Boxee Box - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 55 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1099

Tråd: Boxee Box

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Den støtter kun èn passiv USB-disk, det vil si at hvis du skal koble til to disker må nummer to være en aktiv disk. Med aktiv disk betyr det at den må ha strømadapter selv, for å fungere.
    Greit å vite,har koblet til 2 usb disker der den ene er passiv og den andre aktiv
    fordi tilfeldigvis det jeg har liggende.
    Ellers veldig fornøyd med min boxee box.....men bruker den ikke til streaming da.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det andre enn meg som irriterer seg over at når man starter en film så kommer bildet i 1 sek så blir lyd og bilde bort for å så komme tilbake?!

Kjører boxeebox via HDMI til DENON 4308

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Er det andre enn meg som irriterer seg over at når man starter en film så kommer bildet i 1 sek så blir lyd og bilde bort for å så komme tilbake?!

Kjører boxeebox via HDMI til DENON 4308
    Jeg kjører boxee box via HDMI til Denon 3808 og HDMI videre til Skjerm.
    Har faktisk ikke lagt noen spesiell merke til dette, men vil tro dette eventuellt kommer av at lyd og bilde synkroniseres for å få riktig "lipsync".

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Jeg kjører boxee box via HDMI til Denon 3808 og HDMI videre til Skjerm.
    Har faktisk ikke lagt noen spesiell merke til dette, men vil tro dette eventuellt kommer av at lyd og bilde synkroniseres for å få riktig "lipsync".
    Dette er HDMI Handshake issues. Boxee er litt for kjapp til å starter avspillingen, så den starter i samme oppløsning som menyen vises i. Så bytter den oppløsning, og da må den gjøre en ny handshake med forsterkeren.

Newcomer Travellingman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan jeg logge inn på den nye Spotify appen når jeg har en ø i brukernavnet mitt??

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare min boxee, eller blir den dårligere for hver gang den oppdateres?
    Tregere enn en pc fra 1970 jo.Hakker også. Får ikke til å slå den av med fjernkontrollen.
    Ser ut som SMB aldri vil fungere topp på blurayfiler med Dtshd-ma og Dolbye truehd. Takler ikke mere enn ca 20mbit før den får problemer med hakking. Må over på NFS for å fungere sies det.
    Blir vel til at en kjøper en Oppo95 og slenger boxee i søpla.

Newcomer Travellingman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Travellingman
    Hvordan kan jeg logge inn på den nye Spotify appen når jeg har en ø i brukernavnet mitt??
    Fant det ut! Kan legge til norsk keyboard under settings...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Er det bare min boxee, eller blir den dårligere for hver gang den oppdateres?
    Tregere enn en pc fra 1970 jo.Hakker også. Får ikke til å slå den av med fjernkontrollen.
    Ser ut som SMB aldri vil fungere topp på blurayfiler med Dtshd-ma og Dolbye truehd. Takler ikke mere enn ca 20mbit før den får problemer med hakking. Må over på NFS for å fungere sies det.
    Blir vel til at en kjøper en Oppo95 og slenger boxee i søpla.
    Opplever dessverre ikke samme problemene og synes Boxee blir bedre for hver oppgradering. Men bruker ikke ikke blurayfiler med dtshd-ma osv.
    Meget fornøyd med at Spotify kom inn, redd for at de skulle prioritere enn annen streamingløsning. Synd med søkefunksjonen, men den MÅ vel komme på plass engang?
    Hilsen Boxee Box-fantast since 2010.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hatt noen av problemene til boxee jeg heller, men i det siste har den bare fusket og hakket. Treg i menyen, lang tid fra sang blir startet til den kommer ut, hakker når en blar i menyen, får ikke slått den av med fjernkontrollen og det berømte Dts.hd-ma hakkingen som det ser ut som en må leve med i SMB systemet. Tror denne ender i skapet og noe nytt kommer inn for dette er for dårlig. Skal teste resetting til fabrikkinnstillinger en gang først for å være sikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Boxee ER bra, men ikke alltid oppdateringene.

Anbefaler folk som sliter med merkelig oppførsel på sin mediakube til å nedgradere til tidligere versjon. Gjorde som vist i linken under....og nå er alt bedre for meg.

boxee :: forums - View Single Post - HOW TO: Ditch 1.1.0.19036 and go back to 1.0.4.17248 without update checks

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at det er høy temperatur som fuc... opp min boxee. Etter en liten stund med bruk ligger den på 110c'. Da hakker den, stopper opp på hdfilmer og bruker enormt lang tid på å bytte sanger. Møkka maskin altså. Må vel levere den inn enda en gang da. Begynner å bli lei av den nå.:evil:

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå hatt Boxee Box noen måneder og er svært fornøyd med den.

Men en ting som irriterer meg er at etter man har slettet en fil på harddisken så henger fremdeles filmcover og info igjen på Boxee. Reskanning av harddisken synes ikke å hjelpe. Jeg finner dessverre ikke noen funksjon der jeg kan slette slik info på Boxee boxen.

Noen som har en løsning på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg har nå hatt Boxee Box noen måneder og er svært fornøyd med den.

Men en ting som irriterer meg er at etter man har slettet en fil på harddisken så henger fremdeles filmcover og info igjen på Boxee. Reskanning av harddisken synes ikke å hjelpe. Jeg finner dessverre ikke noen funksjon der jeg kan slette slik info på Boxee boxen.

Noen som har en løsning på dette?
    Kommer ut av lurkemode:

Velg filmen fra Boxee menyen, så "Identify", så "manuel", så "remove".

Og vips (dvs noen minutter) så er filmen borte fra Boxee.

Deck

Tilbake til lurkemode.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deckarep
    Kommer ut av lurkemode:

Velg filmen fra Boxee menyen, så "Identify", så "manuel", så "remove".

Og vips (dvs noen minutter) så er filmen borte fra Boxee.

Deck

Tilbake til lurkemode.
    Så enkelt var det altså

Takk for tipset, nå er alt fryd og gammen igjen.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en Boxee på meg og. Må si meg meget fornøyd etter et par dagers bruk. Spesielt liker jeg at den henter cover fra nett, svært ofte og klarer å hente norsk tekst fra nett og legger den under bildet og at den lager multikanal lyd av MP4 filer 8). Billedbehandligen er og ypperlig når man får stilt den inn skikkelig.

Det jeg ikke liker så godt er at den har tendens til å ta grep om andre ting den finner på nettverket, som andre PC'er jeg har. Slet en stund med å endre navn etc på filer, sletting etc. da jeg fikk meldig om at andre "brukere" hadde tak i filen.

Men,
    det er ingen PC for generell bruk og surfing. Den tilgang du får til nett gjenneom app'er er sånn bob-bob. For folk som ønsker dette er det nok bedre å kjøpe en liten PC og innstallere Boxee for PC.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

feilsøking...

Noen som vet en metode for å feilsøke.. tenker da på når jeg ser film fra mkv fil, over kablet nettverk fra NAS. Den jeg så i går hakket bilde en god del, og stoppet opp en gang (hoppet ut til filmoversikten). En smule irriterende. Jeg forsøkte å se et "hakkete parti" på nytt ved å spole tilbake 10sek, og det hakket nok en gang. Det får meg til å anta at det kan være noe med selve filen/kodingen av denne. Med kablet 100mbit nett, skal det ikke være no stress å kjøre 720p (har ikke det det siste året i allefall )

Vet ikke om det finnes software som kan laste inn mkv filer og finne/reparere feil... (har måttet oppdatere firmware to ganger siste mnd, men det står ikke noe offesiell update på nett..)

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    (har måttet oppdatere firmware to ganger siste mnd, men det står ikke noe offesiell update på nett..)mvh
    Ut av lurkemode igjen:

Har du lest her: Boxee Box help

Deck
    Tilbake i lurkemode

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Da ble det en Boxee på meg og. Må si meg meget fornøyd etter et par dagers bruk. Spesielt liker jeg at den henter cover fra nett, svært ofte og klarer å hente norsk tekst fra nett og legger den under bildet og at den lager multikanal lyd av MP4 filer 8). Billedbehandligen er og ypperlig når man får stilt den inn skikkelig.
    Jepp, helt enig med deg "engineer" :-D

Jeg har tidligere klaget på hakking på min LX5090, men av noen merkelig anledning så ser jeg ikke mye av det når jeg bruker Boxee Boxen stilt inn på 1080p - match screen refresh rate to video. Jeg kommer og beholde min G9 i lang tid fremover. Har sett på de nyeste Panasonic og LED skjermene men min konklusjon er at Pio G9 er fremdeles kongen på hauen når det kommer til naturlige farger og detaljer i det sorte, ingen over ingen ved siden :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

angående kanaler

jeg så en film med boxee på youtube, hvor de viste forskjellige ting med den, der de bla viste noen kanaler, der så jeg spiketv, er det en kanal som lar seg avspille i norge eller trengs det noe form for abonement? liker og se ufc og det blir sendt på spike, vill jeg kunne få sett det med boxee?

bestilles til uka mest sannsynlig, så hadde vært kult om det gikk med spiketv

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man kjøre en media server på pc for å få kontakt med data på lan? Får pokker ikke til å streame fra pcen til boxen? finner maskina men ingen delte mapper. Noen som har noen forslag til en grønnskolling?

Side 33 av 55 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •