Dune HD Base / BD Prime 3.0 - Ny utfordrer? - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 28 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 557
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er jo synd at produsenter velger å levere produkter som ikke har ferdig utviklet firmware, for da kan jo slike ting som dette lett skje... HD Base har jo uansett sin primære styrke i avspilling av BD-isoer og MKVer, ikke allslags nedlastningsformater. Den er derfor testet mot helt feil øvrig utvalg, disse "fil-spillerne" er jo selvsagt gode på alt av elendige filmformater, men mange av de klarer jo ikke en gang å spille av Blu-ray-isoer grunnet for dårlig prosessorkraft. Det er jo nettopp derfor spilleren er utstyrt med 7.1 analoge utganger samt støtte for alle type HD-lydformater...

Denne spilleren burde blitt testet mot C-200, der begge hadde nyeste oppdaterte firmware og primært spilte av "HD"-filformat slik jeg ser det.

...samtidig - det er egentlig ingen unnskyldning for å levere spillere uten en fungerende firmware, der bør Dune ta kritikken alvorlig og unngå noe lignende i fremtiden. Det samme gjelder Popcorn Hour og øvrige produsenter - produkter skal FUNKE når de lanseres! Greit nok at de forbedres underveis, men en VISS grunnfunksjonalitet må en jo kunne forvente. Nå klarte imidlertid Dune i det minste å spille av BD-ISOer på første firmware da, som ikke var tilfelle med C200en (men nå funker det fint også på den såvidt jeg har forstått det...), men den hadde en hel rekke øvrige bugs som først ble ordnet etter firmwaren ble korrigert...

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg bruker denne som jukebox på film:

Zappiti - Ultimate Media Center for Dune HD Players

fungerer meget greit og enkelt syns jeg.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Det er jo synd at produsenter velger å levere produkter som ikke har ferdig utviklet firmware, for da kan jo slike ting som dette lett skje... HD Base har jo uansett sin primære styrke i avspilling av BD-isoer og MKVer, ikke allslags nedlastningsformater. Den er derfor testet mot helt feil øvrig utvalg, disse "fil-spillerne" er jo selvsagt gode på alt av elendige filmformater, men mange av de klarer jo ikke en gang å spille av Blu-ray-isoer grunnet for dårlig prosessorkraft. Det er jo nettopp derfor spilleren er utstyrt med 7.1 analoge utganger samt støtte for alle type HD-lydformater...

Denne spilleren burde blitt testet mot C-200, der begge hadde nyeste oppdaterte firmware og primært spilte av "HD"-filformat slik jeg ser det.

...samtidig - det er egentlig ingen unnskyldning for å levere spillere uten en fungerende firmware, der bør Dune ta kritikken alvorlig og unngå noe lignende i fremtiden. Det samme gjelder Popcorn Hour og øvrige produsenter - produkter skal FUNKE når de lanseres! Greit nok at de forbedres underveis, men en VISS grunnfunksjonalitet må en jo kunne forvente. Nå klarte imidlertid Dune i det minste å spille av BD-ISOer på første firmware da, som ikke var tilfelle med C200en (men nå funker det fint også på den såvidt jeg har forstått det...), men den hadde en hel rekke øvrige bugs som først ble ordnet etter firmwaren ble korrigert...
    enig i begge deler, litt synd egentlig, syns den får litt urettferdig kritik. Men ser for meg at de som er litt over middelsinteresserte antageligvis leser seg opp endel på nettet, og ikke kjøper noe pga to avsnitt i ett blad.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Er Zappiti enkelt å sette opp?

Så Dune Base 3.0 tar bdmv-mapper, mkv (med og uten hd-lyd) uten tullball? Fungerer gbit-nettverket, er den stabil (må/bør den restartes ofte?) og er Dune flinke til å oppdatere firmware (både på nye og utgåtte modeller)?

Danke

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Fungerer gbit-nettverket.
    Her blir nok svaret nei, fordi Sigma 8642/8643 chip'en ikke støtter gigabit, kun 10/100 Mbit.

Sigma Designs kommer med en ny chip som heter 8646/8647 i slutten av året, den støtter gigabit, men dette er litt "off topic".

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Er Zappiti enkelt å sette opp?

Så Dune Base 3.0 tar bdmv-mapper, mkv (med og uten hd-lyd) uten tullball? Fungerer gbit-nettverket, er den stabil (må/bør den restartes ofte?) og er Dune flinke til å oppdatere firmware (både på nye og utgåtte modeller)?

Danke

Syns Zappiti er veldig greit å sette opp ja, ikke alle filmer den finner automatisk, men stortsett det meste.

har ikke testet mkv eller bdmv-mapper. Har ingen blu-ray spiller på pcn enda, så bruker dune som blu-ray spiller.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VannMann1
    Her blir nok svaret nei, fordi Sigma 8642/8643 chip'en ikke støtter gigabit, kun 10/100 Mbit.

Sigma Designs kommer med en ny chip som heter 8646/8647 i slutten av året, den støtter gigabit, men dette er litt "off topic".
    Hvorfor sier både Dune og Popcorn at de har 1000mbit-nettverk da

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor sier både Dune og Popcorn at de har 1000mbit-nettverk da
    Fordi de trodde de kunne klare det med software:?

De lager spesifikasjonen lenge før de har ett produkt klare til lansering, og så "henger" denne spec'en med for bestandig.

Jeg er forresten drittlei av mediaplyerbransjen generelt sett.
    Hvordan er det mulig å lansere så halvferdige produkter?

At det dukker opp nye formater og codec'er etter en stund som må implementeres er greit nok, men når de ikke leverer det de skal rett ut av eska er ikke det godt nok.

Hvem ville kjøpt en bil som bare svinger til venstre, men kommer du innom verkstedet neste uke så kav vi kanskje oppgradere den.
    Til neste år kommer kanskje rygge funksjonen også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har problemer med Dunen min igjenn
    Dune er en flott maskin helt til man får problemer, og om man ikke har stor peiling på data så sliter man

Har nå fått problemer igjenn med å connecte dunen til maskina mi.
    Har jo sett mye film tidligere på samme måte, men etter at vi fikk ALTIbox i hus og at jeg har reinstalert Windows så sliter jeg.

Det jeg har gjort er:
    Laget ny netwerk mappe på Dunen
    Navn: navne på mappen
    Server: Nane på PCen
    Folder: Navne på mappen på PCen
    Username: BLANK
    Password: BLANK

Har delt mappen på PCen med "ALLE" så mappen står nå som Delt
    Men jeg får fremdeles "Network ressources is not accesiable"

Detter irriterer meg noe sykt, jeg får ikke sett film på stor TVen

Er windows 7 dette her btw.

Må jeg kanskje gjøre noe innpå "Windows-brannmur med avansert sikkerhet"
    Også fikse på innkommende regler? Vist det er det som skal til, hvilken regel er det jeg skal fiske på???? er ikke så veldig få og ingen som gir noe mening i mine øyne.

Noen som klarer å hjelpe meg der ute?

Newcomer Gaudakongen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått min Dune BD Prime 3.0 i hus. Jeg har fått oppdatert software via usb.

Den har funnet nettverket og pcen min. Men jeg finner kun 3 standardmapper som ligger i windows fra før. Alle andre mapper som jeg vil ha tilgjengelig er "delt". Er det noen som kan gi en enkel forklaring på hvordan jeg setter opp en mappe?

Fant ut av det etter mye feilsøking. Nå er bare utfordringen å få lagt alle DVDene(og noen BluRay) over på pcen... Hvilke program er å anbefale til denne jobben?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått ett lite problem med Dune nå, fikk i posten idag en Peter Gabriel dvd. Problemet er at jeg ikke får styrt menyen, da menyen innholder en "video" som går i bakgrunnen - så når jeg vil bla opp eller ned, eller prøver å trykke på play/enter så er det videoen ibakgrunnen som reagerer - spoler, pauser den etc. Mao får jeg ikke startet dvden, bare sett videoen i menyen, og det er jo litt kjedelig Samme problem både på den rippede og når jeg har den i bluray drevet. Noen tips? Når jeg tar filmen i ps3, så fungerer det som det skal. Alternativet er jo å rippe filmen uten menyen, hvis dette lar seg gjøre? Men burde jo ikke være nødvendig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Har fått ett lite problem med Dune nå, fikk i posten idag en Peter Gabriel dvd. Problemet er at jeg ikke får styrt menyen, da menyen innholder en "video" som går i bakgrunnen - så når jeg vil bla opp eller ned, eller prøver å trykke på play/enter så er det videoen ibakgrunnen som reagerer - spoler, pauser den etc. Mao får jeg ikke startet dvden, bare sett videoen i menyen, og det er jo litt kjedelig Samme problem både på den rippede og når jeg har den i bluray drevet. Noen tips? Når jeg tar filmen i ps3, så fungerer det som det skal. Alternativet er jo å rippe filmen uten menyen, hvis dette lar seg gjøre? Men burde jo ikke være nødvendig.
    Dette høres definitivt ut som en bug i spilleren. Det kan hende menyen er laget på en litt rar måte som finter ut Dune, men så lenge vanlige DVD-spillere takler den, så burde Dune gjøre det også.

Jeg har hatt det motsatte problemet med et rippeprogram en gang. Da var plata mastret slik at rippeprogrammet trodde filmen var en meny.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Har fått ett lite problem med Dune nå, fikk i posten idag en Peter Gabriel dvd. Problemet er at jeg ikke får styrt menyen, da menyen innholder en "video" som går i bakgrunnen - så når jeg vil bla opp eller ned, eller prøver å trykke på play/enter så er det videoen ibakgrunnen som reagerer - spoler, pauser den etc. Mao får jeg ikke startet dvden, bare sett videoen i menyen, og det er jo litt kjedelig
    Det ble sluppet ny firmware for et par dager siden. Kan du legge inn denne og se om det går an å spille av disken nå?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal innstalere ny firmware da ja. Har riktignok ikke mulighet til å teste dvd med det første, da jeg lånte den bort istad, og har bare en rippet versjon på serveren uten menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat fått min nå - og må si at jeg er UTROLIG fornøyd - har til og med fått Gigabit ethernet til å funke bra. Den kjører dog på halv dupleks men stabilt og jeg måtte bare teste selv om den advarer mot det.

Kommer fra PCH A-110 og dette er bare så utrolig mye bedre.
    Testet et par filmer i sted og sier receiveren at den mottar f.eks. DTS HD Master. Det gjorde den ikke med PCH.

Jeg er happy - tra la la (det ble noen whisky også)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke Dune HDI base 3.0 til å finne Synology DS410j med DSM 3.0 installert. Mistenker DSM 3.0 som litt buggy.

Finner den under samba men ikke Upnp og NFS (som gir raskere overføring).
    Noen forslag ? har prøvd f.skj. FW og skrudd av og på diverse nettverksrelaterte settings.

Den finner 3 mapper på norsk. Fotografi, Musikk og en til.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dune finner ikke lenger NASen min

Dette gjelder for samba som nettverksprotokoll.

Har ikke gjort noen ting bortsett fra å teste ut forskjellige FW for å se hvilken som passer meg best.

Bruker nå den siste stabile men uansett hva jeg gjør finner den ikke Synology NASen min.

Ja - er IT mann og kan en del om nettverk. Men dette er helt ulogisk.

Noen tips ?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel "Angel/Rotate"-knappen som fungerer som "oppdater-knapp" i menyene, prøv det for å force update når du er inne blant lokale klienter. Hvis alt ikke er korrekt satt opp, kan det også være en ide å forsøke å opprette en kobling til en nettverksmappe på hjem-skjermen og manuelt taste inn IP, brukernavn og passord her.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Det er vel "Angel/Rotate"-knappen som fungerer som "oppdater-knapp" i menyene, prøv det for å force update når du er inne blant lokale klienter. Hvis alt ikke er korrekt satt opp, kan det også være en ide å forsøke å opprette en kobling til en nettverksmappe på hjem-skjermen og manuelt taste inn IP, brukernavn og passord her.

Nei - får ikke dette til å virke.
    Har prøvd factory reset også.

Av og til finner den domene (workgroup) hvor NAS ligger.
    Andre ganger finner den heller ikke workgroup.

Dette er helt ulogisk at den ikke skal finne NASen.
    Den finner alt under Upnp men altså ikke Samba som man må bruke for å støtte filformater flest brukt.

Hmmmmmm - nå er jeg sur kjenner jeg.
    Noen som har vært borti dette før ?
    Skal prøve å downgrade FW etc etc.

Har også prøvd statisk IP uten at dette hjalp noe
    Routere er bootet
    NAS er skrudd av/på
    Dune er skrudd av/på

PS: brannmurer er "åpne". For ordens skyld: den finner verken NAS eller Win7 som sharer - så feilen må være hus Dune boksen.

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller denne Dune HD base spilleren av .rar filer direkte eller må man pakke ut filene til en stor fil?

Jeg skal kjøpe med en mediaspiller siden mediasenterPC'n min tok kvelden.

Jeg har vurdert Popcorn A-200 men den kommer ikke på lager før 22 desember.

Anbefaler dere denne Dune HD base3.0?

Bruker forøvrig en Netgear NAS disk.|

Side 18 av 28 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •