Boxee Box - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 55 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 1099

Tråd: Boxee Box

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Sjekk oppsettet i Boxee. Det er et sted unded Otions/advanced etc der du setter opp lyd og bilde. Mistenker noe feil der forutsatt at du har satt opp receiver korrekt.
    Det stemmer, audio output må være satt til Digital (HDMI) eller Digital (S/PDIF) alt etter hvordan det er koblet. Audio er sannsynligvis satt til analog som default.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Så bra!

Da venter jeg og ser hvordan det går med deg først

Har stor tro på at det vil fungere, er i grunn mest spent på betaling, leveringstid osv. fra Canada.

EDIT: Dette ser jo ganske rett fram ut: Controlling a Boxee Box from an IR Remote | JesseWeb.com
    Fikk pakken i går.
    Tok en rask test av den og den fungerte bra. :-D
    Kult med direkte taster til filmer, bilder, osv.8)
    Eneste bugg'en jeg har funnet så langt, er at man kan slå den av (med egen knapp), men da får man ikke slått den på. Når den slås av, får heller ikke mottageren strøm fra Boxee Box og derfor fungerer heller ingen taster.
    Jo, en ting til: Den har en irriterende lysdiode i front som lyser sterkt ved hvert tastetrykk. Men det ser ut som den er såpass treffbar, at den ikke trengs å siktes på direkte, så man kan gjemme den litt.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg antar at man ikke kan hoppe i kapitler på DVD, BD eller MKV med denne fjernkontrollen heller?

Noen lag med tape demper lyset effektivt fra irriterende lysdioder8)

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Fikk pakken i går.
    Eneste bugg'en jeg har funnet så langt, er at man kan slå den av (med egen knapp), men da får man ikke slått den på. Når den slås av, får heller ikke mottageren strøm fra Boxee Box og derfor fungerer heller ingen taster.
    Jo, en ting til: Den har en irriterende lysdiode i front som lyser sterkt ved hvert tastetrykk. Men det ser ut som den er såpass treffbar, at den ikke trengs å siktes på direkte, så man kan gjemme den litt.
    Jeg fikk også min i går, så det var rask levering.

Den fungerer utmerket, spesielt etter jeg tilpasset noen av knappene på min Harmony One. Definitivt verdt 180 kroner :-D

Jeg satte en bit teip foran lysdioden, så nå plager ikke den meg, og mottakeren tar fremdeles imot signalene uten problem

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp!

Ok, jeg har et problem. Får ikke satt statisk IP adresse på min Boxee Box. Uansett hvilken adresse jeg velger, enten om det er samme som ble gitt over DHCP eller noe helt vilkårlig får jeg beskjed om at IP adressen er ugyldig. Jeg har ikke hatt noe problem med dette tidligere. Kan også nevne at jeg ikke får styrt den over nettverket heller.
    Lukter reset lang vei her, men er det noen vei utenom?

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Ok, jeg har et problem. Får ikke satt statisk IP adresse på min Boxee Box. Uansett hvilken adresse jeg velger, enten om det er samme som ble gitt over DHCP eller noe helt vilkårlig får jeg beskjed om at IP adressen er ugyldig. Jeg har ikke hatt noe problem med dette tidligere. Kan også nevne at jeg ikke får styrt den over nettverket heller.
    Lukter reset lang vei her, men er det noen vei utenom?
    Mulig jeg leser feil/missforstår.. men statisk IP settes i routern, iallefall det jeg må gjøre. Aldri gjort det på klientsiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    Mulig jeg leser feil/missforstår.. men statisk IP settes i routern, iallefall det jeg må gjøre. Aldri gjort det på klientsiden.
    Manuell IP/nettverksinnstilling om du vil. Ingen forslag?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Manuell IP/nettverksinnstilling om du vil. Ingen forslag?
    Klart man må sette det begge steder...

Dog, hvorfor ikke la routeren tildele IP i stedet, har ikke helt skjønt hvorfor man bruker statisk mm man driver med litt lyssky virksomhet :wink:
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dog, hvorfor ikke la routeren tildele IP i stedet, har ikke helt skjønt hvorfor man bruker statisk mm man driver med litt lyssky virksomhet :wink:
    Enten setter du opp fast ip på enheten. Eller så setter du opp ip reservasjon opp mot mac adressen til enheten i routeren.

Fordelen er jo at hver enhet alltid har samme ip. litt greit hvis du har ftp-server etc eller på annen måte skal koble deg på en enhet
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Fikk pakken i går.
    Konge! Da bestiller jeg en også.
    Det med strøm var jeg klar over, har leste det et annet sted.
    Setter opp activity'en slik at Boxee er 'Always On'. Pleier alltid å ha den på uansett, da det tar griselang tid å skru den på.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda
    Enten setter du opp fast ip på enheten. Eller så setter du opp ip reservasjon opp mot mac adressen til enheten i routeren.

Fordelen er jo at hver enhet alltid har samme ip. litt greit hvis du har ftp-server etc eller på annen måte skal koble deg på en enhet
    Kan være, en stund siden jeg gjorde det sist, men i mitt hode måtte jeg først sette opp i router at man skulle bruke fast IP. Deretter måtte man koble på de enkelte enheter ved å tildele de en IP adresse. Bedre med navn enn adresser på enheter i mitt hode....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har gått fint å kun sette den i BB før, men nå nekter nettverkskortet å adlyde. Hovedgrunnen til statisk IP er at jeg bruker iPad som fj.kontroll og styrer BB direkte over nett. Den nekter meg forsåvidt dette nå og... :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter eindel med å bytte spor/spole når jeg ser konserter i HD. Er det noe å gjer med dette? Når jeg starter en konsert så må den startes på begynnelsen og visst jeg prøver å bla i sangene så står den bare og jobber.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Boxee via airplay

Jeg har problemer med å spille musikk fra youtube via boxee til tv med airplay noen videoer går mens andre går ikke? Står på tv "ikke støttet videoformat" kan noen hjelpe? Og da kommer jeg meg ikke videre,må skru av av boxee box.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjapt spørsmål. jeg har mange iso filer på pcen min. vill boxee box kunne spilleav disse? er meget fersk innen dette med mediespillere

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    kjapt spørsmål. jeg har mange iso filer på pcen min. vill boxee box kunne spilleav disse? er meget fersk innen dette med mediespillere
    kjapt svar: ja
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett litt lengre svar:

Den spiller av DVD.iso filer som en vanlig DVD spiller med menyer osv.

Den spiller BD.iso filer, men uten menyer. Det vil si at når du ånner en BD.iso fil begynner den å spille av filmen direkte. Man kan fortsatt velge kapitler, tekst og lyd osv men ikke fra den orginale BD menyen.

Jeg synes denne boksen er glimrende, det eneste den er dårlig på er mangelen håndtering av kapitler.
    Man kan ikke hoppe frem og tilbake for eksempel i en musikk DVD.

Jeg bruker Dune HD MAX til konserter og musikk og Boxee til alt annet.

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe spesielt man å gjøre for å spille av .iso-filer?

Har rippa Leonard Cohen Live in London, men den dukker ikke opp på Boxee Box.

Forsøker å browse upnp og smb, og alle filer i katalogen dukker opp bortsett fra denne.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    knall da blir det en slik etter hvert. har til nå hatt pcen på stua og spilt av alt fra den. men den står i andre enden av leiligheten etter att vi flytta.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Noe spesielt man å gjøre for å spille av .iso-filer?

Har rippa Leonard Cohen Live in London, men den dukker ikke opp på Boxee Box.

Forsøker å browse upnp og smb, og alle filer i katalogen dukker opp bortsett fra denne.
    Iso filer oppfører seg indentisk til mkv og avi osv så hvis den ser disse så skal den se iso også.

Når du browser bruker du da "filmodus" eller "moviemodus" i filmodus skal du jo se alle filer selv om de ikke er gjenkjent av Boxee.

Side 44 av 55 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •