Frustrert Tvix-eier trenger hjelp.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Frustrert Tvix-eier trenger hjelp.

Har nylig investert i en Tvix HD M-7000 som skulle gjøre min digitale hverdag til en dans på roser....så langt er dette ikke tilfellet.
    Har en HP 470 hjemmeserver med det meste av min musikk, filmer og bilder lagret på, trodde det skulle være en sang og en dans å knytte opp mediaspilleren til denne men foreløpig sliter jeg.

Det jeg har gjort så langt er følgende:
    Installert Tvix netshare på hjemmeserveren via remote desktop.
    Knytta til nettverksdisk 1 på setupen med korrekt IP-adresse med NFS-filsystem.

Når jeg Pinger serveren via setup-menyen i Tvix får jeg opp 5 av 5...antar dette er en bra ting....likevel er det helt bingo om jeg får kontakt med filene på serveren eller ikke..

Gjorde et forsøk på å legge inn ny firmware på spilleren i kveld....ny nedtur...Når spilleren ble koblet til PC via USB-port ville ikke PC-en vedkjenne seg Tvixen ergo fikk jeg ikke lagret ny firmware i spilleren. Hva gjør jeg så videre?

Status per 23.06 er at Tvixen er rimelig nærme en skilsmisse...men hvis noen der ute sitter inne med litt kunnskap om hva jeg gjør feil hadde en vennlig dult i ryggen i rett retning vært velkommen...

Frustrert hilsen fra Fattiglusa

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

netshare

hei

når min tvix boks pinger mot hp mediasmart, så er feilen at netshare ikkje kjører på hpen. den starter bare når eg starter opp remote desktop.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •