Boxee Box - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 55 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 1099

Tråd: Boxee Box

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Boxee box

Takk for mange oppklarende svar. Satt på skanning før jeg gikk på jobb og skal sjekke når jeg kommer hjem.
    Er klar over at dette er et nytt produkt og må nok vente litt før dens potensial er fult utnyttet.
    Den spiller av alt som en drøm så det er ikke noe på si på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Boxee box

jeg fikk også boxee box for noen dager siden og er sånn middels fornøyd. ser de har lagt omtrent all vekt på online innhold og for meg er ikke det det viktigste, men mer en bonus. når jeg trykker på series, movies, music etc vil jeg komme til mine lokale filer med thumbnails etc og ikke muligheten for å streame netflix, flick etc etc.
    googlet dette litt og ser det er mange med meg som klager veldig på dette til boxee box forum da dette var fullt mulig før en siste oppdatering av firmware.
    boxee box utviklerne har lyttet, men finner ingen plass at de faktisk gjør dette mulig.

noen som har noen tips til å gjøre boxee box home screen mer lokal-fil vennlig?
    liker ikke å måte gå inn på files og bla der hvis jeg kan slippe..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tyggah
    noen som har noen tips til å gjøre boxee box home screen mer lokal-fil vennlig?
    liker ikke å måte gå inn på files og bla der hvis jeg kan slippe..
    Har du ikke oppdatert til siste firmware? Der får du spørsmål om lokale filer eller online innhold er viktigst for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yesss

Å der løsna det ja. Jeg hadde lagt til skanneområdet via UPnP. Da fikk jeg ikke opp noe autentisering,men når jeg skrev inn sharenavnet på NASen og inn med brukernavn og passord manuelt så kommer filmene minne en etter en. Nå begynner jeg å like det :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd Boxee Box i litt over en uke nå. Konklusjon: Kjempefornøyd!

Første gang jeg slo på Boxen ble jeg spurt om jeg ser mest lokale filmer, eller om jeg skal bruke den mest online. Min situasjon er at jeg laster ned filmer/serier, så jeg valgte lokale filer. Det første jeg gjorde var å scanne hele HDD som jeg har koblet til Boxee Box. Dette ble noe uryddig, da småfilmer jeg har har tatt med kamera legger seg under filmer osv. Satt derfor scanningen kun på mappene film, serier og musikk. Dette fungerte strålende. Det eneste som har lagt seg i uidenfiserte videoer, er Tangerudbakken Om noen andre filmer skulle havne der, kan man velge å identifisere videoe - fremfor å rename filen.

Jeg har forsøkt å spille av mange formater, både på HDD koblet til og wlan-PC. Det fungerer utmerket!

Kontrollen skulle gjerne hatt litt lys på tastaturet, da det kan være vanskelig å lese i mørket. Ser noen klager over at kontrollen lett kan holdes oppned, dette sliter jeg ikke med - alltid logo i bunn.

Jeg bruker Friends-tjenesten lite, men det er veldig lettvindt når noen poster en video på Face eller Twitter.

Watch-later funksjonen er veldig fin, jeg kan merke hvilken videoer jeg vil se senere og finner dette ved 2 tastetrykk isteden for mange når jeg skal se film/serie.

Shows-funksjonen er GENIAL! Alle serier jeg har(utenom Tangerudbakken) er identifisert, med cover og sammendrag til hver episode. Når jeg ser en serie, kan jeg trykke på subs - og velge undertekst på mange språk. Disse er sjeldent på norsk, men finner alltid på engelsk. Disse har alltid vært bra syncet. Det blir faktisk lastet ned en srt fil når man gjør dette - fra subtitles.org(els).

Movies fungerer på samme måte som beskrevet over. Kjenner igjen alt av filer. Man trenger heller ikke pakke ut filmene! Dette ordner Boxee for deg...

Apps har jeg brukt lite. Skal innstallere Headweb, synd de ikke har bra kvalitet på filmene enda. Jeg har også bare funnget 7-8 apps, men om man bruker søkefunksjonen finner man flere - man må bare vite hva man skal søke på. Jeg savner en liste over alle apps på Boxee, men går man online finner man dette her: Boxee Support : Boxee Apps. Eneste jeg bruker er YouTube Leanback. EDIT: Som apwr skriver under kan man finne alle apps ved å velge Apps - All(logisk nok), da dukker alle apps opp.

Files funksjonen bruker jeg på alle ting jeg ikke har scannet. F.eks hvis jeg har tatt bilder under ett arrangement el. Jeg kan da finne mappestrukturen og bildene. Kan da velge å få et bildeshow, som fungerer utmerket. I den nyeste opdateringen må man gå til Files for å finne musikk. Denne tjenesten kunne uten tvil vært bedre. Men man kan velge artist man vil høre på og får en grei bevegende bakgrunn. Har ikke fått spille spillelister. Ser for meg at jeg kommer til å benytte Wimp/Spotify med en gang de kommer med app til denne. Wimp har planer om dette(kilde: Twitter- Wimp).

NAS-funksjon(!): Når jeg har koblet en HDD til Boxee Box dukker denne opp på wlan. Du kan slette, redigere og kipoere filer fra og til HDD. Holdt på å kjøpe en NAS for å få denne funksjonene, glad jeg ikke gjorde det. Jeg får bare kopiert til HDD i en hastighet på 600 kb/s, men det er vel begrensninger på mitt wlan!?

Skulle det dukke opp noen problemer, kan man finne mye hjelp her: Boxee Support

Boxee skrev på Twitter idag at det kommer en ny firmwareupdate, blir spennende.

Om det er noe jeg har glemt, eller dere lurer på - si ifra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner godt over 100 apps til boxee box. Jeg regner med at dere velger underkategori "all", og ikke "favourite"?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apwr
    Jeg finner godt over 100 apps til boxee box. Jeg regner med at dere velger underkategori "all", og ikke "favourite"?
    Takk! Oppdatert.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt denne siden siden jul nå og må si den funker meget bra.

Har opplavd den har hengt seg i menyen og man må restarte den tre ganger, og noen filmer som den ikke klarer å finne tekst til. Kanskje man bør forandre filnavnet vis det står mye rart som punktum mellom hvert ord etc.?

Kunne vert en egen on off knapp og lys på tastene, men er småtteri.

Ellers spiller den alt av formater hva det enn skal være :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå fått satt meg mer inn i boxee box'en min og må si jeg er mye mer fornøyd nå en tidligere. lokalt innhold satt opp på movies og series og det er en fryd for øyet! :-D
    nå er boksen det jeg først trodde jeg betalte for og online innhold kommer i andre rekke. kommer nok til å teste litt VPN oppsett på sikt, men stresser ikke med dette helt enda.

noen som har god peiling på subtitles på filmene? ser at de bruker opensubtitles.org for å søke opp. vet noen om den også ser etter lokale srt filer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tyggah
    noen som har god peiling på subtitles på filmene? ser at de bruker opensubtitles.org for å søke opp. vet noen om den også ser etter lokale srt filer?
    Jeg har *.srt filer i mappen med filmen(samme navn), som den spiller av Dette gjør den automatisk. Du kan evt. bruke opensubtitles.org når du ser filmen, den vil da laste ned en *.srt fil.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som selger denne? Lett over alt, men fins jo ikke på lager noen vei trenger ny box nå

Newcomer notland sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Har 167 apps på min BB. I tillegg finnes det en haug med repositories der du får tilgang til flere brukerlagde apps: List of Repositories - Functional, Partly Functional or Broken - boxee :: forums
    Anbefaler: StreamFREE.TV Her ligger en meget velfungerende Last.fm app og Live.tv

Du får tilgang til flere apps ved å bla slå av voksenkontrollen :-)
    Bruk av en VPN tjeneste som foreksempel StrongVPN gir deg også flere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petray
    Du kan evt. bruke opensubtitles.org når du ser filmen, den vil da laste ned en *.srt fil.
    Har noen ganger prøvd meg på denne, men har aldri funnet subtitles til de av filmene mine som ikke har innebygd eller som SRT. Søker den på hele filnavnet på opensubtitles.org?

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag er datoen Elkjøp lovet Boxee box på lager. Ringte for å sjekke om det ble sendt ut noe idag... Joda, sendt ut den 05 jaunar(!), og ifl pakkespor reg på utleveringsterminal i morgentimene... SWEEEEEET. Blir morro å teste!

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår sendte jeg mail for å avbestille, og idag dukket den opp på posten

Samt at jeg fikk iphone4 på jobb også. Blir fin dag det her

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blir nok en sånn

Det blir nok en sånn boks på meg kan det se ut som....

Hadde en A.C.Ryan Playon!HD som jeg heldigvis fikk solgt da jeg ikke var fornøyd med måten den takla innhold på nettverket, alt for mye knot og dilldall. Stort plus at den tok det meste av formater. Men selv om jeg er dataingeniør og har peiling på dette her, irriterte jeg meg max over at nettverksbiten suger til de grader på denne bokser. Så etter å ha sett 1 film fra SD-kort og 1 bildeserie fra SD-kort, havnet den på finn....

Stort pluss med Boxee med RF-fjernkontroll også. Da kan den gjemmes unna et sted og tilkobles via en 5 m HDMI

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tevil
    Har noen ganger prøvd meg på denne, men har aldri funnet subtitles til de av filmene mine som ikke har innebygd eller som SRT. Søker den på hele filnavnet på opensubtitles.org?
    Det er jeg usikker på, kanskje Google har svaret. Men jeg har ihvertfall lagret så og si alle med følgende (eks.) how.i.met.your.mother.s03.e05. Det hender det står noe bak dette også....

MEN, så lenge Boxee har identifisert videoen/serien, tror jeg den skal finne subtitles :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er det med støyen på deres boxee box?

når jeg har den på i et helt stille rom er det faktisk ganske merkbar viftelyd på denne boksen. litt usikker på om det er noe galt med viften for jeg trodde ikke jeg skulle høre denne boksen når den var på i idle/meny.
    spiller jeg av en film eller serie er det jo ikke noe problem, det er standby/idle/meny som er litt skuffende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hes
    Noen som selger denne? Lett over alt, men fins jo ikke på lager noen vei trenger ny box nå
    Fått tak i Boxee?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petray
    Det er jeg usikker på, kanskje Google har svaret. Men jeg har ihvertfall lagret så og si alle med følgende (eks.) how.i.met.your.mother.s03.e05. Det hender det står noe bak dette også....

MEN, så lenge Boxee har identifisert videoen/serien, tror jeg den skal finne subtitles :-D
    Fant på den siste jeg prøvde på nå. De heter i tillegg til navn og nummer ofte et navn på slutten. Immense er den jeg fant på sist. Lastet ned automatisk og full fart med subs. Fabelaktig!

Støy er jeg også litt misfornøyd med faktisk. Den summer på samme lydnivå uansett last, og i et stille rom må jeg skru den av. Ikke engang i sleep-mode spinner vifta ned. Den starter heldigvis ganske kjapt opp, så det plager meg ikke nevneverdig. Kan vel fikses via firmware så vi får håpe.

Side 13 av 55 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •