Dune HD Base / BD Prime 3.0 - Ny utfordrer? - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 28 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 557
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Dette har mer med kontrolleren å gjøre. Mange SATA-kontrollere klarer ikke aksessere disker som er større enn 2TB, og jeg ville ikke følt meg alt for trygg på at kontrolleren som sitter i Dune klarer det.

Jeg har en Dune selv, men jeg har ikke noen 3TB-disk til overs, så jeg får dessverre ikke testet om det funker.
    Dune HD Max which 2tb Hard Drive? - Page 3 - MPC Club Community Board
    I usually used Dune Smart H1 & WD Green Caviar 3TB, and this afternoom i test for Dune HD Max 2 hours, no problem
    Da gjenstår det Å finne ut om Dune smart H1 har en vesentlig bedre HD kontroller.

Men uansett 2TB burde da holde? ;-)

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt meg en HD smart B1 og har store problemer med HDMI på denne.

kjører alt gjennom en Yamaha Z7. og hdmi har fungert ypperlig frem til nå.
    Kjører fra Z7 til en moome HDMI boks. Og syncen mellom yamaha Z7 og moome boksen er litt treg, men har alltid fungert.

Bruker Tvix 6600, ps3 og xbox 360, alt funker gjennom forsterekeren. Kjører Dune spilleren og det er ikke tale om det blir noe bilde, jeg MÅ trykke meny på forsterkeren for å få bilde, og da dukker det opp bilde fra dune spilleren.

Dette er ufattelig irriterende og ikke brukendes. Mitt spørsmål om det er noen andre som har hatt lignende problemer?

Skal sende Moome boksen inn for oppdatering, men det tar jo år og dag og evnt. angrefrist på Dune spilleren er utgått for lengst når jeg får den tilbake.

Kjelli

Edit: problmet er løst. Dune spilleren er ikke super samarbeidsvillig og den dropper signalet og må ha ny hdmi handshake hver gang en starter en dvd plate eller ISO fil, og det samme hver gang en starter en blåstråle film eller ISO fil. HDMI boksen min likte ikke dette, men med testing av andre prosjekorer og TVer har vist at Dune spilleren funker fint.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

3D Bluray iso støtte...?

Takk Kjelli for hyggelig lag i dag. Dune spilleren er en artig sak, og jeg har funnet at jeg har ligget litt lenge etter m.t.p Tvix spillerne som i grunn har funket helt ok....til nå!

Eneste STORE issue med B1 spilleren (og alle andre for den saks skyld?) er at den ikke har støtte for 3D bluray...

nå er jo prisen ikke avskrekkendes da, og når Dune får lirka ut en spiller som støtter ALT, kan B1 spilleren forsatt nyttes annet sted i heimen

Newcomer darkzun sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjernet

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Eneste STORE issue med B1 spilleren (og alle andre for den saks skyld?) er at den ikke har støtte for 3D bluray...

nå er jo prisen ikke avskrekkendes da, og når Dune får lirka ut en spiller som støtter ALT, kan B1 spilleren forsatt nyttes annet sted i heimen

Dune HD Pro is the ultimate HD Entertainment Center. Designed for those who are discerning and expect the very best, the Dune HD Pro features a true audiophile-grade power supply and the highest quality internal components for superior video and audio performance. This flagship model comes standard with a Blu-ray disc drive, two internal 3.5” SATA HDD racks, HDMI 1.4, VXP advanced video processing, full 3D support and Ethernet and WiFi networking capabilities.
    Dune HD Pro er ikke lansert enda, men kommer med Sigma SMP8910 og Full 3D...
    Men hva prisen på dette monsteret kommer til å havne på er uvist og litt spennende...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84

Hjelp! Dette kan bety økonomisk ruin for Spareblære!

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne var lekker! Må nok bli en slik etterhvert
    Øystein

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Lekker den!

Smart B1 spilleren vil uansett erstatte tvix spilleren som står i stua hjemme hos meg, dette er "normal" oppgraderings rutine i kino rommet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    begynner å bli rimelig lei dårlig respons fra AvShop etterhvert...

Tar dager å få respons på purremail fra meg, og da flyr dagene fort...

(Venter fortsatt på B1 spiller)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser litt på disse, hva er den store forskjellen på HD Max og B1?
    Annet enn utforming og prosessor?

Mvh

Petter

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettergulbra
    Ser litt på disse, hva er den store forskjellen på HD Max og B1?
    Annet enn utforming og prosessor?
    Det er vel i det store og det hele akkurat det som er forskjellen.

HD Smart spillerne (B1/D1/H1) er vel nyere enn HD Max, men i praksis gjør de akkurat det samme.

Når det gjelder B1, så har den ikke display, og jeg tror ikke den har plass til en intern harddisk, men bortsett fra det skal de være like.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo nå at det er samme cpu også. Så da er det vel bare HDD og display som skiller dem da. Og prisen vel og merke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer sterkt og kjøpe denne Max spilleren.

Men er veldig i tanke boksen, vet det ikke kan sammenliknes med XBMC, som jeg bruker nå. Pga av støy vurderer jeg dette, i steden for og bygge helt ny MediaPC, da det stort sett blir mye dyrere.

Kan man f.eks. spille grooveshark.com på denne maskinen, NRK mp3, og slike ting?

Leser at den er treg til og surfe nettet? Stemmer dette?
    Hva slags tastatur bør man ha til denne, har et mini tastatur som bruker usb og IR. (HID komp.)

Ser jo at den har masse format støtte, men hva får man egentlig?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får støtte for det aller meste av formater og det er jo en trygghet å vite at man kan spille nesten alt man måtte snuble over på nettet.

Den er ikke egnet til surfing nei, for treg av en eller annen grunn.

Jeg har puttet en "grønn" WD 2TB disk i min hvor jeg legger alt av film og serier jeg ikke har sett. Dette for å være sikker på at ikke noe klikker når hele familien har benket seg i kinoen.
    Ellers streamer jeg fra en NAS og det fungerer fint på det meste utenom BD.iso ( det fungerer det også men er litt på grensa føler jeg )

Den er vel kanskje den eneste spilleren på markedet med display?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arendal:
    Finnes det noe annet en det orginale grensesnittet på den.
    Litt mer slik som XBMC, så man kan f.eks. velge forskjellige visninger av
    biblioteket av filmer f.eks.
    For liker ikke slike helt standard greier.

Eller må jeg jo si den høres ganske grei ut, selv om det er litt angst for og
    kjøpe noe slikt.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Ellers streamer jeg fra en NAS og det fungerer fint på det meste utenom BD.iso ( det fungerer det også men er litt på grensa føler jeg )
    Hvorfor føler du BD.ISO er på grensen? Jeg kjører en del BD.ISO filer og det har ikke vært noen problemer. Det går tregere med BD.ISO en DVD.ISO (dvd.iso filer går jo svært raskt), men utenom det så har jeg som nevnt ikke hatt noe problemer.

Edit, ahh, jeg ser du mener a streame BD.ISO er litt på grensen. Ja, det krever en skikkelig NAS og nettverk for å streame BD.ISO filer. 50GB på 1,5 time blir en god test på stabilliteten over tid på nettet og NASen. Jeg bruker en hjemmelaget server som NAS som er kjemperask og dermed ingen problemer med å streame.

Kjell

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, man kan endre grensesnitt.

Det "følger med" en del forskjellige skins og visnings valg og så kan man selvsagt laste ned eller lage sine egne.

Og, ja det er streaming av BD.iso jeg synes er litt på kanten på mitt nettverk som av en eller annen grunn ikke er serlig raskt selv om det er kablet med CAT5E.
    Burde oppgradert til CAT6 men orker ikke å krabbe rundt i Glava og dritt en gang til.

Det er spesiel det å "loade" selve menyene på for eksemper Jurassic park eller Star wars. Det er en tålmodighetsprøve over nettverket.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gått over fra whs til nas men sliter litt å finne den på dune. På server adresse skal det stå ip eller nas-6f-etc? Og smb eller nfs share. Og hvis nfs, er det da tcp eller udc? Står litt fast her, syns jeg har prøvd de fleste kombinasjoner.

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Har gått over fra whs til nas men sliter litt å finne den på dune. På server adresse skal det stå ip eller nas-6f-etc? Og smb eller nfs share. Og hvis nfs, er det da tcp eller udc? Står litt fast her, syns jeg har prøvd de fleste kombinasjoner.
    Hvorfor byttet? Bedre ytelse? Jeg står nesten klar til å bestille deler for en WHS 2011. Blir Core i5, 8GB RAM, 4x3TB hot-swap.

Hvordan streamer dere BD.iso? Hvilken player/device støtter det? Jeg har kun fått til med å mounte .iso med Virtual CloneDrive og deretter spille av med PowerDVD.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi jeg min gamle whs begynte å bli veldig ustabil, samtidig som at den ikke hadde mer kapasitet ( 3 fulle hd på 2tb), var en acer sak. Kan godt kjøpe min gamle hvis du vil (billig), med en "systemdisk på 750gb og tre ledige hotswap slots. Mulig det er fordi den var så full jeg fikk så mange feilmeldinger, jeg kan ikke nok om det og orket ikke å forske så mye. Med netgear nas (også plass til fire disker) er det jo "enklere" grensesnitt samt mulighet for å bare sette inn en ny boks hvis det blir fullt.

Ripper bluray med anydvdhd, fungerer smerte fritt å streame det over nettverket (fra gamle whs) til dune. Hakket avogtil men tror det var pga gaaaammel switch (100mb) har bestilt ny.

Side 23 av 28 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •