Logitech® Squeezebox™ Touch - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 18 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 344
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for hjelpen...Nå til det neste spørsmålet..Hvilken tilkobling er best til å tilkoble en Pioneer Lx70 hjemme kinoforsterker,Ser Touch`n har optisk og koax. Jeg har en QED koaxial kabel liggende av bra kvalitet,eller er det vært å bruke 500 kroner på en optisk kabel?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Coax'en er mer enn god nok.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også på tilbud om dagen til ca 24kr Og det ligner veldig på iPeng til iphone(om du har vært borti det).

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MorganX
    Takker for hjelpen...Nå til det neste spørsmålet..Hvilken tilkobling er best til å tilkoble en Pioneer Lx70 hjemme kinoforsterker,Ser Touch`n har optisk og koax. Jeg har en QED koaxial kabel liggende av bra kvalitet,eller er det vært å bruke 500 kroner på en optisk kabel?
    Coax og optisk er akuratt det samme signalet. Det er fordeler og ulemper ved begge.

Den optiske får ett par ekstra prosesser i seg, da den må gjøre om signalet til lys, så fra lys til signal igjen. Men dette er en såpass velbrukt teknikk at det skal ikke ha noe å si for signalene. Coax har ikke denne overgangen da det er elektrisk signal hele veien.

Fordelen med optisk er at det ikke er noen elektrisk kopling mellom komponentene. Spesielt fra PC så kan dette være ett problem. Da en PC har mye støy i seg, og dette kan ofte bli med i skjermen på en coax. Så hvis du kjører trådnettverk, og du merker litt ny støy når du bruker SBen, så kan dette kanskje løses ved å bytte til optisk.

Og en optisk kabel trenger ikke koste 500,-. Det er ingen forskjell på disse.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Jeg bruker denne på HTC Hero (Android) meget godt fornøyd

Squeeze Commander – Android SqueezeBox Remote « flattermann.net
    Finnes det noen for windows telefoner?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Variabel volum ut?

Jeg vurderer å kjøpe en Squeezebox Touch og ha funnet mye god informasjon i denne tråden men har noen spørsmål.

Jeg ønsker å koble en evt Squeezebox direkte til en effektforsterker vha RCA-utgangen men har ikke klart å finne ut om:
    1. Om RCA-utgangen på Touch kan settes til variabelt utgangsnivå evt om den har dette hele tiden?
    2. Om fjernkontrollen i så tilfelle kan regulere volumet?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjernkontrollen kan regulere volumet hvis du stiller inn utgangene på "variable". Alternativet er "fixed outputs" - hvilket anbefales hvis du skal kjøre signalet inn i en forforsterker, integrert forsterker eller en receiver som styre volumreguleringen. Såvidt jeg vet, er default settingen "variable".

Vær oppmerksom på at volumreguleringen foregår digitalt - d.v.s. at hvis du skal/må spille på et veldig lavt nivå, kan du oppleve at lyden mister litt dynamikk.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvorfor min Touch har mistet klokkefunksjonen sin?

Nå er skjermen kun sort når den er av. Det skjedde bare plutselig, uten at jeg hadde rørt den på noen dager.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Nå er skjermen kun sort når den er av. Det skjedde bare plutselig, uten at jeg hadde rørt den på noen dager.
    Min har i alle fall forsatt klokke -noe av det beste ved hele saken 8) .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor slikt skjer - se, det vet ingen. Ikke jeg, i hvert fall.

Gå inn på "Player Settings" -> "Basic Settings" -> "Screensaver when off" - da skal du kunne aktivere klokken igjen.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjalp ikke.

Tenkte å ta en full reset.

Har fortsatt problemer med at SB serveren ikke finner alle sangene mine heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tre stikk squeezebox, har problemer med å synkronisere dem på Wimp. Lyden faller ut etter et par sanger, for å få lyden tilbake så må jeg trykke til neste sang, men det varer ikke lenge før lyden faller ut igjen. Når jeg synkroniserer kun to av spillerene så oppstår ingen problemer.

Noen som har opplevd det samme? Finnes det en løsning på dette?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fant feilen. Den hadde blitt logget ut av SB serveren, og den hadde prøvd å logge seg på en bruker med samme navn. Så når jeg byttet til den andre så kom klokken tilbake med en gang.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg har tre stikk squeezebox, har problemer med å synkronisere dem på Wimp. Lyden faller ut etter et par sanger, for å få lyden tilbake så må jeg trykke til neste sang, men det varer ikke lenge før lyden faller ut igjen. Når jeg synkroniserer kun to av spillerene så oppstår ingen problemer.

Noen som har opplevd det samme? Finnes det en løsning på dette?
    Det skal - etter det jeg har forstått - ikke være mulig å synkronisere tre Squeezeboxer. Bare to og to.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Det skal - etter det jeg har forstått - ikke være mulig å synkronisere tre Squeezeboxer. Bare to og to.
    Du har kansje i og for seg rett, men det er tilrettelagt for å kunne synkronisere flere spillerer enn to, og det fungerer tidvis. Så jeg skjønner ikke at det ikke skal være "mulig", jeg vil heller tro at det er begrensinger eller svakheter med systemet.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.... Da lærte jeg noe nytt i dag også. De tre Squeezeboxene mine lar seg synkronisere - stikk i strid med det jeg er blitt fortalt. Stabilt er det også - i hvert stabilt lenge nok til at kona synes at det får være måte på å måtte plages med den samme musikken i hele huset. Det åpner for interessante muligheter. Jeg prøvde dette for rundt to år siden - og da fungerte det ikke. Kan hende har de nyere SqueezeServer-versjonene løst dette problemet.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

24bit/96kHz FLAC trådløst ?

Noen her ikke som får til å spille 24bit/96kHz flac filer trådløst på Touch ?

Har en Squeezebox Touch som jeg spiller trådløst fra server som ligger på en Netgear ReadyNas Duo. Her om dagen prøvde jeg å spille av 24Bit/96kHz filer over en eldre trådløs G-router (ASUS WL-500G) og det fungerte dårlig - bare hakking. Koblet til kabel og det fungerte supert. Det skal sies at vanlig flac fungere utmerket og routeren er dønn stabil og trenger aldri å restartes.

OK, tenkte jeg, jeg trenger en raskere N-router, men så lenge Touch kommuniserer over G-båndet så vil vel en N-router jobbe med 54 bit hastighet og ikke 300.

Mao - er innkjøp av ny router bortkastet eller vil det fungere bedre enn min gamle ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er signalstyrken da? Er det vegger imellom ruter og touchen?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Noen her ikke som får til å spille 24bit/96kHz flac filer trådløst på Touch ?

Har en Squeezebox Touch som jeg spiller trådløst fra server som ligger på en Netgear ReadyNas Duo. Her om dagen prøvde jeg å spille av 24Bit/96kHz filer over en eldre trådløs G-router (ASUS WL-500G) og det fungerte dårlig - bare hakking. Koblet til kabel og det fungerte supert. Det skal sies at vanlig flac fungere utmerket og routeren er dønn stabil og trenger aldri å restartes.

OK, tenkte jeg, jeg trenger en raskere N-router, men så lenge Touch kommuniserer over G-båndet så vil vel en N-router jobbe med 54 bit hastighet og ikke 300.

Mao - er innkjøp av ny router bortkastet eller vil det fungere bedre enn min gamle ?
    Jeg har en del 24bit/192kHz filer i FLAC som jeg har fått overført fra eldstemann, og spiller disse helt problemfritt via mitt trådløse nettverk. D.v.s. de konverteres til 24bit/48kHz før det blir lyd via mine Squeezebox Classic, men den konverteringen foregår etter at signalene har gjennomført sin trådløse ferd gjennom eteren. Bruker en D-Link DIR-655 router.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    hvordan er signalstyrken da? Er det vegger imellom ruter og touchen?
    Signalstyrken ligger på 95% - burde vel være høy nok ? Tror gjerne det er routeren som ikke helt henger med.

Side 8 av 18 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •