mediaspiller med brukbart display...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

mediaspiller med brukbart display...

Hei,

jeg har sett litt rundt her men ser at det skrives veldig lite om display. Jeg kunne tenke meg å også bruke mediaspilleren uavhengig av tv'en - jeg er mildt sagt møkk lei av å ha på tv/pc hele tiden. Jeg er først og fremst ute etter å få slengt mesteparten av veggen med cd'er inn i en sånn spiller med flac format, og så kunne bla låter/artister/album og spillelister på displayet.

Det er greit å kunne se filmer (på tv'en), men egentlig ikke noe must.

Kan noen anbefale noe?

Mikkel.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du først og fremst er ute etter en musikkspiller er vel Squeezebox et opplagt valg. Classic-modellen har et fint og tydelig display men den er på vei ut (i følge en Logitech-representant jeg pratet med på Elkjøp), så du bør være kjapp hvis du skal få tak i en. Har akkurat bestilt en på Amentio som en avspiller #2 til stua. Squeezebox Duet har display på fjernkontrollen. Sonos er det også mange som skryter av men det blir en del dyrere.

Skal du derimot spille filmer på TV også (regner med at du tenker på å streame filmer fra PC-en) blir kanskje valget vanskeligere, jeg har vært på samme utkikk selv, så hvis du får noen andre tips her så skal jeg følge godt med Det ideelle hadde vært en boks med display som du kan vise artistnavn, albumnavn og låtnavn på displayet samtidig som den fungerer som HD mediaspiller for film.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hvis du først og fremst er ute etter en musikkspiller er vel Squeezebox et opplagt valg. Classic-modellen har et fint og tydelig display men den er på vei ut (i følge en Logitech-representant jeg pratet med på Elkjøp), så du bør være kjapp hvis du skal få tak i en. Har akkurat bestilt en på Amentio som en avspiller #2 til stua. Squeezebox Duet har display på fjernkontrollen. Sonos er det også mange som skryter av men det blir en del dyrere.

Skal du derimot spille filmer på TV også (regner med at du tenker på å streame filmer fra PC-en) blir kanskje valget vanskeligere, jeg har vært på samme utkikk selv, så hvis du får noen andre tips her så skal jeg følge godt med Det ideelle hadde vært en boks med display som du kan vise artistnavn, albumnavn og låtnavn på displayet samtidig som den fungerer som HD mediaspiller for film.
    Jeg glemte å spesifisere at den bør funke uavhengig av pc - altså ønsker jeg en som har (solid) lagringskapasitet. Såvidt jeg har forstått har Squeezeboxene ingen lagringskapasitet, eller?

Mikkel

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Er vel ikke noen av nevnte som kan lagre musikken, da må du vel opp i helt andre prisklasser.
    En måte å løse det på er ved å bruke en NAS(netverkslagring) eller en server. Dette koster også penger så?

Jeg selv kjører en NAS(skal byttes med en server) og SONOS. Og er kjempe fornøyd med det til musikk.

Kjøpte meg en ASUS O!Play for å bruke på film og dette trigget et behovet for en server.

Så der er vi i dag.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, nei da er nok ikke Squeezebox noe for deg. Så du skal lagre all musikken på mediaspilleren, dvs. den må ha støtte for harddisk da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •