DAC med volumkontroll/forforsterker med DAC? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Matrix mini-i

Denne så ikke verst ut, synes jeg. "Pre-amp and DAC modes switchable", det må vel bety at det er DAC og preamp i ett?

Matrix mini-i 24/192 Balanced DAC + Headphone Amp - eBay (item 350235725907 end time Sep-02-09 20:13:10 PDT)

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @kablang
    Pent utseende ihvertfall! Men så ikke ut som den hadde analog volum justering? Edit: glem det, så ikke hjulet fordi det var sort :P

___

Angående romkoreksjon/eq på pc så er det helt klart en bra løsning, men jeg har sansen for hvordan recievere gjør så mange oppgaver veldig enkelt i en boks.

Tror UMC-1 fra Emotiva kan være noe for meg, da kan jeg også bygge ut til surround etterhvert om jeg har lyst:

-Automatic Emo-Q™ multi-channel room correction and automatic loudspeaker setup. Calibrated measurement microphone included.

-Quadruple bass manager with independently selectable high and low pass frequencies from 40hz – 160hz, in 10Hz increments

-Independent 11-band graphic EQ with global bass and treble controls by channel groupings

Dacen står det foreløpig ikke noe om...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kablang
    Sjekk ut Zero DAC fra Tianyun.
    Var litt nysgjerrig på denne selv, og en del søking ga dette resultatet:

Stort sett OK vurdering av lyden -- men dårlig byggekvalitet, og mange kjøpere har fått defekte DAC'er.

Moral: Styr unna om du ikke er villig til å gamble med tusenlappen din...

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Volumustering på den digitale kilden er fy-fy.
    Ikke nødvendigvis. I dag kjører jeg PC (m/korreksjon)-ekstern DAC-forforsterker-effekt osv...

Etter anbefalinger fra Bernt i JuiceHifi (han med Audiolense) her jeg blitt stadig mer nysgjerrig på digital volumkontroll på pcen. Vurderer å kjøre LynxTwo internt lydkort (studio-kvalitet pci-kort med veldig god dac), som opererer med jitter-minimering og i 24bit, digital romkorrigering, analog ut og rett i effektforsterker.

Når man opererer med 24bit dynamisk oppløsning og kjører på f.eks. 50% volum sitter man fortsatt igjen med 23bit oppløsning, noe som i teorien gir vel så bra dynamisk oppløsning som analog volumkontroll på et 16bit signal. Fordrer selvsagt prima oppskalering fra 16bit til 24bit i PCen.

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Var litt nysgjerrig på denne selv, og en del søking ga dette resultatet:

Stort sett OK vurdering av lyden -- men dårlig byggekvalitet, og mange kjøpere har fått defekte DAC'er.

Moral: Styr unna om du ikke er villig til å gamble med tusenlappen din...
    Ser ikke bort fra at det stemmer, men det var heldigvis ikke noe feil med min. Men dette med dårlig kvalitet gjelder dessverre ikke bare kina-hifi. Bør ikke nødvendigvis styre unna billige produkter fra Kina (Shanling, Xindak, Cayin m.fl. har vel brukbart rykte), men frykter du dårlig kvalitet så kjøp lokalt med enkle retur-/reklamasjonsmuligheter.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •