Logitech® Squeezebox™ Touch - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 18 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 344
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Jeg har en del 24bit/192kHz filer i FLAC som jeg har fått overført fra eldstemann, og spiller disse helt problemfritt via mitt trådløse nettverk. D.v.s. de konverteres til 24bit/48kHz før det blir lyd via mine Squeezebox Classic, men den konverteringen foregår etter at signalene har gjennomført sin trådløse ferd gjennom eteren. Bruker en D-Link DIR-655 router.
    Interesant, da skal det gå moa. Ligger an for at jeg skaffer en ny router for test. D-Link DIR-655 er en jeg har på blokka. En annen er Linksys WRT-160NL. Synes den siste ser best ut da den skal opp på veggen - vanskelig å bestemme seg gitt.....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Interesant, da skal det gå moa. Ligger an for at jeg skaffer en ny router for test. D-Link DIR-655 er en jeg har på blokka. En annen er Linksys WRT-160NL. Synes den siste ser best ut da den skal opp på veggen - vanskelig å bestemme seg gitt.....
    HAr D-linken, velg noe annet.
    Den sliter med 2-3 smartphoner koblet opp, 2-3 p'er, spotify streaming, (squeezebox koblet kablet sammen med NAS), kanskje noe youtube og hvem vet om unga drar en torrent eller to(dog med begrenset båndbredde)(og torrentbruken har stupt etter at Spotify kom i huset) Da blir det ustabilt.
    Hadde nok heller gått for den linksys'en eller noe lignende. (Kanskje Linksys e2000?)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    HAr D-linken, velg noe annet.
    Den sliter med 2-3 smartphoner koblet opp, 2-3 p'er, spotify streaming, (squeezebox koblet kablet sammen med NAS), kanskje noe youtube og hvem vet om unga drar en torrent eller to(dog med begrenset båndbredde)(og torrentbruken har stupt etter at Spotify kom i huset) Da blir det ustabilt.
    Hadde nok heller gått for den linksys'en eller noe lignende. (Kanskje Linksys e2000?)
    Etter en del surfing i går kveld ble det bestilt en Netgear WNDR 3700 - skal være noe av det bedre som er å få pr dato. Vinglet en del frem og tilbake mellom denne og Linksys E3000 men falt ned på Netgear'n bl.a. fordi jeg skal ha den på vegg, liker ikke helt at Linksys ønsker at kablene skal opp, at jeg nylig kjøpte en Netgear NAS som funker bra samt at denne routeren skal være litt kjappere enn E3000.

Fikk lyst på en Dual Band - har ikke noe som går på 5 kHz i dag men vi får se hvordan det går...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, nå er det kanskje for seint å anbefale en ruter men selv har jeg Linksys WRT610N. Linksys WRT610N - Prisguide.no

Denne kneler ikke for torrent, wimp, ps3 og surfing samtidig. Fordelen med Linksys (Cisco) er at du kan installere alternativ firmware. DD-WRT heter linux firmwaren. Gir deg uendelig med konfigurasjonsmuligheter og stabilitet.
    www.dd-wrt.com | Unleash Your Router

I korte trekk er det Canal Digital som avgjør oppetiden på linja og ikke ruteren.

Lykke til med din nye ruter Håper at det løser seg nå!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Hei, nå er det kanskje for seint å anbefale en ruter men selv har jeg Linksys WRT610N. Linksys WRT610N - Prisguide.no

Denne kneler ikke for torrent, wimp, ps3 og surfing samtidig. Fordelen med Linksys (Cisco) er at du kan installere alternativ firmware. DD-WRT heter linux firmwaren. Gir deg uendelig med konfigurasjonsmuligheter og stabilitet.
    www.dd-wrt.com | Unleash Your Router

I korte trekk er det Canal Digital som avgjør oppetiden på linja og ikke ruteren.

Lykke til med din nye ruter Håper at det løser seg nå!
    WRT610N er bra - v2 av denne har blitt til E3000 i den nye serien. Forøvrig kan også den jeg bestilte kjøre den alternative Linux firmware'n , men du mister garantien. Vi får se hvordan den fungere - litt synd de var utsolgt på Elkjøp/Lefdal - god pris og lettere å angre - men i værste fall går jo det på Komplett og.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra at du kan kjøre den firmwaren da. Nedturen er jo garantien
    Etter at DD-WRT kom i boksen skal ikke jeg ha noe annet. Funderte på om jeg skulle prøve noe annet enn DD-WRT, men det får bli med tanken. If it aint broke, dont fix it

Men håper du blir fornøyd da! Gjerne legg igjen erfaringen fra boksen.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Offisiell Spotify plugin på vei!

Spotify på Squeezebox

Spotify Premium er snart tilgjengelig på Squeezebox Radio & Touch. Hvis du vil hjelpe til med testingen, kan du registrere deg til betafasen. Prøv det nå!

Under betafasen må du installere Spotify-programmet manuelt. Se instruksjonene nedenfor.

Når betafasen er fullført, vil vi gi ut en offisiell fastvare, og Spotify kan da installeres som andre programmer på MySqueezebox.com. Du trenger ikke å opprette en Squeezebox-server for å kjøre det offisielle Spotify-programmet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Så bra at du kan kjøre den firmwaren da. Nedturen er jo garantien
    Etter at DD-WRT kom i boksen skal ikke jeg ha noe annet. Funderte på om jeg skulle prøve noe annet enn DD-WRT, men det får bli med tanken. If it aint broke, dont fix it

Men håper du blir fornøyd da! Gjerne legg igjen erfaringen fra boksen.
    Da har boksen (Netgear WNDR3700) vært oppe å gå et par døgn og fungere utmerket. Lett og sette opp og fikk en liten overraskelse - det jeg har av laptopper logget greit på 5 GHz -a. Dermed kan jeg kjøre PC på 5 GHz og squeezebox på 2.4 GHz.

Kjapp på overføring på g/a nettet mens rekkevidden er vel ikke stort bedre enn den gamle ASUS'n. TX/1000 er heller ikke å forrakte når man kjører hoved PC'n på nettkabel. n-nettet har jeg ikke fått testet enda, men usb pinne er på vei fra England. Slikt kjøper man på ebay for 130 kr levert.

Nå skal det sies at denne heller ikke ville spise mine Queen filer i 24bit/96kHz over trådløs til Touch'n. Ikke så rart kanskje da bitraten var 13000 ved nærmere undersøkelser ! Andre normale 24bit/96kHz filer med bitrate 4000 går utmerket.

Utseendemessig er den heller ikke å forakte, og i mørket rene lysorgelet - godt jeg ikke ser på den hele tiden. Hvor stabil den er er det bare fremtiden som vil vise. Så langt er det tommel opp 8)

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke se cover art, filene heter cover.jpg i albums mappen. Noen album virker noen ikke, skjønner ikke hva som er galt. Har siste fw. og bruker usb disk.

LØSNING: Etter å ha brukt hele søndags kvelden på dette, ringte jeg logiteck. Etter en 1/2 time fikk vi løst problemtet. Man må viste skulte filer i windows, så gå inn i squeezebox(skjult) mappen som ligger på usb disken for å så slette alle ".db"-filene og ta en clear&rescan fra squeezebox server

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har sammenlignet den interne DAC-en i SB3, Duet og Touch? Ser at det er flere av dere eksperter, bl.a. mteinum og Ulf-B, som eier eller har eid alle tre modellene.

Jeg har en SB3 koblet via en Benchmark DAC1, som fungerer utmerket, men jeg trenger en Squeezebox til og tenker å bruke denne med analogutgangene.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi var en gjeng som tok en kjapp blindtest av reciever (Duet) vs et par DAC og den kom ikke så aller værst ut. Dog skilte Benhmark DAC1 seg ut og er du fortrolig med den - da vil nok den interne DAC på en reciever kunne komme til å bli underdog. Kommer selvsagt an på hva du tenker å bruke den neste Squeezeboxen mot. Utdyp gjerne som de sier på Nårsk tentamen ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Vi var en gjeng som tok en kjapp blindtest av reciever (Duet) vs et par DAC og den kom ikke så aller værst ut. Dog skilte Benhmark DAC1 seg ut og er du fortrolig med den - da vil nok den interne DAC på en reciever kunne komme til å bli underdog. Kommer selvsagt an på hva du tenker å bruke den neste Squeezeboxen mot. Utdyp gjerne som de sier på Nårsk tentamen ;-)
    Tenker å koble den opp i kjellerkinoen mot en Rotel-prosessor. Har blindtestet DAC-en i denne tidligere og den er klart bedre enn den som sitter i SB3, men kommer ikke opp mot Benchmark DAC1. Men hvis analogutgangen i Duet eller Touch havner et sted i mellom er jeg godt fornøyd. Om ikke får jeg bruke DAC-en i Rotel-en, som uansett er bedre enn SB3.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DA må du kjøpe en touch. Den er nok klart best av dem.

Duetens Receiver og SB3 er vel noenlunde på linje (eier bare førstnevnte av disse), men syns iallefall min nye Touch har klart bedre analogutgang enn det Receiveren har. Og dette er nok også en alment anerkjent "sannhet".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    DA må du kjøpe en touch. Den er nok klart best av dem.

Duetens Receiver og SB3 er vel noenlunde på linje (eier bare førstnevnte av disse), men syns iallefall min nye Touch har klart bedre analogutgang enn det Receiveren har. Og dette er nok også en alment anerkjent "sannhet".
    Ja da MÅ jeg nok kjøpt Touch ;-)

Ser også at den støtter 24bit/96kHz så da spørs det om det ikke er denne som havner i stua med Benchmark DAC1 og SB3 blir degradert til kjelleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Jeg har en del 24bit/192kHz filer i FLAC som jeg har fått overført fra eldstemann, og spiller disse helt problemfritt via mitt trådløse nettverk. D.v.s. de konverteres til 24bit/48kHz før det blir lyd via mine Squeezebox Classic, men den konverteringen foregår etter at signalene har gjennomført sin trådløse ferd gjennom eteren. Bruker en D-Link DIR-655 router.
    Er du helt sikker på dette? Jeg har en del 24bit/96kHz-filer rippet fra DVD-A. Disse spilte tidligere fint på SB3 når jeg kjørte Squeezeserver på en PC, men ikke lenger etter at jeg gikk over til QNAP. Googlet litt for å finne ut hva som var galt, og kom fram til at nedsampling foregår i en plug-in på serverside og SB3 blir servert 24bit/48kHz, men at QNAP ikke er kraftig nok for denne nedsamplingsporsessen. (Finner desverre ikke denne informasjonen nå :-( )

EDIT 1: Mine filer or også lagret som FLAC om det skulle ha noen betydning.

EDIT 2: Den pluginen jeg refererer til heter SoX.

EDIT 3: SoX med støtter for 24bit/96kHz og 24bit/192kHz kom i v7.3.2 Skulle dermed tro denne pluginen også er nødvendig for å kunne spille 24bit/192kHz filer på Touch.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    Kan ikke se cover art, filene heter cover.jpg i albums mappen. Noen album virker noen ikke, skjønner ikke hva som er galt. Har siste fw. og bruker usb disk.

LØSNING: Etter å ha brukt hele søndags kvelden på dette, ringte jeg logiteck. Etter en 1/2 time fikk vi løst problemtet. Man må viste skulte filer i windows, så gå inn i squeezebox(skjult) mappen som ligger på usb disken for å så slette alle ".db"-filene og ta en clear&rescan fra squeezebox server
    Hvordan opplevde du servicen til logitech over telenfon? Aldri prøvd .

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av earphonic
    Er du helt sikker på dette? Jeg har en del 24bit/96kHz-filer rippet fra DVD-A. Disse spilte tidligere fint på SB3 når jeg kjørte Squeezeserver på en PC, men ikke lenger etter at jeg gikk over til QNAP. Googlet litt for å finne ut hva som var galt, og kom fram til at nedsampling foregår i en plug-in på serverside og SB3 blir servert 24bit/48kHz, men at QNAP ikke er kraftig nok for denne nedsamplingsporsessen. (Finner desverre ikke denne informasjonen nå :-( )

EDIT 3: SoX med støtter for 24bit/96kHz og 24bit/192kHz kom i v7.3.2 Skulle dermed tro denne pluginen også er nødvendig for å kunne spille 24bit/192kHz filer på Touch.
    Kan bekrefte at DAC'n i Touch er bedre enn Duet, da jeg har testet begge mot en BelCanto som igjen er i en annen divisjon - i mitt oppsett 8) .

Hva slags bitrate kjører du på filene dine. Kanskje du kan redusere den litt uten at det går ut over kvaliteten. Har noen filer som hadde bitrate på 13000 og det gikk i alle fall dårlig trådløst.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte at DAC'n i Touch er bedre enn Duet, da jeg har testet begge mot en BelCanto som igjen er i en annen divisjon - i mitt oppsett 8).
    Ja, da er det vel ikke så mye å lure på :-)

Hva slags bitrate kjører du på filene dine. Kanskje du kan redusere den litt uten at det går ut over kvaliteten. Har noen filer som hadde bitrate på 13000 og det gikk i alle fall dårlig trådløst.
    Ikke noe problem med bitrater her i huset. Jeg gar gått over til kablet nett for alt stasjonært utstyr 8)

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av earphonic

Jeg er ute på utrolig tynn is når det gjelder å forstå hva som faktisk foregår i de forskjellige boksene mine. Men når jeg spiller av en 24/192-FLAC-fil - via SqueezeServer v.7.5.0 + PC - kan man lese i SqueezeServer når man klikker på informasjon om låten før man spiller den under "Song Info":

File format: FLAC
    Bitrate: 4807 kbps VBR
    Sample rate: 192,0 kHz
    Sample size: 24 bits

Så langt så godt. Jeg trykker "Play", og det blir lyd. Musikkfilen hentes da trådløst i 24/192-format fra ekstern harddisk til PC, behandles i SqueezeServer - og går deretter trådløst videre til Squeezebox. "Song Info" endrer seg da til:

File format: FLAC
    Bitrate: 4807 kbps (Converted to 705,6 kbps ABR)
    Sample rate: 192,0 kHz

Samme info er tilgjengelig på selve Squeezeboxen under "Now Playing" - "More Info". Weiss DACen min - som har det med å angi hva slags signal den jobber med - lyser opp med følgende info:

Sample rate: 48 kbps

Så det skjer ett eller annet her. Jeg vet ikke hvor det skjer, men jeg har ikke installert en eneste plug-in eller noen andre lydpåvirkende programmer på PCen - jeg baserer meg utelukkende på default settinger på det som eventuelt følger med automatisk når man legger inn SqueezeServer.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Side 9 av 18 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •