Boxee Box - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 55 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 1099

Tråd: Boxee Box

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Da har eg støtt på endel problemer med Boxee Boxen.

1. Har fått endel "svart skjerm" att boxeen fryser og ingen knapper virker, kun av å på på selve boksen.

1. Og den slår seg av å på kjapt å går tilbake til hovedmenyen når eg holder på å leite i en mappe.

1. Brukernavn og passord på nettvekrsdisker/pcen slår seg av å på som en tulling...

Eg har lagret alle instillingene som de skal og alt funket fint første timen.
    Hvorfor er den så treg å scanne mapper ?
    Har de to første som problem selv. Det skjedde litt før siste oppdatering, men etter det sliter den stort sett hver gang jeg skrur den på første gang på et døgn eller mer. Mest problem på store filer av MKV-typen.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mooze
    Her tror jeg du blander litt. Uidendtifiserte filer fjerner du ved enten å gå inn på originalplasseringen og endrer navnet til et navn boxee skjønner eller går inn på filen i boxee og bruker søkefunksjonene (der du kan legge inn nye metatdata for å hjelpe box'en). Evt. kan du sjekke om Boxee har funnet flere alternativer for den filen og du må velge det ene.
    Da var jeg tydeligvis upresis, for nå blander du
    Å hjelpe Boxee med å finne korrekt metadata slik at det havner i movies/series er 0-prob(identify funksjon).
    Det JEG snakker om er at jeg per idag har kun mappet opp sortert HD matrial til boxee, mens jeg i starten lagde en "ny mappe" bare med forskjellig type filer/codecs for å teste ut støtten av disse. Denne mappa/filene e nå fjerna i den aktuelle share'n, men filnavnene ligger fortsatt i Uidendtifiserte filer, og de kan naturligvis ikke åpnes da filene er borte. Håpet på å få de bort, uten å fjerne mediabiblioteket helt og mappe opp på nytt igjen

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tevil : Tror det har noe med den updaten som var sist. Eg resatt hele boksen å instalerte den på nytt og ikke instalert noen apps.
    Og når eg skulle legge filer til så tok eg bare en harddisk av gangen, så eg får se ikveld hvordan den oppfører seg.
    Virker som den blir treig å klikker om eg legger for masse på vent i scannelista.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    Da var jeg tydeligvis upresis, for nå blander du
    Å hjelpe Boxee med å finne korrekt metadata slik at det havner i movies/series er 0-prob(identify funksjon).
    Det JEG snakker om er at jeg per idag har kun mappet opp sortert HD matrial til boxee, mens jeg i starten lagde en "ny mappe" bare med forskjellig type filer/codecs for å teste ut støtten av disse. Denne mappa/filene e nå fjerna i den aktuelle share'n, men filnavnene ligger fortsatt i Uidendtifiserte filer, og de kan naturligvis ikke åpnes da filene er borte. Håpet på å få de bort, uten å fjerne mediabiblioteket helt og mappe opp på nytt igjen
    Ok. har du prøvd en rescan? Og det kan hende du må være tålmodig. Har sett endringer ta dager. Det var riktig nok i forbindelse med at jeg gjorde endringer av filnavn på WHS-serveren min. Tror det var den og de andre PC'ene som brukte dager på å opdatere alt seg i mellom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    tevil : Tror det har noe med den updaten som var sist. Eg resatt hele boksen å instalerte den på nytt og ikke instalert noen apps.
    Og når eg skulle legge filer til så tok eg bare en harddisk av gangen, så eg får se ikveld hvordan den oppfører seg.
    Virker som den blir treig å klikker om eg legger for masse på vent i scannelista.
    Du får teste først Har allerede lagt til alt to ganger, og det tar så mye tid at jeg vil se om det funker hos deg først. En og en mappe/harddisk er nok lurt, det gjorde ikke jeg. Den sliter gjerne med for mange oppgaver i kø.

Får klare meg uten Apps, bruker dem jo bare den ene gangen jeg sjekker ut hva det er for noe. Viktigere at det spiller av filmer og serier på første forsøk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dumt spørsmål, og kanskje stilt før, men om man deler en mappe på nettverket, kan man da med Boxee bla seg gjennom mappa uten å scanne eller kjøre dlna-server på host-maskina?

I "gamle dager" da jeg hadde chippet Xbox, så var det bare å dele en mappe på pc'en. Via xbox'en gå på Video -> mappe eller disk jeg hadde delt -> snurr film
    Om jeg endret filnavn på disken så trengtes ingen scanning osv, for den bare leste de filnavnene som lå på den delte mappa (akkurat som "vanlig" om man deler mapper mellom datamaskiner)

Kan Boxee fungere slik, eller må man scanne og surre om man legger til nye filer og undermapper? Syns jeg leser mye om slikt, og har selv PS3 der jeg må "refreshe" mappene i mediaplayer eller dlna-server for at PS3'en skal se endringene. Lengter litt etter gamle-xbox'en

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lille79
    Mulig dumt spørsmål, og kanskje stilt før, men om man deler en mappe på nettverket, kan man da med Boxee bla seg gjennom mappa uten å scanne eller kjøre dlna-server på host-maskina?
    Jada. Det går kjempebra.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet ut att boksen bruker sinsykt lang tid til å scanne media uansett om eg har 1 eller flere harddisker i kø, har også kjappt internett så det skal ikke vere noe problem.

Når eg såg film igår stoppet den 2-3 ganger så eg måtte starte den på nytt. Så er en god del bugs....

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lille79
    Kan Boxee fungere slik, eller må man scanne og surre om man legger til nye filer og undermapper? Syns jeg leser mye om slikt, og har selv PS3 der jeg må "refreshe" mappene i mediaplayer eller dlna-server for at PS3'en skal se endringene. Lengter litt etter gamle-xbox'en
    Kan sett den til at den overvåker konstant eller at den scanner daglig ukentlig ect ect

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kjøpt en. virker helt ok.. men sliter med hakking i bilde uansett oppløsning på videofiler. kjører 1080p.. får heller ikke til å få den til å spille videofiler etter enannen(kjekt på musikkvideoer). burde jo være mulig dette, ivertfall på filer i samme dir..
    finnes det xbmc til den? er vant med det fra før, å trodde engentlig det lå inne på maskinen..
    vet noen om noe av dette er mulig?
    har søkt en del her på forumet. å lese gjennom hele denne laange tråden tar litt for lang tid.
    håper på gode svar

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jornbr
    har kjøpt en. virker helt ok.. men sliter med hakking i bilde uansett oppløsning på videofiler. kjører 1080p.. får heller ikke til å få den til å spille videofiler etter enannen(kjekt på musikkvideoer). burde jo være mulig dette, ivertfall på filer i samme dir..
    finnes det xbmc til den? er vant med det fra før, å trodde engentlig det lå inne på maskinen..
    vet noen om noe av dette er mulig?
    har søkt en del her på forumet. å lese gjennom hele denne laange tråden tar litt for lang tid.
    håper på gode svar
    Kjører du med trådløst eller kablet nettverk? Tror ikke trådløst vil gå stabilt med 1080p.

Playlist funker ikke nå, men jobbes med til en senere software oppdatering.

XBMC kan ikke kjøres på denne boksen, har hørt om at det skal være mulig å portere, men tror ikke det vil skje.

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Kjører du med trådløst eller kablet nettverk? Tror ikke trådløst vil gå stabilt med 1080p.

Playlist funker ikke nå, men jobbes med til en senere software oppdatering.

XBMC kan ikke kjøres på denne boksen, har hørt om at det skal være mulig å portere, men tror ikke det vil skje.
    nettverket er tråløst. men filmer kjøres fra usb harddisk.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører lotr i 1080p med dts.hd-ma,26gb fil, trådløst fra pc uten hakking, og jeg har kun 6mb nett. Har ikke noe problem med streaming, men har noen få filer som hakker. Men de hakker på pc'en også, så jeg tror det er filene som er litt dårlig, men kun "tror".

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor rask internett du har, har ikke så my å si, ditt trådløse nettverk har nok mest sansynlig en hastighet på 54mbs uansett

Skulle gå helt strålende å spille av via USB. har du oppdatert til nyeste Firmware? Du kan jo også prøve via kablet nett, kan jo være USB HDD som er litt vrang.

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic spm, men antar at de fleste her inne kan svaret på mitt spm:

Om jeg muxer inn subtitles eller audio i .mkv filer, er det noen fare for at kvaliteten blir forringet? Benytter programmet "mkvmerge GUI" for å gjøre dette.

Tenkte jeg skal muxe inn subtitles i alle mine .mkv filer, om kvaliteten blir bevart med 100%.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en ting jeg ikke får til å stemme, og det er når jeg streamer bd.iso musikk så spiller den topp. Men legger jeg fila på disk og kobler den til boxee'n finner den ikke fila. Hvorfor gjør den ikke det da???

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NRK Dagsrevyen app for Boxee

Har eksperimentert litt og sluppet en liten app for Boxee som lar deg se siste 2 ukers dagsrevyen.

Jeg er veldig usikker på hvorvidt NRK stiller seg positive eller negative til slik "uoffisiell" bruk av deres streamer. De averterer jo ikke akkurat stream urlene sine heller.

Om NRK ikke har noe i mot dette (og ennå bedre om de kunne være åpne med sine streamer slik at alle som ønsket det kunne bruke dem) så er det ganske enkelt å lage apps for feks Nytt på nytt, Skavland etc.

Noen komplett NRK "boxee" app som lar deg bla i hele NRK sitt rikholdige arkiv kommer nok ikke før NRK åpner opp.

Send gjerne feedback på bloggen over.

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der møtte jeg min første begrensning med Boxee Box. Skulle kjøre en .mkv fil på 20GB, og det hele endte i hakking etter 10 sekunder. Dette var jo kjedelig da?

Noen som har opplevd dette, som veit om noen tweaks eller lignende man kan gjøre for å kjøre filene?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det største jeg har prøvd er en 14GB 1080p full-hd mkv. Den spilte iallfall av helt fint. Sikker på at det ikke er noe galt med fila? Spiller den uten warnings i feks VLC (sett verbose level til 2 i messages).

Side 22 av 55 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •