Boxee Box - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 55 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 1099

Tråd: Boxee Box

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du må gå inn på settings og aktivere disse nye lydformatene. Jeg hadde samme "problem". Fungerer som en drøm! God fornøyelse

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer sterkt en slik liten sak for avspilling av film/serier i hjemmekinoen, men har en liten sak jeg lurer på. Jeg kjører per i dag bildet via HDMI og lyden separat via usb til en D/A konverter før det igjen møtes i reciveren. Er dette mulig med Boxee, eller vil jeg måtte finne et nytt bruksområde for min Music Streamer da dette ikke går?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Du må gå inn på settings og aktivere disse nye lydformatene. Jeg hadde samme "problem". Fungerer som en drøm! God fornøyelse
    Var en liten svipptur innom settings, men fant ikke ut av det. Har du en konkret vei å vise til?

Kan det være noe med innstillingene mine på receiveren? (noe jeg finner rart da den autodetecter andre kilder. Nå under testperioden flytta jeg rett og slett HDMI-kabelen til min PS3 som fungerer smertefritt rett over i Boxee boxen.

Dette merker jeg jeg må finne ut av i kveld, gitt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av myrlas
    Var en liten svipptur innom settings, men fant ikke ut av det. Har du en konkret vei å vise til?

Kan det være noe med innstillingene mine på receiveren? (noe jeg finner rart da den autodetecter andre kilder. Nå under testperioden flytta jeg rett og slett HDMI-kabelen til min PS3 som fungerer smertefritt rett over i Boxee boxen.

Dette merker jeg jeg må finne ut av i kveld, gitt

Jeg hadde også samme "problem" og fikk ikke skikkelig lyd første gangen.
    Settings/system/audio

Her måtte jeg velge "digital" ettersom jeg har optisk lyd fra boxee til forsterker.....prøv "HDMI" valget .

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut av det.

Det var måten disse avkrysningsboksene på de forskjellige formatene var designet som var problemet. På meg så det ut som alle var valgt, men der måtte krysses av på de forskjellige manuelt.

Problem solved, og testet ok på alle de formater min receiver takler.

Da er det å lese seg opp på hvordan omgås våre nasjonale begrensninger når det kommer til denne type teknologi.

Begynner fremst

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et spørsmål:

Jeg ønsker å gå til innkjøp av en ny ekstern HD for å kunne ha alt mitt lokale innhold til denne boksen på ett sted. (I dag har jeg det litt rundt omkring på en del eldre og mindre harddisker som utvilsomt har sett sine bedre dager)

Er det noe jeg bør tenke på da i så måte, eller er det bare å kjøre på med en 2TB WD usb harddisk til en billig penge for å få best mulig value for money.

PS! Er det en mulighet å kopiere filer trådløst til den tilkoblede eksterne harddisken som står i boxee box, eller må man røske ut og koble til datamaskinen de gangene man skal "fylle på"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nett-tv på Boxee?

Noen som har tips til hvordan f.eks se NRK på Boxee? Om jeg går inn på sidene til NRK i browseren og velger nett-tv og deretter "Nytt på nytt" så får jeg ikke opp noe avspillervindu. Har en RSSfeed på Dagsrevyen og den avspilles om jeg klikker på linken i feeden.

Ser også at tippeligafotball skal vises gratis på nett hos MAX Samarbeid om nettfotball - Fotballfredag - MAX.no for de som har Family eller Entertain hos Canal Digital. Noen som har formeninger om dette vil kunne streames med Boxee?

Newcomer Necman sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegardo07
    Noen som har tips til hvordan f.eks se NRK på Boxee? Om jeg går inn på sidene til NRK i browseren og velger nett-tv og deretter "Nytt på nytt" så får jeg ikke opp noe avspillervindu. Har en RSSfeed på Dagsrevyen og den avspilles om jeg klikker på linken i feeden.

Ser også at tippeligafotball skal vises gratis på nett hos MAX Samarbeid om nettfotball - Fotballfredag - MAX.no for de som har Family eller Entertain hos Canal Digital. Noen som har formeninger om dette vil kunne streames med Boxee?
    Kan se her FrankBurmo.com » NRK Nett-TV i Boxee!
    Har ikke fått prøvd det selv enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NRK sin streamingavdeing er jo relativt fremoverlent. Har noen stilt dem et konkret spørsmål om utvikling av apps som dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et spørsmål:

Jeg ønsker å gå til innkjøp av en ny ekstern HD for å kunne ha alt mitt lokale innhold til denne boksen på ett sted. (I dag har jeg det litt rundt omkring på en del eldre og mindre harddisker som utvilsomt har sett sine bedre dager)

Er det noe jeg bør tenke på da i så måte, eller er det bare å kjøre på med en 2TB WD usb harddisk til en billig penge for å få best mulig value for money.

PS! Er det en mulighet å kopiere filer trådløst til den tilkoblede eksterne harddisken som står i boxee box, eller må man røske ut og koble til datamaskinen de gangene man skal "fylle på"
    Det beste alternativet i dette tilfellet vil da være å kjøpe en NAS harddisk, altså en nettverksharddisk som du kobler til routeren/switchen din. Da vil du kunne overføre alt trådløst til den, de gangene du vil "fylle på". Derfra kan jo forsåvidt også seede torrentene dine hvis det er det du er mest fan av.
    En NAS hd er ikke så veldig mye dyrere. Jeg synes det var verdt det hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et spørsmål:

Ja, om du skriver //boxeebox i søkefunksjonen til Windows finner du BB med tilkoblede enheter. Overføringshastigheten er ikke den beste, men det er fullt mulig! Man trenger ikke NAS, boxee "lager" NAS :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petray
    Ja, om du skriver //boxeebox i søkefunksjonen til Windows finner du BB med tilkoblede enheter. Overføringshastigheten er ikke den beste, men det er fullt mulig! Man trenger ikke NAS, boxee "lager" NAS :wink:
    Og for meg som bruker Mac?

Må definitivt gjøre en liten søkejobb her.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal dukke opp i Finder under "Delt" når du har aktivert deling på Boxee Boxen.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en filserver hvor jeg har /filmer/ og /tv/ som jeg deler. Jeg har satt opp begge mappene i Boxee og den har scannet igjennom og funnet det meste.

Men jeg ser at flere av filene fra /tv/ har kommet i Movies, hvordan får jeg det slik at alt under /filmer/ kommer i movies og alt under /tv/ kommer i shows?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necman
    Kan se her FrankBurmo.com » NRK Nett-TV i Boxee!
    Har ikke fått prøvd det selv enda.
    Prøvde dette nå, fikk det ikke til.

Prøvde både via RSS-app og via nettleser. I RSS-appen fant man ikke siden. I Nettleseren fant man siden, men fikk opp en feilmelding i det man forsøkte å velge en av streamene.

Synd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant "oppskriften" for Mac-brukere

Here's a little tutorial to help people with OS X and external HFS+ drives add them as USB drives to Boxee Box and share them:

- Plug drive into Mac
    - Open Disk Utility
    - Select the drive, hold Alt (Option) key and press File
    - Select Disable Journaling
    - Open Finger, right click on the drive and select Get Info
    - Make sure Everyone is added and select Read and Write for their rights
    - Click the golden lock and authenticate
    - Click the little setting button by the Minus on the bottom and select "Apply to enclosed items"
    - Eject the drive and plug it into the Boxee Box
    - On the Boxee Box, under Network Settings / Servers
    - Select "Enable Windows Sharing"
    - Leave no password and user is guest
    - Make sure you know the servername "boxeebox" is default
    - On the Mac you should now see boxeebox under "shared" in Finder
    - If you don't see it, open Finder, press Command + K and enter "smb://boxeebox" without quotes
    - Select Guest account and select the partition that you want to connect to.

Job Done. Hope it works for you

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    og takk for tips til kjøp for de som kom med innspill til meg,
    det ble kjøp gitt

Jeg sitter nå og prøver å sette den opp. Men jeg sliter med filene mine, uansett hva jeg gjør blir filene liggende som uidentifiserte?
    Selv om jeg går inn, og søker de opp manuelt, forsvinner de ikke fra lista over uidentifiserte filer. Har jeg misforstått noe her?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at det ikke er "samples"-filene som blir liggende igjen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, alle filene er ordentlige størrelser.
    Det er noe jeg gjør feil, for absolutt ingenting blir identifisert.

Side 19 av 55 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •