Dune HD Base / BD Prime 3.0 - Ny utfordrer? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 28 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 557
    Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vurderer å kjøpe en HD Base. Egentlig hadde jeg bestemt meg for BD Prime, men for å unngå trådløse og kablete komplikasjoner som kan oppstå, samt for å slippe å ha eksterne harddisker og NAS som uansett kun skal brukes mot denne, har jeg altså begynt å snuse på HD Base grunnet muligheten for å benytte en billig harddisk med stor lagringsplass. Blu-ray har jeg uansett fra før. I den forbindelse lurer jeg på om hva som er best med tanke på valg av nettopp HDD. Er spilleren følsom for varmeutvikling? Hva med spindelhastighet, har 7200 opm fordeler over 5400 ved bruk i denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Jeg vurderer å kjøpe en HD Base. Egentlig hadde jeg bestemt meg for BD Prime, men for å unngå trådløse og kablete komplikasjoner som kan oppstå, samt for å slippe å ha eksterne harddisker og NAS som uansett kun skal brukes mot denne, har jeg altså begynt å snuse på HD Base grunnet muligheten for å benytte en billig harddisk med stor lagringsplass. Blu-ray har jeg uansett fra før. I den forbindelse lurer jeg på om hva som er best med tanke på valg av nettopp HDD. Er spilleren følsom for varmeutvikling? Hva med spindelhastighet, har 7200 opm fordeler over 5400 ved bruk i denne?
    Jeg kjøpte denne og den fungerer bra foreløpig. Den er faktisk beregnet til slike bokser (ser slik ut i beskrivelsen) :

Datakjeden Webshop / WESTERN DIGITAL HD CE/2TB SATA II 7200rpm 32MB

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp den største harddisken som lommeboken tillater, anbefaler helst en 2TB, men 1.5TB er også å anbefale. Uansett så fylles haddisken raskt opp.

Det som også er viktig er 1 Gigabit hastighet på nettverket slik at man overfører store filer raskere enn 100 Mbit/s (4.5 Gig ISO = 15 minutter).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Er det noen som har tilkoblet Dune HD Base med HDMI gjennom reciever. Når jeg spiller musikk og skal stoppe avspillingen for å gå tilbake og velge ny mappe og spille fra, så ser jeg på TV at det virker som Dune forandrer oppløsning på skjermen. Vet ikke om jeg forklarer meg rigtig. Når jeg stopper avspilling kommer det frem på skjermen: HDMI 16:9, så HDMI 1080p Signalkilde Bred. Så kommer mappene opp. Når jeg så velger avspilling blir det det samme igjen. Tar lang tid. Vet ikke om det er Dune som forandrer oppløsning eller Recieveren, men tror det er Dune spilleren. Noen som vet?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geirlor
    Hei

Er det noen som har tilkoblet Dune HD Base med HDMI gjennom reciever. Når jeg spiller musikk og skal stoppe avspillingen for å gå tilbake og velge ny mappe og spille fra, så ser jeg på TV at det virker som Dune forandrer oppløsning på skjermen. Vet ikke om jeg forklarer meg rigtig. Når jeg stopper avspilling kommer det frem på skjermen: HDMI 16:9, så HDMI 1080p Signalkilde Bred. Så kommer mappene opp. Når jeg så velger avspilling blir det det samme igjen. Tar lang tid. Vet ikke om det er Dune som forandrer oppløsning eller Recieveren, men tror det er Dune spilleren. Noen som vet?
    Forstår ikke helt hva du mener men når man avslutter en avspilling for å åpne mappene igjen så "nullstiller" dune boksen seg, og da kan recievere forstå det som ingen signal eller noe, og da når det får signal igjen loader den på en nytt på en måte. Er det samme på min, men tar kanskje ett sekund ca, mulig det er tven som bestemmer hastigheten? Men ihvertfall har jeg lest meg til at dette skal gjøres om på nyere firmware.

Men vet ikke helt om det var dette du mente, hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var akkurat det jeg mente :-D Da får vi håpe den lenge etterlengtede oppdateringen kommer snart. Hvor kan man gå for å orientere seg om hva som er planlagt i fremtidige oppdateringer?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geirlor
    Det var akkurat det jeg mente :-D Da får vi håpe den lenge etterlengtede oppdateringen kommer snart. Hvor kan man gå for å orientere seg om hva som er planlagt i fremtidige oppdateringer?

HDI 3.0 Base and BD Prime (SMP8642) - MPC Club Community Board

Newcomer alhagen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som bruker Logitech Harmony One sammen med Prime/Base? Jeg har fått logitech til å legge inn "discrete on/off" kommandoene (som ikke originalt er på fjernkontrollen), men det er kun på-kommandoen som fungerer. Av fungerer ikke i det hele tatt. Jeg har fått de til å dobbelt-sjekke at ir-koden er riktig også. Andre som har vært borti samme problemet?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alhagen
    Noen andre som bruker Logitech Harmony One sammen med Prime/Base? Jeg har fått logitech til å legge inn "discrete on/off" kommandoene (som ikke originalt er på fjernkontrollen), men det er kun på-kommandoen som fungerer. Av fungerer ikke i det hele tatt. Jeg har fått de til å dobbelt-sjekke at ir-koden er riktig også. Andre som har vært borti samme problemet?
    jeg får skrudd av dune når jeg trykker på av, men må stoppe filmen først, hvis ikke går den bare til hovedmenyen.

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe vits å bruke en 7200 rpm disk i Dunen.
    Jeg bruker en Samsung F2 Ecogreen 1.5 TB 5400 rpm, og da jeg overførte filer til den internt i PC'en, (før jeg satte den inn i Dunen), hadde jeg rundt 100 mb/s skriving til den. Lesing enda litt høyere. Og det holder LENGE
    Den durer heller ikke så mye.
    Og så er vi litt miljøvennlige her i tillegg
    Eneste er vel at den knatrer en del når spilleren starter opp, men det høres kun i et helt stille rom.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TwoRE
    Ja, er enig i dette - blir intensiv testing i en ukes tid når jeg får min. Er det mange "mangler" går den rett i retur, men må si jeg stusser veldig når jeg hører at den hakker ved avspilling av større mkv-filer. De av dere somsliter med dette; spilles filene av via nettverk eller hd etc, og hvilket nettverk i tilfelle?

T.
    Jeg har nå fått litt mer tid til å se på spilleren. Det viser seg at jeg hadde glemt å sette "SMB fast disk access" til ON. Borte er alle problemene og den fungerer i praksis like godt som min Popcorn C-200. Jeg får 10 MB/s over det såkalte Gigabit-nettet mitt når jeg kjører read test på .mkv filene. Det holder jo i massevis selvom det ikke er noe å skryte av.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Jeg har nå fått litt mer tid til å se på spilleren. Det viser seg at jeg hadde glemt å sette "SMB fast disk access" til ON. Borte er alle problemene og den fungerer i praksis like godt som min Popcorn C-200. Jeg får 10 MB/s over det såkalte Gigabit-nettet mitt når jeg kjører read test på .mkv filene. Det holder jo i massevis selvom det ikke er noe å skryte av.
    Hakk i plata??:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Jeg kom over en annen tråd hvor en fyr trodde spilleren hadde problemer med de filene så jeg ville bare forsikre meg at den ballen kan legges død.

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quiksilver
    Jeg kan ihvertfall si en relativt kjedelig ting med denne spilleren. Det er at den ikke kan oppdateres direkte via internett. Vet ikke hva grunntanken bak en slik løsning er, men hvis det betyr at det sjelden kommer firmware oppdateringer kan det umulig være positivt.
    Er det fortsatt slik, eller kan denne oppdateres over nettet?

Noen med HD Base som kan uttale seg om varmeutviklingen til spilleren med HDD i. Blir den for varm til å plassere en liten tuner oppå?
    Øystein

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Er det fortsatt slik, eller kan denne oppdateres over nettet?
    Det er fortsatt ikke mulig å oppdatere over nett, men det er bare å laste ned firmware og legge denne på en hardisk som deles med spilleren (samme som film osv.), velg bare firmware fila i utforskeren på spilleren for å oppdatere.

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Det er fortsatt ikke mulig å oppdatere over nett, men det er bare å laste ned firmware og legge denne på en hardisk som deles med spilleren (samme som film osv.), velg bare firmware fila i utforskeren på spilleren for å oppdatere.
    Ok, ikke værre Men, hadde vært kjekkere å kunne oppdatert spilleren over nettet...
    Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge reklamen for Dune HD Base 3.0 på Avshop sine sider står det at den bruker "Sigma Design 8642" prosessor, som skal være bedre en 8643. Men på esken min til spilleren står det 8643. Noen som vet hva som er riktig ? Regner med at det er vel det som står på boksen som gjelder.

edit : På Dune sine hjemmesider står det "Sigma Designs 864x" og på selve "reklamen" (på hjemmesiden) står det 8643, så det er nok det som er riktig..

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Da er en Western Digital 2TB Green bestilt. Et av ukens tilbud fra Netshop. Denne har 5400 opm og skal være godt kjølet, stille og miljøvennlig. :) Nå gjenstår det å kjøpe selve spilleren. Håper på en liten prisreduksjon ganske snart. ;)

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bpinnsvin
    I følge reklamen for Dune HD Base 3.0 på Avshop sine sider står det at den bruker "Sigma Design 8642" prosessor, som skal være bedre en 8643. Men på esken min til spilleren står det 8643. Noen som vet hva som er riktig ? Regner med at det er vel det som står på boksen som gjelder.

edit : På Dune sine hjemmesider står det "Sigma Designs 864x" og på selve "reklamen" (på hjemmesiden) står det 8643, så det er nok det som er riktig..
    Skal visstnok ikke være noen praktisk forskjell på disse to brikkene. Har lest at brikken Dune bruker støtter macrovision via analogutgangene, mens den i PCH ikke gjør det, eller noe i den duren. Den skal i allfall ikke være raskere eller bedre i så måte.

Edit: info her: 8642 vs 8643 sigma chip

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå gjenstår det å kjøpe selve spilleren. Håper på en liten prisreduksjon ganske snart.
    Det ville jeg ikke ventet på. Under forhandlingene mine med avshop.no mente de at de hadde så små marginer at det så vidt tjente penger på disse spillerene. Så en prisreduksjon skjer nok ikke med en gang.

QUOTE fra mailen:
    "Det er mulig du har et inntrykk av at vi har enorme marginer her, men vi er heldige om vi har 5-6% fortjeneste på denne type produkter."

None som vet om det .MKV lyd delay problemet kun gjelder nyeste firmware?
    Jeg har ikke nyeste firmware og jeg (tror) ikke jeg har det problemet.

Og en ting til, har dere opplevd at vifter surrer selv om spilleren er i standy?
    (skrudd av med knapp på kontrollen)

Side 8 av 28 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •