WD TV Live (wdtv2) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 58
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Prototype86
    Hei, tenkte å bestille denne i kveld, men jeg lurer på hvilken eksterne harddisk jeg bør ha i tillegg? 1 TB holder vel? Litt slitsomt å kun benytte minnepennen min på 2 GB for å bytte filmer til enhver tid. I tillegg ønsker jeg visning av filmbiblioteket mitt. Takker for svar.

Er dette forresten riktig produkt? AMENTIO / WESTERN DIGITAL TV HD LIVE MEDIA PLAYER,LAN HDMI 1080P USB Composite
    Jeg synes MyBook fra WD er greie harddisker, selv om det finnes dyrere og enda bedre løsninger, som det gis eksempel på ovenfor. MyBook World kan kobles på hjemmenettverket. Jeg har selv en 2TB utgave av My Book World, og er veldig fornøyd.

Det er riktig produkt du linker til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prototype86
    Hei, tenkte å bestille denne i kveld, men jeg lurer på hvilken eksterne harddisk jeg bør ha i tillegg? 1 TB holder vel? Litt slitsomt å kun benytte minnepennen min på 2 GB for å bytte filmer til enhver tid. I tillegg ønsker jeg visning av filmbiblioteket mitt. Takker for svar.

Er dette forresten riktig produkt? AMENTIO / WESTERN DIGITAL TV HD LIVE MEDIA PLAYER,LAN HDMI 1080P USB Composite
    Hei.

Jeg vil råde deg til å kjøpe 2 TB med en gang om du har råd. Du kommer garantert til å fylle opp harddisken før eller siden og da er det bedre at du ender opp med en stor enn to små,

Min erfaring med amentio er at de er drit trege med frakt. Opptil 2 uker med produkter de har på lager. Så om du har lyst på spilleren litt raskere, ville jeg kjøpt den hos komplett om jeg var deg.

Newcomer Prototype86 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    will do, takk for svar....

Er det ikke litt stress å ha Mybook koblet til WD TV LIVE til enhver tid? To komponenter som tar mye strøm, eller tar jeg feiL? I tillegg så tar de jo litt plass på tv-bordet.

EDIT: Ser nå at my book world 2 TB er relativt dyr med tanke på andre alternativer? Den koster jo over 2 K? Altså den har trådløst nettverk, men det er vel ikke så viktig? Like greit å kjøpe en WD 1 TB til 695,-? Eller enda bedre, denne; Iomega EKSTERN HARDDISK DESKTOP HARD DRIVE 2 TB USB 2.0 kjøp billig sammenligne pris tilbud
    Kan jo bare koble den til WD TV LIVE med ledning? Hvor mange filmer klarer 1 TB?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har denne allerede glimrende boksen blitt enda bedre med den nye softwaren WD TV Live Prerelease Product Update som gir menyer på DVD.

Blu-ray støtten har også blitt bedre, men ingen meny ( enda? ).

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når den endelige versjonen av denne softwaren er tilgjengelig?
    Ser ikke ut som det går an å få ned betaversjonen lenger.
    kulle gjerne hatt muliheten for menyer på DVD, og helst om en kan hoppe fra kapittel til kapittel også ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om den er borte fra WD sine sider, så betyr ikke det at den er borte for bestandig:-D

Spør din venn i nøden Google så finner du den nok.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Been there, done that
    Men med litt ekstra innstats viste det seg vel at du hadde rett, det lå der ute en plass ja.

Har noen prøvd ver. 1.03.38 av firmware? Får ikke prøvd den før tidligst i kveld om jeg er heldig.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har prøvd 1.03.38. Stort sett den samme som 1.02.21, men har en del ekstra ting som jeg ikke skjønner så mye av. Du må fikle litt med VER filen for å få det til å funke, ihvertfall hvis du skal installere tilbake til "original" firmware.

Streamer bare HD .mkv filer h.264, og dette fungerte utmerket helt til for et pr uker siden.
    Spilleren ville ikke lenger spille filene, den irriterende blå runningen gikk og gikk.
    Restart alt om igjen, boota pc'er, kastet WD'en i vegen, spylte den ned i do: ingeting hjalp.
    Helt til jeg fant ut at det hadde noe med kompresjonen av filene å gjøre.
    Derfor kjører jeg alle mine .mkv filer nå gjennom med mkvmerge, og setter "Compression: none". Det gjøres på alle tracks, kapitler og tags (hvis mulig).
    Litt off topic dette her, men tenkte noen sikkert sliter med det samme

Mvh Falx

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var greit å få menyer på DVD-ISO filene, litt greiere å skippe kapittel noen ganger enn å spole seg gjennom en hel film.

Så det var kommet ny versjon av FW når jeg slo på i går kveld. Noen som vet hva denne gjør annerledes enn 1.03.38?

Ser egentlig ikke så mye nytt her WD Product Update

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på å kjøpe en slik boks og lurer da på om jeg må ha en ekstern harddisk tilkoblet eller kan jeg bare koble den til pcn min med nettverkskabel og streame derifra uten noe om og men?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan du.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut!
    Da blir det nok en slik snart.
    Kansje det er januartilbud på den en plass også
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har wd tv hd live boksen kommet og den er oppkoblet og tlkoblet nettverket mitt.
    MEN, den finner ikke en dritt av media filer da, enda jeg har delt etter alle kunstens regler på pcn min...
    Lite imponert over denne boksen som skulle være så lettvin akurat nå..men det er sikkert en brukerfeil.
    Når jeg går inn på: musc - network shares - min pc, så kobler den seg til og viser ett par mapper.En jeg har delt og en som heter users.Men den finner ingen media filer i disse mappene, og slik er det på videos og photos også.
    Men av og til finner den alle mappene jeg har delt men ingen media filer i noen av de.Noen som vet hvorfor den ikke gjør det?

Men går jeg på Music - Media servers - min pc så kommer det opp 10 forskjellige mapper som heter:sjanger,mapper,album osv og her finner jeg muskken min, men i ett forferdelgi kaos ala sjanger oppdeling, album oppdeling osv.Helt håpløst å fnne fram .Dette kan da kke akurat være den letteste måten å finne filene mine på?

DEt skal vel kunne gå ann å bare koble den tl, dele mappene jeg vil, gå på network shares og finne de gjen der, akurat slik som de ligger på pcn min?

Håper noen skjønner problemet her og vet hva jeg ,må gjøre for å få det tl å virke.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner veldig godt hva du mener.

Det er dessverre slik på alle WD TV LIVE boksene også.

De mappene den finner er DNLA mappene dine, altså de som er delt av Windows media player eller liknende.

Jeg har heller ikke lykkes med å finne noe under "network shares" fra Windows 7 maskiner, derimot så finner den mapper på XP maskiner.

Det som fungerer en gang i blandt hos meg er å lage en bruker, for eksempel kino eller liknende og gi den ett enkelt passord, for eksempel 1.
    Gi denne brukeren leserettigheter på de mappene du vil dele.

Så må du inn i oppsettet på WD boksen å bruke dette brukernavnet og passordet på nework shares.
    Da fungerer det stort sett.

Personlig har jeg gitt opp dette og bruker en harddisk tilkoblet spilleren som jeg legger filene på.

PC'en finner også denne harddisken og hvis jeg har god tid kopierer jeg det over på disken denne veien. Har jeg dårlig tid kobler jeg disken i PC'en direkte.

Hvilken hastighet får du når du kopierer filer over nettverket til WD TV?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke kopiert noen ting over til wd tv, siden hele meninga med denne boksen skulle være at den skulle klare å streame rett fra pcn min uten flere harddisker osv.

Av og til finner den ett par muskk videoer men det er sjeldent.
    Hvis det skulle vise seg at den alikevel ikke klarer å finne filer som ligger på en pcn men at det må være så tungvint at jeg må ha en ekstern harddisk tlkoblet og kopiere over til den, da blir wd tc levert inn igjen....

Men det må da gå ann så den finner mapper på win 7 maskiner også?Kan man ikke kjøre delingen i xp modus eller noe slikt lurt?

EDIT: nå finner den ingenting under media servers heller...for ett fantastsk produkt dette her var!!

Newcomer notland sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av notland

Mine damer og herre: Dagens store helt: NOTLAND!!
    Tuuuuuuuuuuuusen takk for den linken, reddet dagen min her faktisk.Ingenting som er mer irriterende enn slke ting som ikke virker. Men det gjør det nå Nå skal jeg lene meg tilbake og kose meg med litt FLAC lyd8)

Edit: Og med det samme jeg får proff hjelp her inne, hva må jeg gjøre for å få tekst til .mkv filer? Prøvde og rename subtitle fila til .mkv og legge i samme mappe som video fila men det gikk ikke.Fant det en gang på nett hvordan men finner ikke igjen nå,,,

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være nok å legge sub filen i mappen der du har .mkv filen. Den må hete det samme som .mvk filen, men med sitt eget "etternavn" (f.eks .srt).

Newcomer notland sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Mine damer og herre: Dagens store helt: NOTLAND!!
    Tuuuuuuuuuuuusen takk for den linken, reddet dagen min her faktisk.Ingenting som er mer irriterende enn slke ting som ikke virker. Men det gjør det nå Nå skal jeg lene meg tilbake og kose meg med litt FLAC lyd8)

Edit: Og med det samme jeg får proff hjelp her inne, hva må jeg gjøre for å få tekst til .mkv filer? Prøvde og rename subtitle fila til .mkv og legge i samme mappe som video fila men det gikk ikke.Fant det en gang på nett hvordan men finner ikke igjen nå,,,
    Glad for å kunne hjelpe :-)

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mean69
    Det skal være nok å legge sub filen i mappen der du har .mkv filen. Den må hete det samme som .mvk filen, men med sitt eget "etternavn" (f.eks .srt).
    Åja, slik var det igjen ja!Takk skal du ha

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •