Boxee Box - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 55 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 1099

Tråd: Boxee Box

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dag Erik
    Ja, alle filene er ordentlige størrelser.
    Det er noe jeg gjør feil, for absolutt ingenting blir identifisert.
    Ikke selv etter at du har manuelt koblet dem opp mot korrekt info i den eksterne databsen på nettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Ikke selv etter at du har manuelt koblet dem opp mot korrekt info i den eksterne databsen på nettet?
    Jepp. søker opp, finner cover bilde. Trykker på done, så jobber den litt, og så er fila der fortsatt.
    Går jeg inn på movies eller shows, får jeg bare melding om å scanne kildene, fordi ingenting er identifisert, så derfor ingen bilde gui, kanskje resette til fabrikkinnstillinger?

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. søker opp, finner cover bilde. Trykker på done, så jobber den litt, og så er fila der fortsatt.
    Går jeg inn på movies eller shows, får jeg bare melding om å scanne kildene, fordi ingenting er identifisert, så derfor ingen bilde gui, kanskje resette til fabrikkinnstillinger?
    Og du er helt sikker på at du er oppkoplet og logget inn på internet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, merker dette er frustrerende.
    Nå tar jeg kvelden, får prøve igjen i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hakking

Heisann,

jeg kjøpte meg en iomega 1TB ekstern harddisk i dag som jeg koblet direkte til routeren oppe i stua. Kjøpte også en Boxee først og fremst for å kunne spille av filmer fra harddisken til hjemmekinoen i kjelleren. (+ at den så litt fet ut da ;-) )
    Jeg la inn en filmsnut på ca 500MB og har prøvd å avspille denne, men det hakker noe veldig! Slik skal det vel ikke være? Jeg la også inn noen filmsnuter på 20-30 mb og disse spiller den av helt fint.

EDIT: jeg har også testa flere av disse applikasjonene og spilt av diverse klipp, og det hakker noe voldsomt her også. Rett og slett ikke til å se på. Det samme skjedde da jeg så på klipp fra youtube.

Jeg har Dlink dir-855 router samt 25/25 Mbits fiber fra telenor....

Får teste litt mer i morgen, men blir det ikke bedre går boksen tilbake til Elkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle følge opp denne, og forklare hva som var galt, for nå er alt i orden

Grunnen til at den feilet med identifisering var at den ikke likte mappene jeg la til. Jeg la de til gjennom Upnp nettverks mappene, i stedet for å gå via samba.
    Trodde ikke dette skulle ha noe å si, men etter at jeg endret til den samme mappa, men mappet opp med samba stasjonsnavn, brukernavn og passord, ble 98% av filene identifisert. Så da lærte jeg det!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panna39
    Heisann,

jeg kjøpte meg en iomega 1TB ekstern harddisk i dag som jeg koblet direkte til routeren oppe i stua. Kjøpte også en Boxee først og fremst for å kunne spille av filmer fra harddisken til hjemmekinoen i kjelleren. (+ at den så litt fet ut da ;-) )
    Jeg la inn en filmsnut på ca 500MB og har prøvd å avspille denne, men det hakker noe veldig! Slik skal det vel ikke være? Jeg la også inn noen filmsnuter på 20-30 mb og disse spiller den av helt fint.

EDIT: jeg har også testa flere av disse applikasjonene og spilt av diverse klipp, og det hakker noe voldsomt her også. Rett og slett ikke til å se på. Det samme skjedde da jeg så på klipp fra youtube.

Får teste litt mer i morgen, men blir det ikke bedre går boksen tilbake til Elkjøp.
    Helt sikkert routeren din som ikke klarer å levere god nok ytelse fra harddisk tilkobla USB port. Prøv å koble disken direkte i Boxee, og evt. kjøp deg et bedre NAS.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panna39
    Heisann,

Dette via WiFi eller kablet..?! er det kablet så er det noe merkelig som skjer, men det høres ut som et typisk WiFi problem.. for lav båndbredde. Selv har jeg ikke prøvd wifi engang da det generelt er for treigt for min bruk. Har brukt nettverk over D-link sine strømadaptere, men valgte til slutt å trekke TP hele veien;
    GULL VERDT!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

trondad: Er det mulig å koble harddisken(Iomega HomeMedia Network Hard Drive) direkte i Boxeen? Med USB eller nettverkskabel itilfelle? Og vil da harddisken fungere som en harddisk for hele nettverket da, eller bare for Boxeen?

zemtex: harddisken er koblet med kabel til routeren, men fra harddisken til boxeen er det tråløst. Skjønner at det kan være problem med å overføre så store data tråløst, men trodde dette funka nå da jeg så dette produktet :roll:

Har midlertidig løst det med at jeg kopierer ut filmer etc på en minnebrikke, og kobler denne rett inn i Boxeen hver gang jeg skal se film. Men dette er jo tungvint og gammeldags.....?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du er på et trådløst nettverk gjør din boxee box den tilkoblede USB-harddisk om til en slags NAS.

Man kan overføre trådløst store filer fra din datamaskin til denne harddisken. Det går vel og merke ikke superraskt, men det går. JEg gjør det på denne måten selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nrk

Jeg spør igjen, noen som får til å vise nett-tv fra NRK på denne boksen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegardo07
    Jeg spør igjen, noen som får til å vise nett-tv fra NRK på denne boksen?
    Har forsøkt RSS-feed via browseren og får det dessverre ikke til å fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nedslående nyheter.

Etter at jeg restarta min datamaskin så har jeg mistet skriverettighetene til Harddisken som er kobla til BB via USB.

Jeg klarer ikke å gjenopprette dem heller.

Dette er visstnok et velkjent problem, og det dukker opp også dersom man skrur av BB'en.

For oss som benytter den hovedsaklig til lokale filer så er dette en gigantisk nedtur. Nå må man plugge ut HD, drasse den opp til maskinen, overføre via kabel for så å drasse den tilbake.

Uholdbart, og en bug jeg håper fikses asap.

Se for øvrig denne tråden for info:

[#BOXEE-7623] Boxee Box lose Permission when using HFS+ no journaled USB drive - Boxee Issue tracker website

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NRK igjen

Jeg får det til å fungere med RSS feed på f.eks Dagsrevyen, men finner ingen RSS feed på f.eks "Nytt på nytt" eller "Oppdrag Sognefjorden". Går jeg inn på nettsidene til NRK via browseren på Boxee får jeg ikke opp noe "avspillingsvindu" når jeg velger nett-tv...

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er drt mulig å oppdatere ei mappe manuelt? Si jeg har lagt til en video i ei mappe som ligger under Shows og må da enten restarte hele boxen eller oppdatere hele Shows mappa.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet spørsmål:

Kan man spille av alle videofiler i en mappe, altså som en slags spilleliste?

Sånn det er nå så stanser det for hver snutt. Dette hadde vært fint når man f.eks skal se egne videoopptak som ligger i en rekke snutter i en egen mappe.

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, såvidt jeg vet er ikke det mulig... dessverre. Dette er en funksjon jeg savner sterkt selv.

Vi får håpe det kommer i en firmware-oppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte Boxee box igår, men er ikke mulig å få lyd mellom HDMI.
    Kabelen går inn i reciveren, har testet inngangen men ps3 og da fungerer det fint. Så tror ikke feilen er i reciveren, men har vært mellom innstillingene på boxee boxen hundre ganger og restarten den flere ganger også uten at det hjelper! Dettte skal jo være rimeling enkelt, så hvis ingen har vært borti samme promblem og har en løsning. Blir den levert tilbake idag!

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har du sjekket av alle formatene under "System -> Audio" og valgt at Audio out skal gå via HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange ganger!!

Side 20 av 55 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •