WD TV Mini Media Player og WD TV 2. generasjon - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 219
    Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bhanse
    Følget tipsene og guiden på den ene linken, men får fortsatt det login vinduet.
    Noen andre tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du delt filene på pc? Her er ihverfall oppskrift fra WD for Vista:
    The WD TV Live Community – Resources - Enable Sharing for Windows XP/Vista

Fant en link til som omhandler deling:
    A Guide to Fixing Network Shares (THIS WORKS) - Western Digital Community

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg WDTV Live for noen dager siden...og er kjempefornøyd! Hadde den orginale WDTV fra før og var fornøyd med den, men ønsket meg nettverk og DTS-downmix.

Var litt redd for at jeg skulle støte på problemer, siden så mange tydeligvis har slitt med en del ting. Men neida, ingen problemer! Alt bare virker Spilleren fant nettet med en gang, lastet ned nyeste firmware, boom - klar til bruk. Og det første jeg merket meg var at denne er mye raskere enn WDTV HD. Alt glir mye bedre nå

Så delte jeg noen mapper på Macen trådløst via nettverket - WDTV Live både fant og spilte av filene jeg fôra den med, inkludert .mkv. Digg! Litt hakking ble det etterhvert, men det er ikke så rart når HD-materiale fløy gjennom lufta via en gammel, dårlig G-router. Med min nye N-router bedrer nok det seg

Filene med DTS spilte som bare det!

Morsomt med internettfunksjonene, som Youtube og Live365. Synd vi ikke får bruke Pandora, men vi får håpe Last.fm eller aller helst Spotify kommer etterhvert. Det hadde vært helt konge!

Savner jeg andre ting? Klart det, som mange av dere andre er det er mange småting jeg ønsker meg. Men til mitt bruk er WDTV Live bortimot komplett, sånn i det store og det hele. Konklusjonen er at jeg så langt er veldig fornøyd med denne oppgraderingen.

Den gamle WDTV var kjempebra...WDTV Live er enda bedre!

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer for meg og nå
    Når den nyeste oppdateringen kom så oppdaterte jeg, så plutselig fungerte Network Share :8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Hjelp, jeg mangler teksting på VOB

Jeg koblet opp min WD TV Live i dag til min WD Passport inneholdende 110 filmer i VOB-format. Disse filmene er krympet med DVD-Shrink og jeg har valgt kun norsk undertekst. Menyene er fjernet. Med andre ord, slik man gjør når man skal lagre filmen på en DVD.
    Men når jeg spiller av filmene på WD TV Live så kommer ikke teksten frem. Film og lyd er OK. Når jeg velger Options og sublitles så står det at det ikke er subtitles (No Subtitles), men jeg vet at alle filmene har norsk tekst lagret. Jeg har lest at man ikke kan bla i menyen på VOB-format, men det har ikke blitt kommentert at den ikke leser subtitles.
    Så nå er jeg rådvill. Kan jeg virkelig ikke se undertekster på film i VOB-format?
    Hvis ikke, hva i all verden gjør jeg da?
    Vennligst svar raskt da jeg har kort tid igjen før jeg kan returnere spilleren (noen dager igjen av 14 dagers angrefrist).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Vil WD TV Live vise bluray-filmer i like god bildekvalitet som en bluray-spiller?
    Hei, har 1,5T med bd image filmer. Bildet er helt topp med full pupp på DD HD lyd, men får ikke DTS HD Master som bare gir DTS lyd. Tekst har jeg ikke fått frem, men lyd språk kan jeg endre. Så alt i alt så synes jeg at dette er kjempe bra, og regner med at tekst på image vil komme etter hvert. MVH Sven O
    JVC X35- Klipsch RF 7 II og RC 64 II- RS 42- Atmos oppsett- Marantz SR7011-Mozart HTPC- HiMedia- Bluesound Node

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaget i går en liten "feil" ved denne boksen, og det er at den ikke taklet dvd-iso med flere bildevinkler. De kapitlene med flere mulige vinkler ble bare hakking. (Testet med Metallica - Cunning Stunts).

Noen som vet om dette er nevnt i forbindelse med en FW-oppdatering?

Savner også støtte for menyer/kapitler...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vista NVC

Hei!
    Fikk boksen min igår....
    Tenkte jeg skulle bruke den til å streame fra pc....

Koblet WD TV Live i nettverket. Den koblet seg opp selv, lastet ned siste versjon, restartet seg selv og kom fint opp på tv.

Men så var det å begynne og streame da....
    Satt i programvaredisken.....
    Den ble blokkert av Norman Virus Control, "trojaner" ifølge NVC
    Tok bort NVC men programvaren finner ikke Wd TV Live bosen....så jeg får ikke "mappet"

Hmm noen ide?
    Jeg kjører Vista på PC

Ser at nettverket virker da jeg ser navnet på PC fra WD TV Live boksen...

Sleng ut forslag
    :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Hei, jeg har en WD BOKS v2. alt fungrer fint, netterkshare osv. men jeg øsnker å bruke nrk og tv2 slik som mediaportal klarer? (TV 2 ip-TV og NRK Online Spotlight ) noen som vet det går hvis ikke åssen kan få opp en vanlig stream fra en url på boksen?

noen som leka seg llitt med media server?

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sim G
    Så delte jeg noen mapper på Macen trådløst via nettverket - WDTV Live både fant og spilte av filene jeg fôra den med, inkludert .mkv. Digg! Litt hakking ble det etterhvert, men det er ikke så rart når HD-materiale fløy gjennom lufta via en gammel, dårlig G-router. Med min nye N-router bedrer nok det seg
    Jeg har samme oppsett og den spiller musikk-filer jeg deler fra Macen, men ikke filmer (avi, iso osv..)? Noe spesielt du har gjort? Får feilmelding om at formatet ikke er støttet.

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ut noen tips etter ganske mange timer lesing og testing.

-Jeg hadde 1. generasjon WD TV og koblet min eksterne hardisk rett til WD TV Live når jeg fikk den. WDTVL låste seg hele tiden, løsningen var å finne de skjulte filene på den eksterne hardisken og slette WD TV mappen. Det blir opprettet en ny mappe på den eksterne hardisken automatisk når du kobler den til WDTVL igjen.

-Fikk ikke spilt .avi, .iso filer m.m. over nettverket/fra Mac`en selv om filmene funket ved bruk av ekstern harddisk. Løsning var å gi filene lesetilgang (på mac: vis info - Deling og rettigheter - ALLLE/EVERYONE: kun lese)

Spilleren fungerer glimrende. Raskere og bedre fjernkontroll en 1. generasjon. Genialt at en kan dra filer fra mac hardisken rett over i den eksterne som er tilkoblet WDTVL.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har tips tl åssen jeg kan spille MMS linker fra lan internett på boksen?
    jeg laget en playlist med en mms:// strem link. men den spilles ikke av. starter ikke. noen som har tips til åssen man kan få dette til å fungre?

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry WD hdtv live. [Nettverksproblemer]

Kjøpte denne dritten (beklager mitt ordvalg) og koblet opp. Tanken var og hente direkte fra server /lokale pcer. Vel, virket gjorde det... i 2-3 minutter ,deretter "no connection to network" ,det samme gjenntar seg høvelig hver eneste gang jeg forsøker å spille noe, uavhengig av om det er musikk ,dvd ,eller filmer i .mkv. Testet med minnepenn og det fungerte problemfritt. Kjører kablet nettverk fra A-B så det er ikke problem med signalstyrke. Er det i det heletatt noen som har fått nettverksstreaming med denne boksen til å fungere "smertefritt" (??) Også når jeg endelig har fått til å spille en videosnutt og ønsker å høre på musikk så nekter boksen meg tillgang musikkmappen min. Rundingen kan tydeligvis snurre i all evighet.
    Om noen har forslag til løsning hadde det vært supert...
    Hvis ikke selges denne omgående!

-Frustrert

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lars J:

Høres ut som du har noen rettighetsproblemer. Sjekk antivirus/brannvegg/spyware programmer, det er ofte de som er synderen.

Jeg har kjørt fra PCen og det fungerte utmerket. Men har nå begynte å bruke en WD Mybook i stede, så jeg slipper å høre på susingen fra PCen. Dette hadde jeg litt problemer med, da mybooken var kresen på koblingen mot en switch, så denne måtte jeg sette direkte på routeren.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re; viranth

Heisann...
    Jeg tester nå å kjøre pcen i "workgroup" istedet for mshome som windows selv ønsker (norsk xp) ,og det ser ut til at det muligens var så enkelt.
    Takk likevel

Sitat Opprinnelig postet av viranth
    Lars J:

Høres ut som du har noen rettighetsproblemer. Sjekk antivirus/brannvegg/spyware programmer, det er ofte de som er synderen.

Jeg har kjørt fra PCen og det fungerte utmerket. Men har nå begynte å bruke en WD Mybook i stede, så jeg slipper å høre på susingen fra PCen. Dette hadde jeg litt problemer med, da mybooken var kresen på koblingen mot en switch, så denne måtte jeg sette direkte på routeren.

Newcomer Prototype86 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par spørsmål etter å ha kjøpt inn WD TV LIVE:

1. Hvordan kan man få undertekster med filmene, når man kjører fra ekstern HD med WD TV LIVE? Det fungerer nemlig bare, når jeg bruker minnepinne i WD TV LIVE. Mener jeg har lest at flere har møtt på dette problemet...?

2. Hvilken nettverkspinne er best egnet til WD TV LIVE, slik at man kan streame filmene via hjemmenettverket samt laste ned oppdateringer mm.?

3. Noen som har funnet ut av hvordan man kan få inn cover-bilder til filmene, slik at man kan velge filmene ut i fra et filmbibliotek i WD TV LIVE?

Takker for alle svar.

Newcomer Prototype86 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3. Noen som har funnet ut av hvordan man kan få inn cover-bilder til filmene, slik at man kan velge filmene ut i fra et filmbibliotek i WD TV LIVE?
    -Finn coverart til filmen og kall det folder.jpg ,legges i mappa hvor filmen ligger.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Internettilkobling

Heisann!

Jeg har nettopp kjøpt meg en wd tv live og prøver å koble denne til internett.

Problemet er at jeg ikke har tilgang til kablet nettverk, men bare trådløst.
    Jeg har ikke lyst til å bruke 300-400kr på en wifiadapter da jeg i løpet av noen måneder får tilgang til kablet nettverk.

Det jeg tenkte var å koble wdtv til laptopen min via kabel, og dele trådløs internett med wdtv'n.

Jeg klarer ikke å sette opp dette riktig. Kan noen hjelpe meg?
    Skal jeg bruke krysset eller vanlig ethernet-kabel?

Jeg har win 7 pro.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prototype86
    Har et par spørsmål etter å ha kjøpt inn WD TV LIVE:

1. Hvordan kan man få undertekster med filmene, når man kjører fra ekstern HD med WD TV LIVE? Det fungerer nemlig bare, når jeg bruker minnepinne i WD TV LIVE. Mener jeg har lest at flere har møtt på dette problemet...?

2. Hvilken nettverkspinne er best egnet til WD TV LIVE, slik at man kan streame filmene via hjemmenettverket samt laste ned oppdateringer mm.?

Takker for alle svar.
    For å få coverbilder finnes det et gratis program kalt ThumbGen som kan generere coverart for WDTV. Her er link til programmet: WDTV ThumbGen

Her går det å lese litt om programmet: WDTV ThumbGen - Generate thumbs and moviesheets for WD TV Media Players

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •