WD TV Live (wdtv2) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 58 av 58
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har samme problem med min WDTV live og nettverk så skal prøve den linken til Notland.

En litt mer irriterendes problem eg har med denne boksen er at eg ikke får lest av harddisken med filmer. Harddisken er en WD 2TB formatert i NTFS. Pc'n har ingen problem med å lese denne (tydeligvis) og heller ikke tv'n min som har mediaspiller. Den spiller filer helt fint fra minnepenn eller andre mindre harddisker men ikke denne 2TB saken som eg lagrer alle filmene mine i.

HELP?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har nå fått denne boksen i hus og skal bruke den til barnerommet for å vise barnefilmer. Filmene ligger på en nas som også deles med en htpc med win7 og xbmc. På nas-disken er filmene katalogisert i mapper som f.eks. AnimasjonHD, AnimasjonSD, HDfilmer, SDfilmer og Tvserier. I tillegg ligger hver film i egen mappe sammen med coverart, fanart, tekster, info osv.

Til nå er jeg ikke særlig imponert over wdtv boksen. Synes det er veldig tungvindt for en unge, eller fruen å navigere i menyene for å finne barnefilmene.

Det jeg ønsker er å kunne legge til KUN AnimasjonHD og AnimasjonSD i et bibliotek på wdtv og at jeg slipper å navigere meg gjennom mappene på nas-disken for å finne rett film. Og gjerne vise filmene i biblioteket med coverart som allerede ligger i lag med filmene (slik som i xbmc).

Ønsker også (hvis det er mulig) å skjule menyer som barna ikke trenger f.eks photos, settings, music osv. Dette for å gjøre oppsettet så enkelt som mulig.

Håper det finnes løsninger for dette, hvis ikke tror jeg at boksen havner i retur til elkjøp.

På forhånd takk

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker den på samme måte som deg bortsett fra at jeg har harddisken tilkoblet direkte.

Jeg har rippet alle filmene til junior, fjernet alle valg og menyer slik at den begynner å spille direkte med norsk tale osv.

Hvis man ikke slår av boksen så begynner den jo der du var sist, altså under hans barnefilmer.

Jeg har lagt inn et bilde av ham på menyen med hans filmer siden han ikke kan lese.

Han takler fint å bruke piltastene på fjernkontrollen for å finne sine filmer og starte disse.

Så lenge man ikke bruker nettverk fungerer alt fint, det er når man begynner med det at ting går i dass.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg bruker den på samme måte som deg bortsett fra at jeg har harddisken tilkoblet direkte.

Jeg har rippet alle filmene til junior, fjernet alle valg og menyer slik at den begynner å spille direkte med norsk tale osv.

Hvis man ikke slår av boksen så begynner den jo der du var sist, altså under hans barnefilmer.

Jeg har lagt inn et bilde av ham på menyen med hans filmer siden han ikke kan lese.

Han takler fint å bruke piltastene på fjernkontrollen for å finne sine filmer og starte disse.

Så lenge man ikke bruker nettverk fungerer alt fint, det er når man begynner med det at ting går i dass.

Synes egentlig hele poenget med denne boksen forsvinner hvis man ikke kan spille av via nettverket, iallefall for min del.
    Har du fått til covervisning? Vet at dette skal være mulig, men har ikke satt meg inn i dette enda.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, covervisning fungerer.

Gi .jpg fila sammen navn som filmfila, hvis du har alle samlet i en katalog eller så kan du legge bildet i samme katalog som filmen og kalle det for folder.jpg

Hvis det er noen som får "network shares" til å virke stabilt så si gjerne i fra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har wd worldbook 1tb på nettverket, fungerer like greit som om den skulle være koblet direkte. Bruker brad firmware med filmsheets osv, dvs. Ingen problemer med network shares.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Ja, covervisning fungerer.

Gi .jpg fila sammen navn som filmfila, hvis du har alle samlet i en katalog eller så kan du legge bildet i samme katalog som filmen og kalle det for folder.jpg

Hvis det er noen som får "network shares" til å virke stabilt så si gjerne i fra.
    Hvis du går tilbake en side og følger instruksene i linken som Notland har lagt ut så vil "network shares" fungere ypperlig.
    Ble rett og slett så skuffet over denne boksen første gangen jeg koblet den opp da den ikke fant det jeg delte så det var like før den ble sendt inn igjen.
    Men etter at Notland la ut linken og jeg gjorde som det sto der så har det fungert prikkfritt. den spiser det den får servert av formater.

Eneste jeg har tenkt over er at det av og til tar litt tid før den har koblet seg opp til nettverket og får kontakt med pcn.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joeranjensen
    Hei.

Har nå fått denne boksen i hus og skal bruke den til barnerommet for å vise barnefilmer. Filmene ligger på en nas som også deles med en htpc med win7 og xbmc. På nas-disken er filmene katalogisert i mapper som f.eks. AnimasjonHD, AnimasjonSD, HDfilmer, SDfilmer og Tvserier. I tillegg ligger hver film i egen mappe sammen med coverart, fanart, tekster, info osv.

Til nå er jeg ikke særlig imponert over wdtv boksen. Synes det er veldig tungvindt for en unge, eller fruen å navigere i menyene for å finne barnefilmene.

Det jeg ønsker er å kunne legge til KUN AnimasjonHD og AnimasjonSD i et bibliotek på wdtv og at jeg slipper å navigere meg gjennom mappene på nas-disken for å finne rett film. Og gjerne vise filmene i biblioteket med coverart som allerede ligger i lag med filmene (slik som i xbmc).

Ønsker også (hvis det er mulig) å skjule menyer som barna ikke trenger f.eks photos, settings, music osv. Dette for å gjøre oppsettet så enkelt som mulig.

Håper det finnes løsninger for dette, hvis ikke tror jeg at boksen havner i retur til elkjøp.

På forhånd takk
    Da ble denne boxen tilslutt levert tilbake til elkjøp og barnerommet har nå fått en Asrock htpc med xbmclive installert. NÅ er jeg fornøyd8)

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hatt problemer med at WD TV boksen ikke reagerer når du trykker på OK knappen for å gå inn på Network Share på Video,Photo,Music?

Går kun videre på settings og internet media her, har latt den stå i 5 minutter før jeg har trykket på noe men den reagerer ikke i det hele tatt når jeg prøver å gå inn på video osv.

Har lest at mange har opplevd feil med disse.Er dette en av de feilene?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joeranjensen
    Da ble denne boxen tilslutt levert tilbake til elkjøp og barnerommet har nå fått en Asrock htpc med xbmclive installert. NÅ er jeg fornøyd8)
    Jeg og har bestilt en ASrock.. Hvilken xmbc skal du bruke?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom jeg plutselig videre i menyen men nå finner den ikke mappene jeg har delt...ikke veldig imponert over denne boksen nå...Skal prøve å dele alt på nytt og se om det kan hjelpe noe. Hvis ikke tror jeg nok at denne blir sendt inn igjen og det blir sett etter en annen nettverksløsning.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som bruker denne som video render?

Altså man har alt av media på en server, og så styrer du hva som sendes til WDTV Live med hjelp av teknologien DLNA/upnp som du styrer fra din Android telefon?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Noen som bruker denne som video render?

Altså man har alt av media på en server, og så styrer du hva som sendes til WDTV Live med hjelp av teknologien DLNA/upnp som du styrer fra din Android telefon?
    Har ikke kommet lenger enn at jeg styrer musikk fra NAS til WDTVlive ved hjelp av et program som heter 2player og det fungerer greit sålenge jeg ikke beveger meg for langt fra routeren.

Har du kommet over noen program for å styre video? Høres veldig interessant ut.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Network Share..

Bruker denne sammen med Windows Home Server 2011 og slet litt først med network shares.
    Fant løsningen etterhvert, og den er ett av to.
    1: Om mappene heter "Movies" eller "Music" e.l. er det ikke sikkert shares virker, da disse navnene er "hovednavn" på serveren og lager konflikt. Det enkleste her er å kalle mappene f.eks: "!Music"
    2: Ikke kall Workgroup for "Workgroup". Det er det den kalles som default på alle windows maskiner. Gi den et annet navn, så fungerer shares bra.

Ekstra: man kan også endre "Standard Gateway" i nettverksoppsettet til ip-adressen til serveren istedenfor til router. Husk bare å endre tilbake for å gå på nett med boksen.

DJ

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deejay2930
    Bruker denne sammen med Windows Home Server 2011 og slet litt først med network shares.
    Fant løsningen etterhvert, og den er ett av to.
    1: Om mappene heter "Movies" eller "Music" e.l. er det ikke sikkert shares virker, da disse navnene er "hovednavn" på serveren og lager konflikt. Det enkleste her er å kalle mappene f.eks: "!Music"
    2: Ikke kall Workgroup for "Workgroup". Det er det den kalles som default på alle windows maskiner. Gi den et annet navn, så fungerer shares bra.

Ekstra: man kan også endre "Standard Gateway" i nettverksoppsettet til ip-adressen til serveren istedenfor til router. Husk bare å endre tilbake for å gå på nett med boksen.

DJ
    WDTV søker etter workgroups på nettet ditt, og vil som standard søke etter network shares på den siste delen oppkoblet i nettverket. Reboot server, så er den "sistemann" inn i nettverket og WDTV søker der med en gang.

Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha prøvd WDTV live en stund sammen med Netgear readynas nv+ en stund kan vi vel bare konstatere at dette er like stabilt som Syria for tiden.

Om det er Netgear eller WD som er problemet er uvist . Etter søk på nettet kan det tyde på at begge er kilden til problem.
    DNLA UnPN og CFIS spiller ingen rolle og det er omtrent bingolotto om du kommer inn på naset eller ikke.

Så da blir det heller å søke etter et oppsett somfaktisk fungerer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg omgikk problemet med netshares ved å ha mediadiskene koblet til WDTV, og bare la filene dit istedet. Får tilgang fra alle maskinene på huset, så det fungerer greit for oss. Slipper problematikk med hastighet også da diskene er raskere enn nettverket.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •