Boxee Box - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 55 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1099

Tråd: Boxee Box

Newcomer notland sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Endelig

Endelig fikk jeg tak i boxee box. Såg at Komplett nå hadde fått på lager. Elkjøp ble kontaktet og avbestilling utført. Håper å få den i posten til uka.

Blir lenge til jeg kjøper noe annet enn blu ray hos Elkjøp.

Og Nå er den på god vei. Levering på posten til Tirsdagen. Gleder meg.(tross masse rusk i programvaren til denne boksen i begynnelsen)

:-)

God Jul!!!!! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av notland
    Endelig fikk jeg tak i boxee box. Såg at Komplett nå hadde fått på lager. Elkjøp ble kontaktet og avbestilling utført. Håper å få den i posten til uka.

Blir lenge til jeg kjøper noe annet enn blu ray hos Elkjøp.
    sjekka tidligere i dag på nettet og det er flere butikker som har fått inn Boxee i dag.....bla flere Elkjøp butikker som tidligere ikke har hatt den+ til og med en lokal liten sjappe her jeg bor.
    Klarer ikke å bestemme meg for hvilken jeg skal gå for......står egentlig imellom
    Western Digital TV Live Hub 1TB og Boxee

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk hentemelding fra elkjøp idag! For en julegave

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petray
    Jeg fikk hentemelding fra elkjøp idag! For en julegave
    Skriv gjerne noen ord her når du har fått testa den

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal skrive det om ca en uke, får ikke hentet den pga ferie :S

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lydkvalitet

Er mest interessert i en media boks som kan spille mine musikkfiler på en god måte. Lurer derfor mest på hvordan lydkvaliteten/lydkortet er på boxee box ?.

Kan det sammenlignes med et godt lydkort på en datamskin, eller er det like dårlig som på x box ?.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av guster
    Er mest interessert i en media boks som kan spille mine musikkfiler på en god måte. Lurer derfor mest på hvordan lydkvaliteten/lydkortet er på boxee box ?.

Kan det sammenlignes med et godt lydkort på en datamskin, eller er det like dårlig som på x box ?.
    Jeg skal ikke uttale meg om lydkvaliteten, men brukervennligheten er så lav når det gjelder musikkavspilling at det hadde vært uaktuelt for min del.

For min egen del vurderer jeg htpc igjen istedenfor boxee på grunn av dette.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av enkelte
    Jeg skal ikke uttale meg om lydkvaliteten, men brukervennligheten er så lav når det gjelder musikkavspilling at det hadde vært uaktuelt for min del.

For min egen del vurderer jeg htpc igjen istedenfor boxee på grunn av dette.
    Bruker selv Squeezebox fra Logitech for musikk. Boxee Box har jeg i hovedsak bestilt for video. Bruker i dag PS3 med ps3mediaserver, men dette synes jeg er litt for knotete. Har vert innom diverse mediaspillere uten å bli fornøyd og prøver nå BB. Dersom dette ikke blir tilfredstillende så ender jeg vel opp med HTPC til slutt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Endelig Var Boxee Box'n i hus. Liker det jeg ser so far. Savner noen Apps, men det kommer vel etterhvert.

Oppdatering: Har nå installert Headweb, så nå var biten med filmleie og på plass. Ingen HD tjeneste dette, men lovende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere som har kjøpt boxee i løpet av julen og har kommentarer?

Newcomer dontomaso sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Boxee Box i ei drøy uke nå og har følgende kommentarer:
    + Oppsettet er latterlig enkelt. Jeg var på nett etter to minutter, og streama filmer etter ti.
    + Trådløs streaming av video (mkv) funker strålende både i 720p og 1080p. Jeg bruker en Netgear WNDR 3700 router og har ikke opplevd antydninger til hakking i det hele tatt. Enkelte reklamepauser i nedlastede serier som gir et sekund med svart skjerm gjør at Boxee stopper opp i et sekund før den fortsetter. Ikke noe stort problem.
    + Funksjonen med automatisk nedlasting av subs funker overraskende bra.
    + Gode muligheter for justering/innstillinger av video-options.
    + Musikk-streaming funker også 100%.
    - Grensesnittet er ikke perfekt. Man lærer seg til å bruke det som det er nå, men jeg gleder meg virkelig til en oppdatering.
    - Fjerning av filer fra biblioteket funker ikke alltid.
    - Musikkdelen er rett og slett dårlig. Alt funker, det er ikke det, men man kan ikke lage spillelister, legge til coverart manuelt, spole i sanger mm. Navigeringen i musikkbiblioteket er også under enhver kritikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nogen der har erfaringer med at køre Boxee'en over en VPN så man kan komme på netflix, hulu og de andre sider der nu kræver det? Eller er der måske såpass bra gratis sider så det ikke er nødvendigt?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer forresten også iomega med en mediaspiller som kjører Boxee. Spilleren heter Iomega TV (på bildene varierer det om det står "Iomega Boxee Web TV" eller "Iomega TV with Boxee" på spilleren)

Iomega TV with Boxee chooses function over form, packs in a hard drive to boot -- Engadget
    Boxee Blog » Boxee partners with Iomega, NAS device running Boxee is coming

Denne boksen har plass til intern harddisk, og kan også brukes som NAS. Den har også litt mer standard (les: kjedelig) design.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martinkt
    Nogen der har erfaringer med at køre Boxee'en over en VPN så man kan komme på netflix, hulu og de andre sider der nu kræver det? Eller er der måske såpass bra gratis sider så det ikke er nødvendigt?
    Har ikke prøvd dette selv, men har lest at det ikkje funker for alle. Strongvpn skal funke. Boxee Box Teamet rapporterer at alle vpn tjenestene de har testa skal funke.

Hulu og netflix er for tiden ikke på boxee box. Netflix kommer på slutten av måneden og krever konto hos Netflix i statene. Hulu er sperra for boxee og boxeebox for tiden. Kommer en betaltjeneste senere kalt "hulu plus".(også kun USA). For filmleige i norden: prøv Mubi og Headweb.

PS: pandora og fancast vil fungere med vpn.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp!

Jeg har en Boxee box og må si jeg ikke er så veldig imponert. Ja den fungerer bedre en min ps3 gjorde, men etter hva mine forventninger var så må jeg si den skuffer. Jeg finner jo bare 7 apps på den(og kun et par av dem virker). Er det mulig å legge til flere manuelt? I så fall hvordan? Jeg sliter stort med å få alle mine filmer og serier skannet inn. Streaming fra web lagger mye selv med min 30\30 linje fra Fibernett. Jeg har et NAS(Synology) som står med DLNA. Det går fint å finne og kjøre film fra fil, men jeg vill jo ha dette skannet inn slik at det dukker opp under shows og movie med cover og beskrivelser. Har satt opp skann mot NAS sharet men den finner bare et par filmer(det er noen hundre som skal inn). Noen som har erfaringer og kan gi meg noen råd? Sånn som den er nå kunne jeg likke så godt kjøpt en billig mediastreamer og fått like mye ut av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, Boxee var utrolig skuffende.
    Skal returneres.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg svært gode erfaringer med Boxee, men selvsagt er den ikke helt feilfri.

1) Apps: Disse dukker opp i haugevis av dersom du under fanen Adult i hovedmenyen fjerner avkryssingen for sensur av innhold.

2) Manglende filmer: Jeg vil tro at du har gått ett steg for mye inn i mappestrukturen før du godkjenner området for scanning til biblioteket?

Hos meg er det ingen problemer med å få filmer på plass, det være seg fra noen av de tre ReadyNAS-ene eller SynologyNAS-en. Ei heller er det problemer med å få hentet opp filmer fra den dedikerte mediaserveren, men siden denne (på lik linje med SynologyNAS-en) er passordbelagt, må dette legges inn. Dette blir jeg dog greit spurt om underveis i tilleggingen av kilder.

Husk at Synology som oftest krever brukernavn/passord ved tilgang!

Når du legger filmmappa inn som kildeområde; du husker vel på å merke den som "video" og daglig scanning etter nye filer?

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk også i "unidentified files" eller noe i den duren, kan ligge mange filmer der!!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Sjekk også i "unidentified files" eller noe i den duren, kan ligge mange filmer der!!
    Ja, men som regel er det "sample"-filene som legger seg der, så pass på at du ikke feilaktig identifiserer disse som filmer, for da legger de seg blant filmene dine, og det ønsker du neppe...

Uansett; menyen/oversikten over dine områder som Boxee henter filene fra, viser også god informasjon om hvor mange filmer den har identifisert, og hvor mange som ikke er identifisert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amou
    Jeg har en Boxee box og må si jeg ikke er så veldig imponert. Ja den fungerer bedre en min ps3 gjorde, men etter hva mine forventninger var så må jeg si den skuffer. Jeg finner jo bare 7 apps på den(og kun et par av dem virker). Er det mulig å legge til flere manuelt? I så fall hvordan? Jeg sliter stort med å få alle mine filmer og serier skannet inn. Streaming fra web lagger mye selv med min 30\30 linje fra Fibernett. Jeg har et NAS(Synology) som står med DLNA. Det går fint å finne og kjøre film fra fil, men jeg vill jo ha dette skannet inn slik at det dukker opp under shows og movie med cover og beskrivelser. Har satt opp skann mot NAS sharet men den finner bare et par filmer(det er noen hundre som skal inn). Noen som har erfaringer og kan gi meg noen råd? Sånn som den er nå kunne jeg likke så godt kjøpt en billig mediastreamer og fått like mye ut av det.
    Det er et helt nytt produkt, så det er ganske normalt med barnesykdommer. Er helt sikker på at denne bare kommer til å bli bedre og bedre. Når det gjelder apps, så kommer det til å komme flere etterhvert.

For å sammenligne, så kjøpte jeg en Asus O!Play når den var helt ny. Den ville ikke spille av filmer i det hele tatt, men det kom en firmware-update ganske fort som fiksa alt.

Hvis du ikke vil ha din Boxee Box, så kjøper jeg den gjerne om du gir meg en god pris

Side 12 av 55 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •