Boxee Box - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 55 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 1099

Tråd: Boxee Box

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ser på nett at andre har hatt samme problem og har lagt inn fast IP adresse for å løse dette - har ikke lyst til det pga mobil, gjester mm. Sendte en forspørsel til UnoTelly på søndag men ikke svar på den heller ???
    Det er ikke noe problem å bruke fast IP samtidig som du har DHCP, sålenge du legger den faste utenfor scoopet til DHCP serveren.
    Ex. hvis DHCP scoop ligger mellom 192.168.0.100 til 192.168.0.199, så kan du fortsatt legge faste IP på 192.168.0.2 til 192.168.0.99, og de vil fortsatt være på samme subnet, gjør dette selv på Boxee og NAS, og DHCP på Laptoper, iPhone, iPad osv..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PowerZone
    Det er ikke noe problem å bruke fast IP samtidig som du har DHCP, sålenge du legger den faste utenfor scoopet til DHCP serveren.
    Ex. hvis DHCP scoop ligger mellom 192.168.0.100 til 192.168.0.199, så kan du fortsatt legge faste IP på 192.168.0.2 til 192.168.0.99, og de vil fortsatt være på samme subnet, gjør dette selv på Boxee og NAS, og DHCP på Laptoper, iPhone, iPad osv..
    Supert - takk for tips, det skal jeg prøve. Nettverk er ikke min sterke side men har kjørt med fast IP før så det skal jeg nok fikse. Hvis ikke vet jeg hvem jeg skal spørre 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort spørsmål;

Går det an å bytte mellom musepeker og vanlig navigering når man er i apper?
    Youtube appen er blitt håpløs å bruke etter som tida har gått,
    flere som opplever dette?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Supert - takk for tips, det skal jeg prøve. Nettverk er ikke min sterke side men har kjørt med fast IP før så det skal jeg nok fikse. Hvis ikke vet jeg hvem jeg skal spørre 8)
    Den hadde jeg nesten glemt. Det hjalp ikke med fast IP for å få min Boxee til å akseptere min UnoTelly amerikanske DNS, heller ikke fast IP i ruter. Omsider våknet support hos UnoTelly og de fikset det på et blunk...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3d

Hvordan får jeg kjørt 3D-filer/filmer med Boxee?
    Jeg sliter med at bildet splætter(eller splitter på fagspråket) den ene eller andre veien, avhengig av hvilken fil jeg prøver å spiller av..

Projektoren har 3D ON

Boxee har 3D ON..

..men er usikker på om det er Onkyo`n 616 som og må stilles til et eller annet?

Jeg knota med receiveren igår men det gikk ikke veldig bra..fant heller ingen spesielle 3D-tweaks der..

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeg
    Jeg sliter med at bildet splætter(eller splitter på fagspråket) den ene eller andre veien, avhengig av hvilken fil jeg prøver å spiller av..

Projektoren har 3D ON

Boxee har 3D ON..

Jeg knota med receiveren igår men det gikk ikke veldig bra..fant heller ingen spesielle 3D-tweaks der..
    Har også testet 3D på min Boxee. Bilde splitter, men det "problemet" tar TVen seg av da den forstår at det er en 3D sending og slår i sammen bilde.
    (egen knapp for de på fjernkontrollen hvis den ikke er satt opp til det den gjør det automatisk).

Men bra blir det IKKE. Bilde blir litt 3D, men det virker som om bilde er mer fra hverandre enn det brillene og TVen klarer å justere (på begge filmene jeg har testet).
    Testet de samme filene direkte inn på TVen og da fungerer det bra.
    Rart.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har til slutt fått det til, med en iso.fil...men ikke de andre, som nevnt, de splætter fremdeles..
    bra blir det ikke nei, kan man trygt si, og jeg lurer nok på om det ikke bare er simulated 3D og ikke den ordntlige greia..

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjernkontroll sa plutselig stopp. Satte i nytt batteri, og da klarte den å slå på boksen, men heller ikke noe mer. Dårlig kontakt på batteri tro?
    Ser etter norske nettbutikker som selger Boxee fjernkontroll. Men får ingen treff. Noen som vet?

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Remote

Jeg tror ikke du får opp tastaturet, men det er jo gratis om ikke annet; det finnes en app til iPhone som kan styre den.
    Kan godt hende det er noe til Android og, usikker

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeg

Projektoren har 3D ON

Boxee har 3D ON..

Hvis du kjører Side-by-Side (SBE) eller Over-Under (OU) 3D som finnes i mange mkv varianter så må du også stille inn Boxee Box til SBS avspilling eller OU spilling. Jeg må i tillegg sette samme innstilling på projektoren, men det kan sikkert variere litt fra modell til modell?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av taita
    Hvis du kjører Side-by-Side (SBE) eller Over-Under (OU) 3D som finnes i mange mkv varianter så må du også stille inn Boxee Box til SBS avspilling eller OU spilling. Jeg må i tillegg sette samme innstilling på projektoren, men det kan sikkert variere litt fra modell til modell?
    yesyes, takk.

Skal se om jeg gidde å knote no mer med det etterhvert..føler jeg har knota meg ferdig..
    Jeg bruker Boxee kun for avspilling av filer på ekstern harddisk, USB-tilkoblet..Det er det eneste den er dugendes til spør du meg..ihvertfall om man er opptatt av beste kvalitet, hvilket jeg er.

De få filmene jeg ønsker å se i 3D kjøper jeg i butikken og spiller av med blurayen min.

Newcomer Laugen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt innstillings problemer med min Boxee box. Hvis jeg skal se en 3d film så funker det slik som det er satt opp nå, men det er satt opp med (tror det var) 480p.
    Hvis jeg endrer til 1080P eller 720p som jeg egentlig vil se film i, så blir bildene for langt ifra hverandre. Hvordan fikser jeg dette?
    Har justert skjerm størrelsen flere ganger uten at dette funker i 720/1080p. Kun i 480p

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Laugen
    Har litt innstillings problemer med min Boxee box. Hvis jeg skal se en 3d film så funker det slik som det er satt opp nå, men det er satt opp med (tror det var) 480p.
    Hvis jeg endrer til 1080P eller 720p som jeg egentlig vil se film i, så blir bildene for langt ifra hverandre. Hvordan fikser jeg dette?
    Har justert skjerm størrelsen flere ganger uten at dette funker i 720/1080p. Kun i 480p
    Er usikker på om dette vil hjelpe, men det renner ikke akkurat over med svar her så det er verdt et forsøk.

-Sett Boxee på 1080p og juster 3D-intensiteten på Tv/projektor/receiver NED.
    Jeg gjør dette både på projektoren og Blurayen når jeg føler at det "blir for mye 3D" - eller som du sier, at bildene kommer for langt fra hverandre.

Jeg har en intensitetsskala fra 1-3 på bl.a projektoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Laugen
    problemer
    Når det er sagt, er du ikke den eneste som har slitt med 3D&Boxee...jeg har som sagt kuttet det helt ut fordi det ikke blir "Bra" samme hvilke innstillinger jeg gjør.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som streamer spotify fra pc til boxee som er koblet til anlegg her?. Prøver å sette opp det her for mor mi, men airplay kostet penger så tenkte se om jeg fant noe alternativ.

Ønsker altså å spille av spotify på laptop og sende over til boxee/anlegg for å få lyd. Eller er det airplay man må bruke for å få det til?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdd

Det ser ut til at Boxee har problemer med å starte (henger på login) ved bruk av enkelte harddisker.
    Ser det på min LACIE, hender at den henger ved oppstart. Slår den av og på, alt ok.

Noen som harn noen erfaring med det?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, tviler på det, ja.

For meg ser det ut som om Boxee kommer til å forsvinne helt, og at de nå kun vil jobbe med å lage apper til Samsungs Smart-TVer. Strengt tatt tror jeg også det var nettopp dette Boxee satset på da de kuttet Boxee Box og lanserte Boxee TV med online PVR, så man må vel nesten gratulere med en svært vellykket strategi.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gladnyhet

Noen prøver å fortsette utviklingen av Boxeehack: https://github.com/cigamit/boxeehack

Side 54 av 55 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •