Dune HD Base / BD Prime 3.0 - Ny utfordrer? - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 28 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 557
    Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min erfaring er at 99 av 100 Blu-ray fungerer uten problem ved streaming over (kablet) nettverk med Dune. De få diskene jeg har hatt problem med mener jeg har løst seg etter firmwareoppgraderinger. Det finnes også en måte å gjøre den sonefri (sonevalgbar) på.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tigulli
    Til de som spiller av bd-iso over nettverk. Fungerer dette rimelig knirkefritt? Med det mener jeg at de fleste titler fungerer, ingen hakking, menyer osv.
    Jeg har en HD Base 3.0, og jeg har ikke opplevd noen problemer med BD-iso avspilling, verken over nett eller fra lokal disk. Det eneste jeg er litt usikker på er om BD Live fungerer. Dette har jeg rett og slett aldri testet.

Forsterkeren min støtter heller ikke TrueHD eller DTS-HD MA, så jeg har ikke testet bitstreaming. Spilleren skal støtte dette, men den dekoder også til PCM, og jeg er veldig fornøyd med resultatet.

Alt i alt er Dune spillerene veldig gode, og det aller største problemet i dag er nok at brukergrensesnittet ikke er spesielt pent.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har startet en annen tråd der jeg spørr etter en blu-ray spiller som kan
    strekke/scalere 2.39:1 eller 2.4:1 til 1.85.1 (16:9)?

Noen med Dune BD Prime 3.0 som kan svare meg på om den kan gjøre dette?

Den andre tråden: http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...-1-85-1-a.html

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kan det for alle mediefiler (også om spiller m2ts rett fra mappestrukturen på Blu-ray), men av en eller annen grunn ikke for Blu-ray direkte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Den kan det for alle mediefiler (også om spiller m2ts rett fra mappestrukturen på Blu-ray), men av en eller annen grunn ikke for Blu-ray direkte.
    Ok, takk for tilbakemelding:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg postet en post litt lenger opp med spm rundt AVShop og Dune Prime 3.0 og HD/Wifi.
    Var ikke for mye interesse respons rundt dette, men tilfelle det skulle dukke opp noen en vakker dag som lurer på det samme poster jeg spm om igjen denne gang med svar fra egen erfaring etter nå å ha vært igjennom det.

Q: HD til Dune Prime 3.0?
    A: Dune Prime 3.0 kommer uten HD.

Q: Hvor kjøpe og hva slags HD til Dune Prime 3.0?
    A: Husk å kjøpe 2,5" størrelse.
    Valgte selv WESTERN DIGITAL SCORPIO BLUE 500GB SATA/300 5400RPM
    og er veldig fornøyd med denne. Denne kan kjøpes i hvilken som helst webshop.
    Det er ikke nødvendig med tilleggsutstyr utover det som følger med Dune Prime 3.0

Q: Blir garatien brutt når man setter inn HD selv i kjøp av Dune Prime fra AVShop. (noen skrev det lenger opp i tråden)
    A: De sier selv at dette er greit så lenge man er forsiktig, vet hva man gjør og har erfaring. Altså mister ikke garanti.
    hvordan man gjør er godt forklart i den største posten på denne siden:
    How to install internal hard drive into Dune BD 3 [Archive] - MPC Club Community Board

Q: Støtte for Wifi på på Dune Prime 3.0 via USB Dongle?
    A: Støtte for wifi kommer ikke "out of the box", og føres normalt ikke av AVShop. Men kan derimot kjøpes i hvilken som helst webshop så lenge den er på Dune Prime sin HCL.

Q: Hvilken USB Dongle bør jeg kjøpe?
    A: HCL til Dune sier dette:
    D-Link DWA-140 B1 --- REPORTED TO WORK OK (THE MOST TESTED ONE)
    I tillegg kan det nevnes at B2 versjonen nå også støttes

Q: Hvor får jeg kjøpt D-Link DWA-140 B1 eller B2?
    A: Dette var det kronglete å finne ut av. Ikke fordi D-Link DWA-140 ikke føres av norske webshoper, men fordi norske webshoper (imotsetning til for engelsktalende) ikke sier hvilken hw versjon det er. Alt du får vite er DWA-140, altså ikke om det er B2 eller lignende. Sendte derfor en epost til Dustin som heller ikke kunne bekrefte dette. Men tok sjangsen og bestilte i overgang januar/februar. Det viste seg at dette var en B2. Altså virker den så lenge du har nyeste firmware på boksen. Grunnen til dette er at B2 bruker en annen chip enn B1.

Skulle det dog vise seg at man skulle få en C1 burde vel dette også virke da den ser ut til å bruke samme chipset som tildigere modeller:
    http://www.wikidevi.com/wiki/D-Link_DWA-140_rev_B1

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsetter å poste om produktet.

Dune Prime 3.0

Testet Dark Knight Bluray. Ved panorering helt i begynnelsen takler spilleren ikke rutenettet i den hvite blokka/skyskraperen til venstre i bildet, mens kamera er i ferd med å zoome inn på blokka/skyskraper der et vindu knuses. Dune Prime 3.0 gir da refresh rate problemer (bølger der den hvite blokka er)

Har prøvd masse forskjellige settinger for å unngå dette. Dette er helt smooth på PS3.
    Ser også ut til at PS3 har noe bedre fargegjengivelse.

Er vel tvilsomt om dette blir løst i nye firmware på Dune Prime 3.0 også, når det ikke er løst per nå.

Også er bildekvalitet ved DVD avspilling i beste fall middels. Dette støttes i andre tråder på andre forum.

Altså kan vi konkludere med som referanse at PS3 er et hestehode eller 2 foran på Bluray og DVD

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HJELP!

hehe, har endelig fått meg blu-ray leser til pcn så driver å tester litt angående ripping.

Får alt til å fungere tipp topp med blu-ray iso, men på mkv får jeg ikke opp tekst.

Har lastet ned nyeste firmware, og det står jo:

- Added support for PGS subtitles in MKV files.
    - Added support for VobSub subtitles in MKV files.

Følger denne guiden for ripping:

http://avforum.no/forum/generell-htp...v-blu-ray.html

Jeg får tekst når jeg ripper dvd med make mkv... så jeg tyder det til at tekstformatet er feil? Her legger jeg inn slik det står iguiden, skal jeg velge den filen som heter .sub isteden for .idx i mkvmerge?

Alle tips mottas med takk, burde vel ikke ha noe å si for mkv om det er blu-ray eller dvd som er originalformatet når det kommer til subtitles?

Kan jo selvsagt bare lage iso, men filmen ble 43 gb som iso og 16 gb som mkv...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fungerte

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    fungerte
    Hva var det som fungerte? Sliter også med undertekster på mine mkv filer på Dune.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Hva var det som fungerte? Sliter også med undertekster på mine mkv filer på Dune.
    fulgte den a-åguiden, velger den filen som heter .sub isteden for .idx i mkvmerge, det fungerte. Samtidig oppdataterte jeg til nyeste firmware på dune.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tips hvorfor min dune plutselig har begynt å hakke ved avspilling av bdiso, så mye at man ikke får sett på de samt at den er utrolig treg i spoling av chapthers på dvd rip. Streamer over kablet ned fra whs. Var ikke sånn før.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Noen som har tips hvorfor min dune plutselig har begynt å hakke ved avspilling av bdiso, så mye at man ikke får sett på de samt at den er utrolig treg i spoling av chapthers på dvd rip. Streamer over kablet ned fra whs. Var ikke sånn før.
    Prøvd å reboote routeren din?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal teste det etterpå, men kan det ha noe å si da? Funker tipp topp å streame til f.eks pcen min, eller dreamboxen fra whs.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hjalp tilsynelatende bra! Takk for tips. noen logisk forklaring på dette?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En forklaring ( selv om den ikke er så logisk ) er at nettverksutsyret ditt snakker smmen og blir enige om hvem de er og hvilken hastighet de oppererer på ( samme som skjer over HDMI angående oppløsning osv ).

Hvis du av en eller annen grunn har hatt noe "grums" på nettverket ditt så setter routeren din ned hastigheten til en senere og "sikrere" hastighet enn den optimale for å være sikker på at det som kommer frem er uten feil selv om det går senere.

En del routere og switcher har en lysdiode som indikerer hvilken hastighet den bruker mot hver enkelt enhet, for eksempel grønt på 1000 Mbit, gult på 100 Mbit og rødt på 10 Mbit.
    Man kan ikke streame Blu-ray på 10 Mbit, derfor hakker det.

I skrivene stund lyser porten som Dune står på rødt hos meg. Når jeg resetter går den over til gult for så å dette ned på rødt etter en stund.
    Vet ikke hvorfor da en PC på samme router lyser grønt og fint.

Det er også mulig å aktivere gigabit nettverket på Dune og få grønn diode, men det varer ikke så lenge så går den over til rødt igjen hos meg.

Derfor har jeg vent meg til å ha filmer og serier jeg regner med å se med det første på lokal harddisk og ikke basere meg på streaming.
    Ingen optimal løsning men til å leve med.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser man det, da har man lært noe nytt idag også. Streamingen på min dune har fungert knirkefritt, bortsett fra nevnte problem som kom nå nylig, som ser ut som har forsvunnet igjen

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært stille fra Dune ganske lenge nå.

Den nye spilleren med det nye Sigma chipsettet burde være like om hjørnet.

Er det noen av dere som er betatestere på den nye plattformen?

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det har vært stille fra Dune ganske lenge nå.

Den nye spilleren med det nye Sigma chipsettet burde være like om hjørnet.

Er det noen av dere som er betatestere på den nye plattformen?
    "Den nye"? Tenker du på? Dune HD Lite 53D » HDI Dune

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, Dune annonserte i august i fjor at det ville komme oppgraderinger til HD MAX og flere andre modeller basert på det nye Sigma 8646 chipsettet.

HDI Dune: future upgrades for the new Taiwanese models » HDI Dune

Nå er det lenge til disse kommer, men det lanseres nesten alltid nye features på eksisterende modeller parallellt med arbeidet på de nye.

Side 21 av 28 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •