Dune HD Base / BD Prime 3.0 - Ny utfordrer? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 28 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 557
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bpinnsvin
    Er det kun meg og Doc. G som har sync problemer med .mkv filer ?

Alle .mkv'ene jeg har prøvd har dette problemet på Dune HD Base spilleren. Avi'er og .ISO'er funker fint foreløpig.

En løsning er jo da selvfølgelig som Doc. G nevnte i et tidligere innlegg er å bruke "Shuffle/PiP" knappen for å stille delay på lyden. Men det er en veldig dum ting med dette og det er at man må gjøre det på hver .mkv man spiller...den nullstiller seg etter hver .mkv. Dette er veldig irriterende hvis man har en del episoder av en serie på og man må gjøre dette hvert 15-20 minutt når spilleren begynner på en ny episode.

Så jeg tenkte å foreslå for de som lager Dune maskinene at de fikser dette på en eller annen måte...enten med å beholde sync-settingen så lenge maskinen er på, slik at man kan stille den når den slåes på, eller ha en setup opsjon for dette...men selvfølgelig det beste hadde vært at sync problematikken ble løst.

Problemet jeg nevner er ikke nevnt i "voting for features in firmware".

Jeg kjører HDMI rett til tv fra Dune spilleren og lyden tar jeg fra den optiske lydutgangen til surroundprosessor som dekoder lyden.

Så, er det noen som vet hvor man kan sende en slik klage ? Har sendt mail til Avshop support om dette, men de har ikke svart meg.

Jeg venter på en Dune og da jeg har en god del filmer på mkv-filer, bl.a. HD-DVD samlingen min som er rippet til mkv, betyr dette en del.

Ser du sender lyden til prosessoren via den optiske lydutgangen. Det har ikke jeg tenkt til å gjøre - jeg kommer til å kjøre både bilde og lyd via hdmi til prosessor - så får vi ev. se om det kan være noe forskjell der ...???

T.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TwoRE
    Jeg venter på en Dune og da jeg har en god del filmer på mkv-filer, bl.a. HD-DVD samlingen min som er rippet til mkv, betyr dette en del.

Ser du sender lyden til prosessoren via den optiske lydutgangen. Det har ikke jeg tenkt til å gjøre - jeg kommer til å kjøre både bilde og lyd via hdmi til prosessor - så får vi ev. se om det kan være noe forskjell der ...???

T.
    Ja, det kunne være veldig interessant å høre hvordan det blir. Har ikke mulighet til å teste det selv (har ikke surroundprossessor med HDMI), men har planer om å gå over til noe slikt i fremtiden, da jeg tenker på å investere i en surroundforforsterker som tar de nye HD formatene.

MKV'ene jeg har testet har kun AC3(DD) eller vanlig DTS lydspor.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte bare hdmi, koblet via receiver til projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Har A110 fra før, så jeg blir sittende på gjerdet en stund vil jeg tro. Når det ikke er større forskjell på ny og gammel generasjons mediaspillere ser jeg ikke poenget med å bytte, men hvis jeg ikke hadde spiller fra før tror jeg at jeg hadde beholdt Base HD.
    Jeg er i akkurat samme situasjon som deg - beholde A-110 eller kjøpe ny ?

Mitt enkle spørsmål merket du noen lydforskjell (på kvaliteten) fra A-110 til Dune ?

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smukken72

Mitt enkle spørsmål merket du noen lydforskjell (på kvaliteten) fra A-110 til Dune ?
    Nei, ikke på mkv & dvd/iso, her er det vel receiveren som påvirker lydkvaliteten mest pga digital overføring. Avspilling av blu-ray iso ga selvfølgelig bedre lyd da Base HD støtter HD-lyd.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min spiller hakker og stopper opp når jeg forsøker å spille av store .mkv-filer. BluRay går fint. Merkelig...

*EDIT*
    Jeg har nå fått litt mer tid til å se på spilleren. Det viser seg at jeg hadde glemt å sette "SMB fast disk access" til ON. Borte er alle problemene og den fungerer i praksis like godt som min Popcorn C-200. Jeg får 10 MB/s over det såkalte Gigabit-nettet mitt når jeg kjører read test på .mkv filene. Det holder jo i massevis selvom det ikke er noe å skryte av.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Min spiller hakker og stopper opp når jeg forsøker å spille av store .mkv-filer. BluRay går fint. Merkelig...
    Hvor store er disse mkv filene du testet ? Og hakker den og stopper opp når du starter eller skjer det lengre ut i filmen ?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker litt tid på å laste, starter opp, hakker og stopper helt opp etterhvert. Ser ut som om det gjelder mkv over 5 GB.

*EDIT*
    Jeg har nå fått litt mer tid til å se på spilleren. Det viser seg at jeg hadde glemt å sette "SMB fast disk access" til ON. Borte er alle problemene og den fungerer i praksis like godt som min Popcorn C-200. Jeg får 10 MB/s over det såkalte Gigabit-nettet mitt når jeg kjører read test på .mkv filene. Det holder jo i massevis selvom det ikke er noe å skryte av.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er egentlig litt glad for at jeg ikke bestilte Dune spilleren når jeg ser alle problemene den har. :|

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smukken72

Tror heller du skal ta en titt på C-200. Ikke noe tull med MKV og BD-ISO på den.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo det samme som med de fleste av disse spillerne. Vi som kjøper tidlig er betatestere og slik var det med Popcorn også. Det er klart at Dune bør begynne å rulle opp flere FW-oppgraderinger slik at de ikke taper for mye terreng her.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du selvsagt helt rett i. Har vært mye tull med C-200 også men etter siste firmware som ble sluppet for cirka 1 mnd siden har det meste fungert helt topp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo det samme som med de fleste av disse spillerne. Vi som kjøper tidlig er betatestere og slik var det med Popcorn også. Det er klart at Dune bør begynne å rulle opp flere FW-oppgraderinger slik at de ikke taper for mye terreng her.
    Ja, er enig i dette - blir intensiv testing i en ukes tid når jeg får min. Er det mange "mangler" går den rett i retur, men må si jeg stusser veldig når jeg hører at den hakker ved avspilling av større mkv-filer. De av dere somsliter med dette; spilles filene av via nettverk eller hd etc, og hvilket nettverk i tilfelle?

T.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker litt tid på å laste, starter opp, hakker og stopper helt opp etterhvert. Ser ut som om det gjelder mkv over 5 GB.
    Ok. Testet nå selv med å spille av en .mkv på 6,53 gig fra den interne harddisken på spilleren og den funket glimrende, uten noe hakking. MEGET BRA BILDE.

Har også testet såvidt 11 gig .mkv'er og de kjørte bra den lille tiden jeg testet de på.

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ingen problemer med hakking på store .mkv filer, brukte kablet nettverk fra Windows home server.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Jeg hadde ingen problemer med hakking på store .mkv filer, brukte kablet nettverk fra Windows home server.
    Ok, høres lovende ut - takk for info.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

yaDIS : Yet Another Dune Indexer & Skinner

Ser det er en del som har hatt spørsmål og kommentarer ifm programmer som kan brukes til å "lage" skins etc til denne spilleren. Tenker da på programmer som YAMJ til PCH C-200.

Dette er under utvikling - se bl.a her:

TVIXIE
    Versjon 1.3.1 har støtte for Dune, det må dog tweakes litt, men dette
    er ventet oppdatert i neste versjon som foreløpig kun er på beta-stadiet.

Les mer her:
    Tvixie 1.3.0 with Dune Support Released

I tillegg er det et annet program - helt nytt - under utvikling:
    yaDIS : Yet Another Dune Indexer & Skinner
    Dette virker veldig lovende, men er kun tilgjengelig for betatestere. Tror ikke det er mulig for alle å laste ned enda.

Et par eks fra yaDIS:

Vedlegg 62367

Vedlegg 62368

Uansett, disse ser veldig lovende ut.

Har kjennskap til TVIXIE fra før - brukte det på en Tvix 6500 jeg hadde tidligere - og det var veldig brukervennlig og enkelt å bruke.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har heller ikke hatt noe problemer med mkv filer på min, men har riktignok testet bare med en film. Har også kablet nettverk med whs.

Kjører forøvrig MyMovies for filmene, og lagde noe slags oppsett selv på serier (som jeg fant tips om her på forumet). Eneste jeg savner er noe ala mymovies for musikk, frister lite å legge in bilder av 16-1700 cder manuelt.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må være noe med streaminga jeg har fra NAS over nettverket mht til .mkv-avspillingen. Jeg kjører bare via UpnP eller hva det nå heter. Noen som har noen tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må være noe med streaminga jeg har fra NAS over nettverket mht til .mkv-avspillingen. Jeg kjører bare via UpnP eller hva det nå heter. Noen som har noen tips?
    Eneste tipset jeg har angående uPnP er: IKKE BRUK DET!

La dune lese filene direkte fra nettverksmountet fra NASen. uPnP er sånt du bruker hvis du har en jallamediaspiller som f.eks. en TV eller en PS3 eller noe sånt.

Side 7 av 28 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •