Dune HD Base / BD Prime 3.0 - Ny utfordrer? - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 28 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 557
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen grunn til at AVShop har sluttet med Dune?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send dem en mail og spør da vel

Det er veldig bra produkter så jeg håper de kommer tilbake når 3D utgavene er klare.

Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som Komplett har begynt å føre Dune nå, FYI.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det er veldig bra produkter så jeg håper de kommer tilbake når 3D utgavene er klare.
    Ser ut som du har skaffet deg 3D utgave av Dune. Hvordan fungerer den?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å ta i bruk min gamle Dune igjen, og da med zappiti.

Men leste noe ett sted med noe firmware oppdateringer og problemer med menyer på bd.iso... Poenget er jo litt borte ved å ta seg tid til å rippe egnefilmer i full kvalitet hvis man alikevel mister menyer og slikt..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt noe om at menyer på BD iso skal forsvinne på FW-oppdateringer til Dune. De nye 3D-modellene, derimot, de støtter ikke menyer.

Jeg innbiller meg at jeg har nyeste versjon av FW installert på min Dune HD Base 3.0 (selv om det begynner å bli en stund siden jeg oppdaterte), og den spiller BD iso menyer finfint.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns yaDIS fungerte mye bedre enn Zappiti.

Når det gjelder iso og menyer, så ser jeg at enkelte 3D-filmer (rippet til mede8er) ikke lar seg rippe med original menystruktur. Har ikke støtt på dette på 2D utgavene. Uansett syns jeg det er en befrielse å slippe de originale menyene, og har nå satt opp anyDVD HD til å rippe med egenkomponert "hurtigmeny"
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar;

Husker nå at jeg konvertere til yaDis på slutten av min forrige dune periode, så kommer nok til å kjøre det nå også eventuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, holder på å veie litt frem og tilbake mellom en mediespiller og HTPC.

Driver og setter i sving et mer dedikert "film-rom" der avspillingsmaterialet blir egenrippede 1080P .MKV'er for 2D og Blu-ray ISO'er for 3D. Har en Philips Cinema 21:9 58PFL9956 på vei, og ser egentlig ikke for meg at behovet her blir annet enn å spille av film. TV-serier, barne-TV, nettsurfing, MP3/musikk og annet blir unnagjort i andre rom. Viktigste er høy WAF og noe som ser bra ut og fungerer så-godt-som-knirkefritt.

Har to HTPCer fra før av (stue og soverom) + en filserver med backup av det meste jeg har på plater. Var egentlig bestemt for å gå for HTPC her også, men i og med at det kun er behov for BR ISO og .MKVer så er kanskje Dune HD Base 3D et bedre alternativ? Er det noe denne boksen _ikke_ spiller av? For indeksering av titler bruker jeg MyMovies (www.mymovies.dk), som støtter lagring av meta-data for bl.a. Dune. Hva tenker folket? Kunne være greit å slippe mye plunder med codecs, innstillinger, drivere etc.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andreasbjoroy
    Hei, holder på å veie litt frem og tilbake mellom en mediespiller og HTPC.

Driver og setter i sving et mer dedikert "film-rom" der avspillingsmaterialet blir egenrippede 1080P .MKV'er for 2D og Blu-ray ISO'er for 3D. Har en Philips Cinema 21:9 58PFL9956 på vei, og ser egentlig ikke for meg at behovet her blir annet enn å spille av film. TV-serier, barne-TV, nettsurfing, MP3/musikk og annet blir unnagjort i andre rom. Viktigste er høy WAF og noe som ser bra ut og fungerer så-godt-som-knirkefritt.

Har to HTPCer fra før av (stue og soverom) + en filserver med backup av det meste jeg har på plater. Var egentlig bestemt for å gå for HTPC her også, men i og med at det kun er behov for BR ISO og .MKVer så er kanskje Dune HD Base 3D et bedre alternativ? Er det noe denne boksen _ikke_ spiller av? For indeksering av titler bruker jeg MyMovies (www.mymovies.dk), som støtter lagring av meta-data for bl.a. Dune. Hva tenker folket? Kunne være greit å slippe mye plunder med codecs, innstillinger, drivere etc.

Dune HD Base 3D har ikke "full Bluray menu support"... kun BD-Lite, takket være cinavia og co.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har veldig liten erfaring med BR ISOer og menyer, da det meste jeg har sett er enkle MKV'er, men er i utgangspunktet bare ute etter å se filmene. Så lenge det da lar seg gjøre. Hvordan menysystemet er/ser ut er ikke så vesentlig. Har du en kjapp forklaring på hva dette innebærer i praksis?

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andreasbjoroy
    Har veldig liten erfaring med BR ISOer og menyer, da det meste jeg har sett er enkle MKV'er, men er i utgangspunktet bare ute etter å se filmene. Så lenge det da lar seg gjøre. Hvordan menysystemet er/ser ut er ikke så vesentlig. Har du en kjapp forklaring på hva dette innebærer i praksis?
    BD-lite er en liste over innholdet i .iso (istedenfor grafiske meny'er som på en ekte BD). Oftest er det bare å navigere fram til den største filen å starte den for å se film.

Hvis du er bare ute etter selve filmen og ikke bonus/extras på .iso'ene så bør Base 3D fungere utmerket. Og mkv fungerer knirkefritt!
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt tips med yaDis;

Når jeg trykker på en bestemt film for å spille av henger hele Dune spilleren seg, uansett hvilken film eller serie jeg velger. Når jeg prøver å spille av filmer uten å kjøre gjennom yaDis fungerer det bra.

Noen tips?

Edit: Viste seg at filmene lå inne med to forskjellige IP adresse, rettet opp og fungerer smerte fritt nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    what about the picture quality? i m planning to use it on 120 inches screen (265cm wide)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I have the Dune HD Base 3D hooked up to a Philips 58PFL9956T and the image quality simply blows me away :-) The Dune box has played everything I've thrown at it so far without any problems.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No problems with pic quality on the dune players. although crap in= crap out.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lett men klarer ikke og finne ut hvor stor disk man kan putte inn i denne ( lagringskapasitet ) vet at det er 3,5' disk men takler den eks. 3Terrabyte disk, vurderer en slik litt senere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både 3 og 4TB går fint, men det anbefales å sette inn en "green" (5400rpm) disk for å minimere varmeutviklingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ang.Dune HD Base 3.0..

har en ok receiver..yamaha rx-a3010. og vil gjerne ha rede på om man kan kjøre uberørt passthrough bilde og lyd ut fra denne mediaspilleren, så receiver kan ta seg av den biten.
    greit å et alternativ iallefall..og se hva som fungerer best. virker jo som om dune også på papiret er bra på komponenter i signalveien. eventuelt hvis ikke...hvilke spillere har støtte for dette.

har også hatt endel problemer med å få tv og blueray spiller til akseptere 3tb hdd diskene. vil dune spilleren akseptere så store usb hdd uten problemer?

Side 25 av 28 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •