Logitech Squeeze famile - Offisiell teknisk tråd - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 123
    Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mulig jeg er helt på jordet nå, men jeg var sikker på at localhost og 127.0.0.1 var adresse til pcen man satt på. Og for at programmet skulle funke med de adressene måtte det være innstalert på pcen du sitter på.

127.0.0.1 og localhost funker ikke hos meg, men jeg har skvisserver installert på en QNAP.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei. Jeg skal prøve å forklare hva som ikke går og hva som går.

Server er installert på HTPC'en. Den eneste stasjonære jeg har.
    Det er også fra HTPC jeg prøver å logge inn på WEB grensesnittet (samme PC)

Det GÅR IKKE å trykke på WEB-knappen i server software.
    Det GÅR IKKE å gå inn på http://127.0.0.1:9000/
    Det GÅR AN å gå inn på http://localhost:9000/
    Det GÅR AN å gå inn på http://10.0.0.3:9000/ (som er min PC's IP)

Problemet er forsåvit løst, men stusser veldig over hvorfor den ikke oppfører seg som ment. Det er nok min PC det er noe rart med da.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du går i command promp og skriver "ping localhost", hvilken IP adresse rapporteres tilbake i responsen? Jeg vil bli overrasket om det er annet enn 127.0.0.1, men har sett noen få herpa hosts filer som har andre adresser. Disse herpa hostsfilene hadde blitt "justert" av virus.

edit: Er det Windows du kjører på HTPC?

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal sjekke dette når jeg kommer hjem.

Jeg kjører Win7 x64.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Squeezebox Radio - Batteri i Norge

Hei!

Noen som vet hvor man får kjøpt batteri-pakken til Radio i Norge?
    Vet at den kan bestilles pr Logitech, men da kommer vel både moms, fortollingsgeb og frakt i tillegg...

mvh
    Torfinn

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torfinn.aas@online.no
    Hei!

Noen som vet hvor man får kjøpt batteri-pakken til Radio i Norge?
    Vet at den kan bestilles pr Logitech, men da kommer vel både moms, fortollingsgeb og frakt i tillegg...

mvh
    Torfinn
    Bestiller du fra Logitech.no så er det ikke noe momsing i tillegg. De fungerer nok som en hvilken som helst norsk nettbutikk. Det blir det samme som CDON.no. Hvor bedriften med lager holder til i Sverige.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Duet. Og sliter noe veldig med å få den til å fungere skikkelig. Kjører kablet nettverk, og har ikke noe trådløst i huset.

Den får så å si aldri kontakt, selv fra 3 meters avstand. Når den får kontakt, og funker greit, så etter at den har spilt lenge, og jeg skal bytte sang osv, og den må synkes igjen så funker det som regel ikke.

Noen som har en løsning på dette?

Vil en Touch fjerne dette problemet, da den ikke må synkes mot fjernkontrollen?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører pr dags dato squeezebox server fra en FreeNAS server.
    har problemer med at den konker ut i tid og utid så vil derfor flytte squeezebox server over til en annen pc.

i.o.m. at jeg har lagret en del under favoritter så lurer jeg på om det lar seg gjøre å hente dette ut fra den gamle plasseringen i form av en fil eller lign?
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Bestiller du fra Logitech.no så er det ikke noe momsing i tillegg. De fungerer nok som en hvilken som helst norsk nettbutikk. Det blir det samme som CDON.no. Hvor bedriften med lager holder til i Sverige.
    Er du sikker på dette? Finner følgende info på sidene til Logitech:

--------------------
    EU-land
    Prisene i Logitechs nettbutikk er inkludert moms, med mindre annet er oppgitt. Hvis forhandleren du har valgt, sender varene fra et annet område enn det området varene skal leveres i, er det mulig at det beregnes moms for landet varene sendes fra.
    Forretningskunder
    Hvis du befinner deg i EU og kjøper for et firma som er momsregistrert, er det ikke sikkert du trenger å betale moms på varene. Angi nummeret for momsfritak i feltet nedenfor før du klikker på Fortsett. Hvis du ønsker å bli bedt om et momsnummer, må du angi navnet på bedriften din når du oppretter en brukerkonto på faktureringssiden.

Når momsfritaksnummeret ditt er blitt godkjent, oppdateres bestillingen din automatisk med momsfri pris, hvis aktuelt. Hvis momsen ikke fjernes automatisk, kan vi ikke fjerne den.

Hvis du befinner deg i Norge, Sveits eller andre land som ikke er med i EU, kan du se bort fra denne delen.

Land utenfor EU:
    VIKTIG: Bestillinger som skal leveres i land utenfor EU, kan faktureres uten moms. Det er ditt ansvar å betale alle nødvendige skatter og avgifter i det landet du er bosatt i. Vi ønsker å gjøre oppmerksom på dette, slik at det ikke oppstår misforståelser når varen leveres."
    -----------------

Prøvde å legge inn bestilling og fikk opp denne meldingen:

------------------
    Merk: Alle våre priser vises uten tillagt merverdiavgift (Moms) eller import kostnader. Momsen som er 25% på prisen og import kostnadene blir sendt i en regning fra UPS etter varen er levert.
    Bestillinger er underlagt ordrebehandlingstid. Artikler kan sendes med ulike fraktselskaper, som UPS.
    ------------------

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Squeezecenter server log file" er nå 4gig hos meg. Er det noen som vet hvordan jeg begrenser denne størrelsen? Finner ingenting på nettet.

Og hva skjer om jeg rett og slett sletter den?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    "Squeezecenter server log file" er nå 4gig hos meg. Er det noen som vet hvordan jeg begrenser denne størrelsen? Finner ingenting på nettet.

Og hva skjer om jeg rett og slett sletter den?

Hm?
    Min er 621kB (om vi snakker om samme fil vel og merke)
    Er det server.log som ligger under programdata\squeezebox\logs\ du mener?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant ut at det var "server.log.0" som var 4gig, og at den var sist oppdatert 1.1.2009. Slettet hele driten, og regner med at alt er vel :-)

Jeg har forøvrig en server.log under Documents and Settings/All Users/Application Data/Squeezebox som er 51k og en under Documents and Settings/All Users/Application Data/Squeezecenter som er 44k.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logitech.no har ikke tilleggspakken til Squeezebox Radio på lager, noen andre norske (net)butikker som kan tenkes å ha det? Jeg har søkt, men klarer ikke å finne noen. Tips mottas med takk.

Squeezeboxâ„¢ Radio Accessory Pack

mvh
    PK

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg vill kalle det tips, men Logitech har tydeligvis store problemer med leveranse av batteri/tilleggspakke.

Vurderte å kjøpe Radioen i januar hos Elprice i Ålesund, da var beskjeden at de skulle få inn batteri om ca 14 dager. Beskjeden nå var at jeg kunne bestille det på logitech.no, og at de ikke hadde mottatt noe batteripakke.

Jeg kjøpte Radioen hos Elkjøp for en uke siden (for å få 30d retur om ikke fornøyd). I går skulle jeg bestille batteri på logitech.no står det bare ”Ikke på lager”. Telefon til Logitech i dag sier de at de ventet levering er medio august, men at dette ikke kunne garanteres. Dvs. 14 dager i januar har blitt til ca 2 mnd. i juni... Etter det jeg forstår har det ikke blitt levert batteripakker i Norge i det hele tatt, og søk på nett viser at det ikke bare i Norge dette er et problem.

Kommer til å returnere min, da batteridrift var en forutsetning for kjøp, så heller kjøpe en når batteri blir tilgjengelig. Ellers funker Radioen veldig bra.

Kan ikke se annet en Logitech som har markedsført dette som en bærbar nettradio også har ansvar over for andre som har kjøpt den, og skulle ha rett til å heve kjøpet om batteridrift var forutsetning ved kjøp.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RicardoR
    Kan ikke se annet en Logitech som har markedsført dette som en bærbar nettradio også har ansvar over for andre som har kjøpt den, og skulle ha rett til å heve kjøpet om batteridrift var forutsetning ved kjøp.
    Hvor er det Logitech markedsfører denne som batteridrevet?

Det nevnes ingen steder. At de hele tiden nevner hjemme og hjemme nettverk burte vel være en god indikasjon hvor den må være, samt at de aldri nevner noe om bærbarhet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er det Logitech markedsfører denne som batteridrevet?

Det nevnes ingen steder. At de hele tiden nevner hjemme og hjemme nettverk burte vel være en god indikasjon hvor den må være, samt at de aldri nevner noe om bærbarhet.

Fra logitech sine nettsider;

Squeezebox™ Radio

Passer inn

Siden spilleren er så kompakt, kan du sette den overalt: på kjøkkenet, på soverommet, på badet eller til og med på verandaen.

Squeezebox™ Radio Accessory Pack

Gå fra rom til rom

Med det oppladbare batteriet kan du ta med deg Logitech® Squeezebox™ Radio rundt i huset, uten å avbryte musikken

At den kan flyttes uten å avbryte radiosendingene var avgjørende for min del, det skall man altså kunne gjøre om man kjøper Accessory Pack. De fleste trådløse nettverk rekker vel også godt utenfor husveggene og da er det jo greit å slippe å dra med seg en ledning om vil ha litt lyd i hagen eller for min del verandaen.

At den har håndtak i bakkant og plass til et relativt stort batteri tyder vel på at modellen er ment å kunne flyttes litt mer enn andre internettradioer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Squeezecenter+qnap

Har problem her når jeg skal kjøre squeezecenter programmet,alt fungerer med innstallering. Når jeg skal kjøre prg etter innstallering står det failed,kan noen hjelpe?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordboer
    Har problem her når jeg skal kjøre squeezecenter programmet,alt fungerer med innstallering. Når jeg skal kjøre prg etter innstallering står det failed,kan noen hjelpe?
    Jeg hadde ett lignende problem når jeg slettet 7.4, og la inn 7.5. Fikk kun fail, osv.

Løsningen var å legge inn 7.4 slik at det fungerte som det skulle, for så å innstallere 7.5, så senere 7.5.1 over dette igjen. Nå funker det så fint som bare det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ett lignende problem når jeg slettet 7.4, og la inn 7.5. Fikk kun fail, osv.

Løsningen var å legge inn 7.4 slik at det fungerte som det skulle, for så å innstallere 7.5, så senere 7.5.1 over dette igjen. Nå funker det så fint som bare det.
    Får prøve det da,er det 7.4.1?hvor finner jeg det prg?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidligere versjoner av serverprogrammet finnes her: