Logitech® Squeezebox™ Touch - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 18 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 344
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som lykkelig eier av duet (pluss ekstra receiver), kan jeg skrive under på at den medfølgende Controlleren (fjernkontrollbiten) er veldig fin.

Så får heller Touch-eiere si noe om hvor langt unna man kan sitte, 5 meter høres veldig mye ut.

Jeg ville likevel vurdert Touch HVIS:

1. du IKKE skal bruke ekstern dac/har digital inn på en forsterker OG har et rimelig bra lydanlegg. (analog ut av SB Touch skal være betydelig bedre enn analog ut av SB Receiver(duet)).
    2. Du har en iphone/ipod touch/android telefon (her er det meget gode fjernkontrollmuligheter, mange slutter helt å bruke Duet'ns fjernkontroll.
    3. Du sitter stort sett med laptop i fanget eller i nærheten. Her er det også gode fjernkontrollmuligheter, selv om musikken skulle streames fra annen PC.
    4. Du har musikken din på en usb-harddisk og liker å ha alle PC-er av. Touch'n har altså en egen (enkel) server innebygd.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av united59
    Som lykkelig eier av duet (pluss ekstra receiver), kan jeg skrive under på at den medfølgende Controlleren (fjernkontrollbiten) er veldig fin.

Så får heller Touch-eiere si noe om hvor langt unna man kan sitte, 5 meter høres veldig mye ut.

Jeg ville likevel vurdert Touch HVIS:

1. du IKKE skal bruke ekstern dac/har digital inn på en forsterker OG har et rimelig bra lydanlegg. (analog ut av SB Touch skal være betydelig bedre enn analog ut av SB Receiver(duet)).
    2. Du har en iphone/ipod touch/android telefon (her er det meget gode fjernkontrollmuligheter, mange slutter helt å bruke Duet'ns fjernkontroll.
    3. Du sitter stort sett med laptop i fanget eller i nærheten. Her er det også gode fjernkontrollmuligheter, selv om musikken skulle streames fra annen PC.
    4. Du har musikken din på en usb-harddisk og liker å ha alle PC-er av. Touch'n har altså en egen (enkel) server innebygd.
    takker for svar

1. har ingen planer om å kjøpe ekstern dac enda, men på sikt blir det antageligvis. har ett anlegg som kan beskrives som relativt godt/dyrt, så kan hende at en ekstern dac hadde gjort underverker. anlegget jeg har nå er mest påkostet på vinylriggen.

2. har en nokia touch telefon, men ser ikke for meg å bruke den til fjernkontroll. Har riktig nok en harmony 1000 kontroll, kan man bruke den som fjerkontroll og få opp menyer/cover art etc på den?

3. kjører windows home server for musikk/film.

tror jeg satser på duet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja feil gjør du ikke, uansett valg.

Den duet'n jeg kjøpte for drøye to år siden, er vel bortimot det beste kjøpet jeg noen gang har gjort. Revolusjonerte måten å spille musikk på, CD-spilleren er gitt bort.

I dag ville jeg nok kjøpt Touch. Og kommer nok til å gjøre det innen en viss tid. Men beholder Controlleren som fjernkontroll uansett.
    Touch spiller blant annet av 24-96 filer, noe duet ikke gjør, her blir filene nedsamplet til 24-48. Sikkert bra nok det også, men... I tillegg ville jeg enten brukt en Controller (kan kjøpes alene, uten receiver) eller satset på en telefon som fjernkontroll (større skjerm på noen av disse telefonene enn controlleren).

Gled deg!

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Touch har 2 forskjellige skall. Ett for bruk av skjermen når du betjener den, og ett dersom du bruker fjernkontrollen. Den skifter automatisk etter hva du bruker. Slik beholder du lesbarheten ganske godt på den, men så mye som 5 meter unna begynner det nok å komme i grenseland uansett.

Jeg er foreløpig strålende fornøyd med min squeezebox touch

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje beste alternativet er touch og eventuelt en ny fjernkontroller. er det vanlig analoge utganger og spdif utgang på den, eller også usb? har ikke noe tro på så lange kabler, men en lang digitalkabel kunne kanskje fungert godt og så en dac. men blir en dyrere løsning.

kanskje jeg bestiller touch og så bestiller en ekstra fjernkontrol senere.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke sett på hjemmesiden som du fikk link til? Der kan du se alle specs, tilkoblinger osv.
    Album art har jeg aldrig savnet.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo har kikket litt der. Er ingen usb. Men likte coveraten på fjernkontrollen. kan bli litt vanskelig å bla etc når man sitter ett stykke fra recieveren.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo kjøpe en Duet med en gang, da angrer du ikke kanskje.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja. er det jeg lurer på. er usikker. eventuelt touch med duet controlleren, men da blir det jo fort litt dyrere.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva slags software brukes til å lage playlists og legge inn cover etc? innstalerte squeezebox server, men finner ikke noe slikt der. trenger man ett egent program til det? f.eks. itunes eller noe annet? Eller må jeg legge bildene manuelt ihver plate folder?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange muligheter.
    Spillelister kan du lage i squeezeboxserver.

Program som itunes og mediamonkey kan gjøre det meste. Egentlig en hel haaug med program som gjør noe eller mye. Ripping, tagging, coverart (her holder det også å legge inn et bilde i hver albummappe, gi dem navnet "cover" eller "folder".

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    duet bestilt får heller kjøpe en dac senere eventuelt.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akuratt fått min Touch opp å fungere. Den er en ren nytelse å bruke i forhold til Dueten.

Men hvordan får jeg den til å spille fra en USB harddisk uten å være koplet mot nettverket? Eller er ikke det mulig?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å koble til harddisken, så skal vel serverapplikasjonen starte automatisk tror jeg. Fungerte ihvertfall slik for meg da jeg prøvde. Måtte koble den fra og bytte bibliotek for å bruke serveren i NAS igjen. Ingen big-deal altså.

Jeg blir forøvrig bare mer og mer fornøyd med denne dingsen, og er glad at jeg ikke brente av mange ganger mer penger på ett Sonos system bare for å være sikker Touch gjør akkurat det jeg såg for meg at den skulle gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Touch og Harmony 1100

Får man opp alt på harmony 1100 via squeezeboxcenter?
    Altså at man kan se på kontrolleren hva som spilles?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.

Syntes Logitech snart burte komme med en kombi kontroll som kunne dette. Hadde vært meget kult.

Skal du ha noe i nærheten, så må du kjøpe Duet fjernkontrolleren ved siden av (Fås kjøpt alene). Jeg kjøpte først Duet, og fikk det aldri til å funke, fjernkontrolleren var ett rent ******* å bruke. Men når jeg testet den mot Touch så funker den strålende.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig ulogisk å lage en universal fjernkontroll(harmony 1100) som ikke kan ha samme bruksområde som duet fjernkontrollen. Er jo deres eget produkt. Men det er vel kanskje bare snakk om software her? Slik at ved evt oppdateringer så er det mulig. evt usb dongle til 1100. Latterlig at man skal legge 5000 kr i to produkter som ikke støtter hverandre.
    Er veldig på avventende holdning, men trenger en universal fjernkontroll snart.
    Touch ønsker æ også pga muligheten til å koble til ekstern harddisk. Vrien vurdering....

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan helt sikkert bruke Harmony til å kontrollere Touch med, men du vil ikke få opp albumgrafikk på den... Det følger jo med en liten IR fjernkontroll til Squeezebox Touch, så da regner jeg med at det ikke er noe problem å laste inn koder eller lære opp Harmony.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Du kan helt sikkert bruke Harmony til å kontrollere Touch med, men du vil ikke få opp albumgrafikk på den... Det følger jo med en liten IR fjernkontroll til Squeezebox Touch, så da regner jeg med at det ikke er noe problem å laste inn koder eller lære opp Harmony.
    Jeg styrer min touch via min Harmony One. Bare å si at man har SB Touch som komponent, så styres den automatisk. Måtte programmere inn at enter/Ok på One er det sammes om høyrepil. Siden man trykker til høyre for å gå inn i menyene på Touchen. Var så uvant at jeg omprogrammerte det.

Det å få 1100 til å funke som Duet fjernkontroller kan ikke fikses med software heller, da Dueten i seg selv er en Wifi komponent, og ingen Harmony kontroll har Wifi enda.

Har man også mye musikk så er rullehjulet til Duet en fordel å ha, fremfor å trykke knappen en ned hver eneste gang.

Det å bruke Harddisk mot Touch skal nok funke. Jeg kjøpte med egen harddisk når jeg kjøpte min, men det ble til at jeg kjørte det via nettverket i stedet. Synd ikke en tilkoplet harddisk kunne fungert som en NAS disk.

Men uansett. Ta heller kontakt med Logitechs kundeservice og spør om dette funker, jo flere som gjør det, jo større sjanse er det får at de lager en etter hvert. Men vil nok tro det kommer om ikke så alt for lenge heller. Men SB avdelingen er vel fortsatt en slags "uavhengig" avdeling. De kjøpte jo opp Squeezebox for noen år siden, og droppet sine egenutviklede avspillere. Så de sitter liksom ikke på kontoret ved siden av Harmony kontoret vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel både Touch og Harmony 1100 er jo ikke akkurat sylferske produkter, så burde vel komme noe nytt ganske snart. Så trur æ venter litt så kan man heller investere når man får ett komplett brukanes produkt.

Side 6 av 18 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •