Boxee Box - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 55 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 1099

Tråd: Boxee Box

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Meny og ekstramatriell driter jeg i. Så lenge man kan se filmen og også da med Dolby True HD og DTS-MA er jeg mer enn fornøyd.
    Men hva er da vitsen med å rippe til iso?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Men hva er da vitsen med å rippe til iso?
    Okay, så betyr det kanskje bittelitt. Men veldig lite. Det viktigste er å ha de i fullkvalitet. Er sikkert muligheter for å rippe de til f.eks mkv format også uten tap, men nå er jeg blitt vant til å kjøre iso da
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Men den boksen har nok større verdi for amerikanerene når det kommer til web-streaming av musikk og film. Tjenester som Netflix og Hulu er i utgangspunktet ikke tilgjengelig her til lands.
    Du vil også kunne innstallere "apps" på denne. Derfor har tjenester som f.eks Voddler være tilgjenglig i Norge. Det betyr at du kan, om du vil gjøre ting lovelig og slippe nedlastning, leie filmer med noen tastetrykk.

Kommer garantert til å bli andre tjenester som man kan benytte seg av også. Hvem vet, kanskje Spotify eller Wimp blir integrert?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petray
    Du vil også kunne innstallere "apps" på denne. Derfor har tjenester som f.eks Voddler være tilgjenglig i Norge. Det betyr at du kan, om du vil gjøre ting lovelig og slippe nedlastning, leie filmer med noen tastetrykk.

Kommer garantert til å bli andre tjenester som man kan benytte seg av også. Hvem vet, kanskje Spotify eller Wimp blir integrert?
    Ikke utenkelig at enkelte nordiske distributører henger seg på Boxee bølgen om den skulle ta av. Tror det avhenger av denne boksen, for programvaren i seg selv har jo vært tilgjengelig uten kostnader lenge uten at den har oppnådd særlig popularitet i Europa.

Konseptet med apps og sentralisering av nettbaserte streamingtjenester og integrasjon mot sosiale nettverk er nok en lur vei å ta. Boksen blir derimot ikke helt uten konkurranse i tiden fremover... Som forbruker er det bare å glede seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ikke utenkelig at enkelte nordiske distributører henger seg på Boxee bølgen om den skulle ta av. Tror det avhenger av denne boksen, for programvaren i seg selv har jo vært tilgjengelig uten kostnader lenge uten at den har oppnådd særlig popularitet i Europa.

Konseptet med apps og sentralisering av nettbaserte streamingtjenester og integrasjon mot sosiale nettverk er nok en lur vei å ta. Boksen blir derimot ikke helt uten konkurranse i tiden fremover... Som forbruker er det bare å glede seg.
    Det hadde vært ufattelig bra om SF Anytime hadde skjønt at det vil være i deres interesse å selge filmer via Boxee (og tilsvarende bokser). Men, jeg kommer ikke til å holde pusten.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Akkurat, vel 2500,- er overkommelig dersom den fungerer så prikkfritt og er så sexy som det ser ut til i reklamen. Jeg sitter med et inntrykk av at "alle" mediapillerbokser har en eller annen lyte eller mangel som gjør den nesten perfekt. Jeg bruker PS3 og PS3MS og det har jo også en og annen lyte, for å si det sånn...

Lurer litt på om jeg skal kjøpe den for å bytte ut med Popcornhour C200..

Begynner å bli litt lei betaprogramvaren, blir liksom aldri helt ferdig.
    Og fjernkontrollen er sinnsykt treg. QWERTY hadde vært veldig praktisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser kult ut. Vurderer også Popcorn hour C-200, men du vil ikke anbefale den Gorg?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt mye problemer med den..
    Men for tiden er det ikke noe som plager meg, utenom en sesong med en serie som jeg ikke får sett, siden den ikke klarer å dekode lydsporet. Ikke noe problem på pcen.

Også er jo den medfølgende programvaren til server/pc elendig.

Trodde man kunne bruke FTP til å streame filer fra en annen lokal datamaskin, men det eneste man kan gjøre med FTP er å lage en server fra C-200 som er meningsløst i mine øyne.

Fjernkontrollen er sinnsykt bråkete (knapper) og er treg. En fjernkontroll som Boxee har ville vært perfekt.

Men ikke bare ta mitt ord før du bestemmer deg, les litt om C-200 her inne på forumet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli litt lei av slike bokser nå. For hver gang en slik lanseres så er det med musesteg. Hvorfor kan de ikke bare integrere alt dette rett i TVen en g ang for alle? Det hadde vært det enkleste.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Begynner å bli litt lei av slike bokser nå. For hver gang en slik lanseres så er det med musesteg. Hvorfor kan de ikke bare integrere alt dette rett i TVen en g ang for alle? Det hadde vært det enkleste.
    Ikke alle som har TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det største problemet er at en mediaspiller blir utdatert vanvittig raskere enn en TV. Jeg har kjøpt tre mediaspillere og en htpc i løpet av de siste to åra. TVen har jeg tenkt til å ha i ti år.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boxee Box er nå tilgjengelig på Elkjøp.no:

D-Link Boxee Box DSM-380 - Elkjøp

1900,- og release 15. november.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Ikke alle som har TV.
    Ja eller i PJ da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det største problemet er at en mediaspiller blir utdatert vanvittig raskere enn en TV. Jeg har kjøpt tre mediaspillere og en htpc i løpet av de siste to åra. TVen har jeg tenkt til å ha i ti år.
    Vil vel si da at en rimelig grei HTPC med ATI 5xxx serien så er du ihvertfall i mål til å spille av alt like bra som hvilken som helst stasjonær spiller. Så kommer det jo litt an på hva slags grenssnitt du liker. Dette ser ut til å holde i lange tider fremover nå. Også støtter for 3D.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil vel si da at en rimelig grei HTPC med ATI 5xxx serien så er du ihvertfall i mål til å spille av alt like bra som hvilken som helst stasjonær spiller. Så kommer det jo litt an på hva slags grenssnitt du liker.
    Nå snakker vel du om en HTPC som koster minst like mye som en gjennomsnittlig 42" TV. Hvis man skal integrere en mediaspiller i alle TVer, så bør de helst ikke doble prisen på TVen i prosessen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå snakker vel du om en HTPC som koster minst like mye som en gjennomsnittlig 42" TV. Hvis man skal integrere en mediaspiller i alle TVer, så bør de helst ikke doble prisen på TVen i prosessen.
    Ikke nødvendigvis. En AMD XII på 3.0Ghz 2GB minne, en grei 7200RPM harddisk og et ATI 5450 grafikkort koster rundt 2200,- Så er det kabinett og DVD spiller evt BD spiller. Dette spiller av som bare juling. Du behøver ikke mer enn det. Du kan seff legge ned en masse kroner på et fancy kabinett, men det er ikke nødvendig. Men da har du et system som jeg mener overlever TVen din. Forresten så byttes vel nesten TVen ut oftere i dag enn PCen. Først var det HD ready, så full HD, så LED og nå 3D og så blir det 3D uten briller og så blir det 1440P...osv osv..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke nødvendigvis. En AMD XII på 3.0Ghz 2GB minne, en grei 7200RPM harddisk og et ATI 5450 grafikkort koster rundt 2200,- Så er det kabinett og DVD spiller evt BD spiller. Dette spiller av som bare juling.
    Trenger jeg minne om at du ønsket at dette skulle være integrert i TVen? Dette ser ikke ut som et system som passer så bra inn i en 2mm tykk TV.

Dedikerte mediaspillere blir mindre og kraftigere for hver måned som går, og disse begynner så smått å dukke opp i TVer også. Android-baserte systemer er også på vei, og jeg regner ikke med at det tar så fryktelig lang tid før vi får se TVer med appleTV innebygd. Men, en TV med en komplett general purpose PC tror jeg du skal se langt etter.

EDIT: Det beste du realistisk sett kan håpe på er en Atom/ION (eller CrystalHD) kombinasjon, tror jeg.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de færreste faktisk VIL ha en PC i TV'en. Det kan gjerne være en pc, men det må ikke gi inntrykk av å være det. Med det tenker jeg, fikling, oppstarttid, knot og alt det ubehagelige det medfører. Det skal være enkelt, usynlig og tilgjengelig. Vi entusiaster er nok litt annerledes.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, Soundfre@k. Det er ganske mange vanlige brukere (og entusiaster) som begynner å bli temmelig lei alt det hazzelet som en typisk PC medfører. Stadige oppdateringer, sikkerhetsadvarsler, antivirus, Java-oppdatering, gud-vet-hva, det er bestandig et eller annet som krever at man må trykke OK og godkjenne en eller annen aktivitet maskinen bare MÅ gjøre.

En mediaspiller skal bare være tilgjengelig og klar til bruk når som helst, og helst ikke synlig.

Side 2 av 55 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •