Hakkete avspilling fra pc - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    AP?

I tillegg falt wlan-adapteret på serveren ut hele tiden også, så det var en miks av to problemstillinger.
    AP = Trådløst AksessPunkt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner jeg å bli temmelig frustrert over PC'en min..

Får fremdeles ikke dette til, og nå har jeg nettopp formatert hele driten og installert W7 64-bit.. Maskinen er så kjapp nå som den aldri før har vært!

Men lyden hakker når jeg scroller f.eks på VG.no uansett

Har noen noen flere tips til meg?

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trulsen
    Nå begynner jeg å bli temmelig frustrert over PC'en min..

Får fremdeles ikke dette til, og nå har jeg nettopp formatert hele driten og installert W7 64-bit.. Maskinen er så kjapp nå som den aldri før har vært!

Men lyden hakker når jeg scroller f.eks på VG.no uansett

Har noen noen flere tips til meg?
    Jeg nevner det igjen - hvis du har endel programmer som kjører samtidig og maskinvaren din ikke klarer skuffe unna, er det veldig naturlig at det oppstår hakking. Jeg går ikke i dybden her, men på min eldre bærbare spiller jeg musikk via Abrahamsen Dac V6 så det suser, komplett uten hakking. Trådstarter "ryddet opp" i sine prosesser og endte med hakkefri musikk. Kanskje ikke løsningen for deg, men verdt et forsøk. Ønsker du å ha mange prosesser gående samtidig, bør det vel en oppgradering til på Ram- og/eller CPU- fronten.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hireno
    Tror faktisk jeg klarte å ordne opp i problemet! Wow!! Gjorde det eneste jeg kunne gjøre selv, siden jeg ikke klarte noen av de andre "oppgavene" Tok rett og slett en julerengjøring a'la fjern alle programmer som jeg ikke bruker (og helt sikkert endel andre programmer også...!) og vips, så fungerer musikkavspillingen uten hakking - har ihvertfall det til nå Så preje, virker som om du hadde rett. Takk for hjelp, håper min håpløshet med data ikke skremmer dere til å ikke hjelpe en annen gang (rimelig sikkert at det skjer)

Ikke sikkert at det funker for alle med lignende problemer, men jeg anbefaler alle mine venner og kjente med nogenlunde lignende problemer å begrense antall prosesser, eventuelt ta en liten opprydding, og ofte med et bra resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siterer meg selv og sier jeg formaterte hele driten, så det er overhodet ingen prosesser what so ever som går..

Maskinen er kraftig som bare det (i følge windows ytelsestest var laveste score 6,4 av 7,1) og det var på harddisk størrelse..

Alle drivere er installert (skjermkort, lydkort, etc) så alt burde være på stell.. Hakker ikke på bærbaren min som er 1/4 så sterk :-(

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har ikke noe med prosesser å gjøre, det er nesten helt sikkert snakk om en ressurskonflikt på hardware-nivå. Gjelder det all musikkavspilling på PCen med forskjellige lydkort eller gjelder det kun Abrahamsen DACen?

Jeg ville gjort følgende:

1. Prøvd DACen på en annen maskin for å se om denne får samme problem. I såfall er problemet DACen.
    2. Om denne fungerer fint så har du et problem. Da må du enten bruke et annet lydkort enn Abrahamsen eller bytte hovedkort for å få en annen USB-konfigurasjon. Har du eventuelle andre USB-enheter tilkoblet forresten? Koble fra alle disse. Du kan forsøke med et USB-innstikkskort i en PCI-slot også. Det kan også fungere.

Men som sagt. Jeg er nesten 99% sikker på at dette er en hardware-konflikt og definitivt ikke ytelsesrelatert. Det er noe dritt å løse, og kan i enkelte tilfeller ikke løses uten bytte av komponenter.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden vi er i starten på et nytt år så er det tid for opprydding på alle fronter.

Jeg vi gjerne anbefale dette programmed from R-Studio. Det kjører gratis i 15 dager og gjør en fantastisk job med å slette unødig data. Disk Wipe and Clean Software to delete and erase data, files or clean disk space

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Dette har ikke noe med prosesser å gjøre, det er nesten helt sikkert snakk om en ressurskonflikt på hardware-nivå. Gjelder det all musikkavspilling på PCen med forskjellige lydkort eller gjelder det kun Abrahamsen DACen?

Jeg ville gjort følgende:

1. Prøvd DACen på en annen maskin for å se om denne får samme problem. I såfall er problemet DACen.
    2. Om denne fungerer fint så har du et problem. Da må du enten bruke et annet lydkort enn Abrahamsen eller bytte hovedkort for å få en annen USB-konfigurasjon. Har du eventuelle andre USB-enheter tilkoblet forresten? Koble fra alle disse. Du kan forsøke med et USB-innstikkskort i en PCI-slot også. Det kan også fungere.

Men som sagt. Jeg er nesten 99% sikker på at dette er en hardware-konflikt og definitivt ikke ytelsesrelatert. Det er noe dritt å løse, og kan i enkelte tilfeller ikke løses uten bytte av komponenter.
    Takk for svar.

1. DAC'en kjører helt fint på fruen sin laptop, min laptop og en annen laptop så utelukker noe problemer med den.
    2. Har testet Cambridge DAC også, og den hakker på samme måten. Har ikke prøvt å koble fra alle USB ting, så skal prøve dette når jeg kommer hjem fra skolen. Har også prøvd med optisk tilkobling og denne hakker på samme måten..

Flere tips marsboer? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trulsen
    2. Har testet Cambridge DAC også, og den hakker på samme måten. Har ikke prøvt å koble fra alle USB ting, så skal prøve dette når jeg kommer hjem fra skolen. Har også prøvd med optisk tilkobling og denne hakker på samme måten..

Prøvt å koble fra alt nå, fortsatt samme greiene Mistenker at noe hardware ikke er slik det burde være. Får ikke til å spille av alle filmer skikkelig heller :-/

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg nevnte tidligere så er det ikke sikkert mitt tips funker for alle med lignende problemer, men men..... ser jo også at dette kan være konflikter i hardwaren uten at jeg kan si hva.

@Trulsen: Håper du finner ut av det. Kjipt at ting som egentlig burde være veldig greit og enkelt, noen ganger skal være så forbaska mye plunder med

Når du nevner problemer med filmavspilling kan jeg ikke noe for at jeg automatisk tenker Codecs.... men det har du vel allerede på plass?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    codecs er på stell, men ting fungerer ikke slik det gjorde før. så jeg tror jeg må bite i det sure eplet og installere xp igjen..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •