Logitech® Squeezebox™ Touch - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 344
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dersom prisen på Logitech.no stemmer (kr 2.799,-), ville jeg heller ventet ett par måneder, lagt på en tusenlapp og kjøpt Apple iPad.

Mye mer funksjonalitet for pengene og den kommer til å bli en genial fjernkontroll!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iPad har ikke 24bit / 96kHz lydformat støtte

Slik jeg ser det så er denne en erstatning for classic. Det er primært to ting som er av interesse med denne: hi-rez og album art.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    iPad har ikke 24bit / 96kHz lydformat støtte

Slik jeg ser det så er denne en erstatning for classic. Det er primært to ting som er av interesse med denne: hi-rez og album art.
    Du skal vel ikke spille musikken på Squeezebox'en, men via stereoanlegget?

Tanken min med iPaden er å bruke den som fjernkontroll, ikke avspiller. Altså streame musikk til stereoanlegget fra PC/server/NAS og styre det hele med iPad som fjernkontroll (wifi, blåtann, iR, RF). Lydkvaliteten bestemmes da av filformatet og stereoanlegget, ikke iPad.
    På reise kan du selvsagt bruke iPad'en som avspiller med noe dårligere lydkvalitet i ørepluggene. Kanskje se musikkvideoen i stedet for bare musikk i øret? It's up to you

Album art/coverflow får du også på iPad, i tillegg til en haug med andre muligheter (surfing, e-post, e-book, iWork, 130.000 apps fra App Store +++). Altså ikke bare en fantastisk universal fjernkontroll som kan styre alt av elektriske apparater i huset ditt.

Bruker i dag iPhone som fjernkontroll og det funker veldig bra, men skjermen kunne godt vært større, spesielt i cover art view.

Squeezebox Touch er slik jeg ser det altfor begrensende med tanke på funksjonalitet og at den er avhengig av ledning for strømtilkobling. Dyr er den også. Altså lite funksjonalitet for pengene.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, tanken min var å bruke den som transport til min Benchmark DAC (blir vel også en DIY twisted pear buffalo med tiden) - så da har vi litt forskjellig utgangspunkt.

PC har jeg gjemt bort i en bod - langt borte fra anlegget så ikke viftestøy mm. skal påvirke musikkopplevelsen.

Filformatet her i huset går i rippet CD (via EAC), DVD-A og annet hi-rez materiale (DVD-V 24/96) lagret som flac.

Lag heller en ny tråd om iPads fortreffelighet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utgangspunktet vårt er egentlig det samme: Hele platesamlingen tilgjengelig fra fjernkontrollen i best mulig lydkvalitet.

Vi bare løser det på forskjellige måter

Jeg tenker at jeg også vil ha tilgang til hele filmsamlingen min på samme måte og i tillegg styre TV, decoder, reciver, HTPC, lys, oppvarming, ventilasjon med mer. Hvorfor ikke gjøre det enkelt ved å lagre alt ett sted (server/NAS), styre det fra én enhet og spille det av der jeg vil (stue, kjøkken, soverom, kino etc.)?

Poenget mitt var ikke å kapre tråden med masse iPad vås, men uttrykke skuffelsen min over Squeezebox Touch sin begrensede funksjonalitet og høye pris. Nå har jeg gjort det og trekker meg rolig tilbake

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Etter hva jeg vet så må du installere Server software på en PC eller NAS. Når det er gjort så kan du fremdeles navigere på mappenivå skulle du ønske det!

Jeg har en WD Mybook World Edition 750Gi nettverksdisk.
    (Western Digital MyBook World Edition NAS server External Hard Drive reviews - CNET Reviews)

Jeg skjønenr ikke annet en at den skal fungere som en NAS ?

...men jeg har jo aldri fått det til, måtte gi opp å få opp mappestrukturen med PS3'en

PS: Takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alterego
    Dersom prisen på Logitech.no stemmer (kr 2.799,-), ville jeg heller ventet ett par måneder, lagt på en tusenlapp og kjøpt Apple iPad.
    fjernkontroll!
    Disse eplene er MYE bedre enn de appelsinene.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oc80
    Jeg har en WD Mybook World Edition 750Gi nettverksdisk.
    (Western Digital MyBook World Edition NAS server External Hard Drive reviews - CNET Reviews)

Jeg skjønenr ikke annet en at den skal fungere som en NAS ?

...men jeg har jo aldri fått det til, måtte gi opp å få opp mappestrukturen med PS3'en

PS: Takk for svar
    Den NAS boksen er ikke støttet av Sqeezeserver. Skjekk link her Squeezebox Software Beta Downloads - Version 7.5

Alternativet er å bruke en gammel PC, installere et enkelt operativ system som linux kunn for å kjøre Server delen.

Newcomer skrue sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alterego

Mye mer funksjonalitet for pengene og den kommer til å bli en genial fjernkontroll!
    Jeg tenker å skifte ut en SB classic jeg har med den nye. Mest fordi jeg ønsker å slippe å være avhenging av fjernkontroll der den står (på kjøkkenet). Vil helst ha så få bokser som mulig.

iPeng vil mest sannsynlig bli laget i en versjon for iPad etterhvert. Det kan gjøre iPad'en til en flott fjernkontroll for SB. Kan godt være jeg anskaffer noe slikt etterhvert så sant multitasking blir mulig. Men, slik det er nå blir den ikke noe mer enn en fjernkontroll. Ingen streaming fra SB-server til iPad. Og iallefall ikke i FLAC som jeg bruker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Apple TV vs Squeezebox Touch

Hei,

Begynner å bli rimelig lei av å vente på Squeezebox Touch (som Elkjøp trakk meg på konto for i november...). Spørsmålet er da hva er forskjellen lydmessig mellom Apple TV og Squeezebox Touch når en bruker EKSTERN dac? Har Touch noen lydmessige fordeller vs Apple TV bår en likevel har en bra ekstern DAC? For Apple TV med iPad og iPhone-styring kan jo bli enn lekker løsning om den ikke har noen lydmessige ulemper. I møteser svar fra ekspertisen.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AKJ
    Hei,

Begynner å bli rimelig lei av å vente på Squeezebox Touch (som Elkjøp trakk meg på konto for i november...). Spørsmålet er da hva er forskjellen lydmessig mellom Apple TV og Squeezebox Touch når en bruker EKSTERN dac? Har Touch noen lydmessige fordeller vs Apple TV bår en likevel har en bra ekstern DAC? For Apple TV med iPad og iPhone-styring kan jo bli enn lekker løsning om den ikke har noen lydmessige ulemper. I møteser svar fra ekspertisen.
    Lydmessig så vil det i begge tillfeller bli bedre med extern DAC. Ulempen med Apple TV er begrensing av lagrings kapasitet og ingen støtte for FLAC. Ut over dette så er det ingen store forskjeller på betjening annet enn at en Touch kan betjenes "as is" hvor Apple TV trenger extern skjerm eller iTouch/iPhone/iPad for å betjenes. En Touch kan betjenes av de samme enheter plus PC og har i tillegg mulighet for å vise album art. Det siste er jo litt extra synes nå jeg da.

Newcomer Gaudakongen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man kjøre Spotify og Wimp på denne Touch'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skrue
    Jeg tenker å skifte ut en SB classic jeg har med den nye. Mest fordi jeg ønsker å slippe å være avhenging av fjernkontroll der den står (på kjøkkenet). Vil helst ha så få bokser som mulig.

iPeng vil mest sannsynlig bli laget i en versjon for iPad etterhvert. Det kan gjøre iPad'en til en flott fjernkontroll for SB. Kan godt være jeg anskaffer noe slikt etterhvert så sant multitasking blir mulig. Men, slik det er nå blir den ikke noe mer enn en fjernkontroll. Ingen streaming fra SB-server til iPad. Og iallefall ikke i FLAC som jeg bruker.
    Du trenger vel ikke bytte ut SB Classic dersom du likevel skal benytte iPeng-løsning? iPeng går direkte mot SqueezeServer og kan dermed styre alle SB produktene. (Benytter selv iPod Toch/iPeng for SB Classic/Duet/Transporter/Boom.)

Eneste direkte fordel om man likevel skal benytte iPhone/iPod Tocuh/iPad som fjernkontroll er at den støtter et "hirez" format.

Andre fordeler er at den kan kjøre standalone med TinySC, dvs uten å gå via SqueezeServer på pc/NAS (tviler da på at man får brukt iPeng-løsning.), kan lese av filer USB-disk, SD-minnekort, og har en liten touch-farveskjerm(dersom den skal stå synlig da..) Disse er vel ikke store argumenter for å kjøpe ny om den likevel ønsker å ha visuellt få bokser og skal styre via iPeng løsning eller tilsvarende.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Lydmessig så vil det i begge tillfeller bli bedre med extern DAC. Ulempen med Apple TV er begrensing av lagrings kapasitet og ingen støtte for FLAC. Ut over dette så er det ingen store forskjeller på betjening annet enn at en Touch kan betjenes "as is" hvor Apple TV trenger extern skjerm eller iTouch/iPhone/iPad for å betjenes. En Touch kan betjenes av de samme enheter plus PC og har i tillegg mulighet for å vise album art. Det siste er jo litt extra synes nå jeg da.

Apple Tv vil jo også streame trådløst fra en mac/PC så begrenset lagringskapasistet er vel ikke en problemstilling? Spørsmålet mitt er om det er noen lydmessige ulemper å bruke Apple-TV (skal bruke ekstern DAC) i forhold til Squeezebox Touch?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AKJ
    Spørsmålet mitt er om det er noen lydmessige ulemper å bruke Apple-TV (skal bruke ekstern DAC) i forhold til Squeezebox Touch?
    Nei, ikke sålenge du uansett bruker ekstern DAC.
    Ulempene er først og fremst dårligere formatstøtte, men siden du spør om dette har du sikkert ikke noe musikk i FLAC eller Ogg likevel. For oss som har alt i FLAC er ikke AppleTV et alternativ.
    Jeg vet ikke om AppleTV støtter Gapless avspilling, men hvis den ikke gjør er den bortimot ubrukelig til musikk.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terka
    Du trenger vel ikke bytte ut SB Classic dersom du likevel skal benytte iPeng-løsning? iPeng går direkte mot SqueezeServer og kan dermed styre alle SB produktene. (Benytter selv iPod Toch/iPeng for SB Classic/Duet/Transporter/Boom.)
    Kan godt tenke meg en boks der jeg ikke er avhengig av en fjernkontroll på kjøkkenet. Ingen fare for å miste all mulig fancy elektronikk i vaskekummen osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skrue:
    Squeezebox Radio, evt. Boom hvis du vil ha "mer" lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skrue
    Kan godt tenke meg en boks der jeg ikke er avhengig av en fjernkontroll på kjøkkenet. Ingen fare for å miste all mulig fancy elektronikk i vaskekummen osv.
    Ok, da misforstod jeg. Trodde du ønsket færre komponenter og mulighet for styring via iPeng løsning eller tilsvarende.
    Ved bruk av SB Touch så må man fortsatt ha forsterker og høyttalere eller aktive høyttalere. Et alternativ er som nevnt SB Radio eller SB Boom (følger med fjernkontroll men kan også betjenes fysisk). Disse vil nok fungere bra som kjøkkenradio men gir ikke "hifi-lyd". Har selv en Boom på soverommet og badet pt.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terka
    Ok, da misforstod jeg. Trodde du ønsket færre komponenter og mulighet for styring via iPeng løsning eller tilsvarende.
    Ved bruk av SB Touch så må man fortsatt ha forsterker og høyttalere eller aktive høyttalere. Et alternativ er som nevnt SB Radio eller SB Boom (følger med fjernkontroll men kan også betjenes fysisk). Disse vil nok fungere bra som kjøkkenradio men gir ikke "hifi-lyd". Har selv en Boom på soverommet og badet pt.
    Ha allerede en Tivoli DAB/FM radio der med tilhørende satellitthøytaler som Classic'en er koblet til idag. Radioen har en linjeinngang. Så for meg er det bare å kjøpe en ny Touch og plugge den inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som Touch er ute i noen nettbutikker nå, iallefall her: