WD TV Mini Media Player og WD TV 2. generasjon - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 219
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Petray
    Liker ikke at folk er negative til den. Håper den står til mine behov! I løpet av desember skal den og en NAS være i hus
    Hehe:-) negativ kan man jo først være etter å ha testet den ut da;-) jeg har hatt min i ca 3 uker..
    Poenget mitt er at det må finnes bedre alternativer enn wd live;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runeme
    Hei,
    Får ikke dette til å fungere direkte. Har en server med Windows7, der mine media ligger. Har delt mappene, alt typisk oppsett er ok. Homegroup står til deling av media etc.

En kjapp googlings ser at noen flere har problemer/løsninger. Noen på dette forum som har fått dette greit til?
    rme
    Omtrent samme probl. jeg også har hatt, men jeg får spillt noen type filer da men langt fra alle:-(
    Gidder ikke knote mer med det, venter heller på en ny firmware;-)
    den funker greitt fra direktekoblet HDD da, så får jeg heller leve uten streaming fra PC....

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det var smart å vente litt med kjøp. På papiret ser den helt perfekt ut, men med manglende støtte for FLAC-tags og trøbbel med W7 (som filserver hjemme kjører på), så er det flere ting som taler for å vente. Dessverre

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Hehe:-) negativ kan man jo først være etter å ha testet den ut da;-) jeg har hatt min i ca 3 uker..
    Jeg ser det. Ser blandt annet testen av QNAP sin siste på dinside.no og ser litt på popcorn hour. Er dog utrolig fornøyd med WD TV(den første), så vil fortsette ferden med samme selskap.

Ønsket er å få til Torrent på en harddisk og mulighet til å streme fra denne... Live er et alternativ. Men alternativene øker hver dag!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slet lenge med å få til network shares i windows 7. Men etter å ha prøvd denne oppskriften funket alt som det skulle. Ser alle mapper i min "share" nå og streaming har rask respons og er stabil.

Windows 7 Network Sharing

1) right click on the drive or folder you want to share and choose properties
    2) click sharing tab
    3) click advanced sharing
    4) check share this folder
    5) name the folder whatever you want, but put an ! in front of the name click add...see step 5 jpg
    6) click permissions, allow everyone read

do this to anything you want to share
    unplug the WDTV Live from the wall, wait a minute or so, plug it back in and it should show everything you just did, at least mine did

Håper det funker for dere andre også:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Win7

Fikk det også til å virke etter diverse innstillinger. Har alltid hadd mappene delt og i Library etc (har flere pcer som henter fra server), men måtte alltså gjøre litt krumspring for å få WD boksen til å finne alt innholdet.

Virker uansett bra nå, av og til at jeg må flere ganger inn i mappene (ut og inn) får å finne innholdet.

Alt i alt fornøyd, den spiller det jeg har av filmer. Grei hastighet på menyer etc.

Rme

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runeme
    Fikk det også til å virke etter diverse innstillinger. Har alltid hadd mappene delt og i Library etc (har flere pcer som henter fra server), men måtte alltså gjøre litt krumspring for å få WD boksen til å finne alt innholdet.
    Fint hvis dere poster hvilke innstillinger som blir gjort
    Har så sinnsykt lyst på en boks, men da må jeg vite at utfordringene som er postet i denne og andre tråder lar seg løse på et vis.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Win7

Hei Mozze,
    Som det av og til blir: En gjør en god del innstillinger, omstarter etc - så plutselig virker det. Ser at noen greit får det til (ved høyreklikke på mappe og Sharing etc), mens noen må tyngre inn i systemet...

Kan derfor ikke bekrefte hva som var det avgjørende hos meg.

rme

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Leste litt på HydrogenAudio-forumet. Der hevdes det at WD TV live ikke støtter Vorbis Comment, altså tags i FLAC-filer, men kun ID3-tags. Kan noen avkrefte eller bekrefte dette?
    Har hele CD-samlingen rippet til FLAC og det er for jævli om WD TV Live ikke skulle klare å hente ut tags fra det.
    Tagger er det minste problemet her, mediaspillere er ubrukelige til musikk så lenge de ikke støtter gapless avspilling. Pause mellom hver låt når jeg spiller Dark Side of the Moon eller en liveplate er altfor irriterende til at jeg orker å høre på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linn sine nettverksspillere har gapless-avspilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjarte-
    Linn sine nettverksspillere har gapless-avspilling.
    Ja, det og mye annet (som Linn ikke har) har Squeezebox også til en femtedel av prisen, men hverken den eller Linn spiller av video. Og da er vi like langt, vi må fremdeles ha to bokser for å spille av musikk og video.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Jepp, og det er den originale WD HD TV.... Jeg er storfornoyd 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Digger denne boksen

Først av alt, den er liten og da mener jeg liten. Jeg mistet litt trua første gang jeg så den men etter å ha lekt meg med den så er jeg imponert.
    Jeg har testet avi, divx, mkv, wmv, mp3, ISO(dvd pakket) og det går som det grinner etter. 1080p ikke noe problem.
    Klart det er noen ting som kan bli bedre, men det kommer, for boksen er jo bare 1 mnd. gammel.
    Feks. hvis jeg streamer fra NAS så følger ikke subtitles meg(undertekster filer), cover bilder vises for film og selve bildet vises slik at du får 1 jpg og 1 film i samme katalog. Litt klønete.

Men vet dere hva? Det finnes løsninger for dette allerede i dag :-)
    B-RAD har startet utvikling av firmware og nå har jeg faktisk ftp og telnet støtte i boksen min.
    Jeg mounter nå NAS share opp på boksen min og dobble cover bilder er løst. Det samme med undertekster. Samt at dette er den raskeste og enkleste av alle bokser jeg noen gang har forsøkt.

Jeg er utelukkende positiv til denne boksen og det beste av alt er at den bare vil bli bedre med tiden.

Her finner du flere problemer dersom du er ute etter de: WDTVFORUM

Løp og kjøp, en morsom boks til under 1000,-.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oppdragnemo
    Først av alt, den er liten og da mener jeg liten. Jeg mistet litt trua første gang jeg så den men etter å ha lekt meg med den så er jeg imponert.
    Jeg har testet avi, divx, mkv, wmv, mp3, ISO(dvd pakket) og det går som det grinner etter. 1080p ikke noe problem.
    Klart det er noen ting som kan bli bedre, men det kommer, for boksen er jo bare 1 mnd. gammel.
    Feks. hvis jeg streamer fra NAS så følger ikke subtitles meg(undertekster filer), cover bilder vises for film og selve bildet vises slik at du får 1 jpg og 1 film i samme katalog. Litt klønete.

Men vet dere hva? Det finnes løsninger for dette allerede i dag :-)
    B-RAD har startet utvikling av firmware og nå har jeg faktisk ftp og telnet støtte i boksen min.
    Jeg mounter nå NAS share opp på boksen min og dobble cover bilder er løst. Det samme med undertekster. Samt at dette er den raskeste og enkleste av alle bokser jeg noen gang har forsøkt.

Jeg er utelukkende positiv til denne boksen og det beste av alt er at den bare vil bli bedre med tiden.

Her finner du flere problemer dersom du er ute etter de: WDTVFORUM

Løp og kjøp, en morsom boks til under 1000,-.
    Herlig! En "anmeldelse" jeg ventet på. Har du fått til torrent på den? 8) Jeg ender uansett med denne, pga av prisen og måten 1 gen har underholdt meg i stuen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny update: WD Product Update

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny update: WD Product Update
    Ah... herlig.. enda mer å leke seg med

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig! En "anmeldelse" jeg ventet på. Har du fått til torrent på den? 8) Jeg ender uansett med denne, pga av prisen og måten 1 gen har underholdt meg i stuen!
    Har ikke testet torrent men det kommer sikkert en "oppskrift" på hvordan det kan settes opp :-)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at det er utvikling på gang. Samtidig interessant å se at de heller lager ftp-funksjonalitet og annet avansert snack enn f.eks fikse gapless-avspilling og støtte for Vorbis Comment i flac-filer. Føler de begynner i feil ende, men hvis de holder trøkket opp kommer vel resten også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Godt å se at det er utvikling på gang. Samtidig interessant å se at de heller lager ftp-funksjonalitet og annet avansert snack enn f.eks fikse gapless-avspilling og støtte for Vorbis Comment i flac-filer. Føler de begynner i feil ende, men hvis de holder trøkket opp kommer vel resten også.
    For å få laste opp modifiseringer så trengs det ftp og ssh(eller telnet) tilgang. Derfor dette først vil jeg tro

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke eksterne WD disker støtter denne? Var det ikke noe med at forløperen ikke støttet alle WD diskene?

Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •