Squeezebox Duet, bare kaos i filene....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Squeezebox Duet, bare kaos i filene....

Controlleren: I menyen artister er det noe som ikke er i alfabetisk rekkefølge. I menyen album kommer enkelte album opp for hver melodi som er i albumet.
    Jeg bruker menyen musikkmappe og der ser det ut til at alt funker. Har prøvd med et taggeprogram og kan ikke si at jeg ser noe galt.

Edit: Ser ut som at enkelte artister blir listet etter etternavn selv om fornavnet er først....

Det er alikevel en feil i musikkmappen, titlene kommer slik 1, 10, 11, 12, 2, 3, 4 osv

Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan-E.
    Controlleren: I menyen artister er det noe som ikke er i alfabetisk rekkefølge. I menyen album kommer enkelte album opp for hver melodi som er i albumet.
    Jeg bruker menyen musikkmappe og der ser det ut til at alt funker. Har prøvd med et taggeprogram og kan ikke si at jeg ser noe galt.

Edit: Ser ut som at enkelte artister blir listet etter etternavn selv om fornavnet er først....

Det er alikevel en feil i musikkmappen, titlene kommer slik 1, 10, 11, 12, 2, 3, 4 osv
    Opplevde endel rare ting mht. sortering da jeg satte opp systemet. Det har alltid vist seg at jeg ikke helt viste hva jeg gjorde da jeg tagget filene tidligere og de inneholdt tagger jeg ikke var klar over som Squeezecenter plukket opp. APE-tagger skapte endel hodebry husker jeg.

Bruk f.eks mp3tag og slett alle tag-typer du ikke ønsker.
    Jeg laget en action der som jeg hadde god bruk for:

Remove fields except
    TITLE;ARTIST;ALBUM;YEAR;TRACK;GENRE;ALBUMSORT;DISC NUMBER

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller lagre musikken med litt orden i mappe og filstrukturen på pcen, og benytt "Musikkmappe" for visning. Så kan man glemme hele tag- dri**en :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, jeg vil si at taggingen har en del fordeler. Man kan legge inn sjanger, årstall, komponist etc. Veldig greit når kona skal ha Julemusikk til pepperkakebaksten eller Easy jazz til jentekvelden.

Tagging kan ta litt tid men jeg mener det er verdt det. Det er jo ganske enkelt å konvertere filnavn til tag-info også, praktisk hvis man ikke har vært konsekvent da man rippet eller har lastet ned noe som ikke er tagget riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Eller lagre musikken med litt orden i mappe og filstrukturen på pcen, og benytt "Musikkmappe" for visning. Så kan man glemme hele tag- dri**en :-D
    Jeg bruker musikkmappen for visning, men der blir melodiene vist sånn, 1, 10, 11, 12, 13....2, 3, 4 osv altså listes alle 1-tall først. Irriterende!

Når det gjelder tagging så bruker jeg Easy Tag pga at jeg bruker Linux Mint. Etter mitt syn så ser alt riktig ut i Easy Tag men, sikkert jeg som ikke kan bruke programmet.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Personlig er jeg pinlig nøyaktig både i katalogstrukturen og i selve taggingen. Det betaler seg i lengden synes jeg.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker musikkmappen for visning, men der blir melodiene vist sånn, 1, 10, 11, 12, 13....2, 3, 4 osv altså listes alle 1-tall først. Irriterende!

Når det gjelder tagging så bruker jeg Easy Tag pga at jeg bruker Linux Mint. Etter mitt syn så ser alt riktig ut i Easy Tag men, sikkert jeg som ikke kan bruke programmet.
    Jeg bruker Exact Audio Copy, og den leverer nummereringen i musikkmappene som 01, 02, 03, ....09, 10, 11, o.s.v. Det er eldstemann som har konfigurert oppsettet for EAC slik at det kommer en null først - det finnes kanskje tilsvarende mulighet i ditt program? Resultatet hos meg blir i alle tilfelle at alt både vises og spilles i riktig rekkefølge.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har bare erfaring med mp3tag og der er det enkelt å endre filnavnet basert på tag-informasjonen. Jeg navngir alltid en fil med

NN tittel.flac der NN er 01 02 etc slik at filer alltid listes ut i riktig rekkefølge om man velger alfabetisk sortering.

Jeg mener å ha lest at mp3tag kan brukes under wine, men har ikke prøvet selv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •