Dune HD Base / BD Prime 3.0 - Ny utfordrer? - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 28 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 557
    Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av maximan
    Noen som har testet med Avatar på disse boksene enda?
    Da tenker jeg mest på HD Base.
    Jeg lastet ned en full image fil som jeg pakket ut til Blu-Ray folder og prøvde og spille av men Dune'n bare satt og sutret. Klarte ikke å komme seg lenger enn "advarslene".
    Prøvde den på PC først og der funket den knirkefritt.

Har avatar en kopisperre eller noe slikt som er helt nazi?
    Trykk next på fjernkontrollen (som i neste kapittel), da skal den skippe advarselen og fortsette etter en liten stund. Dette fungerer på de fleste spillere.

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adrgha
    Trykk next på fjernkontrollen (som i neste kapittel), da skal den skippe advarselen og fortsette etter en liten stund. Dette fungerer på de fleste spillere.
    Prøvde det og. Da stod dere bare "cannot execute". Det stod det uansett hva jeg trykket på

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.. rimelig sikker på at denne disken skal fungere på Dune-spillerene. Etter advarselen kommer opp trykker du next etter et par sek?

Hvis du ikke får det til kan du alltids remuxe disken med Clown BD ol. og kun dra ut den største mt2s-fila. Dermed kan du også fjerne lydspor, tekster etc som du ikke trenger. Sparer fort ca 8GB på det. Da skal i hvertfall filmen spille fint.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.. rimelig sikker på at denne disken skal fungere på Dune-spillerene. Etter advarselen kommer opp trykker du next etter et par sek?

Hvis du ikke får det til kan du alltids remuxe disken med Clown BD ol. og kun dra ut den største mt2s-fila. Dermed kan du også fjerne lydspor, tekster etc som du ikke trenger. Sparer fort ca 8GB på det. Da skal i hvertfall filmen spille fint.

Prøvde faktisk å åpne mappen og bare spille av .m2ts filen. Men den virket heller ikke. Dune'n prøvde å spille av men alt ble svart og sånn ble det.
    Både med nyeste beta og nyeste stabile firmware.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva hvis du trykker "top menu" under advarselen?

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva hvis du trykker "top menu" under advarselen?
    Ingen ting desverre. Bare "cannot execute"

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ett lite problem... kjøpte en hdmi switch fra teknikkmagasinet. Har kjørt lyden ut fra dune boksen min analogt til forsterkeren og kun brukt switchen til bildet. Men her om dagen kunne jeg tenke meg å se på en dokumentar jeg har på serveren med lyd på tven, men fikk ingen lyd i tven. Prøvde så å ta hdmi kabelen som er koblet til outputen på switchen direkte i dune boks og da fungerte det som jeg ville. Prøvde så å bytte kabelen fra duneboksen til switchen med noen jeg hadde liggende uten at det fungerte ; betyr det at switchen er for dårlig/svak til å registrere lydsignalene i hdmi kabelen, eller at alle de andre hdmi kablene jeg har er for dårlige for dune? Samtlige kabler fungerer med både lyd og bilde fra get og ps3 gjennom switchen.

Switchen var forøvrig en slik : Om HDMI-switch 4-veis, fra Teknikmagasinet

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...trolig en HDCP-greie... Dunen har jo implementert HDCP fullt ut, noe GET ikke har. PS3 er jeg usikker på, men ettersom den er laget for å kunne fungere på TVer uten HDCP (spill og annet innhold) tipper jeg dette først aktiveres ved bruk av Blu-ray.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Undertekster

Jeg har problem med undertekster når jeg ripper til disk fra Blu Ray. får bare opp " subtitles disabeled" når jeg skal starte filmene. Jeg har brukt Anydvd, og også MakeMKV med samme resultat. Jeg får tekst når jeg prøver filmene i VLC.
    Har jeg feil tekstformat, eller er der noen innstillinger på Dune jeg har oversett?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...trolig en HDCP-greie... Dunen har jo implementert HDCP fullt ut, noe GET ikke har. PS3 er jeg usikker på, men ettersom den er laget for å kunne fungere på TVer uten HDCP (spill og annet innhold) tipper jeg dette først aktiveres ved bruk av Blu-ray.

hmm, ikke at jeg vet hva hdcp er, men står på switchen at den støtter det..?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp

Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Jeg har problem med undertekster når jeg ripper til disk fra Blu Ray. får bare opp " subtitles disabeled" når jeg skal starte filmene. Jeg har brukt Anydvd, og også MakeMKV med samme resultat. Jeg får tekst når jeg prøver filmene i VLC.
    Har jeg feil tekstformat, eller er der noen innstillinger på Dune jeg har oversett?
    Ingen som har noe forslag her. Holder på å bli galen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Dune har ikke så god støtte for subtitles integrert i MKV-filer ennå. Jeg regner med det kommer en firmwareoppdatering om ikke så alt for lenge. Med litt flaks er dette fikset i neste versjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Dune har ikke så god støtte for subtitles integrert i MKV-filer ennå. Jeg regner med det kommer en firmwareoppdatering om ikke så alt for lenge. Med litt flaks er dette fikset i neste versjon.
    Finnes det noe løsning som fungerer bra på Dune nå, eller er det bare å vente på oppdatering?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg prøver å spille av Bluray via nettverket så fungerer det dårlig. Bildet stopper opp stadig vekk. Først når jeg kobler HD til via USB fungerer det. DVD går bra via nettverket, mens matroskafiler fungerer for det meste, men ikke alltid.

Ellers så synes jeg ikke den automatiske funksjonen med at den skal finne riktig oppdateringsfrens selv, fungerer. Jeg måtte manuelt sette den til 23,976 for at den skulle velge denne på bluray. Først da ble bildet like stabilt som på PCen.

Er dette erfaringen for dere andre også?

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke orket å lese hele tråden, så dere får ha meg unnskylt hvis dette er tatt opp tidligere.
    Kan man rippe filmer direkte inn på hardisken? (Dune Prime med hdd)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nei, det går ikke dessverre, selv om det hadde vært veldig greit... Kunne jo håpet på at noen laget en app til det, men ettersom det kreves stadige oppdateringer for å holde tritt med ymse kopibeskyttelser tror jeg anyDVD eller tilsvarende er det som uansett vil gjøre jobben best i lengden selv om det selvsagt kompliserer hele opplegget...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Nei, det går ikke dessverre, selv om det hadde vært veldig greit... Kunne jo håpet på at noen laget en app til det, men ettersom det kreves stadige oppdateringer for å holde tritt med ymse kopibeskyttelser tror jeg anyDVD eller tilsvarende er det som uansett vil gjøre jobben best i lengden selv om det selvsagt kompliserer hele opplegget...
    Dette er også en av grunnene til at jeg synes denne spilleren faller litt igjennom. Hadde den hatt gigabit inn så kunne en ha brukt en nettverksserver, men når det bare er 100mbit så kan ikke denne benyttes på bluray. Så den eneste måten er enten å ha en USB disk som en legger inn filmer på fra PCen og så fysisk flytter kabelen over til Dunen, (også litt knot siden det bare er tilkoblinger bak) eller at en tar ut HDen og setter den inn foran på Dunespilleren.

Nei, da er det mye greiere å bare bruke PCen til fremvisning også (spesielt når denne gjør jobben hakket bedre enn Dune spilleren)

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grimstad
    Hadde den hatt gigabit inn så kunne en ha brukt en nettverksserver, men når det bare er 100mbit så kan ikke denne benyttes på bluray.
    Dette er fullstendig feil, denne spilleren har ingen problemer med å streame Blu-ray fra en filserver, det er jo det den er laget for. Nødvendig båndbredde for dette er faktisk ikke mer enn drøyt 50 Mbit.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grimstad
    Dette er også en av grunnene til at jeg synes denne spilleren faller litt igjennom. Hadde den hatt gigabit inn så kunne en ha brukt en nettverksserver, men når det bare er 100mbit så kan ikke denne benyttes på bluray.
    Hva mener du med "kan ikke benyttes på blu-ray"? Jeg spiller Blu-ray isoer over nett problemfritt hver eneste dag med denne spilleren.

Maks båndbredde på blu-ray er ikke mer enn 54Mbps, så et 100Mbps kablet nettverk er mer enn godt nok til denne bruken. Trådløst er det selvfølgelig litt verre med. Men, jeg har testet en trådløs link til en kompis som bor ca. 400 meter borti gata, og med rett utstyr så går det stort sett bra, også med BD-iso.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Dette er fullstendig feil, denne spilleren har ingen problemer med å streame Blu-ray fra en filserver, det er jo det den er laget for. Nødvendig båndbredde for dette er faktisk ikke mer enn drøyt 50 Mbit.
    Vel, det hakker hos meg når jeg gjør dette med bluray isoer. Men det går som nevnt fint med DVD iso og de fleste mkv filer.

Side 13 av 28 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •