Streame fra ftp server(nas) til annens pc?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Streame fra ftp server(nas) til annens pc?

Sitter med en qnap 109, som jeg er godt fornøyd med.
    Har fullt fungerende ftp oppsett, og har tilgang til å laste opp og ned filer fra kompisers pc til qnap min.
    Har egentlig lyst til å kunne streame musikk i flac kvalitet fra ftp serveren til kompisers pc'er når vi er sammen.

Akkurat nå føler jeg at jeg stanger litt hodet mot veggen, og finner ikke ut av det.

Noen som har noen forslag/pekepinn på hvordan dette kan gjøres?
    (Kjører win xp sp3 for øyeblikket)

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig du kan jukse det til ved f.eks. å åpne filer i VLC som ftp://<user>:<password>@<IP-adresse>/<fil>, men jeg tror det vil være litt enklere om du setter opp WebDAV på Nas-en din. Da vil du kunne legge opp Nas-en som en nettverks-disk i Windows hos kompisen din og om nettet er raskt nok vil du kunne streame musikk og jobbe som om Nas-en var på hjemmenettet. Jeg vil forøvrig anbefale å ikke ha slike services aktivert til alle tider siden de fleste slike protokoller har diverse sikkerhetshull (det gjelder WebDAV, ftp, osv).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde håpet at foobar eller vlc eller mediamonkey hadde noen mulighet for direkte streaming fra ftp serveren.
    Ville det vært noen mulighet for å få det satt opp som en nettverksdisk når man er utenfor det lokale nettverket?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ftp?

Noen som ANER hvordan ejg kan få fjerntilgang til min LaCie Network Space? Skal vist gå an med noe ftp-greier, men hvordan setter jeg opp det? Disken står hos dama, og jeg vil gjerne kunne legge inn musikk på den fra jobben f.eks. Hvordan kan jeg gjøre det? :S

Har bittelitt peiling på nettverk, men ikke ftp. Har skjønt at jeg må forwarde Diskens IP. Men de forklaringene jeg har fått fungerer bare på hjemmenettverk, dvs lokal ipadresse, ikke ekstern. Er det riktig å f.eks. portforwarde ip'en 66.16.***.12(som er routerens ip) i port 20-21, for så å skulle kunne skirve feks: ftp://66.16.***.12/192.168.1.3 eller noe sånt?

Skjønner fint lite her. Skulle vist være så enkelt og greit.. :S

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp! Må fjerne custom firmware

Får ikke fjernet cfw wdlxtv 0.5.8.1. Har forsøkt å gå inn på "settings" og "system reset", men dævelskapen forsvinner ikke. Har også forsøkt å legge inn wd`s siste oppdatering, men den er sannsynligvis eldre enn cfw og registreres ikke. Så hvis noen har en god idè, takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tinuadmin
    Får ikke fjernet cfw wdlxtv 0.5.8.1. Har forsøkt å gå inn på "settings" og "system reset", men dævelskapen forsvinner ikke. Har også forsøkt å legge inn wd`s siste oppdatering, men den er sannsynligvis eldre enn cfw og registreres ikke. Så hvis noen har en god idè, takk.

regner med du har fått ordnet det nå siden dette er en gammel tråd, men last inn org fw på en usb stick slik du gjorde det når du la inn custom fw, men åpne *.ver fila i notepad først, og sett en høyere versjon enn det som står i maskina nå, kan være hvilken som helst, bare tallet er høyere så detekterer wdén at dett er en nyere versjon.

Mvh
    C

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •