Boxee Box - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 55 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1099

Tråd: Boxee Box

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    sett på to filmer nå etter siste update. Kan ikke si jeg har noen problemer med forsinkelser på lydspor.
    Min tråd

Newcomer Travellingman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke forsinkelse på lydspor det er snakk om....Men når du feks skal se en ny video eller lignende så kommer først lyden frem etter ett par sekunder.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom en oppgradering på Boxeen i kveld. Håper ikke den kødder med den for jeg har ikke hatt noen problemer med min:evil: . Spennende.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Kom en oppgradering på Boxeen i kveld. Håper ikke den kødder med den for jeg har ikke hatt noen problemer med min:evil: . Spennende.

Ble litt redd her, skulle se film etter denne updaten. Audio sync var like 12sek off!!! heldigvis var det filmen som var sånn, lastet ned en annen versjon og det gikk fint

Noen som vet hva som var nytt med denne?
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To spørsmål:

1. Hva er forskjellen på å ha en mediapc som kjører Boxee og kun benytte en Boxee Box?

2. Finnes det en torrent app for Boxeebox, slik at man kan laste ned torrents direkte til en ekstern hard disk uten å trenge windows e.l?

Newcomer olegodo sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mcmurphy
    To spørsmål:

1. Hva er forskjellen på å ha en mediapc som kjører Boxee og kun benytte en Boxee Box?

2. Finnes det en torrent app for Boxeebox, slik at man kan laste ned torrents direkte til en ekstern hard disk uten å trenge windows e.l?
    1. Boxee box er mindre, bruker langt mindre strøm (ca 11-14w ved bruk) ellers ser det ut til at den får hyppigere oppdateringer enn pc versjonen.
    Men samtidig blir du jo begrenset på mange felt.. feks ingen spotify, litt tregere surfing osv.
    Jeg har brukt htpc i lengre tid, men nå gått over til boxee box og er veldig fornøyd så langt.

2. Nei. dette finnes ikke. iallefall ikke for øyeblikket og etter det jeg har lest tviler jeg på det kommer også.
    Min løsning er å bruke en ekstern usb disk i boxee box'en så overfører jeg det jeg har lastet ned til den. litt tungvint kanskje, men fungerer greit synest jeg

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Boxee skal man velge når man laster ned og skal installere på HTPC? Windows?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er storfornøyd med boxee boxen min, men den lager eindel meir viftestøy enn eg hadde forventa. Er dette vanlig? Den er 100 ganger roligere enn den gamle ps3en min, men langt i fra stille..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder på å bli sprø av denne boksen.... Kan ikke streame vanlig DVD kvalitet filmer uten at den stopper og "loader" hele tiden....
    Minner meg om Commodore 64 jeg hadde en gang for leeeeenge siden...
    Andre som har samme problem?
    Er lite sugen på å legge kabel fra kontoret der Mac står og ut i stua bare for at jeg skal se film...

Noen som har tips/råd?
    Bruker Airport Express som trådløs ruter og iMac...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TimJ
    Er lite sugen på å legge kabel fra kontoret der Mac står og ut i stua bare for at jeg skal se film...
    Da får du nesten sette Macen i stua.

Trådløst nett er uegnet til streaming. Uansett hva selgerne måtte påstå.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TimJ
    Jeg holder på å bli sprø av denne boksen.... Kan ikke streame vanlig DVD kvalitet filmer uten at den stopper og "loader" hele tiden....
    Minner meg om Commodore 64 jeg hadde en gang for leeeeenge siden...
    Andre som har samme problem?

Noen som har tips/råd?
    Bruker Airport Express som trådløs ruter og iMac...
    Hva med nettverk over strøm?

Her er et søke resultat fra komplett.
    Komplett.no

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjører trådløst fra pc til router, men kabel fra routeren til boxee.
    streamer bd med dtshd-ma, men får en og annen stopp. vanlige bd filer med dts/ac3 streames uten problemer.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Hvilken Boxee skal man velge når man laster ned og skal installere på HTPC? Windows?
    Hvis du har windows innstallert så ja, har du en linuxdistro innstallert velger du pingvinen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Er storfornøyd med boxee boxen min, men den lager eindel meir viftestøy enn eg hadde forventa. Er dette vanlig? Den er 100 ganger roligere enn den gamle ps3en min, men langt i fra stille..
    Helt enig, når den ikke er i bruk og tven ikke står på normalt høyt volum kan ikke min stå på. Tror det er sånn inntil de finner en løsning på å skru av viftene når maskina ikke har behov for kjøling. Syns det virker unødvendig at de skal måtte gå hele tida. 15w skaper jo ikke akkurat mye varme.

Men den kan jo heldigvis stues inn i et skap pga RF-fjernkontroll. Når jeg får en ledig plass til den så skal den vekk, selv om den er (nerde-)lekker å se på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    jeg kjører trådløst fra pc til router, men kabel fra routeren til boxee.
    streamer bd med dtshd-ma, men får en og annen stopp. vanlige bd filer med dts/ac3 streames uten problemer.
    Hmmm,
    Jeg har en Airport Express der hvor Boxee står, vil det hjelpe om jeg kjører kabel fra AE til Boxee? eller må jeg legge kabel fra iMac??

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville prøvd med kabel mellom boxee og router. (Tror min pc har bare 11mbit og ikke 54 eller hva det heter.Kan intet om data:???: )
    Min boxee må være en av de som fungerer, for jeg har ingenting å klage på.
    ingen viftestøy, streamer glatt de fleste filmene jeg har, spiller musikk lett og elegant og låser seg sjelden.
    Har egentlig fungert hele tiden fra jeg satte i strømmen. Rart. Det bruker å være jeg som får dritten om det er noe. Det eneste jeg kan se som er forskjellig, er at jeg har ikke lastet ned noen apps på min. Er totalt uinnteresert i slikt. Får slikt på pc'n, så da ødelegger jeg ikke boxeen med slikt. Skal selvfølgelig fungere med appsene, men tror ikke alt er som det skal der.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker AE som router, så får teste og se om det fungerer slik da...

Noen andre som vet om det går slik jeg håper?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en Boxee Box koblet via kabel til routeren og har ingen problemer med å streame selv 1080p HD materiale med DTS lyd.

Boxee Box støtter 802.11b (11 Mbit), 802.11g (54 Mbit) og 802.11n (54-150 Mbit, kun 2.4 GHz bånd) trådløst og 100 Mbit kablet.

Alle disse hastighetene er teoretisk maks båndbredde som man aldri oppnår. Hva du oppnår avhengig av hvor god router du har, signalstyrken m.m.

En typisk HD film (feks BD rip) har en bitrate på over 10 Mbit/s. Altså er 802.11b utelukket. 802.11g kan gå, men er avhengig av veldig godt signal. Noe man typisk ikke har i nederste hylle på en TV-benk helt inntill veggen.

Har du en router som støtter 802.11n så burde det derimot gå. Jeg ville satt en bærbare PC rett ved siden av der du har Boxee Box'en og forsøkt kopiere en fil fra samme kilde som du forsøker streame fra (kopier feks filen det er snakk om). Får du ikke en hastighet > 10 MBit/s da, så har du iallfall svaret ditt.

Jeg anbefaler uansett å bruke kabel da hastigheten her er mye mer stabil og ikke påvirket av alt mulig slik trådløst er (feks mikrobølgeovn, naboens nett m.m.).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paaland
    En typisk HD film (feks BD rip) har en bitrate på over 10 Mbit/s. Altså er 802.11b utelukket. 802.11g kan gå, men er avhengig av veldig godt signal. Noe man typisk ikke har i nederste hylle på en TV-benk helt inntill veggen.
    DVD kan ha bitrates opp mot 11Mbps. Blu-ray kan gå helt opp til 48Mbps.

Sitat Opprinnelig postet av paaland
    Har du en router som støtter 802.11n så burde det derimot gå. Jeg ville satt en bærbare PC rett ved siden av der du har Boxee Box'en og forsøkt kopiere en fil fra samme kilde som du forsøker streame fra (kopier feks filen det er snakk om). Får du ikke en hastighet > 10 MBit/s da, så har du iallfall svaret ditt.
    Målet er altså 48Mbps, ikke 10. Men, du må også huske at du skal ha denne hastigheten konstant. Det holder ikke at du tipper over innimellom. Dvs. i praksis klarer du deg nok dersom du konstant ligger over ca. 40Mbps, men du bør helst ha noen peaks over 50Mbps relativt ofte for å være sikker på at streamingen skal gå bra.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da begynte min boxee å fjuske også. Den finner bare en harddisk av gangen, finner ingenting på nettverk, og hakker i oppstart av filer.
    F..n å. Har gått for glatt tidligere skjønner jeg.
    Er vel bare å resette alt og begynne på nytt da. Skal ikke legge inn den siste oppdateringen igjen ihvertfall, for det var da det begynnte.:-x :evil:

Side 26 av 55 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •