Boxee Box - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 55 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 1099

Tråd: Boxee Box

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ingen som kan svare på om avspilling av HD lyd fungerer problemfritt?
    Og avspilling av FLAC?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Og avspilling av FLAC?
    FLAC fungerer utmerket hos meg i hvert fall. Mener å huske at HD lyd fungerer problemfritt også

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og avspilling av FLAC?
    Ja, både HD lyd og FLAC fungerer problemfritt.

Boxee spiser så og si alt som finnes av formater, har aldri opplevd problemer der :-D

Så i en tidligere post at du også lurte på ISO filer. Det er heller intet problem, både DVD ISO og BD ISO funker utmerket.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ikke 3D-isoer.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Så i en tidligere post at du også lurte på ISO filer. Det er heller intet problem, både DVD ISO og BD ISO funker utmerket.
    Utmerket? Fungerer menyer på både DVD og BD?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar om 3d støttes eller ikke er ikke så interesant, heller ikke om den viser ISO menyer så lenge jeg får valgt lyd og tekster direkte under avspilling.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Utmerket? Fungerer menyer på både DVD og BD?
    Menyer funker bare på DVD ISO.

På BD ISO starter filmen direkte, hvilket jeg syns er like greit siden det går veldig kjapt og skifte audioformat og subtitles i Boxeemenyene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boxee har fremdeles problemer ved avspilling av HD lyd.

Ref : [#BOXEE-7914] audio dropouts when bitstreaming digital audio (AC3, DTS, DTS-HD and TrueHD) - Boxee Issue tracker website

Kanskje de fixer det iløpet 2012, kanskje ikke.

Personlig har jeg gitt opp håpet.

Deck

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så lenge de har problemer med det så avventer jeg. Det var i tilfelle det som var hoved grunnen til kjøp av Boxee men da får WD TV holde så lenge.
    Ustabile dingser er noe svineri...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deckarep
    Boxee har fremdeles problemer ved avspilling av HD lyd.

Ref : [#BOXEE-7914] audio dropouts when bitstreaming digital audio (AC3, DTS, DTS-HD and TrueHD) - Boxee Issue tracker website

Kanskje de fixer det iløpet 2012, kanskje ikke.

Personlig har jeg gitt opp håpet.

Deck
    Jepp, opplever det fra tid til annen - kanskje max 2-3 ganger ila en film og under 1 sekund. Ikke noe stort problem mao hos meg.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akurat fått meg boxee box!
    Installert navi x, men får ikke spilt hd filmene, noen som har peil på hvorfor det ikke virker?

Leier egentlig etter andre kjekke programmer også. Fint om noen har tips om programmer som er kjekt å ha, gjerne til film men også andre ting...

Har hørt at Netflix skal være bra. men den ligger ikke inne på boxee`n min. Går det an å installere denne selv, eller virker den ikke i Norge?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan hjelpe en som akkurat har fått seg boxee?
    Hvilken AppS anbefales? Noen som vet om en billig og bra ruter som kan streame tråløst 720p & 1080 p filmer uten problemer? Har en billig sak fra d link i dag. Og det blir lag på 720p.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonny85
    Har akurat fått meg boxee box!
    Installert navi x, men får ikke spilt hd filmene, noen som har peil på hvorfor det ikke virker?

Leier egentlig etter andre kjekke programmer også. Fint om noen har tips om programmer som er kjekt å ha, gjerne til film men også andre ting...

Har hørt at Netflix skal være bra. men den ligger ikke inne på boxee`n min. Går det an å installere denne selv, eller virker den ikke i Norge?
    Du må gå inn i oppsett og definere hva slags skjem du har og hva den kan vise ellers får du ikke HD bilde. Videre må du sette om du har muligheter for flerkanals lyd f.eks 5.1 ellers får du bare stereo.

Det jeg har sett av apps har ikke vært noe å spare på. De gjør bare det samme som fjernkontrollen, bare dårligere.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker på apps til boxee jeg nå da....
    Siden du nevnte fjernkontrollen, så fikk jeg inntrykk av at du mente apps til mobil??

Får spilt hd filmer fra hardisken men når jeg søker på hd filmer på navi-x så klarte den ikke å starte filmene...

Andre bra apps til boxee?? Hørt pandora skulle være bra. Bet ikke helt hva den gjør, noen som vet?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonny85
    Jeg tenker på apps til boxee jeg nå da....
    Siden du nevnte fjernkontrollen, så fikk jeg inntrykk av at du mente apps til mobil??

Får spilt hd filmer fra hardisken men når jeg søker på hd filmer på navi-x så klarte den ikke å starte filmene...

Andre bra apps til boxee?? Hørt pandora skulle være bra. Bet ikke helt hva den gjør, noen som vet?
    Apps i Boxee går i stort sett på streaming fra US tilbydere, noe virker men på de fleste må du ha US IP adresse. Det finnes veier rundt dette hvis du syns det er bryet verdt. Bare søk på "anonymous IP" så finnes der abonnement tjenester som gjør at det ser ut som du logger inn fra en US IP adresse. Hva gjelder annen streaming så kan du bruke "RSS Feed" appen, der kan du legge inn URL til NRK, TV4 play eller andre som streamer.

Ellers finnes der masse third party apps som du kan legge inn på Boxee, bare og søke på nettet så finner du :-D

PS. Hva gjelder trådløs streaming av HD materiale så kan du glemme det med en gang. Jeg har en av D-Links beste routere og perfekte forhold i huset men selv da blir det hakking med en gang jeg spiller av en HD fil med rimelig høy bitrate, så kablet nettverk eller USB disk er veien og gå

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Boxee Box støtter Blu-ray rips? Altså ei mappe med mange hundre filer, og ikke .iso eller .mkv.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skjønner eg lite.. Har siden jeg fikk prosjektor hatt den stående med output på 1080p.. funka som fy...
    Nå nylig fikk jeg en RX-V1067 reciver i hus, med to HDMI utganger, hvor nr 2 går til stua. Problemet er at tvn der er av eldre årgang og takler ikke 1080p, og må ned i oppløsning for å et sebart bilde. I går kveld så vi på noen serier i et lavere "format". Idag når jeg satte tilbake til 1080P (som har jeg har sikkert 10-ganger før), fylte ikke bildet lerret. Eneste setting som gav rett bilde er 1080i, en setting som jeg aldri har brukt før.. Dvs, hadde først ikke 1080P som valg engang, men etter en restart kom det som valg.. men bildet er ikke korrekt alikevel.. Litt irr om jeg må resette den til default, legge inn kilder og styre på bare for (KANSKJE) å få det rett igjen...

go natt.

EDIT: Etter en bortkasta tid og frustrasjon med å prøve den nye 1.5 beta firmwaren (crap), så fant jeg endelig løsningen på bug'n.. Måtte inn på skjermformat og der har boxee box på egen init. lagt til 3% overlay, som i praksis lagde en "marg" rundt hele bildet. Satte denne tilbake til 0, så ble alt rett igjen.

PS: det grafiske er en del endret i 1.5fw, tror noen vil like det, andre ikke. Det jeg likte (før hele box'n tryna), var popup boksen før start av episode/film, som var mye mer innholdsrik...

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Noen som vet om Boxee Box støtter Blu-ray rips? Altså ei mappe med mange hundre filer, og ikke .iso eller .mkv.
    Ja.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite tips ;-)

I ukesvis hadde jeg problemer med å få Boxee til og logge seg på internett. Bruker en D-Link DIR-655 router. Etterhvert skjønte jeg at problemene begynte etter jeg fikk Canal Digital ADB dekoderen på nett. Hvis jeg startet ADB før Boxee så fikk ADB tildelt 192.168.0.199 fra HDCP serveren i D-Link og Boxee fikk 192.168.0.198, det likte ikke Boxee og nektet konstant å logge seg på.

Etter jeg forandret setup i Boxee til fast IP adresse 192.168.0.199 og reserverte den IP adressen til boxee i D-Link routeren så har alt funket perfekt. Tidligere uregelmessige problemer med tilgang på shared folders i nettverket er også borte vekk :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her med helt ny boks. Kobler opp og den lyser grønt, men får null bilde på tv´en. Virker som den ikke får noe signal.

Noen som har tips til reset eller noe sånt som kanskje hjelper ?

Eller må jeg bare bite i det sure eple og levere den tilbake som en DOA ?

Side 36 av 55 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •