Dune HD Base / BD Prime 3.0 - Ny utfordrer? - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 28 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 557
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dune HD Max 3D

Firmwaren er fortsatt buggy buggy - har en eldre modell også som leser absolutt alt jeg har på NASen, det gjør ikke denne modellen.

Hadde gledet meg til å se Prometheus i 3D men den fikset ikke det. Noen som har noen kommentarer ? Må det kun være BD.iso i 3D ??

Newcomer ahb sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket format er filmen i? Jeg har sett den i 3D, half-SBS mkv. Ingen problemer der.
    Philips 21:9 Cinema 58PFL9956T & 55PUS8602 | Marantz SR5007 | Audio Pro PM-09 5.0 | Dali Concept SUB 12 | 4K HTPC | Plex

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahb
    Hvilket format er filmen i? Jeg har sett den i 3D, half-SBS mkv. Ingen problemer der.
    Jeg får bare opp to bilder ved siden av hverandre - som jeg ville gjort på en IKKE 3D TV. Må jeg gjøre noe spesielt for å "enable" 3D ?

NFOen sier:
    Prometheus.2012.3D.BluRay.1080p.DTS.2Audio.x264-CHD
    RELEASE DATE....: 10/03/2012
    THEATRE DATE....: 2012
    iMDB URL........: Prometheus (2012) - IMDb
    iMDB RATiNG.....: 7.4/10 (162,144 votes)
    GENRE...........: Adventure, Sci-Fi, Thriller
    SOURCE..........: 3D 2012 Blu-ray 1080p AVC TrueHD 7.1
    ViDEO BiTRATE...: x264 @ 10.6 Mbps
    FRAME RATE......: 23.976fps
    AUDiO 1.........: ENG DTS 5.1CH @ 1509Kbps
    AUDiO 2.........: Mandarin AC3 5.1CH @ 640Kbps
    RUNTiME ........: 02:03:46 (h:m:s)
    ASPECT RATiO....: 2.400: 1
    RESOLUTiON......: 1920 X 800
    SUBTiTLES.......: CHS/CHT/ENG
    FilE SiZE.......: 11.2G
    Encoder.........: 3D@CHD

Newcomer ahb sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke alltid dune'n oppdager at filmen er i 3D selv om den er det. Prøv å bytte slutten av filnavnet fra .mkv til .3dsbs.mkv det funket hos meg. Ellers må du inn i menyen på tv'en og velge manuelt der at det skal være 3D.
    Philips 21:9 Cinema 58PFL9956T & 55PUS8602 | Marantz SR5007 | Audio Pro PM-09 5.0 | Dali Concept SUB 12 | 4K HTPC | Plex

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahb
    Er ikke alltid dune'n oppdager at filmen er i 3D selv om den er det. Prøv å bytte slutten av filnavnet fra .mkv til .3dsbs.mkv det funket hos meg. Ellers må du inn i menyen på tv'en og velge manuelt der at det skal være 3D.
    Takk - for hjelpen. Skal prøve....

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er godt på vei til å bestille en 3D Dune spiller. Er det slik at den svelger unna det meste av formater ? Har endel BDISO filer i str orden 40-50Gb og håper det lar seg spille av.... Hvordan er det med subs på disse ISO BD filene, funker det greit ?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fungerer greit med tekstene på min prime 3.0 spiller ihvertfall.

Newcomer ahb sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved avspilling av blu-ray ISO får du kun BD Lite menyer på Base 3D-spilleren, står litt mer på side 25 i denne tråden.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar gutter^

NetOnNet er kjappe med levering....- Har ikke fått testet noe enda men regner med jeg for tiden utover kvelden idag

Dune HD Base / BD Prime 3.0 - Ny utfordrer?-bilde-3-jpg

Newcomer ahb sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enjoy, var der jeg kjøpte min også. Har ikke angret et sekund :-) må inn i innstillingene og laste ned nyeste firmware, ta bort avkryssingen for å ignorere beta-versjoner.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er godt fornøyd hittil med spilleren - Den svelger unna alt jeg har gitt den hittil.
    Dog er Prometheus som BD iso avspilt i 3D noe problematisk. Etter å ha googlet ser det ut til at flere opplever det samme. Er visst noe med oppdateringsfrkvensen. Hobbiten og Life Of Pie i 3D har visst samme sync problemene, vet ikke om det er samme problemet på half-SBS. Det merkelige er at om jeg snur brillene syntes jeg det blir bedre...

Dune HD Base 3D - Official Thread | AVForums.com - UK Online - Page 30

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis
    ... Life Of Pie i 3D har visst samme sync problemene, vet ikke om det er samme problemet på half-SBS. Det merkelige er at om jeg snur brillene syntes jeg det blir bedre...
    Jeg antar at du har TV med passiv 3D?
    På min LG så finnes det noe som heter 'correction settings' i 3D settings der jeg kan velge 'left/right' eller 'right/left'. Måtte inn og bytte når jeg kjørte Life Of Pie.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har TV med passiv 3D, brillene er aktive fra Panasonic.
    Jeg har etterspurt hvordan jeg swapper left and right eye i Panasonic tråden for min TV da jeg ikke finner ut om det lar seg gjøre (har ikke fått noe svar). TV`en er en Panasonic ST50 65 Plasma". Eneste avanserte instillinger under 3D settings er disse:

Dune HD Base / BD Prime 3.0 - Ny utfordrer?-bilde-4-jpg

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har TV med passiv 3D, brillene er aktive fra Panasonic.
    Jeg har etterspurt hvordan jeg swapper left and right eye i Panasonic tråden for min TV da jeg ikke finner ut om det lar seg gjøre (har ikke fått noe svar). TV`en er en Panasonic ST50 65 Plasma". Eneste avanserte instillinger under 3D settings er disse:
    Panasonic ST50 har vel aktiv 3D. Har ikke mye erfaring med panasonic sine plasma, men det bør være noe som heter "Left/Right swap". Hva som står under 3D Settings her på din TV?

Finner referanser til "left/right swap" både her og der:

Sitat Opprinnelig postet av Panasonic TC-P55ST50 3D Plasma HDTV Reviewed

The 3D setup menu looks similar to last year's, and it includes 3D Adjustment to adjust the left-eye versus right-eye depth to produce a more desirable 3D effect, the ability to swap the left/right images if it seems like the depth perception is off, a diagonal line filter to remove jaggies, and the ability enable 2D-to-3D conversion and adjust the depth in three steps (minimum, medium, or maximum).
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen men jeg finner ikke ut av det....

Jeg har vært inne på nevnte meny som du viser til men ingen swap noenplass (right eye left) Forøvrig heter TV min TX-P65ST50Y.

Skikkelig irriterende å ikke finne ut av det..:evil:

Slik ser de menyene jeg har for 3D settings, når jeg entrer er det ingen swap valg.

Dune HD Base / BD Prime 3.0 - Ny utfordrer?-bild2-jpg

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og den andre menyen for 3D..

Dune HD Base / BD Prime 3.0 - Ny utfordrer?-bilde-jpg

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YES !!

Fant ut av det, menyen vises bare om det spilles av en 3D film. Altså menyen for 3D var en helt annen idet jeg viste en film. Da fikk jeg ett "bytte" valg om jeg syntes dybdeskarpheten var unaturlig, da falt alt på plass...HERLIG !

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YES !!

Fant ut av det, menyen vises bare om det spilles av en 3D film. Altså menyen for 3D var en helt annen idet jeg viste en film. Da fikk jeg ett "bytte" valg om jeg syntes dybdeskarpheten var unaturlig, da falt alt på plass...HERLIG !
    Flott! :wink:

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en mail til support, noen andre som sliter med dette lille filleproblemet ?

Hi

I have a NAS and connected to my 3D Dune over SMB protocols. I connect with password and user to my Share and have no problems. I enable the share to "my favorite" meny in Dune but when I put the Dune player to standby and power on again I can not connect to the share through "favorite folder" It seems like there is a path/password issue. When I connect through "media servers" there is no problem and i dont need to type in the password again. Any suggestions so i dont have to click 10 times to get to my movies folder on my NAS....

Best Regards Johnny

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor står det at 3D MVC støttes når det åpenbart ikke gjør det....?!

Må nok mase mere på supporten...:|

Forøvrig knallfornøyd med både bilde og iPhone appen til Dune.

Side 26 av 28 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •