Boxee Box - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 55 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1099

Tråd: Boxee Box

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan noen av dere fortelle meg hvilke apps dere bruker mest på boxeen deres og hvordan dere bruker den i det daglige liksom?
    Er det sånn at man MÅ installere appene for hver gang man bruker dem? Jeg har ikke funnet ut hvordan jeg legger appsene til i favoritter heller jeg, det irriterer meg.
    Men så langt er jeg veldig fornøyd med formatstøtten, skulle ønska det gikk an å spleise sammen box'n og atv3'n, det kunne blitt det perfekte avkom(om den ikke endte med brukersnittet til boxee'n og filformatsærheten til atv'n da, haha)..

En annen ting, i oppstarten av boksen så fikk jeg "kalibrere" hjørnene på skjermbildet mitt, noe jeg gjorde ganske nøyaktig. Nå viser det seg at boxee'n ofte viser innhold med en liten sort kant rundt innholdet den viser, så jeg skulle gjerne flytta de hjørneindikatorene litt utenfor bildet. Men jeg klarer ikke å finne frem til hvor jeg kalibrerer på nytt, er det noen som vet hvor jeg gjør dette?

ble en lang post dette, håper dere gidder ta dere bryet med å svare litt..

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n

Forøvrig synes jeg det lukter av at Dlink avvikler Boxee. Like mye som del lukter av Logitechs avvikling av Squeezebox. Tror det er noen sterke anti pirat krefter i bakgrunnen her :?
    Boxee boxen ER avviklet. Det kommer en firmwareoppdatering til, så er det slutt. Det er den nye boksen de fokuserer på.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får dere repeat-funksjonen til å fungere på boxen deres?
    Når jeg spiller musikk fra ei mappe så slutter den alltid å spille etter siste sang i mappa, selv om repeat-symbolet er aktivert(det er det jo fra default av)..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat pakket ut Boxee'en. Og jeg vurderer allerede å sende den i retur. Problem:

Jeg legger inn bruker, setter opp trådløst nett og det som trengs. Så prøver den å logge seg på. Det klarer den ikke og faller tilbake til logoen. Så prøver den å logge på igjen, og tilbake til logoen. Sånn holder den på og jeg klarer ikke gjøre noe med det. Ved et par anledninger har jeg klart å komme meg til innstillinger, og én gang helt til menyen. Så jeg tilbakestilte den til fabrikkinnstillinger. Nå er scenarioet dette:

-Jeg skal logge meg på brukeren jeg allerede har laget. Da får jeg opp at passordet er feil. Så jeg går på hjemmsiden til boxee og ber om å få tilsendt nytt passord. Da får jeg opp at brukeren ikke eksisterer. Så da prøver å lage ny bruker på Boxee'en, men da får jeg opp at den brukeren allerede eksisterer.
    Må det virkelig være så forbanna vanskelig?

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke startet drittboxee lengre. Kommer oppstartsvideo, og så går den til svart skjerm. Noen som vet hva dette kan være?

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Får ikke starten drittboxee lengre. Kommer oppstartsvideo, og så går den til svart skjerm. Noen som vet hva dette kan være?
    det gjorde min når den "tryna totalt"... måtte kjøre full reset på den. Og sette den opp på nytt.

-Kai

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    det gjorde min når den "tryna totalt"... måtte kjøre full reset på den. Og sette den opp på nytt.

-Kai
    Håpløst! Da blir det reset da. Takk for tips

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Håpløst! Da blir det reset da. Takk for tips
    ja, håpløst var knapt forbokstaven... som ekte nordlending ble det brukt langt kraftigere uttrykk

Vet iallefall at min forsøkte jeg å boote sikkert 20 ganger uten å komme til "homescreen". Etter en google tur, gjorde jeg som så.. Boxee Box: How to factory reset
    .. og tror også måtte inn med nyeste firmware på nytt (litt usikker der). For så til slutt å måtte mappe opp share'ene og leste inn (scanne) metadataene.

så: sett av tid, finn fram noe godt å bite i, og pløy gjennom.. Å bli eitranes forbanna hjalp lite/ingenting :P

mvh Kai

Newcomer Elusive sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg har vært borti akkurat dette problemet med min box også...måtte ta en reset av den og selv etter det hadde jeg problemer. Så etter mye om og men med installasjon av firmware (først en gammel versjon for å få den til å funke, så nyeste versjon), så fungerer den svært så bra:grin:

Den har en hickup i ny og ned, virker som mange er plaget med div. tull fra denne boxen

Fortsetter du å plages med den, kan du vel levere den inn...

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elsker Boxee Boxen min. Brukes stort sett bare til streaming fra Netflix og Vudu. Litt TED innimellom, men ikke noe lokalt innhold. Gidder ikke laste ned og rippe noe lenger. Men om den ryker, er det noen som har et annet tips jeg kan bruke til Vudu? Netflix apper har jeg tilgang til overalt, men Vudu sin app kommer ikke opp når jeg bytter DNS slik den veldig enkelt og greit gjør på Boxee.

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Boxee Box alternativer nå i dag?

Jeg bruker Boxee Box i dag og på funksjonalitet er den suveren selv om den oppleves noe treg på biblioteksiden, men siden den avvikles nå har jeg sett litt på Android/XBMC type boks. Er det noen andre som har satt seg inn i dette enda?
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Elsker Boxee Boxen min. Brukes stort sett bare til streaming fra Netflix og Vudu. Litt TED innimellom, men ikke noe lokalt innhold. Gidder ikke laste ned og rippe noe lenger. Men om den ryker, er det noen som har et annet tips jeg kan bruke til Vudu? Netflix apper har jeg tilgang til overalt, men Vudu sin app kommer ikke opp når jeg bytter DNS slik den veldig enkelt og greit gjør på Boxee.
    Virker Netflix på Boxee alså - det hadde jeg ikke fått med meg? Sist jeg sjekket var det ingen app for det... Nå kjører jeg på XBOX men må da ha Gold medlemskap.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker Netflix på Boxee alså - det hadde jeg ikke fått med meg? Sist jeg sjekket var det ingen app for det... Nå kjører jeg på XBOX men må da ha Gold medlemskap.
    Den appen kommer opp i menyen når du kjører amerikansk DNS, som jeg gjør permanent på Boxee. Uten en slik løsning er Boxee verdiløs for meg.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gikk inn for å finne ut av dette, og har nå fått i gang Vudu på bluray-spilleren. Så da kan d-link skrote Boxee Boxen for min del. Nå får jeg tilgang til Disney sitt bibliotek også, som var sperret på Boxee

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den appen kommer opp i menyen når du kjører amerikansk DNS, som jeg gjør permanent på Boxee. Uten en slik løsning er Boxee verdiløs for meg.
    Hvordan kjører du "Amerikansk DNS" ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kjører du "Amerikansk DNS" ?

Du bør bruke en betalingstjeneste. Dette for å få hastigheten du trenger. Bruker smartdns fra Overplay.net selv. Der velger du på hjemmesiden deres hvilken netflix region de skal plassere deg i. Billig er det og, 5 dollar i mnd. Det eneste du gjør er å klikke en link på siden deres, som åpner ip-adressen din for tjenesten. Der er det veldig gode instruksjoner om hvordan du setter inn DNS på mengder av utstyr.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør bruke en betalingstjeneste. Dette for å få hastigheten du trenger. Bruker smartdns fra Overplay.net selv. Der velger du på hjemmesiden deres hvilken netflix region de skal plassere deg i. Billig er det og, 5 dollar i mnd. Det eneste du gjør er å klikke en link på siden deres, som åpner ip-adressen din for tjenesten. Der er det veldig gode instruksjoner om hvordan du setter inn DNS på mengder av utstyr.
    Supert !
    I dag skaffet jeg meg UnoDNS fra UnoTelly: UnoDNS™ What is UnoDNS

Valgte de da de så ut til å ha greie guider for det meste og gratis test i 8 dager. Etablerte og en Netflix US konto som gikk greit etter litt tull med kredittkortet - Boxee appen nektet å godta kortet men når jeg returnerte til PC'n og logget på var det godtatt alikevel og nå virker installasjonen på Boxee og. En mnd gratis test i statene og. Valgte å registerer en annen mailadresse på US konto'n da jeg forsatt har Netflix NOR - vet ikke om det var nødvendig ?

Har bare tittet litt, men ser ut til å være en helt annen verden denne Netflix US - Takker for tipset, nå blir det testing av amerikansk Netflix i kveld på Boxee og kanskje XBOX!!

Faktisk blir UnoDNS og Amerikansk Netflix billigere en Norsk Netflix. I dag har jeg i tillegg betalt Gold medlemsskap på XBOX.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert !
    I dag skaffet jeg meg UnoDNS fra UnoTelly: UnoDNS™ What is UnoDNS

Valgte de da de så ut til å ha greie guider for det meste og gratis test i 8 dager. Etablerte og en Netflix US konto som gikk greit etter litt tull med kredittkortet - Boxee appen nektet å godta kortet men når jeg returnerte til PC'n og logget på var det godtatt alikevel og nå virker installasjonen på Boxee og. En mnd gratis test i statene og. Valgte å registerer en annen mailadresse på US konto'n da jeg forsatt har Netflix NOR - vet ikke om det var nødvendig ?

Har bare tittet litt, men ser ut til å være en helt annen verden denne Netflix US - Takker for tipset, nå blir det testing av amerikansk Netflix i kveld på Boxee og kanskje XBOX!!

Faktisk blir UnoDNS og Amerikansk Netflix billigere en Norsk Netflix. I dag har jeg i tillegg betalt Gold medlemsskap på XBOX.

Grattis, nå får du det morsomt! Men du hadde ikke trengt å tegne ekstra abonnement på Netflix. Jeg bruker bare ett abonnement på tvers av regionene. Teenger ikke logge av og på Netflix engang når jeg bytter DNSen. Utvalget oppdaterer seg helt av seg selv. Nå finner du vel Vudu-appen også? Det er den beste streamingtjenesten etter min mening. Utmerket kvalitet på lyd og bilde, og helt nye filmer og serier.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis, nå får du det morsomt! Men du hadde ikke trengt å tegne ekstra abonnement på Netflix. Jeg bruker bare ett abonnement på tvers av regionene. Teenger ikke logge av og på Netflix engang når jeg bytter DNSen. Utvalget oppdaterer seg helt av seg selv. Nå finner du vel Vudu-appen også? Det er den beste streamingtjenesten etter min mening. Utmerket kvalitet på lyd og bilde, og helt nye filmer og serier.
    Hei
    Testa Netflix US og Vudu i går. US varianten er annerledes ja, annen innhold og kanskje noe nyere, men ble meget skuffet over lyden. Etter det jeg kunne se var det stort sett bare stereo lyd ute og gikk .

Stor nedtur nå som jeg nesten hadde bestemt meg å skifte til denne. Faktisk synes jeg lyden på den norske er vestenlig bedre, i alle fall på XBOX. De kaller det Dolby 5.1 og det låter som noe som likner men kan ikke sammenliknes med Vudu.

Vudu var en stor opptur. Nå testet jeg bare en av de 10 gratisfilmene jeg fikk i SD og noen 2 min test snutter i HDX, men bildet var meget bra selv på SD varianten og lyden var meget bra sammenliknet med alt annet jeg har hørt av streaming tjeneste og jeg har testet Netflix NOR / US, Viaplay, Vudu og Altibox.

Det som er dumt er at det koster en del mer. En leie av HD 1080p film med Dolby 5.1+ lyd koster rundt 30 kr, mens SD varianten ligger på 18 kr. Nå har jeg en brukbar kino og film med dårlig stereo er ikke film for meg - lyden betyr minst 50 % av opplevelsen. Ser helle SD film med Dolby 5.1 lyd enne HD film med stereo lyd.

Det som var rart var at når jeg startet PC'n i morges fikk jeg meldig om at Vudu kontoen var deaktivert. Trolig kommer det av at jeg aktiverte den fra PC'n og så benyttet den på Boxee i går kveld ? Eller så har de funnet ut hvor jeg bor. Det er og noen utfordringer å legge inn data for betaling da de forutsetter at du bor i statene ser det ut til.

Netflix US fikk jeg ikke til å virkle på Xbox i går - noe jeg ikke har fått med meg, eller så må jeg resette alt først.

Side 51 av 55 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •