TViX HD M-6600N Mediastreamer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    fint lite å vurdere så lenge HD lyd dekoding ikke står i høysetet.

Har hatt denne selv og syntes den er så bra at HD lyd ikke lengre er så viktig. bruker den til musikk og film. er stabil og bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Takk for info. Vurderer denne sterk.
    Tror ikke du vill angre,selv har jeg den som kom først den 6500 og den har og er stabil,kjører img,iso,mkv,divx etc. har til og med opplevd at den fant dolby true hd sporet på en film jeg lastet ned,ja visst jeg ikke husker feil så spilte jeg vel av en blu ray iso for en stund siden.Så den du tenker på er vel enda bedre enn forgjengern.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6600 har ikke gitt ut fw som man kan kjøre hd lyd enda. Har også direkte kopi av bluray filmer men når man velger hd lydsporet så kommer det ikke lyd ut.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    fint lite å vurdere så lenge HD lyd dekoding ikke står i høysetet.

Har hatt denne selv og syntes den er så bra at HD lyd ikke lengre er så viktig. bruker den til musikk og film. er stabil og bra!
    Du har fått med deg at det er kommet en patch som dekoder DTS-HD/TrueHD til LPCM?

HD Audio on DviCo N1/6600: YES WE CAN!! - MPC Club Community Board

I tillegg har DViCO begynt å shippe en revisert utgave av 6600 med Realtek 1283+ chipset som kan bitstreame også. Det er kun dette som er forskjell fra de som er i butikkene nå, det er en hardware bug i 1283 chipsettet som gjør at det ikke er mulig på disse.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om man får kjøpt deler til tvix 6600? Jeg kunne tenkt meg ett par extra HDD holdere slik jeg slipper å skru av den som følger med når jeg skal skifte intern HDD.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått denne boksen i hus, og er fornøyd. Bruker siste beta firmware, som gjør det trådløse nettet mer stabilt og dessuten etter sigende gir bedre bildekvalitet.

Det jeg lurer på er: Jeg har rippet en del DVD-filmer til ISO, og de fleste oppfører seg som de gjør på min Sony BD-spiller, de oppskaleres til å dekke det meste av skjermen, dog med letterbox på mange av dem naturlig nok.

Men... Så har vi en del norske og muligens eldre utgivelser som dukker opp som 4:3 eller faktisk enda mindre midt på skjermen. Ta for eksempel Norske Byggeklosser, og noen Scanboxutgivelser av utenlanske filmer (Johnny Mnemonic, Days of Thunder).

Har lest en del om oppskalering de siste dagene, men skjønner ikke helt hvorfor de fleste filmer funker fint, men ikke disse. Boksen er nå satt til å gi ut 16:9 og 720p ettersom Panasonic tv`en kun er HD-ready med 768 linjer. Tv`en står til 16:9.

Hva er det jeg ikke har skjønt her?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondah
    Du har fått med deg at det er kommet en patch som dekoder DTS-HD/TrueHD til LPCM?

I tillegg har DViCO begynt å shippe en revisert utgave av 6600 med Realtek 1283+ chipset som kan bitstreame også. Det er kun dette som er forskjell fra de som er i butikkene nå, det er en hardware bug i 1283 chipsettet som gjør at det ikke er mulig på disse.
    Jeg får ikke denne lenken til å funke.
    Uansett så har jeg funnet denne lenken på en fransk side som også skal fikse dette, men jeg vet ikke hvordan man installerer det på TViX-en. Jeg har en 6600.
    DViCO TViX 6600 : Blog FR

Prøv denne skal visstnok fikse DTS HD Master problemet.
    når jeg prøver å installere sier han bare at jeg må endre navn på filen???

Filen fant jeg på denne lenken.

RapidShare: 1-CLICK Web hosting - Easy Filehosting

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KATTA
    når jeg prøver å installere sier han bare at jeg må endre navn på filen???

Filen fant jeg på denne lenken.

Denne filen er komprimert, og må pakkes ut med et program som Winzip eller Winrar eller lignende.

Du finner seneste offisielle firmwaren som er 2.0.5 her:

HOME > Support > DownLoad

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Denne filen er komprimert, og må pakkes ut med et program som Winzip eller Winrar eller lignende.

Du finner seneste offisielle firmwaren som er 2.0.5 her:

HOME > Support > DownLoad
    Takk for svar Ignite, men det er ikke det som er problemet. Jeg skjønner så pass at filen må pakkes ut, og det er heller ikke F/W 2.0.5 som er problemet.

Hvis du sjekker ut lenkene jeg postet i forrige innlegg så vil du se at den ene filen heter bluecore.audio_hd.rar. Etter utpakk heter den det samme bare med endelse fwp.
    Denne filen veier 2002 kb og kan derfor ikke være en full F/W upgrade, men slik jeg tolker det, et tillegg til F/W 1.8.7 og nyere versjoner, altså t.o.m 2.0.5.
    Spørsmålet er; hvordan får jeg installert filen? Når jeg prøver på det ber Tvix meg om å skifte navn på filen. Hvis jeg prøver på det så sier meldingen at det er feil fil...?

Meningen med filen er at den skal kunne gå rundt problemet med streaming av DTS HD Master og DD True HD. Slik det er nå så får jeg ikke streamet full DTS HD lyd når jeg spiller av BD filmer fra min Tvix 6600.

Etter søk rundt på internett så påstår noen at det er et Hardware-problem, altså at det er en feil i 1283DD-chipsetet, mens andre sier at det er et Roalety-problem DVICO har med DTS. Ikke vet jeg, men denne filen, som jeg nok en gang legger lenk til her, skulle altså fikse dette problemet, men jeg får som sagt ikke installert den!?!?!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får feilmelding her også: "invalid firmware file"

Delte erfaringer på nettet:

This add-on support for Tvix 6600N PLus only

--------------------------------------------------------------------------------

How do I know if the patch was applied correctly? When I run it, it says the .fwp should be renamed and when I press OK the box reboots with reset settings. No installation progress bar or anything...

Receiver says MULTI CH IN and 48KHz PCM when I go into the input info screen so I guess it worked? DTS-HD MA plays fine at least.
    -------------------------------------------------------------------

Mer i denne tråden:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg returnert min Tvix 6600 og har bestilt den nye + utgaven, så får vi se hva som skjer da. Kanskje jeg får oppdatert F/W på den.

/KATTA

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

Jeg har ikke PLUS, men fikk det til etter å ha fulgt denne tråden som ble postet i går:

Bluecore patch for 2.0.x firmware? - MPC Club Community Board

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...pussig, men dette er nøyaktig den samme filen som jeg har prøvd før, bare det at den var pakket som en rar-fil.
    Når jeg installerte fikk jeg svar at det var feil navn på filen så jeg skjønner ikke helt hva du gjør eller hva jeg ikke gjør.

Uansett, så venter jeg nå på en ny Tvix så jeg får ikke gjort noe med det før den ligger i posten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KATTA
    Når jeg installerte fikk jeg svar at det var feil navn på filen så jeg skjønner ikke helt hva du gjør eller hva jeg ikke gjør.

Uansett, så venter jeg nå på en ny Tvix så jeg får ikke gjort noe med det før den ligger i posten.
    Fikk samme feilmelding men trykket ok likevel. Boksen bootet og LPCM virket.
    Men uansett er det kjekt å få den bedre chippen med HD-lyd uten krøll.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Fikk samme feilmelding men trykket ok likevel. Boksen bootet og LPCM virket.
    Men uansett er det kjekt å få den bedre chippen med HD-lyd uten krøll.
    Fikk den nye Tvix HD M6600 Plus og har installert den med den siste F/W 2.0.5.
    Jeg har fått den til å spille DTS HD Master, men jeg måtte installere patch-en vi snakket om over før det virket. Synes det er litt rart at dette skulle være nødvendig og at det ikke spiller med en gang. Det burde være unødvendig å holde på med så mye "mekk" bare for å få til dette.

Uansett, nå virke det og jeg er stort sett helt fornøyd.
    Jeg kjører forresten alt via en Onkyo TX-NR808 Receiver og Klipsch høytalere hele veien rundt og kan ikke si annet enn at det låter ganske bra.

Takk for hjelpen Ignite.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Vurderer TViX HD M-6600N Plus

Er det noen spesiell harddisk som er bedre enn andre til avspilling av film og musikk når den skal installeres på denne? Eller blir det hipp som happ.

Grunnen til at jeg spør er: SSD - Harddisken din ødelegger spillgrafikken

Regner med at det fortsatt er bedre og spille musikk og filmer rett fra intern hardisk kontra via ett nettverk?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Hei,

Vurderer TViX HD M-6600N Plus

Er det noen spesiell harddisk som er bedre enn andre til avspilling av film og musikk når den skal installeres på denne? Eller blir det hipp som happ.

Grunnen til at jeg spør er: SSD - Harddisken din ødelegger spillgrafikken

Regner med at det fortsatt er bedre og spille musikk og filmer rett fra intern hardisk kontra via ett nettverk?
    Jeg kan ikke alt om dette, men selv bruker jeg en standard WD 2TB Green til å lagre filmer på. Grunnen til det er rett og slett at det er den disken som har mest plass + at den er svært billig nå. SSD mener jeg koster mye mer enn det smaker, dessuten er det et kjempeminus at de har så liten lagringsplass. Ikke mange filmene du får plass til på en 64 GB disk når en BD film veier mellom 35 og 45 GB.

Slik jeg forstår det av den lenken du henviser til, gjelder dette i hovedsak spill og ikke streaming av film.
    Min Tvix 6600 plus bruker litt tid på å starte BD filmer, men når det er i gang etter noen sekunder, så kjører det sømløst.

Er stort sett fornøyd med min Tvix, men det gjenstår noe utvikling både på HW så vel som SW siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny firmware på denne nå (for 6600a/n/plus/Slim S1)

Versjon 2.0.9. Sluppet 06.04.

Dette står ikke i changeloggen, men nettverksytelsen er kraftig forbedret.
    Jeg spiller av "side by side" 3D nå uten hakking.

Verdt en oppgradering, men ta vare på siste firmware hvis du vil rulle tilbake.

Du finner den her:

HOME > Support > DownLoad.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •