedlageret sende ut nok varer til å dekke forhåndsbestillingene før de begynner å sende ut varer som butikkene kan sette i hylla. Sånn som det er nå, har jeg inntrykk av at hver butikk (inkludert nettbutikken) bestiller så mange varer de tror de trenger, og at de har hver sin ordning på forhåndsbestillinger. Det virker i hvert fall ikke som at hovedlageret har noen som helst peiling på hvor mange varer som allerede er solgt/reservert i de enkelte butikkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min Boxee Box fra Dustin idag. Vedlegg 72489

Slik ser det ut ferdig koblet opp. Liten og skjønn

Men nå er jeg ny med mediespillere og får ikke til å legge til filer fra PCen min.

Boxee-> svitsj.
    Altibox-router -> svitsj.
    PC -> svitsj.

Boxee finner PC på nettverket men spør om username og password. Er username navnet på pcen? Password det samme som Homegroup-password?

Prøvd å søke litt på support-sida, bla denne uten å bli klokere: Tips for network shares with Boxee - boxee :: forums

Tips mottas med stor takk!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har løsningen

Sitat Opprinnelig postet av fayed
    Jeg var på Elkjøp på Forus i går og plukket med meg en Box. De hadde flere igjen der.
    Førsteinntrykket er faktisk positivt. Etter å ha gått fra en Popcorn Hour A-100 i stua gir denne et mye bedre inntrykk. Hovedgrunnen til å bytte var kona som mente PCH var for lite brukervennlig.
    Skal leke meg videre med den, men frykter faktisk at den går i returen likevel da en full XBMC-Atomboks nok vil være bedre for mine behov. Kommer jo tross alt fra gode gamle XBOX1-versjonen.
    I stede for å levere den tilbake, så overtar jeg den gjerne. Betaler frakt og hele greiene hvis du skulle finne ut at den ikke er noe for deg 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er noe ny software utgave på gang? Leser på en del forum om frustrerte boxee box kjøpere som føler seg lurt pga endringene fra 0.9 til 1.0. Er skuffende å høre at det er blitt så kjedelig brukergrensenitt og spesielt at hovedfokuset ligger på nett tjenester og ikke lokale filer.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker brukergrensesnittet og hvordan det ting ser ut i boxee for PC, men på boxee box ser det grått og kjedelig ut....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einstein
    Noen som vet om det er noe ny software utgave på gang? Leser på en del forum om frustrerte boxee box kjøpere som føler seg lurt pga endringene fra 0.9 til 1.0. Er skuffende å høre at det er blitt så kjedelig brukergrensenitt og spesielt at hovedfokuset ligger på nett tjenester og ikke lokale filer.
    Jeg håper de kan gjøre en endring der man kan spesifisere grensesnittet litt selv, eller altså ha det gamle som et alternativ.

Men likevel - brukervennlig og fint er det, og det er ikke "vanskelig" å nå de lokale filene. Boksen banker alt annet jeg har prøvd av medielinker (og det er en del).

Boxee skal vel prøve å nå en litt bredere masse en entusiastene. Det kan da være at endringene de har gjort på en måte er riktige.

Ellers kom det en oppdatering til Boxee Box i dag. I all hovedsak bugfix så vidt jeg kan se.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clasm
    Jeg håper de kan gjøre en endring der man kan spesifisere grensesnittet litt selv, eller altså ha det gamle som et alternativ.

Men likevel - brukervennlig og fint er det, og det er ikke "vanskelig" å nå de lokale filene. Boksen banker alt annet jeg har prøvd av medielinker (og det er en del).

Boxee skal vel prøve å nå en litt bredere masse en entusiastene. Det kan da være at endringene de har gjort på en måte er riktige.

Ellers kom det en oppdatering til Boxee Box i dag. I all hovedsak bugfix så vidt jeg kan se.
    Har du fått scarapern til å funke? Altså den henter ned automatisk informasjon fra feks IMDB om de lokale filene dine.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tevil
    Fikk min Boxee Box fra Dustin idag. Vedlegg 72489

Slik ser det ut ferdig koblet opp. Liten og skjønn

Men nå er jeg ny med mediespillere og får ikke til å legge til filer fra PCen min.

Boxee-> svitsj.
    Altibox-router -> svitsj.
    PC -> svitsj.

Boxee finner PC på nettverket men spør om username og password. Er username navnet på pcen? Password det samme som Homegroup-password?

Prøvd å søke litt på support-sida, bla denne uten å bli klokere: Tips for network shares with Boxee - boxee :: forums

Tips mottas med stor takk!!
    Boxee Box støtter ikke Homegroup - det er det kun Windows 7-pc-er som støtter.

Ha en bruker på pc-en med passord, og brukernavnet og passordet blir da det samme som du bruker for å logge på pc-en. Du må dele kataloger med mediefiler som skal være tilgjengelig (høyreklikk på en katalog, så kan du velge å dele den).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Har du fått scarapern til å funke? Altså den henter ned automatisk informasjon fra feks IMDB om de lokale filene dine.
    Jupp, den henter ned informasjon, cover om filmene og tv-show. Er ikke alt den identifiserer helt korrekt, men det handler mer om filnavnene som ikke er helt "logiske" eller at det er flere filmer som heter det samme.

Men skulle sett at det var bedre caching av denne informasjonen. Tar litt tid å hente inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med mangel på bufring av cover dukker stadig opp. Er dette noe vi kan regne blir utbedret gjennom firmwareoppgradering?
    Eller er det noe i hardwarearkitekturen som gjør at det ikke blir mulig?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Dette med mangel på bufring av cover dukker stadig opp. Er dette noe vi kan regne blir utbedret gjennom firmwareoppgradering?
    Eller er det noe i hardwarearkitekturen som gjør at det ikke blir mulig?
    Så vidt jeg har skjønt, så har Boxee sagt at de vil prøve å gjøre noe med dette i fremtidige oppdateringer.

Et problem er at boksen kun inkluderer 1GB flashminne. Så det kan hende caching av cover kun vil være mulig hvis du setter inn et SD-kort eller en USB-minnepinne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm,typisk. Tenkte å kjøpe en Boxee i dag, men er jo umulig å få tak i nå..
    Noe overpriset i norge også må jeg si.

Er smått lei av å benytte pc'en som mediecenter.
    Noen som vet om et sted de har denne til salgs i Oslo?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Så vidt jeg har skjønt, så har Boxee sagt at de vil prøve å gjøre noe med dette i fremtidige oppdateringer.

Et problem er at boksen kun inkluderer 1GB flashminne. Så det kan hende caching av cover kun vil være mulig hvis du setter inn et SD-kort eller en USB-minnepinne.
    Hadde de fikset slik at minnekort kunne være en buffer, kunne det vært en helt kurant løsning. Koster ikke all verden og personlig kommer jeg aldri til å bruke minnekortleseren til å se bilder - da slenger jeg dem inn på pc-en slik jeg ellers gjør og ser dem derfra (og nå benytter kameraene mine uansett CF, så....)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om denne er på lager noe som helst sted. Elkjøp dreit på draget, lovet å sende 30 nov.. jeg betaler og nå sier de 11 januar 2011.

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg vet så er det ingen i norge som har de på lager...

Heldigvis får jeg min i morgen )

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

Akkurat som jeg fryktet. Så det vil jo si at det er hardware som er en begrensning, selv om det kanskje kan løses med minnepinne i fremtiden.

Uansett er det ingen showstopper egentlig, men sikkert irriterende på sikt.

Side 9 av 55 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •