Boxee Box - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 55 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 1099

Tråd: Boxee Box

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dag Erik
    Jeg har i dag en Popcorn Hour A-110.
    Det som tiltaler meg mest med Boxee Box, er funksjonen som organiserer seriene dine, og laster ned bilder og cover fra nettet, så grensesnittet blir enklere og penere. Men er ikke det litt drøyt å bytte bare for det?

Så jeg lurer på om det er noen som har gått fra popcorn hour til denne, som har noen tanker om hvor mye bedre den er?
    Håper på svar.
    Jeg hadde en A110 men den gikk i stykker og kunne ikke repareres/ikke lønnsomt så jeg fikk pengene tilbake.
    Kjøpte en Boxee og er så langt fornøyd......noe jeg misliker er
    at noen filmer klarer ikke boxee å finne cover informasjon om.....noen går heller ikke an å legge til manuelt.
    En annen ting er at min boxee sliter litt med å registrere at titler faktisk blir slettet fra HDD.
    Litt irriterende er det at Boxee hele tiden søker etter nye titler....lett å se hvis man er i menyen.Valgte "daglig" men synes den gjør det hele tiden.
    Men boxee er bedre på avspilling av HD filer....opplevde ofte at A110 ikke var optimal på dette...bittelite hakking på panoreringer hvis jeg ikke manuelt stilte inn riktige pal/ntsc innstillinger.
    Jeg har så langt ikke testet streaming og kjører kun fra ekstern HDD via USB.....så andre må svare på den delen.
    Enig med det Roko skriver.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dag Erik
    Ser det er mange som lurer på å kjøpe seg en slik, jeg er også en av de.
    Jeg har i dag en Popcorn Hour A-110. Den fungerer greit, den spiller av det jeg har prøvd på den, og med litt bytte av skin, ser grensesnittet litt bedre ut, selv om man bare blar rundt i mapper.

Men den er treg, litt ustabil, og ikke helt kamerat med NASen min hele tiden.

Det som tiltaler meg mest med Boxee Box, er funksjonen som organiserer seriene dine, og laster ned bilder og cover fra nettet, så grensesnittet blir enklere og penere. Men er ikke det litt drøyt å bytte bare for det?

Så jeg lurer på om det er noen som har gått fra popcorn hour til denne, som har noen tanker om hvor mye bedre den er?
    Håper på svar.
    Jeg har også en HDX-1000 (som er temmelig lik Popcorn A100, heter. f.eks. Popcorn Hour A100 i nettverket).
    Jeg kjøpte Boxee Box fordi jeg ville ha enklere GUI (uten å måtte stresse YAMJ e.l.) og muligheten til å spille av blu-ray fra harddisk.
    Så langt er jeg veldig fornøyd. Alt som HDX-en kan også Boxee Boxen, bare at Boxee Boxen gjør en bedre jobb. Har ikke støtt på noen problemfiler enda. 42mbps "fuglescenen" fra Planet Earth (tror jeg) spilles av helt fint og bluray-mapper ser også ut som om fungerer bra.
    Av 250 filmer på disken klarte ikke Boxee Box å idenfisere 12 av de, men det skyldes for det meste at navnet kræsjet litt med IMDB (IMDB liker ikke Extended/DIrectors Cut o.l. i navnet).
    Organiseringen av serier var ikke noe jeg synes var viktig da jeg kjøpte den, men nå som jeg har brukt det litt synes jeg det er utrolig bra. Herlig enkelt å navigere i serier og sesonger. Å gå tilbake til standard navigeringen i HDX-en er virkelig surt (og tregt ifht BB).
    Kjøpte den egentlig til å ha i kinoen hvor film er hovedbruket, men nå ser det ut som om jeg må ha meg en til for å spille av serier stuen.

RF-fjernkontroll er også et stort pluss! Det jeg irriterer meg mest over nå er at designet er veldig lite "stacke" vennlig.

Savner en enkel måte for å få avspillingsinfo (som framerate og om den har "mistet" noen frames osv) uten å aktivere debug og ha det kjørende hele tiden.

Er det mulig å tvinge BB til å tro at en film er en serie? F.eks. Hornblower mener BB er en film (noe som egentlig stemmer), men jeg vil heller at alle Hornblower "filmene" registreres som en serie (altså ikke dukker opp under Movies).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kobler dere opp boxee boxen.

1 Tar dere HDMI kabelen rett til tv og lyden til forsterker via optisk eller analog utgang.

2 Kobler hdmi kabelen til forsterkeren først og så opp til tv`n

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs jo litt på hvilken receiver en har, men jeg kobler alt til med hdmi til receiver og så hdmi fra receiver til tv. Den enkleste og beste metoden.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Spørs jo litt på hvilken receiver en har, men jeg kobler alt til med hdmi til receiver og så hdmi fra receiver til tv. Den enkleste og beste metoden.
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper noen kloke hoder kan hjelpe meg med dette problemet.
    Har kjøpt en bb og sliter med og få kontakt med serveren der jeg har alt av musikk o.s.v.
    Får opp navnet på serveren( server-xxxx (samba)), men når jeg trykker på den for og adde den kommer denne feilmeldingen: error: connection timed out. Denne meldinger kommer etter 3-4 sekunder.
    Noen som kan forklare meg hva som er problemet her?
    Kommer inn på serveren(de mappene som jeg vil dele ut) fra andre maskiner her i huset.
    Serveren er win7 32 bit.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, har fått fikset det nå
    Er egentlig skuffet over dette produktet. Er jo ikke noen søke funksjoner der, alt går alfabetisk. Hvis jeg f.eks vil høre på Madonna må jeg scrolle helt ned til m og madonna...utrolig tungvint. Er det jeg som har godt glipp av noe? Går det ikke ann og skrive inn madonna og få opp alt av henne?
    Er litt tungvindt og bla seg gjennom 40000 sanger for og komme frem til den rette
    Håper dere kan komme med noen gode nyheter eller er det slik

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Detta är bara pc software Boxee, men man skulle ju tro att Boxee box har samma funktion? Sökfunktionen fungerar förresten väldigt bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Detta är bara pc software Boxee, men man skulle ju tro att Boxee box har samma funktion? Sökfunktionen fungerar förresten väldigt bra.
    hmm, jeg får ikke opp en slik meny på min boxee box.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrTiger
    hmm, jeg får ikke opp en slik meny på min boxee box.
    Han skriver jo at dette er PC-varianten. Boxee Box har ikke denne, dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord går det ikke ann og bruke denne som en media spiller
    Røverkjøp gitt!
    Godt jeg kjøpte den på elkjøp, da kan jeg bruke angrefristen

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg husker helt feil nå, men jeg mener å huske at jeg bare kan begynne å skrive på tastaturet på fjernkontrollen og boxee'n gir meg alt som matcher det jeg har skrevet sålangt... (predictive search på en måte)

Igjen... jeg er ikke hjemme nå, så mulig jeg husker helt feil

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toppe
    Mulig jeg husker helt feil nå, men jeg mener å huske at jeg bare kan begynne å skrive på tastaturet på fjernkontrollen og boxee'n gir meg alt som matcher det jeg har skrevet sålangt... (predictive search på en måte)

Igjen... jeg er ikke hjemme nå, så mulig jeg husker helt feil
    jo, det stemmer at det kommer opp en slik meny, men da søker man ikke i lokale filer. Den søker da bare på web

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrTiger
    Med andre ord går det ikke ann og bruke denne som en media spiller
    Jeg ville ikke kjøpt den for å spille musikk, nei.

De aller fleste mediespillere er i realiteten videospillere. Noen er bedre på musikk enn andre, men i forhold til dedikerte musikkspillere som Sonos eller Squeezebox, så er de forferdelig dårlige alle sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg ville ikke kjøpt den for å spille musikk, nei.

De aller fleste mediespillere er i realiteten videospillere. Noen er bedre på musikk enn andre, men i forhold til dedikerte musikkspillere som Sonos eller Squeezebox, så er de forferdelig dårlige alle sammen.
    Er kanskje en Squeezebox jeg skulle ha hatt da. Synnes det blir så veldig liten skjerm på Squeezebox, synd det ikke går og koble denne opp mot tv`n.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten "side note".. Har gått MEG hus forbi at mkv filer inneholder chapters. Oppdaget det i dag, da jeg skulle snike litt på noen konserter i mkv format, hvor det kom et ekstra ikon helt til høyre på menyen under avspilling. På den får man opp kapittellisten (i dette tilfelle sanglisten).. sweet!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    Liten "side note".. Har gått MEG hus forbi at mkv filer inneholder chapters. Oppdaget det i dag, da jeg skulle snike litt på noen konserter i mkv format, hvor det kom et ekstra ikon helt til høyre på menyen under avspilling. På den får man opp kapittellisten (i dette tilfelle sanglisten).. sweet!
    Ja, det er veldig kjekt. Flott også at Boxee viser kapittelnavn. Det er det en del spillere som ikke gjør.

MKV har i det hele tatt massevis av funksjonalitet som ikke er veldig godt støttet av forskjellige mediaspillere, og jeg håper vi får se bedre støtte i diverse mediaspillere i løpet av det neste året. Du kan f.eks. legge inn coverbilde i mkv-filen. Du kan også lage en mkv-fil med seamless branching, så du har f.eks. kinoversjon og director's cut i samme fil, uten å bruke dobbelt så stor plass. Du kan også ha tags i mkv-filen med stort sett alt som er verdt å ha med av metadata.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Ja, det er veldig kjekt. Flott også at Boxee viser kapittelnavn. Det er det en del spillere som ikke gjør.

MKV har i det hele tatt massevis av funksjonalitet som ikke er veldig godt støttet av forskjellige mediaspillere, og jeg håper vi får se bedre støtte i diverse mediaspillere i løpet av det neste året. Du kan f.eks. legge inn coverbilde i mkv-filen.
    Hvordan legges cover bilde inn i mkv fila?
    Noen andre som har problemer med at APPS programmene plutselig forsvinner fra favoritt lista?
    Jeg får også error når boxee prøver å laste ned appliksjon for å starte div APP

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GameOver
    Hvordan legges cover bilde inn i mkv fila?
    Man kan legge inn vedlegg i mkv-fila. Dette kan i utgangspunktet være alle typer filer, uansett format og størrelse.

Men, matroska har definert en navnekonvensjon, der de sier at vedlegg som heter "cover.jpg" eller "cover.png" skal regnes som coverart for fila. cover_land, small_cover og small_cover_land kan også brukes for covere i landskapsformat, og små covere. Anbefalt størrelse er 600 piksel på den korteste siden for store covere og 120 piksel på kortsiden for de små.

Du legger inn vedlegg med MKVMerge. Både gui og kommandolinjeversjonen støtter vedlegg.

EDIT: Glemte linken: Matroska Cover Art Guidelines | Matroska

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk denne i dag. Virker lovende basert på mine tre minutter med installering og testing.

MEN.

Når det gjelder lyden inn i min Denon-receiver så autodetecter den ikke digitale lydformat. Har forsøkt bl.a på en ISO-fil, på en MKV-fil der jeg vet der er DTS-lyd.

Autodetect fungerer finfint på min receiver via andre kilder som PS3, Canal Digital tuner etc.

Kjører lyden via HDMI.

KAnskje et dumt spørsmål, men dette var noe av grunnen til innkjøpet, at jeg skulle kunne kjøre ordentlig digital lyd i tillegg til HD-bilde.

Side 18 av 55 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •