Dune HD Base / BD Prime 3.0 - Ny utfordrer? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 557
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...HD Center har foreløpig gått ut gitt, i påvente av en eventuell 3.0-versjon... Nå er det "kun" BD Prime 3.0 og HD Base 3.0 som er tilgjengelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er jo triste greier. Ønsker både BluRay og hdd i samme boks, men 2,5" er jo svindyrt hvis man skal ha litt plass på den. Forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer dune mot standard windows shares? Takler den MKV filer greit, 1080P? Hva med spoling i MKV filer, fungerer det?

Skal til bangkok nå etter jul og vurderer å kjøpe noen bokser og stæsj. Kan dune blir en av de jeg kjøper.

Har dere funnet reviews andre steder så link gjerne til dem i denne tråden.

Newcomer Ullaen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mazeking
    Hvordan fungerer dune mot standard windows shares? Takler den MKV filer greit, 1080P? Hva med spoling i MKV filer, fungerer det?

Skal til bangkok nå etter jul og vurderer å kjøpe noen bokser og stæsj. Kan dune blir en av de jeg kjøper.

Har dere funnet reviews andre steder så link gjerne til dem i denne tråden.

hmm, det skal faktisk jeg og i januar, tror du det er noen penger og spare på det? f.eks en Dune HD Base 3.0
    ------------------------------------------------------------------------------
    B&W 683, 603 S3, HTM61, XP610 & ASW675
    Denon X4000, Rotel 993
    DreamScreen Phantom Vertical Masking 106
    Sony HW50

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden denne boksen virker så fet tar jeg turen inn til min nærmeste forhandler når de har fått den inn og prøver den der. Når A-110 gikk av markedet må jeg se etter noe annet, og selv om denne er i en annen prisklase så stiller den i en totalt annen klasse med tanke styrke.

Leste en interessant ting istad. Dune HD Base bruker Sigma 8642 som chip, Popcorn Hour C-200 bruker 8643 som er en dårligere versjon enn 8642.
    PH C-200 mangler noe DRM opplegg på S-video og kompositt tror jeg. Ikke store forskjellen men noe er det jo

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd...

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sosimomonon
    Det er jo triste greier. Ønsker både BluRay og hdd i samme boks, men 2,5" er jo svindyrt hvis man skal ha litt plass på den. Forslag?
    Det er ikke så dyrt for tiden. Det eneste du må huske på at disken ikke blir for tykk. En 2.5" disk med 250 gb har standard tykkelse, mens en på 750gb eller 1 tb er tykkere og får kanskje ikke plass 250 gb koster rundt 400 kr og 1 tb omtrent 1700 kr, så litt dyrt er det. Det større problemet er heller at man mister garantien når man spretter den åpen.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir dobbelpost men samma det.
    Jeg var innom AVshop.no sine lokaler på alnabruk i dag.
    Der fikk jeg testet Dune HD Base 3.0, å jammen ble jeg ikke overbevist og bestilte en.
    Et kurant grensesnitt og ganske responsive menyer. Vi matet den med BD-ISO, .m2ts fil 1080p og den spilte av knirkefritt.
    VI fikk tekst og menyer på BD-ISO'en og.
    Bitstream lyd og 23.976 Hz modus gjorde opplevelsen bra.
    Virket stort sett osm en knallboks

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg er veldig interessert i denne boksen. Lurer på om noen vet hvordan den er til å spille flac-filer. Jeg kommer til å ha den tilkoblet en Panasonic plasma tv og da er jeg avhengig av at avspilleren har en form for skjermsparing, eventuelt at skjermen blir svart etter en del tid. På min Denon reciever blir skjermen svart etter 10 sek etter at en sang er begynt, når jeg spiller av fra nettverk, ekstern hdd eller usb-stick. Er det noen som vet om det er noen slike funksjoner på denne boksen?

Newcomer larsobr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Screensaver for Plasma når man spiller musikk

Sitat Opprinnelig postet av geirlor
    Hei.
    Jeg er veldig interessert i denne boksen. Lurer på om noen vet hvordan den er til å spille flac-filer. Jeg kommer til å ha den tilkoblet en Panasonic plasma tv og da er jeg avhengig av at avspilleren har en form for skjermsparing, eventuelt at skjermen blir svart etter en del tid. På min Denon reciever blir skjermen svart etter 10 sek etter at en sang er begynt, når jeg spiller av fra nettverk, ekstern hdd eller usb-stick. Er det noen som vet om det er noen slike funksjoner på denne boksen?
    I beskrivelsen fra Hi-Jack står det noe om screen saver for å spare plasma skjermen. Slik jeg oppfatter det, er dette tenkt på:

http://www.mpcclub.com/forum/links/s...bd_prime30.pdf

Se under avsnittet "Music Playback" på side 9 i PDF fila.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut. Tror nok jeg bestiller en sånn. Får se når julen (pengesluket) er over

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha en slik spiller jeg også når forhandleren får de på lager igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å flytte undertekster på denne spilleren, slik man f.eks. kan gjøre på Tvix M6600?

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobby
    Er det mulig å flytte undertekster på denne spilleren, slik man f.eks. kan gjøre på Tvix M6600?
    Jeg mener jeg leste det et sted. Sjekk:
    http://dune-hd.com/uploads/manuals/D...0_full_eng.pdf
    Og:
    http://www.mpcclub.com/forum/links/s...bd_prime30.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Bildekvaliteten ser ikke ut til å stå noe tilbake for en vanlig Blu-ray-spiller, hverken bedre eller dårligere... Ser ingen hakking, men det gjorde jeg forsåvidt heller ikke på C-200en...
    Har du testet den med orginale DVD og Blu-ray plater? Har lett etter tester på billedkvaliteten med orginal plater men ikke funnet noe. Hvis den leverer bra resultater der også så trenger man jo kun denne og jeg kan kutte ut PS3'n og den gammle dvd spiller'n :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag streamer jeg alt til en PS3 og sliter med 1080P samt spoling.

Er veldig lysten på denne Dune-boksen. Hvordan er det med spoling i MKV filmer? Med småunger i huset er det mang en gang jeg ikke rekker å se en hel fil ferdig og må starte den etter ca en 1 time dagen etter. Er det kjapp og intuitiv spoling på MKV filer på 5-10 gigabyte når man skal spole en time fram?

På min ps3 som jeg kjører mot en quadcore maskin med masse raske disker og gigabit nettverk så tar det MANGE minutter å spole 1 time fram på en slik fil.

Hvordan er billedkvaliteten på boksen? Enkelte som har gått fra PS3 til feks WD eller den billige asus boksen klager over at bilde var bedre på streaming via ps3 som faktisk er ganske så bra.

Finnes det noen nettverksklient til dune som gjør at man kan ftp eller overføre filer på andre måter til den? Alle barnefilmene kunne det jo vært kjekt å ha liggende direkte på boksen.

Hva med slideshow på bilder, fungerer det bar på dune? PS3 komprimerer bildene når man kjører via ps3 mediaserver så det ser helt jævelig ut.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mazeking
    I dag streamer jeg alt til en PS3 og sliter med 1080P samt spoling.

Er veldig lysten på denne Dune-boksen. Hvordan er det med spoling i MKV filmer? Med småunger i huset er det mang en gang jeg ikke rekker å se en hel fil ferdig og må starte den etter ca en 1 time dagen etter. Er det kjapp og intuitiv spoling på MKV filer på 5-10 gigabyte når man skal spole en time fram?

På min ps3 som jeg kjører mot en quadcore maskin med masse raske disker og gigabit nettverk så tar det MANGE minutter å spole 1 time fram på en slik fil.

Hvordan er billedkvaliteten på boksen? Enkelte som har gått fra PS3 til feks WD eller den billige asus boksen klager over at bilde var bedre på streaming via ps3 som faktisk er ganske så bra.

Finnes det noen nettverksklient til dune som gjør at man kan ftp eller overføre filer på andre måter til den? Alle barnefilmene kunne det jo vært kjekt å ha liggende direkte på boksen.

Hva med slideshow på bilder, fungerer det bar på dune? PS3 komprimerer bildene når man kjører via ps3 mediaserver så det ser helt jævelig ut.
    Kablet eller trådløst nettverk?

På 1080P så er du nødt til å bruke kablet nettverk uansett hvilken spiller du ønsker å kjøpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Kablet eller trådløst nettverk?

På 1080P så er du nødt til å bruke kablet nettverk uansett hvilken spiller du ønsker å kjøpe.
    kjører kablet 1 gbit. Ps3 spiller 1080p greit et stykke tid så går bufferet fult. Maks størrelse på dette er 600 megabyte på ps3 mediaserver. Spoling med ps3 og ps3 mediaserver er et mareritt.

Nå er dette en dune tråd og jeg spurte etter svar på hvordan dune fungerte. Ps3 relaterte diskusjoner tar vi i en annen tråd. Dette var ment som eksempler. Har du noen erfaring med dune og det jeg spør om?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ikke med Dune spilleren. Men har god erfaring med PS3, Popcorn Hour A-110 og C-200 på kablet nettverk. Ingen problemer med 1080P på noen av spillerne. Send en PM til Lygren så får du et raskere svar på det du lurer på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet ut at jeg tror jeg går for Dune Prime eller Base i stedet for c-200 rett og slett på grunn av 7.1 lyd-utgangene. Tror det er like greit å la Dunen stå for HD-lyd dekodinga, i stedet for å måtte investere i ny forsterker som kan takle de nye formatene, og la lyden løpe analogt fra Dunen til forsterkeren. Høres det ut som en rimelig tanke?

Edit: Er det plass til en harddisk i tillegg i prime-versjonen, eller er det kun noe man kan koble til på eSataporten bak?

Side 2 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •