WD TV Mini Media Player og WD TV 2. generasjon - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 219
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Drix
    Denne er fortsatt til halvparten av prisen av en Popcorn Hour da, noen som vet hvorfor det? Er det noen store fordeler med den jeg bør vite om siden de kan ta dobbel pris?
    Måtte være feks at man kan putte i en intern disk i den da, så man slipper å bruke ekstern harddisk/minnepinne (hvis man ikke skal bruke kablet nett da).

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til under tusenlappen må dette være et varp!
    Det er imidlertid en ting jeg ikke finner ut av i farta. VOB-støtte er vel og bra, men kan den lese ISO-filer?
    Har rippet alle barnefilmene i ISO og det spiller PS3'n fint av via PS3 Media Senter. Kjipt å måtte rekode alt sammen til vob-filer, men på den annen side så virker menysysmte osv på WD'n så mye mere intuitivt at den engangsjobben får man bare ta med i pakka. Filserveren kan erstattes med en DLNA-støttet NAS også, nå som jeg ikke trenger transcoding for å se film via PS3 MediaSenter.
    Hva er bakdelen med denne snasne lille lekesaken her? Får man virkelig så mye moro i en så liten boks til en så lav pris!?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som veit om WD TV Live har støtte for å slå opp info om filmer på imdb når man browser filmlista? Ser noen mediaplayerer her mulighet for å vise cover, score på IMDB samt et kort omtale av filmen når man browser gjennom filmene. Ganske kjekt hvis man har en del filmer liggende som man ikke før har sett. Hva heter i så fall en slik imdb-info funksjon?

Hvilke andre spillere har i så fall en slik imdb funksjon?

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Det er imidlertid en ting jeg ikke finner ut av i farta. VOB-støtte er vel og bra, men kan den lese ISO-filer?
    Det kan den, men dog ikke med menyer og kapittelhopping. Det skal visstnok komme i en sw oppdatering seinere.

Vert pengene: JA! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gå til innkjøp av en WD TV Live. Til denne tenkte jeg å bruke en NAS harddisk. Til det har jeg to spm.

1. Er det stor forskjell mellom World Edition og World Edition II? Jeg ser at sistnevte bruker RAID. Like stor plass(tenkte 2 terra uansett). Vil jeg merke dette? Stor forskjell på hastighetsoverføringen?

2. Denne harddisken vil bli koblet til min router. Kan jeg laste ned torrent på den? Altså kjøre en torrentklient på den, slik som jeg gjør på data? Tenkte da å bruke GUI grensesnittet til uTorrent.

Blir overlykkelig hvis sistnevnte går. Da kan eks laste ned en torrentfil på skolen, legge den i min Dropbox mappe og den synker aut med min hdd. Om jeg går ann å bruke torrent på harddisken, vil nedlastningen starte med en gang torrenten oppdages av uTorrent. Herlig med ferdig film når jeg kommer hjem.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi ser hvor billig og enkelt det lar seg gjøre å tilrettelegge for streaming av mer eller mindre alt av formater, er det en ting som slår meg: Hvorfor i heite hule er det ingen TV-produsenter som har en DLNA-integrasjon som dette?
    Det ville fordyret TV'n med 500spenn og gjort den til et suverent produkt. Alt de tilbyr idag er støtte til noen lusne bildeformater og kanskje et par ubrukelige videokodeker. Argh!
    Nå må jeg kjøpe WD TV Live, en nettverksswitch og jaggu meg en ny reciever for å få nok HDMI-innganger :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Når vi ser hvor billig og enkelt det lar seg gjøre å tilrettelegge for streaming av mer eller mindre alt av formater, er det en ting som slår meg: Hvorfor i heite hule er det ingen TV-produsenter som har en DLNA-integrasjon som dette?
    Det ville fordyret TV'n med 500spenn og gjort den til et suverent produkt. Alt de tilbyr idag er støtte til noen lusne bildeformater og kanskje et par ubrukelige videokodeker. Argh!
    Nå må jeg kjøpe WD TV Live, en nettverksswitch og jaggu meg en ny reciever for å få nok HDMI-innganger :P
    Helt enig med deg at dette burde vært med i TVens software....

Jeg snakket med en kar på Sony senteret her ibyn om det samme, han mente at TV produsentene ikke hadde fokus på dette området, det ble feil fokusområde om de skulle bruke tid og energi på det.... men enig med deg at det ville jo ikke fordyre TVèn mer enn noen hundrelapper:?
    Men noen hundrelapper er kansje nok til at TVèn ikke er konkurransedyktig i pris lenger...

Har selv en KDL-37W5500 som har DNLA funksjon, det har den og, men format støtten er jo tragisk....:cry:

Blir WD TV for min del iallfall, da vet jeg at 99% støttes:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Jeg snakket med en kar på Sony senteret her ibyn om det samme, han mente at TV produsentene ikke hadde fokus på dette området, det ble feil fokusområde om de skulle bruke tid og energi på det.... men enig med deg at det ville jo ikke fordyre TVèn mer enn noen hundrelapper:?
    Nå må det også tas med i betraktningen at en TV har vesentlig lenger levetid enn en mediaspiller. Slik utviklingen har vært på formater og funksjonalitet i det siste, er det ikke mange som har mediaspilleren i mer enn et par år før den byttes ut. En TV er det ikke sjelden at folk har i ti år.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Nå må det også tas med i betraktningen at en TV har vesentlig lenger levetid enn en mediaspiller. Slik utviklingen har vært på formater og funksjonalitet i det siste, er det ikke mange som har mediaspilleren i mer enn et par år før den byttes ut. En TV er det ikke sjelden at folk har i ti år.
    Tja, ikke helt enig....

Det VAR slik at folk hadde TV i 10 år tidligere, ikke så vanlig nå lenger.. Med dagens teknologiutvikling har jeg inntrykk av at folk skifter TV hvert 2-4 år.

Når det gjelder meg selv skiftet jeg nettopp ut ett 3 år gml TV8)
    Tror det gjelder mange (iallfall ungdommer som også er den store brukergruppen av mediaspillere)...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på når denne dukker opp i Norge. ETA blir jo flyttet nesten daglig, var 22.10 i går men er nå flyttet til 10.11. Er allerede ute i Sverige ser jeg, JME Data / WESTERN DIGITAL WD TVâ„¢ Live HD Media Player.
    Skulle tro det var noe lik leveringstid i Norge og Sverige men... Irriterende

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Famous_CFC
    Lurer på når denne dukker opp i Norge. ETA blir jo flyttet nesten daglig, var 22.10 i går men er nå flyttet til 10.11. Er allerede ute i Sverige ser jeg, JME Data / WESTERN DIGITAL WD TVâ„¢ Live HD Media Player.
    Skulle tro det var noe lik leveringstid i Norge og Sverige men... Irriterende
    Datakjeden.no får den inn 22.10.09 står det på nettsiden idag.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, litt raskt ute med klaging der ja. Ser den er på lager hos mange nå. Supert!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den er hos mange nå ja. Herlig! Jeg skal til London i helgen, så skal se om jeg finner den billigere og uten moms der!

Et spm har jeg dog. Jeg skal kjøpe meg WD My Book World Edition og vet jeg kan spille av innholdet på den. Men kan jeg spille av innhold på pc'ene som er koblet til det trådløse nettverket? Jeg regner ihvertfall med at jeg kan spille av det om dataen er koblet til samme router som WD TV Live.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Famous_CFC
    Hehe, litt raskt ute med klaging der ja. Ser den er på lager hos mange nå. Supert!
    Flere enn meg som ble skuffet over "feil" lagerdato hos en del nettbutikker? De hadde xx antall på lager når jeg bestilte, men ringte å sjekket opp etter ett par dager - da beklaget de feilen.

Noen som har kjøpt den i Norge enda?

mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runeme
    Flere enn meg som ble skuffet over "feil" lagerdato hos en del nettbutikker? De hadde xx antall på lager når jeg bestilte, men ringte å sjekket opp etter ett par dager - da beklaget de feilen.

Noen som har kjøpt den i Norge enda?

mvh
    Rune
    Ja kjøpte den på fredag fra datakjeden.no jeg8)
    De hadde iallfall flere på lager når jeg bestillte...

Har du sjekket hos de ??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alligator77
    Ja kjøpte den på fredag fra datakjeden.no jeg8)
    De hadde iallfall flere på lager når jeg bestillte...

Har du sjekket hos de ??
    Ser at de også er "utsolgt". Har du allerede fått din, eller sjekket at de virkelig hadde på lager?

Skal utenlands i morgen, så sjekker om jeg er heldig der før jeg eventuelt bestiller hjemmenifra igjen.

mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte den fra multicom på onsdag i forrige uke og ser at den har blitt sendt i dag. Lagerstatusen var tydeligvis riktig, selv om de bruker litt vel lang tid på å få sendt den av gårde.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runeme
    Dette har jeg opplevd ja, og det er dritirriterende. Det er en del butikker som bevisst lyver på lagerstatusen for å lure folk til å kjøpe varen fra dem fremfor andre butikker som heller ikke har den på lager.

Jeg kjøpte noen harddisker fra datakjeden.no en gang, og de hadde 100+ disker på lager da jeg bestilte. Først tre dager etter bestillingen ble lagerstatus satt til "utsolgt", men de hadde fortsatt ikke sendt diskene til meg. Da jeg kontaktet dem fikk jeg bekreftet at de faktisk ikke var på lager da jeg bestilte heller. I løpet av de tre neste ukene oppga de lagerstatus til 100+ to ganger i uka, også gikk det gjerne en dag eller to før de ble "utsolgt" igjen. Først etter nesten fire uker ble diskene sendt.

Om datakjeden.no faktisk trodde at diskene var rett rundt hjørnet hver gang de påstod de var på lager, eller om det var bevisst lureri for å få folk som ikke vil kjøpe varer som ikke er på lager til å legge inn bestillinger, det er jeg ikke sikker på. Men det er i hvert fall helt sikkert at lagerstatusen de oppgir på websiden ikke er verdt noe som helst.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Message
    Jeg bestilte den fra multicom på onsdag i forrige uke og ser at den har blitt sendt i dag. Lagerstatusen var tydeligvis riktig, selv om de bruker litt vel lang tid på å få sendt den av gårde.
    Merkelig. Jeg bestilte også fra Multicom den 20 eller noe (lageret viste 200+ eller noe). Ringte til dem for å sjekke status på fredag, da beklaget de at det hadde vært noe feil med lageret. De hadde ikke fått inn spillerne i det hele tatt...

Enten noe misvisende info, eller noe annet?

Jeg tok uansett å kansellerte da oppdatert forventet dato er godt ute i November.
    mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har i alle fall oppdatert status til sendt og gitt meg et sporingsnummer, så det bør jo stemme. Likevel merkelig, siden du bestilte før meg

Mener for øvrig å ha lest at de tar forbehold om feil i lageropplysningene på nettet, så de har i og for seg beskyttet seg litt.

Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •