WD TV Mini Media Player og WD TV 2. generasjon - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11
Viser resultater 201 til 219 av 219
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Prototype86
    Har et par spørsmål etter å ha kjøpt inn WD TV LIVE:

1. Hvordan kan man få undertekster med filmene, når man kjører fra ekstern HD med WD TV LIVE? Det fungerer nemlig bare, når jeg bruker minnepinne i WD TV LIVE. Mener jeg har lest at flere har møtt på dette problemet...?
    Dette er sikkert avhengig av filtypene du bruker - kjører selv dvd-iso fra en NAS-disk, og har ingen problemer med å velge undertekster under "Options" på WDTV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Diverse spørsmål om nettverk med kabel

Jeg har en vanlig WD TV, men vil kjøpe meg den nye siden den har støtte for nettverk. Har tenkt å plassere hoveddataen min i en krok i stua og da er det enkelt å legge en nettverkskabel bort til spilleren. Spørsmål: Hva trengs da for å få tilgang til filene mine på maskinen? Er det bare å koble den til routeren og merke hvilke mapper som skal deles og så er man i gang?
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet ja, legger ved en link til en side der det er greit forklart visst det ikke går som planlagt: Enable Network Shares on WD TV Live & Windows 7 Ultimate x64

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, er fersking på WD Live boksen, har koblet den til en 2TB WD NAS og det funker som jern.

Det er jo imidlertid slik at både ungene og kona skal bruke boksen og jeg syns fortsatt det er litt klønete for dem å få starta en film.

Slik det er i dag, må jeg gå til
    1.Video
    2.Network Shares (fordi når jeg velger media servers, så syns jeg ikke at folderne alltid er oppdatert.)
    3.Velge NASen (har så fått den til å autentisere seg automatisk)
    4.Må så velge public folderen på NASen
    5.Shared Videos folderen
    6. Filmene kommer opp med coverart!.....
    7. men som ikke det er nok, så må jeg klikke en gang til in på folderen, for så å velge ISO´en eller VOB´en.....

Er det noen som har funnet ut hvordan man kan kutte ned på stega?

Når jeg velger video og nettverk, så burde jeg jo kunne peke rett til en spesifikk folder hver gang uten all blainga.
    Det er jo fullstendig tullete at jeg på nytt må peke til video-folderen min på NASen når jeg allerede har valgt video på WD-TV

Cover-art løsninga er jo grei nok så lenge man går inn i foldere og finner en ISO å trykke på, hvis kona kommer inn på en VOB folder, så blir hun jo bare forvirra, så den løsninga er jo også litt halvveis.

Anyone?

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt WD TV-Live siden den kom på markedet og den har fungert uten problem fram til i går. Når jeg skal koble meg opp via Network shares til mappen der jeg har filmene mine, får jeg beskjed om at brukernavn og passord er feil. Problemet er at jeg ikke har noe brukernavn eller passord.

Jeg kjører Win7 64 bit på klientmaskinen, og der er det heller ikke noe brukernavn eller passord. Har sjekket delingsalternativene, men finner ingen endring av oppsettet der i forhold til når det fungerte.

Å koble seg via Mediaserver går fint, men via Network shares vil den altså ikke.

Mest sannsynlig er det ett eller annet i Win7 som har endret seg, men hva?

Er det noen som har en løsning på problemet mitt?

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk det til å virke som et skal igjen. Fjernet Windows Live Sign In Assistant og alt fungerte som det skulle igjen.

Newcomer joe-show sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem med mkv filer

Jeg har et litt underlig problem ved avspilling av mkv filer med min wd tv live. Noen filer spilles perfekt av, mens andre hakker en gang hver 30. sekund ca, i tillegg til at lyden gjerne forsinkes. Som sagt ser det ut til at det er tilfeldig hvilke filer det skjer på ( også 720p og 1080p), men det er meget irriterende når filen hakker litt hele tiden. Det er ikke netverket i og med at jeg bruker en ekstern harddisk direkte tilkoblet til wd tv. Trodde i starten at det var filen som var ødelagt men, det skjer såpass ofte at det ville vært noe merkelig hvis så mange filer var ødelagt. Er det noen som opplever det samme problemet, evt har en løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det har med filene og gjøre joe-show. Ikke at jeg skal si for sikkert, men har opplevd på VOB-filer at akkurat det du sier skjer. Har dessverre ikke noen løsning på problemet

Har et spørsmål selv. Når jeg spiller av filer så opplever jeg at nærmest alle hakker litt. Når bildet beveger seg så blir det hakking. Kan være irriterende under actionfilmer

Lurer på hva jeg kunne gjort annerledes for å unngå dette?

Takk på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Destiny88
    Har et spørsmål selv. Når jeg spiller av filer så opplever jeg at nærmest alle hakker litt. Når bildet beveger seg så blir det hakking. Kan være irriterende under actionfilmer

Hva har du satt "refresh rate" til? Auto fungerer etter min erfaring dårlig.

Jeg anbefaler disse instillingene avhengig av frekvens på filen:
    25Hz -> velg 50Hz
    23.97, 29.97 eller 30Hz -> velg 60Hz
    24Hz (Blu-ray) -> velg 24Hz hvis tv-en støtter det, ellers 60Hz

Du kan også prøve å velge 23.97Hz hvis dette er "refresh-rate" for filen, men det er svært få tv-er som takler dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frS63
    Hva har du satt "refresh rate" til? Auto fungerer etter min erfaring dårlig.

Jeg anbefaler disse instillingene avhengig av frekvens på filen:
    25Hz -> velg 50Hz
    23.97, 29.97 eller 30Hz -> velg 60Hz
    24Hz (Blu-ray) -> velg 24Hz hvis tv-en støtter det, ellers 60Hz

Du kan også prøve å velge 23.97Hz hvis dette er "refresh-rate" for filen, men det er svært få tv-er som takler dette.

Tusen takk for hjelpen Skal fikse dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Store covere og bakgrunner

Jeg har lagt inn covere på alle videoene ved hjelp av tvixie, men får bare opp 12 små covere. Går det an å få de større, som cover flow eller noe?

Har sett på youtube at noen klarer å få det ganske flott og avansert med sier ikke hvordan de gjør det.
    Også hvordan man legger til fan-art og movie sheets, tvixie laster ned dette automatisk men det kommer ikke opp på skjermen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moviesheets og mounts

Har holdt på med denne WDTV Live boksen ei ukes tid....å i heia hvor mange timer det har gått med til prøving og feiling, men det begynner å komme seg nå.
    Har vært gjennom det meste av fora på denne spilleren, men nå synes jeg den begynner å ligne noe.

Har ikke lest hele tråden her, men tenkte å kommentere dette med coverart mm.
    Bruker selv b-rads wdlxtv firmware og psycho OSD mod, og synes denne er knall.

I tillegg har jeg brukt Thumbgen for å lage såkalte moviesheets, så interfacen er nå blitt veldig familievennlig.

Når det gjelder hvor langt inn en må krype i en share, så har jeg for in del fått dette mest enkelt og stabilt ved å kjøre en xmount av den delte mappa, da slipper en å se alle andre filene som ikke er videofiler slik en gjør det når en bruker network share.
    Network server har jeg aldri fått til.

kotet fryktelig mange timer for å få tilgang til win7 sharene, men det løste seg for meg også som nevnt over, avinstallerte windows live sign in assistant.

Om noen lurer på hvordan interfacen blir seende ut, så ligger det noen filmer på youtube fra noen som har vist litt, eks denne:

[YOUTUBE]pNDQxnVkFEM[/YOUTUBE]

Mvh
    R

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser veldig bra ut, akuratt den filmen jeg så som gjorde at jeg ville ha det samme selv. Men tror jeg ikke klarer å få det til, jeg satt hele dagen og natta igår og fikk bare lagt til cover. Det blir litt for mye tid synes jeg, skulle ønske det var noe ala XBMC som kunne fungert på WDTV live, kan det være at det kommer noe sånn?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeirOve79
    Det ser veldig bra ut, akuratt den filmen jeg så som gjorde at jeg ville ha det samme selv. Men tror jeg ikke klarer å få det til, jeg satt hele dagen og natta igår og fikk bare lagt til cover. Det blir litt for mye tid synes jeg, skulle ønske det var noe ala XBMC som kunne fungert på WDTV live, kan det være at det kommer noe sånn?
    Ja det tar FRYKTELIG med tid, men når en først har funnet ut av det , så går det relativt kjapt, kommer litt ann på hvor mye info som ligger ifeks imdb, og hvor mye som evt må legges inn manuellt.

musikk delen går kjapt, men alle thumbnail til feks serier ol, tar endel tid.

Mvh
    C

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har blitt nevnt i den andre WDTV-tråden, men det gjelder også Live.

1.03.35 beta firmware WD TV LIVE HD Firmware PRE-Release BETA 1.03.35 - WDTV FORUMS

Har installert denne selv nå i dag, og det ser ut som om det har gått uten problemer.

Kan da få opp dvd-menyer fra .iso filer, og den hopper da også til neste kapittel i stedet for neste fil i katalogen om man trykker "Next" underveis i en film/konsert.

Menyer i BD-iso er visst ikke klart ennå.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny firmware sluppet:

WD Product Update
    Release 1.03.49 (11/16/10)
    Added DVD navigation support.
    Added Mediafly application.
    Resolved MP4 poor frame-rate and audio out of sync issue.
    Resolved HDMI auto resolution selection issue.
    Resolved playback issues related to mkvmerge.
    Other bug fixes and product updates (see release notes).
    ------
    Jeg har igrunn ventet på boxeebox, men testene jeg har lest gir ikke noe ekstra utover det WD TV live klarer nå etter siste FW. Med full støtte for DVD-meny i ISO-filer så er vel det meste på plass.
    Lenge siden jeg har lest gjennom denne tråden, men antar WD TV Live støtter tekst i .MKV filer? Det + ISO så er jeg i mål, gitt at det ikke er et vilt ******* med nettverksoppsett mot W7.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Var idag og kjøpte en wdtv live og da jeg skulle starte den opp starter selvsagt problemene:evil:

Jeg får opp opstarsbildet, men lenger kommer jeg ikke. Lyset i fronten står og blinker og ingenting skjer når jeg bruker fjernkontrollen. Har prøvd å restarte boksen, men ingenting skjer da heller. Noen som har en forklaring på dette? Kanskje noe jeg har oversett?

Boksen er koblet til en 32" samsung lcd med hdmi kabel og nettverkskabel til ruter.

På forhånd takk

Newcomer DrHolm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skuffa..

Jeg og min fru kjøpte en WDTV HD Live MD via Komplett.no for noen få dager siden.

Komplett.no - Western Digital TVâ„¢ Live Media Player

Her står det jo at den håndterer "alt" av både lyd og video, men..

.flac som jeg begynner å få en del av får jeg ikke til å fungere, eller, finner det ikke. Den finner alt annet jeg har av f.eks. mp3..

.mkv finner den heller ikke, sammen med .vob og div. "videoklipp".
    og enkelte filer spiller den av i fire sek. før den hopper ut i menyen igjen.

Jeg har delt og triksa etter alle kunstens regler (meg kjent..) og siste firmware er instalert. Ser at noen bruker en uorginal firmware, som jeg også har prøvd å få til, uten hell. Den finner ikke fila under filbehandling og hvis jeg prøver å oppdatere, så finner den heller ikke versjonen jeg har på en USB-penn.

Kan så og si ingen ting om koding, programering. Så må ha det inn med teskje, hvis noen kan hjelpe.

Martin

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det denne boksen ikke kan? Formater den ikke takler? Hører mye skryt og vurderer å kjøpe. Skal brukes pga PS3's begrensninger, for det meste med usb, kansje litt streaming. hovedsaklig hd-matrial... studerer jeg på feil mediaspiller?

Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •