Squeezebox Touch Hvilken hardisk løsning er å anbefale?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Squeezebox Touch Hvilken hardisk løsning er å anbefale?

Skal ha meg squeezebox touch når den kommer, hva er den beste løsningen på lagring av flac filer. Er det egen pc eller er Nas disk som er beste løsning. Kom gjerne med forslag.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Kanskje litt sent å svare, men gjør det alikevel

Det greieste vil vel være å bruke en nettverks hardisk, ( som du kobler til ruteren )

På den måten slipper du å ha på en datamaskin hele tiden.

Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bygget meg min egen server uten vifter og annet som bråker. Ganske lik den som beskrives under. Den står alltid på (mer enn to år nå). Bruker en flash-disk som OS-disk.

Building a Mini-ITX Server

Newcomer Noldowarrior sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Touch er fet men avspilling fra USB-hdd er ikke problemfritt

Sitat Opprinnelig postet av Olebrum
    Skal ha meg squeezebox touch når den kommer, hva er den beste løsningen på lagring av flac filer. Er det egen pc eller er Nas disk som er beste løsning. Kom gjerne med forslag.
    Olebrum,

Av de løsningnene du lister opp her ville jeg nok gått for NASdisk, for å slippe å ha pc på konstant. (Selvsagt en smakssak; har du likevel pc på mens du hører musikk ser jeg ingen grunn til å brenne 2-3k på NAS disk).

I tillegg er det greit å vite at den har minnekort-leser og USBtilkobling for direkte tilkobling av harddisk, hvilket var hovedgrunnen til at jeg kjøpte Touch istedet for Duet. Jeg ønsker ikke å fyre opp min bråkete og strømslukende gamerpc hver gang jeg skal høre på musikk (og ikke har jeg kjøpt meg NASdisk enda). Jeg bruker den da med en DCpowered WD 1TB ekstern disk.

Men foreløpig er jeg dessverre noe skuffet over SBtouch's USB-funksjonalitet da den sliter med å spille av sanger når man velger, samt plutselig kan musikken stoppe 5-10 sekunder mens SB "tenker" (sannsynligvis noe kommunikasjon med HDD). Skal prøve med en liten USB-powered 250gb disk og se om dette fjerner problemene; det har vært antydet i andre forum.

Det skal også sies at jeg kun har prøvd med filene liggende i en mappe foreløpig, ikke lastet opp i iTunes library. Mulig dette bedrer saken.

Men ifølge andre diskusjoner jeg har lest vil dette forhåpentligvis utbedres i fremtidige firmwareupdates.

Ellers kan jeg nevne at internetradio og streaming fra PCfunker relativt problemløst (og bedre enn USBavspilling).
    PS4 * Yamaha RX-V 863 * NAD C319 (front) * JM Lab Electra 920.1 * Patos (senter) * Infinity Reference 11i (bak) * XTZ 99 W12.16 (sub) * Samsung 50" Plasma * Apple TV * iMac 27 * Logitech Harmony 555 * Wimp HiFi

På lyd- og bilde-kjøret siden 1996

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •