Boxee Box - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 55 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 1099

Tråd: Boxee Box

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har min boks klikka og... Nå finner den plutselig ikke filer, detter ut i filmer...
    Kjenner at jeg er passe drit lei hele greia nå...

Prøvde å koble en kabel mellom Airport Express (Denne er da satt opp som en forlengelse av mitt nettverk) uten at det hjalp noe på streaming... Fortsatt like tregt...
    Hva er galt? Noen her med god peiling på Mac som vet om det er noe med den som må endres?

Hjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp.......

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Hva med nettverk over strøm?

Her er et søke resultat fra komplett.
    Komplett.no
    Vil dette løse problemet da? Blir ikke det samme greia jeg testa med å kable mellom Airport express og Boxee?

Eller må jeg ha en sånn adapter og kjøre den i iMacen og?

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boxee har gjort det skarpt med å ikke ha gBit på nettverkskortet. Husker PC'n jeg kjøpte for 7-8 år siden, den hadde det :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TimJ
    Prøvde å koble en kabel mellom Airport Express (Denne er da satt opp som en forlengelse av mitt nettverk) uten at det hjalp noe på streaming... Fortsatt like tregt...
    Det høres ut som du fortsatt bruker trådløst nett. Hvis du ikke har kabel hele veien fra filserver til Boxee, så har du ikke kablet nett, og du trenger kablet nett for å ha stabil streaming. Spesielt av HD-materiale.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Boxee har gjort det skarpt med å ikke ha gBit på nettverkskortet. Husker PC'n jeg kjøpte for 7-8 år siden, den hadde det :-)
    Brikkesettene som er i bruk på mediaspillere støtter ikke gigabit. Mulig det begynner å skje noe nå, men det er vel ingen andre mediaspillere som har det heller. Dessuten holder 100Mbit lenge til streaming. Det er først når du begynner å bruke mediaspilleren som filserver at 100Mbit er slitsomt, men da gjør du uansett noe grunnleggende feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det høres ut som du fortsatt bruker trådløst nett. Hvis du ikke har kabel hele veien fra filserver til Boxee, så har du ikke kablet nett, og du trenger kablet nett for å ha stabil streaming. Spesielt av HD-materiale.
    Ok, da skjønner jeg.
    Men vil det gå å bruke sånne strømmadaptere da?

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brikkesettene som er i bruk på mediaspillere støtter ikke gigabit. Mulig det begynner å skje noe nå, men det er vel ingen andre mediaspillere som har det heller. Dessuten holder 100Mbit lenge til streaming. Det er først når du begynner å bruke mediaspilleren som filserver at 100Mbit er slitsomt, men da gjør du uansett noe grunnleggende feil.
    Jepp, det er noen konkurrenter med gigabit, men ingen jeg fant interessante. Da ble det custom barebone PC for alle penga, men BD og full pakke ;D Samt gigabit nettversksort!

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Da virker den igjen som før.
    Den taklet ikke to like harddisker koblet opp. hos meg var det to Mybook, og det taklet den ikke. Sikkert en enkel måte å få ordnet dette på,men jeg kopierte alle filer over på en Lacie og da fungerer det perfekt igjen. Snedig.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Hei.
    Da virker den igjen som før.
    Den taklet ikke to like harddisker koblet opp. hos meg var det to Mybook, og det taklet den ikke. Sikkert en enkel måte å få ordnet dette på,men jeg kopierte alle filer over på en Lacie og da fungerer det perfekt igjen. Snedig.
    Virker rart, har to hardisker koblet til hele tiden. WD MyBook 3 og 1.5 TB. Aldri hatt noen problemer der.
    Min tråd

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner heller ikke hvorfor dette skjedde. Men det eneste jeg har gjordt er å bytte disk, og da er alt ok.
    Men så at de fikk samme navn når de ble lagt inn,så mulig det har noe å si.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da skjønner jeg.
    Men vil det gå å bruke sånne strømmadaptere da?
    Har dessverre ingen erfaring med strømadaptere, så det vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dessverre ingen erfaring med strømadaptere, så det vet jeg ikke.
    Ok,

Takk for hjelpen, funker det ikke får jeg bare bite i det sure eplet og strekke kabel fra kontor til stue....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,

Takk for hjelpen, funker det ikke får jeg bare bite i det sure eplet og strekke kabel fra kontor til stue....
    Jeg bruker slike strøm adaptere og kan bekrefte at det fungerer. Var plug & play hos meg...

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker slike strøm adaptere og kan bekrefte at det fungerer. Var plug & play hos meg...
    Dette er nok en sannhet med modifikasjoner. Hvor mye du får gjennom er avhengig av ulike forhold i hjemmet ditt. Dette kan være motorer som i kjøleskap, fryser, støvsugere etc., sparepærer, dimmere osv. Hvilke kurser du kopler på i 3-fase anlegg spiller også inn. For de fleste vil dette virke, men ikke for alle.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mooze
    Dette er nok en sannhet med modifikasjoner. Hvor mye du får gjennom er avhengig av ulike forhold i hjemmet ditt. Dette kan være motorer som i kjøleskap, fryser, støvsugere etc., sparepærer, dimmere osv. Hvilke kurser du kopler på i 3-fase anlegg spiller også inn. For de fleste vil dette virke, men ikke for alle.
    Boda, det kan nok være de som har forhold i hjemmet som kan forstyrre, men det er uansett mine erfaringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott, da er det bare å vente i spenning på at komplett sender varene....

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett pleier alltid å være sjappe når det kommer til sending
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg til at chipset ikke støtter det er heller ikke hardware kjapp nok til å skyve unna så mye båndbredde. Har hatt både TViX og Dune bokser, de klarte ikke å maxe 100Mbit på filoverføring engang.

Med det sagt er det helt unødvendig med gigabit for streaming, da selv 15Mbit bitrate er å anse som høyt. Man skal ikke forveksle en mediastreamer med et fullblods NAS.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BB install. HJELP

Fikk min Booxebox på lørdag og får ikke kjørt innstalleringen på den. Jeg kommer til oppgraderings menyen for ny programvare og har ingen andre valg enn å trykke OK for Begin. Kommer da opp et nytt skjermbilde med downloading now, 0% og Calculating. Og der blir den stående og ingenting skjer. Har prøvd mange ganger og har latt den stå opp til 3 timer,men uten resultat. Må da slå den av for å prøve på nytt. Håper det er noen kloke hoder som kan hjelpe meg videre.
    Har nettopp koblet ned min AC-Ryan HD mini pga av tregheter og hakking spesielt etter nedlasting av siste firmware. Da klikket det helt for den boksen. Håpet var jo at BB skulle være noe bedre og slippe alle de problemer som jeg hadde med AC`n. Men det lover jo ikke bra når en ikke kommer videre i installeringen engang uten at den henger seg.

Mvh. PJA

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du har koblet den til ruteren din med en nettverkskabel?

Har du ikke nettverkskabelen i, sett den i og start opp på nytt.
    Har du gjort det, prøv å start den opp uten kabelen i.

Side 27 av 55 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •