QNAP NMP-1000 Media Player

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

QNAP NMP-1000 Media Player

QNAP Systems, Inc. ( NMP-1000 ) - Quality Network Appliance Provider

Noen som har sett på denne spilleren opp mot Popcorn Hour sin kommende C200? Ser prisen kommer til å ligge på det samme, fra ca 3200,-

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har hvertfall samme chipset som A-110. (Sigma Designs SMP8635)
    Samme mengde RAM som A-110 også tror jeg, 256 mb.

Vet ikke om du visste det men, det er det jeg vet hvertfall:P

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett så nøye gjennom specs, så hadde ikke ikke fått med meg det. Var innom div nettbutikker for å sjekke lanseringsdato på C200, og kom da over denne som et mulig alternativ.
    Men når C200 ligger til samme pris, har bedre specs og lanseres om ikke lenge, blir det nok C200 for min del Får bare håpe brukergrensesnittet faller i smak...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt opp NMP-1000 i stua i kveld. Førsteinntrykket er egentlig _veldig_ bra.

Eneste som virker bedre på min gamle Popcorn Hour er synk-justering av ekstern undertekst.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanF
    Har ikke sett så nøye gjennom specs, så hadde ikke ikke fått med meg det. Var innom div nettbutikker for å sjekke lanseringsdato på C200, og kom da over denne som et mulig alternativ.
    Men når C200 ligger til samme pris, har bedre specs og lanseres om ikke lenge, blir det nok C200 for min del Får bare håpe brukergrensesnittet faller i smak...
    Ser ut som QNAP sin spiller er 1000 kroner billigere. Med intern harddisk og ekstern DVD/blueray så kan jo dette være et godt alternativ. Men er enig at C200 har bedre specs, bl.a. en nyere Sigma chip.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå både C-200 her og Qnap NMT-1000. Har avventet litt med NMT-1000 pga. vente på ny firmware med noen features som i hvert fall for meg personlig er ganske sentrale.

Brukergrensesnittmessig synes jeg Qnap-en blir langt langt bedre enn C-200, men C-200 blir på enkelte områder bedre funksjonalitetsmessig. Men jeg tror med kommende firmware nå fra Qnap, klarer ikke helt PH å forsvare den ekstra prisen.

Nå i starten ser det ut til at mange har fått C-200 med dårlig strømforsyning. Personlig bruker jeg nå strømforsyningen fra en gammel Shuttle-pc i påvente av ny strømforsyning.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Skal flytte snart og da havner PCen i ett annet rom enn stua, jeg trenger dermed en medieavspiller.

Er det POPCORNHOUR og QNAP som er å regne som de store innen medieavspilling, eller er det endre spillere med HDMI som spiller MKV, PCM, FLAC, mpeg2 m.m?

Vil det fungere å dytte inn en WiFi-USB dongle i disse spillerne for å få de til å streame trådløst?

Kan man bruke en iPod-Touch/Phone for å styre musikken, der man kan lese "album art"?

Takker for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Hei

Skal flytte snart og da havner PCen i ett annet rom enn stua, jeg trenger dermed en medieavspiller.

Er det POPCORNHOUR og QNAP som er å regne som de store innen medieavspilling, eller er det endre spillere med HDMI som spiller MKV, PCM, FLAC, mpeg2 m.m?

Vil det fungere å dytte inn en WiFi-USB dongle i disse spillerne for å få de til å streame trådløst?

Kan man bruke en iPod-Touch/Phone for å styre musikken, der man kan lese "album art"?

Takker for svar!

Ser ut som denne tråden har død ut...men kan svare på det jeg vet.
    Jeg kjøpte Popcorn Hour før jul og har jobbet endel med den.
    Nei det funker ikke å plugge inn hvilken som helst USB nettverksdongle.
    Prøvde det selv og fikk det ikke til fordi driveren ikke ligger inne.
    Anbefalinger på forum er at man heller kjøper et PCI kort som leveres av PCH, Bedre båndbredde enn med USB. Det er PCI slot i boksen. Kortet koster en 6-700 inkl frakt fra USA.

Ja du kan styre boksen med egnet programvare fra din Iphone/Ipod touch.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •