Boxee Box - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 55 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 1099

Tråd: Boxee Box

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bump

bump

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gargamel_Grusom
    bump
    Ja vel...?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man kjøre en media server på pc for å få kontakt med data på lan? Får pokker ikke til å streame fra pcen til boxen? finner maskina men ingen delte mapper. Noen som har noen forslag til en grønnskolling?
    Kjøp en stor ekstern harddisk og fyll opp den. kjøpe en 2TB disk på Siba for 999,- og den er snart full. Nå koster den 745,-. Tror jeg må ha en til gitt 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Kjøp en stor ekstern harddisk og fyll opp den. kjøpe en 2TB disk på Siba for 999,- og den er snart full. Nå koster den 745,-. Tror jeg må ha en til gitt 8)
    Kan nok virke som det blir til det ja.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man kjøre en media server på pc for å få kontakt med data på lan? Får pokker ikke til å streame fra pcen til boxen? finner maskina men ingen delte mapper. Noen som har noen forslag til en grønnskolling?
    Jeg hadde lignende problemer når jeg først tok Boxee i bruk. Til tross for at jeg hadde satt ”Share with everyone” på film folderne på min PC så fikk jeg ikke tilgang. Hvis jeg ikke husker helt feil så løste det seg etter jeg gikk in på Network i Boxee system og kjørte ”Start network settings wizard”

Bye the way, du må bruke SMB server som er en del av Windows operativ system, ikke NFS.

Etter de siste 2 oppdateringene får jeg av og til problemer med tilgang, men det har så langt løst seg ved restart av PC.

Det enkleste er jo som Ingeniør'n sier og koble en ekstern harddisk direkte til Boxee via USB, men det er jo kjekt og ha tilgang til alle disker på hele nettverket, selv kommer jeg inn på både PC og eksterne harddisker som er koblet til den.

Du kan også gå på Google og søke på problemene, der er som regel løsninger og finne ute på "det vide nett"

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg hadde lignende problemer når jeg først tok Boxee i bruk. Til tross for at jeg hadde satt ”Share with everyone” på film folderne på min PC så fikk jeg ikke tilgang. Hvis jeg ikke husker helt feil så løste det seg etter jeg gikk in på Network i Boxee system og kjørte ”Start network settings wizard”

Bye the way, du må bruke SMB server som er en del av Windows operativ system, ikke NFS.

Etter de siste 2 oppdateringene får jeg av og til problemer med tilgang, men det har så langt løst seg ved restart av PC.

Det enkleste er jo som Ingeniør'n sier og koble en ekstern harddisk direkte til Boxee via USB, men det er jo kjekt og ha tilgang til alle disker på hele nettverket, selv kommer jeg inn på både PC og eksterne harddisker som er koblet til den.

Du kan også gå på Google og søke på problemene, der er som regel løsninger og finne ute på "det vide nett"
    Takk for gode tips, får se i morgen om jeg får det til å virke eller ikke.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virka som bare rakkern, står å scanner nå.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virka som bare rakkern, står å scanner nå.
    Herlig, da er du in business :grin:

Du vil sikkert finne ut at Boxee rekognoserer ikke alle filmer og episoder du har på harddisken så du vil få opp en masse covers og info men så vil der være noen som er unidentified. Ikke fortvil, du kan klikke på de filene så går du til "identify" ikonet oppe til høyre, da får du opp et søkevindu der du kan legge inn info så søker Boxee på nettet og du får opp alternativer som du kan tagge filen med.

Boxee søker primært mot IMDB (Internet Movie Data Base) og der ligger jo så og si alle filmer og serier som har blitt produsert.

For og få best mulig resultat så svarer det seg å lage filnavn etter standard convention som er:

Correctly naming local media files : Boxee Support

Håper du kjører over kablet nettverk for da kan du streame alt av filer uten hakking. Selv kjørte jeg en test her om dagen, rippet en Blu-ray 40Gb til BD.ISO funket som bare det. Hadde ingen problemer med og plutselig hoppe en time frem i filmen, kom med en gang

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel å bra å hekte boksen på nettverk, men da finner den alt mulig herk, trailere, demoer og duplikater og man ender opp med et stort rot uten oversikt. Bedre, etter mitt syn, med en dedikert disk der man samler det som er verdt å ta vare på og slette søpla etterhver. Dermed blir det lett å ta backup og.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig, da er du in business :grin:

Du vil sikkert finne ut at Boxee rekognoserer ikke alle filmer og episoder du har på harddisken så du vil få opp en masse covers og info men så vil der være noen som er unidentified. Ikke fortvil, du kan klikke på de filene så går du til "identify" ikonet oppe til høyre, da får du opp et søkevindu der du kan legge inn info så søker Boxee på nettet og du får opp alternativer som du kan tagge filen med.

Boxee søker primært mot IMDB (Internet Movie Data Base) og der ligger jo så og si alle filmer og serier som har blitt produsert.

For og få best mulig resultat så svarer det seg å lage filnavn etter standard convention som er:

Correctly naming local media files : Boxee Support

Håper du kjører over kablet nettverk for da kan du streame alt av filer uten hakking. Selv kjørte jeg en test her om dagen, rippet en Blu-ray 40Gb til BD.ISO funket som bare det. Hadde ingen problemer med og plutselig hoppe en time frem i filmen, kom med en gang
    Så det at ikke alt var igjen kjent ja, men det var jo en smal sak å søke det opp via boxen.
    Alt innhold blir tatt over kabel og har ikke sett noe anntydning til hakking så detta blir knall.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Vel å bra å hekte boksen på nettverk, men da finner den alt mulig herk, trailere, demoer og duplikater og man ender opp med et stort rot uten oversikt. Bedre, etter mitt syn, med en dedikert disk der man samler det som er verdt å ta vare på og slette søpla etterhver. Dermed blir det lett å ta backup og.
    Det problemet skjer ikke hvis man har litt orden i sakene

Nei bare tuller nå, det jeg mener er at jeg har ikke opplevd det problemet siden jeg kun gir Boxee tilgang til de folderne som inneholder mitt organiserte filmbibliotek. Eventuelle trailere og annet graps har jeg lagret på plasser der Boxee ikke har tilgang ;-)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det problemet skjer ikke hvis man har litt orden i sakene

Nei bare tuller nå, det jeg mener er at jeg har ikke opplevd det problemet siden jeg kun gir Boxee tilgang til de folderne som inneholder mitt organiserte filmbibliotek. Eventuelle trailere og annet graps har jeg lagret på plasser der Boxee ikke har tilgang ;-)
    Sant nok 8)
    Posta nok litt før jeg hadde tenkt meg om - det er jo bare å begrense tilgangen og ikke gi den hele, for den saks skyld , alle diskene.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit..

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hater støy.
    Boxee Box støyer ikke, men jeg kan allikevel høre det (og det hater jeg).
    Derfor skrur jeg den helt av når jeg ikke bruker den.
    Problemet med det, er at når jeg skal bruke den for å se en film (oftest ny film), ligger ikke filmen klar pga... den er ny og enda ikke skannet av boksen. Da må jeg "browse" meg frem til filmen for å se den.
    Litt trist, da jeg liker måten filmene blir presentert på under "Filmer" (men det kreves scanning av mappene først).

Derfor lurer jeg på følgende:

Er det mulig å sette opp en jobb på den som gjør at den starter en gang hver natt, skannet mappene mine, for så og slå seg av?

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sett noen funksjonalitet som er i nærheten av det du ønsker å få til.. desverre.
    Alternativene er å få et tvbrod med dører (dette hjelper enormt med støyen fra canal digital sin PVR), eller bytt ut BB men noe vifteløst.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TBJ
    Jeg hater støy.
    Boxee Box støyer ikke, men jeg kan allikevel høre det (og det hater jeg).
    Derfor skrur jeg den helt av når jeg ikke bruker den.
    Problemet med det, er at når jeg skal bruke den for å se en film (oftest ny film), ligger ikke filmen klar pga... den er ny og enda ikke skannet av boksen. Da må jeg "browse" meg frem til filmen for å se den.
    Litt trist, da jeg liker måten filmene blir presentert på under "Filmer" (men det kreves scanning av mappene først).

Derfor lurer jeg på følgende:

Er det mulig å sette opp en jobb på den som gjør at den starter en gang hver natt, skannet mappene mine, for så og slå seg av?

Hvis du ikke sover oppå stereobenken kan du jo la den skanne over natten.:-D
    Tar ikke så lang tid å skanne.
    Har aldri hørt en lyd fra boxee, kun fra diskene som er koblet på.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Hvis du ikke sover oppå stereobenken kan du jo la den skanne over natten.:-D
    Tar ikke så lang tid å skanne.
    Har aldri hørt en lyd fra boxee, kun fra diskene som er koblet på.
    Hele poeng er at jeg vil ha den AV pga. vifta (og da kan den ikke skanne).
    Vil KUN han den på når jeg ser filmer.
    Det er ikke mye støy, men den høres i og med at vi sitter nesten helt inntil TVen (og boksen).
    Og jeg HATER selv den minste lyd i TVstiua som ikke kommer fra høytalerne.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jesus!?!
    Du har ganske urimelige krav, må jeg si.... :-|

Skaff den en boks du kan sette over den, eller putt den inn i et skap!

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en teknisk løsning for denne boksen jeg er på jakt etter.
    Ikke en bekreftelse på at jeg er gal :-)

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke mulig. Da må du fysisk slå den på før du legger deg og slå den av når du står opp. Event får du kjøpe deg en lang HDMI kabel og plassere boksen i et annet rom.

Side 34 av 55 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •