Boxee Box - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 55 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 1099

Tråd: Boxee Box

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Natta for boxee

Spørs om de er noe å stole på, ganske tidlig å skrinlegge produktet sitt, mange sinte folk

Boxee Blog » Boxee Box Past, Present, and Future

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Netflix på Boxee Box

Da har eg både snakka med kundeservice hos Dlink og Netflix, svaret fra Dlink var at det var opp til Netflix når Netflix skal være tilgjengelig i dei nordiske landa. Svaret fra Netflix var at dei jobba med saken og at Netflix skulle være tilgjengelig på Boxee Box "in a couples of months" i Norge og dei andre nordiske landa. Så får vi berre håpe på at dette stemmer

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Spørs om de er noe å stole på, ganske tidlig å skrinlegge produktet sitt, mange sinte folk

Boxee Blog » Boxee Box Past, Present, and Future
    He he, fant ikke et eneste positivt innlegg, og der var mange. Folk som skriver innlegg på den bloggen er sikkert også aktive på mange andre forum f.eks. AVSforum, så dårligere reklame for en Boxee TV kan jeg neppe tenke meg.

Uansett så håper jeg inderlig at min Boxeebox fortsetter og virke like godt som den gjør i dag, for jeg er meget fornøyd og kan godt tenke meg og kjøpe en ny hvis den jeg har skulle gi opp.

Boxee burde, som det skrives i mange innlegg, la boksen bli "open source" da åpner det muligheter for f.eks. Silverlight og andre ting som burde vært på plass for lenge siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme at jeg ikke har brukt Boxee Boxen min noe særlig det siste året. Det har vært alt for mange småting som jeg har latt meg irritere av. I stedet har jeg vekslet mellom å bruke Dune og XBMC.

Men, allikevel er jeg ganske skuffet over den nye retningen Boxee tar. Det er åpenbart for meg at Boxee TV er et produkt som er laget for en helt annen målgruppe. Boxee Box var for så vidt også laget for andre typer brukere enn meg, men den var (på papiret) fortsatt "god nok" for mitt bruk, og det virket ikke urimelig å håpe på at den kunne bli "perfekt".

Man kan sikkert diskutere om Boxee TV er den riktige retningen å gå for Boxee, men det jeg leser ut av denne lanseringen er at Boxees opprinnelige forretningsmodell har floppet totalt, og at de er på desperat jakt etter en ny. Flere har antydet at Boxee TV er laget utelukkende for å bevise at konseptet Online PVR fungerer, og at de posisjonerer seg for å bli kjøpt opp. Forhåpentligvis før de går tom for penger. Om dette stemmer, eller om de tror det faktisk er mulig å tjene penger på produktet i seg selv, vet jeg ikke. Men, for å være ærlig bryr jeg meg ikke så mye heller. Jeg er som sagt langt utenfor målgruppen, så mens jeg ikke har noe problem med å ønske dem lykke til videre, så kunne det ikke falle meg inn å kjøpe en Boxee TV. Heller ikke når (om) den kommer i en norsk utgave som kan brukes med RiksTV.

BTW: Hvis noen har lyst på en pent brukt Boxee Box, så er det bare å sende bud på PM

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt min mye og siden jeg kun streamer mkv / avi samt DVD. iso er jeg strålende fornøyd.

Det hender det dukker opp en eller annen mkv med HD lyd med enkelte dropouts, men det er ikke fler enn at jeg har kunnet leve med det.

Jeg har brukt Ember media manager til å kvalitetssikre taggingen og det fungerer 100%.

Familien elsker det enkle brukergrensesnittet og den brede formatstøtten.

Jeg kommer til å beholde min i tillegg til WD TV, Dune HD MAX og den kommende PCH A400.

Jeg elsker å "tukle" med mine dingser, familien liker at WD TV og Boxee "bare virker".

Og, selv om det er kjipt av Boxee å ikke videutvikle boksen så er det jo ikke slik at den vil slutte å fungere av den grunn.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Og, selv om det er kjipt av Boxee å ikke videutvikle boksen så er det jo ikke slik at den vil slutte å fungere av den grunn.
    Neida. Men, den har vært akkurat ikke god nok for mitt bruk. Spesielt i forhold til blu-ray rips. Det er veldig mye nesten, men akkurat ikke godt nok.

Jeg ville aller helst hatt menystøtte, men BD-light kunne funket greit nok. Man kan f.eks. browse en iso, og velge hvilken tittel (playlist) man vil spille av. Men, bare når man velger filen direkte. Når man har lagt til filmen i biblioteket, så insisterer Boxee på å spille av den lengste tittelen uansett. Dette blir feil på mange filmer, og veldig feil på TV-serier.

Jeg har rippet en del BD-filmer direkte til MKV også, men jeg ripper bare det beste lydsporet på disken. Når jeg spiller av MKV-filer med HD-lydspor på Boxee, så får jeg dropouts med jevne mellomrom, noe som er veldig frustrerende.

Jeg kan gjerne bruke en boks som er nesten god nok, hvis jeg har et aldri så lite håp om at ting kan forbedres i fremtiden. Nå er det bekreftet at den aldri vil bli bedre, så ser jeg ingen grunn til å fortsette å bruke den.

Jeg er ikke bitter eller noe sånt. Jeg hater ikke selskapet Boxee, og jeg kunne definitivt kjøpt en Boxee Box 2 hvis Boxee hadde gitt meg noen grunn til å tro at denne ville rette på noen av manglene med den gamle. Men, som vi nå har sett, så beveger Boxee seg bort fra denne typen avspillere, og da må jeg bare ta konsekvensen av det.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, BD light eller liknende hadde vært svært velkomment da den ofte velger feil strøm.

Dropouts på HD lyden er irriterende, men der er jo ikke Boxee alene.
    Det er ingen som bruker samme chipset som får dette til å virke.

trondmm, du er jo over middels opptatt av mediaplayere / streaming, hvilken eksisterende eller kommende spiller har du mest tro på?

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NOE villedende annonse jeg fikk pr epost i går:

Boxee Box-bb-jpg

NESTE revolusjon... Lansert for 2 år siden, og produktet er pr.d.d."avsluttet" av produsenten.. jeje

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    NOE villedende annonse jeg fikk pr epost i går:

Boxee Box-bb-jpg

NESTE revolusjon... Lansert for 2 år siden, og produktet er pr.d.d."avsluttet" av produsenten.. jeje
    haha. DustinHome <3

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trondmm, du er jo over middels opptatt av mediaplayere / streaming, hvilken eksisterende eller kommende spiller har du mest tro på?
    Akkurat nå er jeg litt i ventemodus. Jeg har ikke 3DTV, så jeg har egentlig ikke bruk for noen ny spiller, men jeg er veldig nysgjerrig på hvordan BD-iso-støtten er på de nye spillerne. Det spekuleres jo mye i hva Cinavia vil gjøre med menystøtte på BD-iso (og BD-foldere). Vil de nye spillerne støtte menyer, og vil de i så fall støtte Cinavia? Hvis de støtter Cinavia, vil det bli på alle filtyper, eller bare på alt annet enn isoer.

Internettstreaming begynner så smått å bli populært i Norge også, og det kan være interessant å se om noen spillere vil støtte norske tjenester som TV2 Sumo, HBO, Netflix, Viasat Play, etc.

Jeg kommer i hvert fall til å følge med etter hvert som de nye spillerne faktisk kommer i salg. Foreløpig er jeg litt fristet av Dune HD Max 3D, men vi får se når den kommer.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv elsker jeg Boxee Box. Bruker den kun til filmer og har en "pen" filmsamling på den nå.
    Men "pen" mener jeg ikke nødvendigvis mange filmer, men boksen presenterer den på en veldig pen måte som jeg elsker (har order på tagg'ene :-) ).

Eneste jeg ikke er fornøyd med boksen, er at den er litt treig med å vise coverne. Skulle likt å fått de opp raskere.

Blind som jeg var vært, har jeg ikke fått med meg at det finnes enda en Boxee: Iomega TV with Boxee
    Iomega med Boxee | Mediaavspillere

Den koster nå kun kr. 1 090,- på CDON.no
    Noen som har erfaring med den?
    Like treig?
    (jeg regner nesten med at den er det, men jeg er nygjerring)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Blind som jeg var vært, har jeg ikke fått med meg at det finnes enda en Boxee: Iomega TV with Boxee
    Iomega med Boxee | Mediaavspillere

Den koster nå kun kr. 1 090,- på CDON.no
    Noen som har erfaring med den?
    Like treig?
    (jeg regner nesten med at den er det, men jeg er nygjerring)
    Jeg mener å huske at det var et par småting som var forskjellig, men hva det var, husker jeg ikke. Brikkesettet er uansett det samme, så hastigheten er nok den samme den og.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Akkurat nå er jeg litt i ventemodus. Jeg har ikke 3DTV, så jeg har egentlig ikke bruk for noen ny spiller, men jeg er veldig nysgjerrig på hvordan BD-iso-støtten er på de nye spillerne. Det spekuleres jo mye i hva Cinavia vil gjøre med menystøtte på BD-iso (og BD-foldere). Vil de nye spillerne støtte menyer, og vil de i så fall støtte Cinavia? Hvis de støtter Cinavia, vil det bli på alle filtyper, eller bare på alt annet enn isoer.

Internettstreaming begynner så smått å bli populært i Norge også, og det kan være interessant å se om noen spillere vil støtte norske tjenester som TV2 Sumo, HBO, Netflix, Viasat Play, etc.

Jeg kommer i hvert fall til å følge med etter hvert som de nye spillerne faktisk kommer i salg. Foreløpig er jeg litt fristet av Dune HD Max 3D, men vi får se når den kommer.
    Ja, Dune HD MAX 3D frister meg også.
    Jeg er stort sett veldig godt fornøyd med dagens HD MAX med unntak av mangelen på innebygget jukebox.

HDI sitter litt med skjegget i postkassa med MAX modellen siden de ikke forutså Cinavia når de lovet å støtte full meny støtte.
    Jeg regner med at de må krype til korset å lansere den med BD lite eller liknende.

Boxee kunne med letthet lansert BD lite på sine spillere som en siste krampetrekning, vi får se.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boxee kunne med letthet lansert BD lite på sine spillere som en siste krampetrekning, vi får se.
    Det verste er jo at de allerede har støtte for BD lite. Men bare i filbrowseren. I jukeboksen får du bare den lengste tittelen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat installert Boxee box'n min, men får ikke tilgang til ting jeg har på pc'n.

Hva må jeg gjøre?
    Jeg har prøvd å legge til medieting(husker ikke hva eksakt som står) og bruker brukernavnet og passordet til brukergruppen jeg deler filer via windows med, men ingenting skjer.
    Noen som kan tipse meg om noe spesielt jeg må gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netflix fungerer på Boxee. Bare å skrive amerikansk dns. Prøvde og det fungerer.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zito
    Netflix fungerer på Boxee. Bare å skrive amerikansk dns. Prøvde og det fungerer.
    Hei, hei

Er det en tjeneste man må leie?
    Hvordan var det du gjorde det?

Klar for å teste
    Kanskje trailerene slutter å hakke så fælt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tester i morgen, takker & bukker

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er dette kanskje eneste mulighet for Netflix på Boxee da, siden Dlink nærmest har parkert boksen. MS er vel og veldig ivrig på å skaffe seg kontroll på Netflix for å kjøre den på Xbox noe som ikke har overbevist meg så langt kvalitetsmessig.

Forøvrig synes jeg det lukter av at Dlink avvikler Boxee. Like mye som del lukter av Logitechs avvikling av Squeezebox. Tror det er noen sterke anti pirat krefter i bakgrunnen her :?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Side 50 av 55 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •