Boxee Box - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 55 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1099

Tråd: Boxee Box

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    La merke til dette jeg også, var jo så kjekt og kunne finne undertekster rett fra sofaen!
    Kan man finne tekst mens man er på boxee box også legge den direkte inn i mappen? Man slipper altså å laste ned fra datamaskinen også putte den i mappa. Har jeg forstått det riktig?

Eventuelt hvordan får man lastet ned tekst via boxee?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Ellers har jeg oppdaget svære problemer nå etter oppdateringen. Remove funksjonen virker ikke, så jeg blir ikke kvitt gamle covers og lignende. Rescanning virker heller ikke, så da er hele greia pretty f....n useless :cry:
    Jeg oppdaget etter hvert at den hadde ikke skannet siden uken før oppdateringen, så mine problem med remove og scanning kan ikke skyldes på oppdateringen.

Etter jeg slettet alle file sources og reboota boksen så fikk jeg spørsmålet om file sources. Med en gang jeg begynte og addere mine sources så startet skanningen og siden har den fortsatt og skanne hver dag, akkurat som jeg har satt opp den til :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonny85
    Kan man finne tekst mens man er på boxee box også legge den direkte inn i mappen? Man slipper altså å laste ned fra datamaskinen også putte den i mappa. Har jeg forstått det riktig?

Eventuelt hvordan får man lastet ned tekst via boxee?
    Webleseren i Boxee har begrenset funksjonalitet, så eneste måten er å laste ned filen fra PC og lagre i samme folder som filmen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdere å oppgradere min Popcorn A-110, til en boxee.

Hvilke store fordeler har denne kontra min Pocorn? Har den Youtube?
    "Spiser" den filer op ca 50Gb greit?

Andre fordeler som tilsier at jeg bør bytte?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av j0ll3

Boxee har youtube ja.

Den spiller fint av store filer som f.eks BD.ISO på 40-50Gb.

Har aldri brukt Popcorn så andre fordeler vet jeg ikke noe om.

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av j0ll3

Mulig det ikke er så veldig nyttig for deg, men jeg brukte en Popcorn Hour A-100 (den aller første som kom) et par år. Hvis jeg husker rett så var dette noe av det første som klarte å spille av mkv-filer (derav mitt kjøp). Den slet med store filer, var treg i bruk og menyene/funksjonene var relativt spinkle.

Kjøpte Boxee Box når den ble lansert i fjor, og denne er en helt annen verden. Den spiser ALT av formater, selv store størrelser går fint. I tillegg henter den automatisk cover til film, info med skuespillere, plot, spilletid osv. Trailer-arkiv over filmer som er ute, på kino og kommende. Filmer og TV-serier er adskilt. Den har også YouTube, Spotify og andre programmer.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deckarep
    Boxee har fremdeles problemer ved avspilling av HD lyd.

Ref : [#BOXEE-7914] audio dropouts when bitstreaming digital audio (AC3, DTS, DTS-HD and TrueHD) - Boxee Issue tracker website

Kanskje de fixer det iløpet 2012, kanskje ikke.

Personlig har jeg gitt opp håpet.

Deck
    Hvor hyppig og plagsomt er dette problemet? Er det silk at HD lyd i praksis er ubrukelig på Boxee eller er det bare litt irriterende?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Hvor hyppig og plagsomt er dette problemet? Er det silk at HD lyd i praksis er ubrukelig på Boxee eller er det bare litt irriterende?
    Det skjer vel ca. 8-10 ganger i løpet av en 2 timers film.

Får ikke sjekket akkurat nå, da jeg er uten lyd i "kinoen"
    (min Denon AVP er til oppgradering)

Hvor irriterende det er for deg, vet jeg ikke, men for meg er det irritasjons moment jeg meget godt kan klare meg uten.

Fant ut at det var bedre å spille av selve BD plata på BD spilleren istedet for rippet mkv via Boxee

Deck

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ingen HD filmer under NAVI-X appen. Enormt filmutvalg der, men finner stort sett bare dårlig SD "kvalitet". Er noe spesielt en må gjøre for å få tilgang til HD filmer?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boxeen min mister kontakt med nettet når den går i dvalemodus, og den vil ikke koble seg automatisk opp når jeg "vekker den". Må kjøre network settings wizard for å koble opp, men da mister jeg dns innstillingen jeg har gjort for unblock us, og må taste det inn på nytt. Er det noe jeg kan gjøre for å få boxeen til å automatisk koble seg på nettet når jeg vekker den fra dvalemodus? (kablet nett)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En meget lite teknologiinteressert kamerat av meg har Boxee. Går det an "manuelt" å velge tekst eller tale i en film? Jeg må hjelpe han å finne ut ting...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    En meget lite teknologiinteressert kamerat av meg har Boxee. Går det an "manuelt" å velge tekst eller tale i en film? Jeg må hjelpe han å finne ut ting...
    Jepp, klikk i bildet med knapp midt på kontrolleren og velg cc - tror jeg det var...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av art1985
    Boxeen min mister kontakt med nettet når den går i dvalemodus, og den vil ikke koble seg automatisk opp når jeg "vekker den". Må kjøre network settings wizard for å koble opp, men da mister jeg dns innstillingen jeg har gjort for unblock us, og må taste det inn på nytt. Er det noe jeg kan gjøre for å få boxeen til å automatisk koble seg på nettet når jeg vekker den fra dvalemodus? (kablet nett)
    Sliter og med en del nettverksting etter oppdatering til siste programvare -1.5. Håper det kommer med en fiks snart. Var ikke problem med dette i forrige versjon.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Sliter og med en del nettverksting etter oppdatering til siste programvare -1.5. Håper det kommer med en fiks snart. Var ikke problem med dette i forrige versjon.
    Hvor ofte er "en del"? Hos meg faller det ut hver 3-4 time. Det skjer uavhengig av om jeg er på trådløst eller kablet nett. Forleden dag var jeg på trådløsnettet med både boxeen og pcen. Boxeen mistet kontakten med nettet, mens jeg fortsatte å surfe med pcen. Trådløsruteren står 40 cm fra boxeen..

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan man får sett nrk på boxee ?

Vet at det skal være noe med rss feed eller noe, men aner ikke hva jeg skal skrive eller hvor jeg eventuelt skal skrive inn noe.

Noen som har peil?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan man får sett nrk på boxee ?

Vet at det skal være noe med rss feed eller noe, men aner ikke hva jeg skal skrive eller hvor jeg eventuelt skal skrive inn noe.

Noen som har peil?
    På Boxee (Boxee Box ihvertfall) kan du gjøre det ved å legge inn appen Navi-x, som du finner ved å legge til adressen (repository) navi-x - Revision 540: /trunk/boxee eller navi-x - Revision 540: /trunk/boxee. (vet ikke om det stemmer lenger. Har det ikke foran meg nå, men navnet/søkeordene er Navi-x og repository ihvertfall)

Dette gir deg en ekstra app, Navi-x, som lar deg søke innen alleslags mediafiler og rss-feeds som ligger rundt på nettet. Gå på søk og søk etter nrk, og du vil finne bla. Live stream i ulike kvaliteter.

Det er også mulig å legge inn tonnevis av andre apps. Fuzzthed's repositpry lister ALLE, men nesten alt er ubrukelig og buggy, og det er stort sett bare Navi-x som virker uansett.

Forøvrig kan du også søke på YouTube videoer gjennom Navi-x istedenfor originalappen, som gir deg mye bedre resultater, samt mulighetene til å bokmerke.

P.S. Forumet endrer linkene mine automatisk når jeg lagrer dette innlegget. Det som er synlig på siden her er feil, men linken bak er sikkert riktig. Pokker om jeg vet, jeg er full. lykke til!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av art1985
    Hvor ofte er "en del"? Hos meg faller det ut hver 3-4 time. Det skjer uavhengig av om jeg er på trådløst eller kablet nett. Forleden dag var jeg på trådløsnettet med både boxeen og pcen. Boxeen mistet kontakten med nettet, mens jeg fortsatte å surfe med pcen. Trådløsruteren står 40 cm fra boxeen..
    Min Boxee slås av etter bruk. Når jeg bruker den sitter jeg ikke på PC'n osv. Imidlertid har jeg samme mekkinga hver gang jeg ønsker å kopiere noe fra PC til harddisk ved Boxee. Før siste versjon av programvare var dette ikke noe problem...

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rosinante
    På Boxee (Boxee Box ihvertfall) kan du gjøre det ved å legge inn appen Navi-x, som du finner ved å legge til adressen (repository) navi-x - Revision 540: /trunk/boxee eller navi-x - Revision 540: /trunk/boxee. (vet ikke om det stemmer lenger. Har det ikke foran meg nå, men navnet/søkeordene er Navi-x og repository ihvertfall)

Dette gir deg en ekstra app, Navi-x, som lar deg søke innen alleslags mediafiler og rss-feeds som ligger rundt på nettet. Gå på søk og søk etter nrk, og du vil finne bla. Live stream i ulike kvaliteter.

Det er også mulig å legge inn tonnevis av andre apps. Fuzzthed's repositpry lister ALLE, men nesten alt er ubrukelig og buggy, og det er stort sett bare Navi-x som virker uansett.

Forøvrig kan du også søke på YouTube videoer gjennom Navi-x istedenfor originalappen, som gir deg mye bedre resultater, samt mulighetene til å bokmerke.

P.S. Forumet endrer linkene mine automatisk når jeg lagrer dette innlegget. Det som er synlig på siden her er feil, men linken bak er sikkert riktig. Pokker om jeg vet, jeg er full. lykke til!

Jeg har installert navi x, men er ikke ute etter å få sett nrk1, 2 og 3 live da jeg har tv med kabel.... Det som jeg er ute etter er å få sett filer som ligger ute på nrk web tv. Skulle så gjene ha sett berserk serien på tv. Noen som vet om det er mulighet for å få tilgang til nrk web tv på boxee ? Eller er ikke dette mulig?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har installert navi x, men er ikke ute etter å få sett nrk1, 2 og 3 live da jeg har tv med kabel.... Det som jeg er ute etter er å få sett filer som ligger ute på nrk web tv. Skulle så gjene ha sett berserk serien på tv. Noen som vet om det er mulighet for å få tilgang til nrk web tv på boxee ? Eller er ikke dette mulig?
    Tviler på at det går, dessverre. Håper noen kan si det motsatte, men såvidt jeg vet, er ikke deres web tv tilgjengelig utenfor en web browser (med plugins som Boxee ikke har), eller gjennom deres egen app for iPhone. Altså ingen web-tv for rene Boxeebrukere.

(forøvrig latterlig kort arkivtid på disse seriene deres på web tv. Skulle gjerne sett Broen, men når jeg først hørte om serien, var episode 1 allerede slettet. De vil vel at man skal kjøpe DVDen til 349 kroner. Fat chance. Verden er full av OK serier til lavere priser.)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Min Boxee slås av etter bruk. Når jeg bruker den sitter jeg ikke på PC'n osv. Imidlertid har jeg samme mekkinga hver gang jeg ønsker å kopiere noe fra PC til harddisk ved Boxee. Før siste versjon av programvare var dette ikke noe problem...
    Mulig jeg har løst problmet mitt nå. På forrige versjon av programvarene på Boxee holdt det å skru på enheten. Ved siste versjon av programvare må jeg både slå på boksen og skru på tv og forsterker - som jeg skulle se en film eller noe. Dermed dukker box'n opp på nettet hver gang...

Side 39 av 55 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •