Logitech® Squeezebox™ Touch - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 18 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 344
    Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har prøvd alle mulige måter, men eneste jeg får lyd på er vanlig rca fra Touch til forsterker. Men i tillegg til optisk fra touch til Linn, samt en vanlig rca plugg, må jeg koble vanlig rca fra stero inng på Touch og så til forsterker...akkurat dette er jeg heeelt grønn på..får prøve igjen:-/

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må jo bli riktig. Optisk og/eller koaks fra de digitale utgangene på Touch til optisk og/eller koaks på Linn. Og analogt fra Linn til forsterker. Du er sikker på at du har koblet deg til en digital INNgang og ikke til en digital UTgang på Linn?

Såvidt jeg vet, er de digitale utgangene på Touch aktive hele tiden - og de er aktive samtidig - du skal altså ikke måtte gjøre noen spesielle innstillinger for å få digitalt signal ut fra Touch. Linn kjenner jeg ikke, men hvis denne skal fungere som en DAC for eksterne digitale signaler, burde det ikke være noen rariteter i den enden heller.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet akkurat slik du sa, optisk fra Touch til digital inn på Linn, resten vanlig analogt..Ingen Lyd dessverre, har prøvd alle mulige comoer også..eneste lyden er via rca fra touch direkte til forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke får rødt lys i den optiske kabelen kan det jo være at utgangen på SB er død fra fabrikk.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får rødt lys i begge ender, men ingen lyd merkelig nok. Lyser også grønt på Linn spiller på lite ikon øverst på spiller, som viser til de forskjelige digitale inn og utganger

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd andre kilder en SB som optisk kilde in til Linn? Bare for og eliminere Linn eller SB.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    Får rødt lys i begge ender, men ingen lyd merkelig nok.
    Du skal ikke ha rødt lys i begge ender. Kobler du fra den optiske kabelen i Linn-enden, skal det lyse rødt når den andre enden er koblet til Touch. Kobler du fra i Touch-enden, skal det være mørkt når du har den andre enden koblet til Linn. Lyser det i begge ender, kan det skyldes at du har koblet til en digital UTgang på Linn.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet tilbake til vanlig rca..prøvde en ny optisk jeg fikk låne av en kompis, i digital inn, men det er helt dødt. Det jeg mente var at det lyste rødt i optisk begge ender før de ble plugget inn..etterpå lyste det grønt på digital inn, over inng, som den skal ifølge manual..har prøvd alle mulige comober, men just nu ville jeg bare høre musikk..
    Men lyden i rca er helt grei den. Takker for råd og svar uansett, setter pris på det

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har løst problemet med Max 100 sanger i en spilleliste på Spotify på denne boksen?
    Irriterende når jeg har en liste med et par hundre sanger og halvparten ikke vil spille via ipeng.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

spotify vs wimp

Har kjørt wimp på logitechen nå i lengre tid og vært kjempefornøyd, men savnet noen funksjoner fra spotify, bla anbefaling av lignende artister osv.. Tenkte derfor jeg skulle prøve spotify også på logitechen, men for en utrolig dårlig meny/interface det er her! Det viser jo kun favoritter, søk og nye sanger! Ingen av de gode tillegsfunksjonene til spotify eksisterer på logitech. Til forskjell har jo Wimp alle sine funksjoner lett tilgjengelig via logitech boksen og det er en nytelse å styre via Ipaden i sofaen

Noen som vet om det kommer noen bedre versjon av spotify for logitech?
    Og er det høyere bitrate på spotify enn på Wimp for logitech? Så man kunne velge mellom høy og lav på spotify, mens det ikke er noe valg for Wimp (kjører vel kun 160 kbps?).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan oppdaterer jeg software på Touchen?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Noen som har løst problemet med Max 100 sanger i en spilleliste på Spotify på denne boksen?
    Irriterende når jeg har en liste med et par hundre sanger og halvparten ikke vil spille via ipeng.
    Jeg har da flere hundrede sange i min spilleliste fra Spotify på min Squeezebox Classic SB3, skal da ikke være noe problem.
    Spotify Premium er OggVorbis 320 kbps om du husker å huke av for High Quality Streaming i Spotify.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    Hvordan oppdaterer jeg software på Touchen?
    Du slår den helt av, trekker ut spenningen og slår den på igjen. Hvis det da har kommet ny software så vil du få spørsmålet om du vil installere den før du kan gå videre - da er det bare å trykk OK.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Du slår den helt av, trekker ut spenningen og slår den på igjen. Hvis det da har kommet ny software så vil du få spørsmålet om du vil installere den før du kan gå videre - da er det bare å trykk OK.
    Ok, var jo enkelt :-), takker!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På an igjenops: Når jeg bruker Spotify på Touchen, får jeg ikke spilt av låtene i spillelisten i rekkefølge (heller ikke når jeg eks. søker opp artist m/flere låter), dvs. at samme låt går igjen og igjen... må skifte låt selv... Kan dette endres/er det noe med innstillingene som er feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruk av ekstern dac til Locitec Squeezebox Touch

Når jeg kobler Squeezeboxen til recieveren min med digital kabel står det PCM i displayet på recieveren. Hvilken dac er det som gjør jobben da?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsletnes
    Når jeg kobler Squeezeboxen til recieveren min med digital kabel står det PCM i displayet på recieveren. Hvilken dac er det som gjør jobben da?
    Så lenge du bruker digitalkabel så er det DAC'en i receiveren du bruker.
    Digitalkabelen sender jo ikke analoge signaler.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som savner muligheten for oppkobling til TV? Skjernen står ca 4m unna sweetspot

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    På an igjenops: Når jeg bruker Spotify på Touchen, får jeg ikke spilt av låtene i spillelisten i rekkefølge (heller ikke når jeg eks. søker opp artist m/flere låter), dvs. at samme låt går igjen og igjen... må skifte låt selv... Kan dette endres/er det noe med innstillingene som er feil?
    Om du bruker fingrene på touchen trykker du bare på bildet av albumet og ikke albumnavnet. Da mener jeg å huske at den spiller av hele platen. Samme gjelder med spillelister o.l. i spotify appen.

Da setter den spillelisten slik albumet er lagt inn og du slipper å skifte sang manuelt. Etterpå kan du velge shuffle, repeat etc.

Med bruk av fjernkontroll (om jeg husker korrekt) blar du til albumet/spillelisten du ønsker er markert og istedet for å bruke pilen for å komme inn i samlingen, trykker du Play knappen når du har spillelisten/albumet markert.

Skjønte du tegninga? 8-) Lykke til.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får "401 Unauthorized" ved forsøk på bruk av spotify via Logitech Media Server v7.7.1 på Logitech touch og laptop. Med andre ord får det ikke til. Har logget meg av alt, restartet og etc etc.... Og er tom for ideer. Pleier å få det til hvis jeg holder på lenge nok men ikke idag
    Målet er og kunne bruke spotify på laptopen trådløst via touch.

Syners brukegrenssnittet er sykt mye dårligere en eller hvis man skulle ha brukt spotify. Noen plugins som gir den samme brukegrensesnittet?

Kan noen hjelpe meg

edit: når jeg kjører self test under advanced får jeg "player unable to connect" alt annet er ok.

Side 15 av 18 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •