Hvordan sette opp systemet rundt Linn Sneaky/Majik/Akurate/Klimax?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan sette opp systemet rundt Linn Sneaky/Majik/Akurate/Klimax?

Tenkte jeg skulle starte opp en tråd som handler om hvordan man setter opp de nye nettverkspillerne fra Linn. Virker som om det er mange måter å konfigurere nettverket og mange alternativer når det gjelder å betjene selve spilleren.

Det første jeg lurer på er:
    Jeg har en NAS (Synology DS509+) som sammen med en evt. Linn DS vil bli koblet kablet til en router. Må jeg innstallere noe serverprogramvare på NASen hvis jeg vil betjene nettverksspilleren med en laptop som er koblet trådløst til routeren. Når jeg leser litt på Linnforumene så er det så mye snakk om å måtte innstallere serverprogramvare av typen Twonkey på NASen. Min Synology DS509+ kan jeg sette opp som en "mapped network drive" i windows så da kan vel Linn DS få tilgang uten videre også? Vil helst ikke måtte tulle med ting på NASen som vil gjøre den ustabil. Er det slik at hvis jeg innstallerer programvaren til Linn på laptopen så jeg igang?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Linn baserer sitt oppsett på uPnP (AV), så dersom softwaren som følger med fra Linn inneholder en uPnP AV driver, da skulle det gå utmerket å dele NAS'en via Laptopen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •