ASUS O!Play HDP-R1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ASUS O!Play HDP-R1

Hei.

Tenker på å kjøpe en mediastreamer og ser da på Asus O!play.
    Men har nå sett at det finnes 2 forskjellige produktnr.

På Komplett har de:
    YTM60220-EA10MZ og den koster 995

På Netshop har de:
    YTM60120-EA10MZ og den koster 795

Noen som vet om det er noen forskjell på disse?
    Er dette noe å ta hensyn til?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på her. Sitter også med tanke om å handle mediaspiller, men ligger å vipper mellom wd sin og asus. Hva er hovedforskjellen og hva er "best" av de to kandidatene?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det er flere

Vet hovedforskjellen på de to er at Asus har nettverkmuligheter og hvis det er det du tenker på (sånn som jeg) så er det den du må gå for

Men er veldig litt erfaringer om Asus'n her, så håper noen kan komme med noen av dem også

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Det er vel slik at wd live hd også har nettverksmuligheter. Hvis jeg ikke tar helt feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xtc
    Hmmm. Det er vel slik at wd live hd også har nettverksmuligheter. Hvis jeg ikke tar helt feil.
    My bad

Så på mini jeg, og ikke live når jeg skrev det
    Og nå ble jeg mer usikker også... Hvem skal man velge?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hallo jeg har en ASUS O!Play og har sett att den selges billigere en hos Komplett der jeg kjøpte min. Jeg kan ikke svare på om det er noe forskjell på disse.
    Det finnes en tråd til som omhandler denne spilleren som det kanskje kan være vært å lese gjennom. http://avforum.no/forum/av-gadgets/9...er-billig.html

Det jeg kan si om den er at den er enkel å sette opp og koble til nettverket(hvertfall hos meg). Den spiller nær sagt hva det er du putter på den av formater, selv blu-ray rippet til MKV loss-less format. Prøvde en del måter å rippe på inntil jeg fant denne http://avforum.no/forum/htpc-softwar...v-blu-ray.html
    Nettverkskortet er ikke mer en det trengs (100Mbps) til blu-ray.

Men den er rimelig og gir bra bilde og lyd for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir det bare enda vanskeligere å velge. Prisen på disse to er jo så og si det samme, og formatene de takler ligger så og si i samme leie og. men er det noen som har noe og si om forskjellene på softwaren til disse.Altså brukervennligheten rett og slett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm

Har lest noen om at WD ikke klarer å bla i kapitler i iso filer og liknende, mens
    Asus 'n klarer det.
    Men håper noen som har erfaring med begge, kan kommentere litt her, så vi som er i valgets kvale, får et bedre utgangspunkt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at det kanskje er en liten fordel med asusen, og det er at den har eSATA tilkoblingsmulighet. Det har vell ikke wd hd live? Da vil jo dette være en fordel. Men er det mulighet å dele denne disken på nettverket som man kobler til "mediaboksen" for så å laste ned (overføre) filmer og musikk direkte til denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Asus O!Play, kjøpte den i høst. Det har vært en del tull med diverse firmware oppdateringer som ikke har fungert like bra. Min kom med ver 1.07 og det har vel vært 3 oppdateringer etterpå. Men jeg ventet til versjon 1.17 kom like før jul, og jeg skal si det var en oppdatering jeg satt pris på. Justering av tekst på filmer, støtte for tekst på mkv filer. osv osv. Min har fungert knirkefritt og dekker alle mine behov. Den takkler de fleste lydkodinger. DTS, Dolby D, men har ikke testet True HD lyd. Problemer med og opprette snarveier til mapper osv, men har man strukturerte hardisker så er det ikke noe problem. Jeg bruker min kun til film, og den har så langt ikke skuffet. Eneste er at når den står på, så er det blå led lyset litt irriterende.

Etter firmware updaten ver 1.17 så er dette et utmerked kjøp!
    Sjekk forumet på ASUS
    ASUSTeK Computer Inc.-Forum-

Edit:
    Jeg ser det har kommet en til utgave av O!Play Air, største forskjellen er at denne har trådløst nettverk.
    ASUS O!Play Air HDP-R3 MediaPlayer 1080p HDMI/ Composite Audio/ Video SPDIF eSATA/ USB2.0 WLAN CardReade (YTM61120-EA10WZ)
    Men som dere ser på delenummeret så er ikke et av alternativene som står listet i åpningsinnlegget

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AC Ryan Playon!HD

Hva med denne da?
    Test: A.C. Ryan PlayOn! HD - DinSide Data
    Den virker for å være lite omtalt her i alle fall.
    Kjøpte en i høst, og er godt fornøyd. Har ikke prøvd noe annet merke, så jeg har ikke noe å sammenligne med sånn sett.

Nå har det visst også kommet en billigere utgave uten plass for intern harddisk. (895,- hos komplett)

Menyene er enkle, både i bruk og av utseende.
    Er en vifte som bråker litt.
    Er rask i responsen.
    Lett å sette opp.
    Spiller det meste. Inkludert dvd-iso.
    Stor og god fjern kontroll.
    Man kan slå av og på undertekster. Ha flere språktekster pr. film.
    Endre plassering av teksting, størrelse og farge på bokstaver.
    Viser preview i browser mode.
    Kan zoome både inn og ut. Strekke og tilpasse bilde til skjermen.
    Inkludert i esken en fin hdmi kabel.
    Er verdt å ta med i betrakningen denne modellen også

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

WDTV live vs O!play

Jeg kjøpte WDTV live i forrige uke og sender den i retur nå. Ikke fornøyd. Særlig det at men ikke har støtte for menyer på dvdiso gjorde det vanskelig iallefall med tvserier ol. Jeg kjører en samba server i kjelleren og hadde dessuten problemer med å starte iso fra den. Kunne virke ok en gang og så stopper man filmen og man får svart skjerm med oppstart av ny eller samme film.

I går satte jeg opp o!play og den ser ut til å kjøre iso smertefritt. Har ikke opplevd problemer så langt.

Vil vel si de i utgangspunktet er ganske like i brukervenlighet(savner coverart slik jeg hadde på popcornhour) men til mitt bruk som primært er dvdiso var det viktig med menystøtte.

O!play er litt tungere å flashe fw på da man er avhengig av usbpenn, mens på WDTV live gjøres dette via nettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsern
    I går satte jeg opp o!play og den ser ut til å kjøre iso smertefritt. Har ikke opplevd problemer så langt.
    Jeg har O!Play, og jeg har to problemer med dvdiso-håndteringen deres.

Det første er at O!Plays zoom-funksjon ikke er beregnet på å skalere opp 4:3 letterbox-filmer. Dermed må du ut i setup, velge 4:3 output, og gjøre skaleringen på TVen i stedet. Dette er ganske klønete.

Det andre er at ingen av knappene på fjernkontrollen tar deg tilbake til menyen. Du må dermed bruke kapittel- eller spoleknappene for å komme forbi diverse piratadvarsler før filmen, og for å komme tilbake til menyen etter at du har startet filmen. Men, hvis du bruker "neste kapittel" i et DVD-spor som ikke inneholder kapitler (f.eks. FBI-advarsler o.l.), så hopper O!Play videre til neste (iso-) fil i katalogen. Heller ikke særlig elegant.

Men, en ting skal de ha. O!Play er lynrask til å begynne å spille av isoen. Den starter avspillingen nesten umiddelbart. Faktisk så merker jeg ikke engang at den har hoppet til en annen iso-fil når jeg er uheldig og trykker neste kapittel på "feil sted". Ikke før innholdet avslører at jeg er på en annen tittel i hvert fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte først den gamle WD (uten nettverk), så den nye, så den nye Popcorn - og jeg leverte alle tilbake. Asus har jeg derimot beholdt.

Det har vært litt rot med frimaware, men siste versjon er stabil pluss at den har fått skip (hopp) framover i opptak, ikke bare "hurtigspoling".

Men: mitt behov er å spille av TS-filer tatt op fra paraboltuner, og det taklet Popocorn i det hele tatt og WD taklet ikke HD-opptak + litt støy på vanlige. Det takler Asus problemfritt.

Hva er ditt behov? Det er ekstremt mange forskjeller på filer som skal spilles av og finurligheter med nettverksoppsett etc. etc. Bare se på WD HD-tråden på dette forumet...

At Asus en den eneste som fungerer for meg, vil ikke si at det er det beste valget for deg med andre ord.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver meg på ett spørsmål her. Jeg har HDP-R1 og hatt det veldig lenge. Jeg kjøpte meg en Philips TV igår og sliter med å få lyd ut på høytalerne på TV, eller igjennom spdif til stereo anlegg. PS3/AppleTV/KabelTV går helt fint, men ikke asus boksen. Jeg har resat den og prøvd alle forskjellige varianter av lydinnstillinger på Asus'n og TV'en. Noen andre som har opplevd det samme?

Oppdatering:
    Avspilling av ISO/DVD fungerer, men ikke noe annet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •